Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #51 Skrevet 7. april 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dét tror jeg helt klart på. Men at ingen angriper i sitt hjemland, er feil. Anonymkode: 187a8...5ab Jeg mener det ikke som "hjemland" geografisk.. men som det HJEM som man føler tilhørighet til, og som man elsker fordi man er inkludert og føler seg trygg. Anonymkode: c164c...618
tante grusom master of law Skrevet 7. april 2017 #52 Skrevet 7. april 2017 DEtte er så grusomt. Min mamma var på vei til Åhlens da det skjedde. Både min bror og mor sitter fast i Stockholm centrum nå.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #53 Skrevet 7. april 2017 Vet jeg er teit.. men det påvirker tankene mine og gjør meg redd siden vi skal dra til København til helga. Vet man ikke kan bli hjemme, eller være redd; men jeg kommer til å være på vakt. Anonymkode: 46258...f9e
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #54 Skrevet 7. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet jeg er teit.. men det påvirker tankene mine og gjør meg redd siden vi skal dra til København til helga. Vet man ikke kan bli hjemme, eller være redd; men jeg kommer til å være på vakt. Anonymkode: 46258...f9e Jeg var i København uka etter skuddvekslingen ved synagogen. Ikke noe problem. Ingenting skummelt ved å reise dit. Anonymkode: 187a8...5ab
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #55 Skrevet 7. april 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finn deg en Soldiers of Odin-celle du kan patruljere med. Det er der du har meningsfeller... Anonymkode: 187a8...5ab Du ville tenkt annerledes hvis det var dine barn eller kjære som ble rammet. Kos deg i boblen din, den sprekker snart. Anonymkode: 5821e...d4e
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #56 Skrevet 7. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du ville tenkt annerledes hvis det var dine barn eller kjære som ble rammet. Kos deg i boblen din, den sprekker snart. Anonymkode: 5821e...d4e Poenget er at istedenfor å tenke at alle mennesker som ikke er av samme rase og kultur som meg selv, så måtte jeg ha prøvd med hver celle i kroppen å bevare fokus på at det som hadde skjedd var et enkeltmenneskes handling eller en svært liten ekstremistisk byll. Det du driver meg er å skremme folk til hat. Det er veldig farlig det du gjør, det ødelegger liv. Så jeg håper bare at du ikke sitter i en posisjon hvor du lett kan spre holdningene til mange. Det å generalisere en hel gruppe mennesker, det har vi vært vitne til tidligere i historien. Vi pleide å lære ganske mye om det på skolen faktisk, og alle var helt enige om at det aldri, aldri måtte skje igjen.. Anonymkode: c164c...618
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #57 Skrevet 7. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er du som er et dyr med slike stygge holdninger. Og det er dine holdninger som skaper utenforskap og som hindrer mennesker i å føle seg som hjemme i sitt nye land. Husk: Man angriper ALDRI sitt eget hjem! Vi er med på å skape terror - med vår frykt og vårt hat. Vi er med på å skape terror fordi vi dytter mennesker ut av fellesskapet og inn i hendene til ekstremistene. Anonymkode: c164c...618 Få opp auan dine menneske!! Vi skaper terror me frykt å hat? Nei! Vår respons på terror er frykt å hat! Hvis noen forventer annet har de iq = 2. Anonymkode: 632c6...b29
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #58 Skrevet 7. april 2017 Jeg leste et sted at det var ca 16 % av alle muslimer som støtter slike terrorhandlinger. Det høres ikke mye ut. Problemet er at det finnes så mange muslimer og at det dermed betyr at hele 60 millioner faktisk støtter opp om slike handlinger,da er det ikke lenger "bare " en liten gruppe, men mange !! Anonymkode: ffc70...571
Hjertefru Skrevet 7. april 2017 #59 Skrevet 7. april 2017 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilke grupper havner i utenforskap? Hvilke barn og ungdom vokser opp uten å høre til, og med en antakelse om at de er potensielle terrorister pga sin kultur og religion? Hva gjør det med et menneske? Terror vokser ut fra sosiale ulikheter, sinne og mangel på tilhørighet. Bak det hele står en gruppe mennesker med politiske mål, som bruker religion som virkemiddel for å lokke til seg følgere. Hatet vårt er bensinen på bålet som driver dem inn i armene til bakmennene, og mangelen på tilhørighet legger det til rette for at den som endelig gir dem tilhørighet kan få dem til å gjøre alt. Det er noen få som står bak terroren.. men de får med seg store mengder mennesker som redskaper og frontsoldater, mye på grunn av majoritetens manglende evne til å inkludere. Anonymkode: c164c...618 Jeg er helt med på det du sier om utenforskap. Jeg har ingenting imot muslimer som gruppe, men reagerer på at det nesten går sport i å bortforklare handlingene, si at det ikke har noen ting med religionen å gjøre osv. For det har det såklart. Islamisme er jo ekstrem islam. Jeg tror at forsøkene på å bortforklare gjør folk irriterte og forvirret, og sånn sett fører til bensin på haternes bål.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #60 Skrevet 7. april 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: , Få opp auan dine menneske!! Vi skaper terror me frykt å hat? Nei! Vår respons på terror er frykt å hat! Hvis noen forventer annet har de iq = 2. Anonymkode: 632c6...b29 Responder gjerne på terror med frykt og hat rettet mot terroristene. Ikke en hel folkegruppe. Hører du ikke hva det minner om, å dømme en hel gruppe på grunnlag av religiøs og kulturell tilhørighet? Å ønske å sende ut en hel gruppe mennesker fordi et fåtall med samme religion har gjort noe fryktelig? Er du seriøs når du sier at det er JEG som må få opp auan??? Anonymkode: c164c...618
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #61 Skrevet 7. april 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg leste et sted at det var ca 16 % av alle muslimer som støtter slike terrorhandlinger. Det høres ikke mye ut. Problemet er at det finnes så mange muslimer og at det dermed betyr at hele 60 millioner faktisk støtter opp om slike handlinger,da er det ikke lenger "bare " en liten gruppe, men mange !! Anonymkode: ffc70...571 Det tallet vil jeg veldig gjerne se svart på hvitt - fra seriøse kilder og ikke fascistiske, rasistiske, nazistiske propagandaorganer. For det tallet nekter jeg å tro stemmer.. Anonymkode: c164c...618
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #62 Skrevet 7. april 2017 16 minutter siden, Hjertefru skrev: Jeg er helt med på det du sier om utenforskap. Jeg har ingenting imot muslimer som gruppe, men reagerer på at det nesten går sport i å bortforklare handlingene, si at det ikke har noen ting med religionen å gjøre osv. For det har det såklart. Islamisme er jo ekstrem islam. Jeg tror at forsøkene på å bortforklare gjør folk irriterte og forvirret, og sånn sett fører til bensin på haternes bål. Det har noe å gjøre med religionen. Men det er en gruppe mennesker med politiske mål som misbruker religionen som middel for å nå sine mål. Det er helt greit å ta avstand fra religion, og ønske straff for de som begår ekstremistiske handlinger, og nekte å godta at elendige holdninger skal forklares - og aksepteres - med bibel eller koran i hånd. Jeg aksepterer ikke lavt kvinnesyn fra kristne eller muslimer. jeg aksepterer ikke homofobi fra kristne eller muslimer. Jeg aksepterer ikke at en jente ikke kan gå kledd som hun vil eller si hva hun vil i et samfunn som har jobbt i hunre år for at kvinner skal kunne være selvstendig Men jeg aksepterer fader meg heller ikke at folk sprer hat og frykt rettet mot en gruppe mennesker fordi de er en del av en religion som noen misbruker. Det er ikke greit - det er farlig. Og jeg er selv ikke religiøs. Jeg er religionshistoriker. Anonymkode: c164c...618
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #63 Skrevet 7. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det har noe å gjøre med religionen. Men det er en gruppe mennesker med politiske mål som misbruker religionen som middel for å nå sine mål. Det er helt greit å ta avstand fra religion, og ønske straff for de som begår ekstremistiske handlinger, og nekte å godta at elendige holdninger skal forklares - og aksepteres - med bibel eller koran i hånd. Jeg aksepterer ikke lavt kvinnesyn fra kristne eller muslimer. jeg aksepterer ikke homofobi fra kristne eller muslimer. Jeg aksepterer ikke at en jente ikke kan gå kledd som hun vil eller si hva hun vil i et samfunn som har jobbt i hunre år for at kvinner skal kunne være selvstendig Men jeg aksepterer fader meg heller ikke at folk sprer hat og frykt rettet mot en gruppe mennesker fordi de er en del av en religion som noen misbruker. Det er ikke greit - det er farlig. Og jeg er selv ikke religiøs. Jeg er religionshistoriker. Anonymkode: c164c...618 Poenget med hele den jeg aksepterer ikke talen... var at jeg aksepterer det ikke, men jeg tar det med den som utfører handlingen. Den som diskriminerer eller sprer hat med religionen som argument. Jeg lar ikke mitt sinne mot den ene eller de 300 personene gå ut over alle som lever et liv uten å diskriminere eller spre hat. Anonymkode: c164c...618
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #64 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Alle som opprinnelig ikke hører hjemme her,og som kan utgjøre en trussel. Få de ut og steng grensene. Anonymkode: 5821e...d4e Kan vi sende deg ut også? Vil heller kvitte meg med deg enn min muslimske nabo. Og hva med h*n som er født på 70-tallet av innvandrerforeldre og som aldri har vært i sitt "hjemland". Og barna hans/hennes som ikke snakker språket i dette "hjemlandet"? Du er så pinlig enkel når du kommer ned slike idiotiske forslag. Anonymkode: 5cb41...32d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #65 Skrevet 7. april 2017 Her må vi nesten sette hardt mot hardt. At vårt samfunn er mer fredelig og utviklet ( for meg er ekstremislamister utrolig primitive) gjør at vi ikke vet hvordan vi skal hanskes med slike dyr og vi venter på at de skal "forstå og stoppe av seg selv". Ser ikke for meg noen fremtid hvor de bare slutter med terror av seg selv, hvordan hanskes med folk hvor hovedmotivasjonen deres er å drepe alle? Anonymkode: 4ecdc...2d1
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #66 Skrevet 7. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Alle trodde det var muslimer her også 22 juli. Anonymkode: 918a8...70d Nei. Mange trodde det var en hvit nazist. Anonymkode: 4122a...10c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #67 Skrevet 7. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du ville tenkt annerledes hvis det var dine barn eller kjære som ble rammet. Kos deg i boblen din, den sprekker snart. Anonymkode: 5821e...d4e Hva vet du om mine kjære...?! La meg minne deg på én ting: det var ungdommer fra hele landet på Utøya... Nå løper du ABB sitt ærend. Du er blitt en såkalt nyttig idiot. Anonymkode: 187a8...5ab
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #68 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei. Mange trodde det var en hvit nazist. Anonymkode: 4122a...10c Haha! Feil. For det varte en god stund mellom bomben og nyhetssendingene fra Utøya. På nyhetene ble det spekulert i flere timer om hvorvidt bomben i regjeringskvartalet spesifikt skulle treffe Oljeministeriet, for noen oljestater var visstnok sure på oss. Det var til og med en liten islamistisk organisasjon som påtok seg ansvar for bomben. De ville nok framstå litt farligere enn de var... Internasjonale medier fikk faktisk mye pepper i ukene etterpå, for bl a amerikanske aviser nektet regelrett å tro på at mannen var norsk. De dyrket en historie som holdt islamist-teorien i live lenge etter at terroristen var anholdt. Anonymkode: 187a8...5ab
koro51 Skrevet 7. april 2017 #69 Skrevet 7. april 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Gud så kunnskapsløs du er... Anonymkode: c164c...618 Hvorfor kan du ikke heller komme med konstruktiv tilbakemelding, fremfor å slenge dritt? Slike som deg, ja, jeg kjenner typen. Sitter i møterom: Negativ til samme hva som blir foreslått men har ingen forslag selv. Slike som deg er populære
koro51 Skrevet 7. april 2017 #70 Skrevet 7. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan vi sende deg ut også? Vil heller kvitte meg med deg enn min muslimske nabo. Og hva med h*n som er født på 70-tallet av innvandrerforeldre og som aldri har vært i sitt "hjemland". Og barna hans/hennes som ikke snakker språket i dette "hjemlandet"? Du er så pinlig enkel når du kommer ned slike idiotiske forslag. Anonymkode: 5cb41...32d Kanskje vi kan sende deg også? Har du en koffert label?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #71 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Haha! Feil. For det varte en god stund mellom bomben og nyhetssendingene fra Utøya. På nyhetene ble det spekulert i flere timer om hvorvidt bomben i regjeringskvartalet spesifikt skulle treffe Oljeministeriet, for noen oljestater var visstnok sure på oss. Det var til og med en liten islamistisk organisasjon som påtok seg ansvar for bomben. De ville nok framstå litt farligere enn de var... Internasjonale medier fikk faktisk mye pepper i ukene etterpå, for bl a amerikanske aviser nektet regelrett å tro på at mannen var norsk. De dyrket en historie som holdt islamist-teorien i live lenge etter at terroristen var anholdt. Anonymkode: 187a8...5ab Og min onkels naboer i Oslo pakket kofferten og ville flytte med familien. De er muslimer, og trodde selv at det var islamister som sto bak. De sa at de nå ikke kunne bo i Oslo mer.. de hadde vært ute for hets i etterkant av terror før.. Men Utøya var så ekstremt at de regnet med at det ville bli direkte farlig for dem og barna.. Sånn er hverdagen for mange muslimer. Det får skyld for terror fordi de er i samme gruppe som terroristene i følge mange.. Og til dere som mener at de er en trussel bare ved å være muslimer.. har dere tenkt på at de er like redde for terror som oss? Tenk på dem som har flyktet fra krig og terror.. tror dere ikke at de ønsker å leve i et trygt land? Terror er ikke bare farlig for etniske nordmenn.. Men vi slipper i alle fall å stå skolenettet å beklage for handlinger gjort av terrorister.. Anonymkode: c164c...618
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #72 Skrevet 7. april 2017 20 minutter siden, koro51 skrev: Hvorfor kan du ikke heller komme med konstruktiv tilbakemelding, fremfor å slenge dritt? Slike som deg, ja, jeg kjenner typen. Sitter i møterom: Negativ til samme hva som blir foreslått men har ingen forslag selv. Slike som deg er populære Her er mine konstruktive svar.. la meg legge til at det ble moderert til "Det er du som ter deg som et dyr" Det er du som er et dyr med slike stygge holdninger. Og det er dine holdninger som skaper utenforskap og som hindrer mennesker i å føle seg som hjemme i sitt nye land. Husk: Man angriper ALDRI sitt eget hjem! Vi er med på å skape terror - med vår frykt og vårt hat. Vi er med på å skape terror fordi vi dytter mennesker ut av fellesskapet og inn i hendene til ekstremistene. Anonymkode: c164c...618
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #73 Skrevet 7. april 2017 22 minutter siden, koro51 skrev: Hvorfor kan du ikke heller komme med konstruktiv tilbakemelding, fremfor å slenge dritt? Slike som deg, ja, jeg kjenner typen. Sitter i møterom: Negativ til samme hva som blir foreslått men har ingen forslag selv. Slike som deg er populære Og jeg fortsetter jaggu.. Det har noe å gjøre med religionen. Men det er en gruppe mennesker med politiske mål som misbruker religionen som middel for å nå sine mål. Det er helt greit å ta avstand fra religion, og ønske straff for de som begår ekstremistiske handlinger, og nekte å godta at elendige holdninger skal forklares - og aksepteres - med bibel eller koran i hånd. Jeg aksepterer ikke lavt kvinnesyn fra kristne eller muslimer. jeg aksepterer ikke homofobi fra kristne eller muslimer. Jeg aksepterer ikke at en jente ikke kan gå kledd som hun vil eller si hva hun vil i et samfunn som har jobbt i hunre år for at kvinner skal kunne være selvstendig. Men jeg retter sinnet mot de som gjør handlingene og ikke en hel gruppe Men jeg aksepterer fader meg heller ikke at folk sprer hat og frykt rettet mot en gruppe mennesker fordi de er en del av en religion som noen misbruker. Det er ikke greit - det er farlig. Og jeg er selv ikke religiøs. Jeg er religionshistoriker. Anonymkode: c164c...618
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #74 Skrevet 7. april 2017 24 minutter siden, koro51 skrev: Hvorfor kan du ikke heller komme med konstruktiv tilbakemelding, fremfor å slenge dritt? Slike som deg, ja, jeg kjenner typen. Sitter i møterom: Negativ til samme hva som blir foreslått men har ingen forslag selv. Slike som deg er populære Ja.. også fortsetter jeg.. vedder på at du heller kunne ønske at jeg var en møteplager, eller??? Og min onkels naboer i Oslo pakket kofferten og ville flytte med familien. De er muslimer, og trodde selv at det var islamister som sto bak. De sa at de nå ikke kunne bo i Oslo mer.. de hadde vært ute for hets i etterkant av terror før.. Men Utøya var så ekstremt at de regnet med at det ville bli direkte farlig for dem og barna.. Sånn er hverdagen for mange muslimer. Det får skyld for terror fordi de er i samme gruppe som terroristene i følge mange.. Og til dere som mener at de er en trussel bare ved å være muslimer.. har dere tenkt på at de er like redde for terror som oss? Tenk på dem som har flyktet fra krig og terror.. tror dere ikke at de ønsker å leve i et trygt land? Terror er ikke bare farlig for etniske nordmenn.. Men vi slipper i alle fall å stå skolenettet å beklage for handlinger gjort av terrorister.. Anonymkode: c164c...618
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #75 Skrevet 7. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og jeg fortsetter jaggu.. Det har noe å gjøre med religionen. Men det er en gruppe mennesker med politiske mål som misbruker religionen som middel for å nå sine mål. Det er helt greit å ta avstand fra religion, og ønske straff for de som begår ekstremistiske handlinger, og nekte å godta at elendige holdninger skal forklares - og aksepteres - med bibel eller koran i hånd. Jeg aksepterer ikke lavt kvinnesyn fra kristne eller muslimer. jeg aksepterer ikke homofobi fra kristne eller muslimer. Jeg aksepterer ikke at en jente ikke kan gå kledd som hun vil eller si hva hun vil i et samfunn som har jobbt i hunre år for at kvinner skal kunne være selvstendig. Men jeg retter sinnet mot de som gjør handlingene og ikke en hel gruppe Men jeg aksepterer fader meg heller ikke at folk sprer hat og frykt rettet mot en gruppe mennesker fordi de er en del av en religion som noen misbruker. Det er ikke greit - det er farlig. Og jeg er selv ikke religiøs. Jeg er religionshistoriker. Anonymkode: c164c...618 Takker for god forklaring! Mye bedre enn den første:). Enig med deg! Anonymkode: 75ddb...8e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå