Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #51 Skrevet 19. mars 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Her i huset settes bøtte frem ved sengekanten om noen av oss kommer hjem og er full. Noen ganger er man mer full enn andre. Det må faktisk være takhøyde for at sånt kan skje. Så lenge det ikke skjer hver helg, flere ganger i mnd., men en hang i blandt så ser jeg ikke at det er noen grunn til krisemaksimering. At konen/samboeren/kjæresten som sitter hjemme med barn skal bestemme hvordan partneren skal drikke er heller ikke sunt. Da er det et kontrollbehov som har slått inn. I tillegg skal man ikke se bort fra at når mannen vet at konen er sur så gir han fullstendig fan uansett hvor barnslig det enn er. Anonymkode: 41ee1...365 What?!? Mannen kan gå ut å drikke når han vil han, og kan gjerne bli beruset også ÓG fyllesyk. Men når jeg er hjemme med barna (ene er en 5 mnd gammel baby som sover lite om natta) og han kommer hjem helt ute av stand til å ta vare på seg selv, pisser og spyr overalt og i tillegg ikke er ydmyk dagen etter.... det er DA jeg blir sint! Har aldri prøvd å kontrollere mannen, men han her trenger det tydeligvis. Anonymkode: 6cc0d...47d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #52 Skrevet 19. mars 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her i huset settes bøtte frem ved sengekanten om noen av oss kommer hjem og er full. Noen ganger er man mer full enn andre. Det må faktisk være takhøyde for at sånt kan skje. Så lenge det ikke skjer hver helg, flere ganger i mnd., men en hang i blandt så ser jeg ikke at det er noen grunn til krisemaksimering. At konen/samboeren/kjæresten som sitter hjemme med barn skal bestemme hvordan partneren skal drikke er heller ikke sunt. Da er det et kontrollbehov som har slått inn. I tillegg skal man ikke se bort fra at når mannen vet at konen er sur så gir han fullstendig fan uansett hvor barnslig det enn er. Anonymkode: 41ee1...365 Bøtte ved senga? Vi er vel over tenåringstadiet ? Anonymkode: 81d7d...dc7
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #53 Skrevet 19. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her i huset settes bøtte frem ved sengekanten om noen av oss kommer hjem og er full. Noen ganger er man mer full enn andre. Det må faktisk være takhøyde for at sånt kan skje. Så lenge det ikke skjer hver helg, flere ganger i mnd., men en hang i blandt så ser jeg ikke at det er noen grunn til krisemaksimering. At konen/samboeren/kjæresten som sitter hjemme med barn skal bestemme hvordan partneren skal drikke er heller ikke sunt. Da er det et kontrollbehov som har slått inn. I tillegg skal man ikke se bort fra at når mannen vet at konen er sur så gir han fullstendig fan uansett hvor barnslig det enn er. Anonymkode: 41ee1...365 konen/samboeren/kjæresten burde ikke trenge å kontrolere noen. Som voksen med barn burde man kunne klare å oppføre seg uten at noen trenger å fortelle de det. Om ikke bør de(dere) bo alene og leve singellivet. Ikke dra andre inn i dritten deres. Anonymkode: 1a46a...d4d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #54 Skrevet 19. mars 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: konen/samboeren/kjæresten burde ikke trenge å kontrolere noen. Som voksen med barn burde man kunne klare å oppføre seg uten at noen trenger å fortelle de det. Om ikke bør de(dere) bo alene og leve singellivet. Ikke dra andre inn i dritten deres. Anonymkode: 1a46a...d4d Kunne ikke vært mer enig ! Jeg hadde vært flau over meg selv om jeg bøtta innpå alkohol å måtte ha en bøtte ved senga dagen etter. Anonymkode: 81d7d...dc7
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #55 Skrevet 19. mars 2017 Har dere fått snakket om det i løpt av dagen da HI? Anonymkode: c3a44...477
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #56 Skrevet 19. mars 2017 Oi.. At man er redusert dagen derpå er greit om det ikkje skjer hver helg. Jeg kan bli veldig redusert dagen derpå selv om jeg ikke drikker mye. Men dersom man drikker seg så full at man spyr der man står/ligger eller tisser på seg.. Det hadde jeg aldri godtatt. En gang, greit - det får gå i "banken over dumme ting man gjør fordi man ikke er perfekt". Men flere ganger? Etter hverandre? Hell to the no! Da får man enten kutte alkoholen eller flytte ut.. Anonymkode: 17bbf...e49
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #57 Skrevet 19. mars 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Her i huset settes bøtte frem ved sengekanten om noen av oss kommer hjem og er full. Noen ganger er man mer full enn andre. Det må faktisk være takhøyde for at sånt kan skje. Så lenge det ikke skjer hver helg, flere ganger i mnd., men en hang i blandt så ser jeg ikke at det er noen grunn til krisemaksimering. At konen/samboeren/kjæresten som sitter hjemme med barn skal bestemme hvordan partneren skal drikke er heller ikke sunt. Da er det et kontrollbehov som har slått inn. I tillegg skal man ikke se bort fra at når mannen vet at konen er sur så gir han fullstendig fan uansett hvor barnslig det enn er. Anonymkode: 41ee1...365 Hahaha, som uerfarne 17-åringer som prøver seg frem med alkohol, hvor gamle er dere egentlig. Spy i bøtte fordi man har vært på fylla gjør man ikke etter fylte 20 år altså, og ihvertfall ikke etter at man har stiftet familie. Anonymkode: 2c420...b9f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #58 Skrevet 19. mars 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hahaha, som uerfarne 17-åringer som prøver seg frem med alkohol, hvor gamle er dere egentlig. Spy i bøtte fordi man har vært på fylla gjør man ikke etter fylte 20 år altså, og ihvertfall ikke etter at man har stiftet familie. Anonymkode: 2c420...b9f Enig ! Hører til førstegangsfylla perioden Anonymkode: 81d7d...dc7
Iiiiik Skrevet 19. mars 2017 #59 Skrevet 19. mars 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Her i huset settes bøtte frem ved sengekanten om noen av oss kommer hjem og er full. Noen ganger er man mer full enn andre. Det må faktisk være takhøyde for at sånt kan skje. Så lenge det ikke skjer hver helg, flere ganger i mnd., men en hang i blandt så ser jeg ikke at det er noen grunn til krisemaksimering. At konen/samboeren/kjæresten som sitter hjemme med barn skal bestemme hvordan partneren skal drikke er heller ikke sunt. Da er det et kontrollbehov som har slått inn. I tillegg skal man ikke se bort fra at når mannen vet at konen er sur så gir han fullstendig fan uansett hvor barnslig det enn er. Anonymkode: 41ee1...365 Jeg er enig i at det ikke er sunt å bestemme hva den andre skal gjøre og hvordan. For meg er det imidlertid så lavmåls å drikke seg så dritings, at jeg ville likt det veldig dårlig. Han skulle hatt mange andre gode egenskaper, for at jeg skulle syntes at denne formen for atferd var OK. Hadde han vært så dum at han ikke hadde lært av første erfaring med å miste kontroll så fullstendig, så ville jeg mistet respekt for ham. Jeg liker rus veldig dårlig, liker ikke den store personlighetsendirngen, og liker i hvert fall ikke at noen kan med viten og vilje risikere at senga vår blir nedgriset av spy og urin. Har noen venninner som kan drikke seg dritings med mannen sin, og ha det veldig morsomt. Uten barn selvfølgelig, men allikevel er det langt unna det jeg driver med. Er sikkert snerpete. Jeg er hakket mer streng enn luten her - for meg ville det allerede ved første erfaring vært slik at jeg ga beskjed om at dette ikke funker for meg. Ved neste anledning hadde jeg vært veeeeldig vanskelig å blidgjøre. Det kan kanskje leses som at jeg vil bestemme over ham, men det jeg vil er å bestemme over egne livsbetingelser. En mann som med åpne øyne velger på nytt noe jeg liker så dårlig, liker jeg dårligere. Jeg liker dårlig også at en mann liker å miste kontrollen over seg selv så fullstendig.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #60 Skrevet 19. mars 2017 Har ikke fått snakket skikkelig med han. Har vært ute med barna og kom hjem for en time siden. Han oppholder seg i kjellerstua. Kom opp på kjøkkenet, tok seg noe mat, spurte hvor barna var ( var på rommet) og gikk ned igjen. Ikke ett ord nesten. Han skuffer meg veldig nå. Anonymkode: 6cc0d...47d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #61 Skrevet 19. mars 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: At han ikke er i form er det miste problemet. Hadde forteukket at han lå til sengs resten av dagen i dag:-/ nå er han oppe og har spist og begynt på rommet.. æsj .. og det er ikke første gangen ! Første gangen lo jeg litt og terget han litt forsiktig. Men når det gjentar seg blir jeg litt skremt. Hele underetasjen stinker spy og alkohol .. Anonymkode: 6cc0d...47d Men hvor mange ganger har det gjentatt seg egentlig? Har han kommet hjem så full to ganger? Eller er det flere ganger? Og på hvor mange år? Og hvor mange ganger etter dere fikk barn? Toleransegrensen blir en annen når man får barn og ikke lenger er ute op byen så ofte. Om han har gått på to smeller på fire år tenker jeg det er innafor, selv om det å tisse på seg er i litt mest ekstreme laget. Han trenger tydeligvis å øve seg. Men om det bare er to ganger så ville jeg heller snakket med han om hvordan han kunne lære seg tåleransegrensa si. jeg også gikk på noen skikkelige smeller etter jeg fikk barn, fordi tålegrensa plutselig var en helt annen. Etter et per ganger skjønner man mer av sin nye tilværelse ☺ Anonymkode: 31e55...c4f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #62 Skrevet 19. mars 2017 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke fått snakket skikkelig med han. Har vært ute med barna og kom hjem for en time siden. Han oppholder seg i kjellerstua. Kom opp på kjøkkenet, tok seg noe mat, spurte hvor barna var ( var på rommet) og gikk ned igjen. Ikke ett ord nesten. Han skuffer meg veldig nå. Anonymkode: 6cc0d...47d Huff, så frustrerende. Men han er nok meget skamfull, selv om han prøver å skjule det... Anonymkode: c3a44...477
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #63 Skrevet 19. mars 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvor mange ganger har det gjentatt seg egentlig? Har han kommet hjem så full to ganger? Eller er det flere ganger? Og på hvor mange år? Og hvor mange ganger etter dere fikk barn? Toleransegrensen blir en annen når man får barn og ikke lenger er ute op byen så ofte. Om han har gått på to smeller på fire år tenker jeg det er innafor, selv om det å tisse på seg er i litt mest ekstreme laget. Han trenger tydeligvis å øve seg. Men om det bare er to ganger så ville jeg heller snakket med han om hvordan han kunne lære seg tåleransegrensa si. jeg også gikk på noen skikkelige smeller etter jeg fikk barn, fordi tålegrensa plutselig var en helt annen. Etter et per ganger skjønner man mer av sin nye tilværelse ☺ Anonymkode: 31e55...c4f Det er snakk om 3 sånne episoder på ca 2 år. Ene gangen var jeg høygravid og andre gangen nå med baby i hus. Anonymkode: 6cc0d...47d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #64 Skrevet 19. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Huff, så frustrerende. Men han er nok meget skamfull, selv om han prøver å skjule det... Anonymkode: c3a44...477 Ja jeg får inderlig håpe det! Hadde det vært meg hadde jeg dødd av skam :-/ spesielt siden det ikke er lenge siden sist han hadde en slik episode .. Anonymkode: 6cc0d...47d
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #65 Skrevet 19. mars 2017 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er snakk om 3 sånne episoder på ca 2 år. Ene gangen var jeg høygravid og andre gangen nå med baby i hus. Anonymkode: 6cc0d...47d Altså 3 episoder der han ikke holder på kroppsvæsker.. han har vært veldig full utenom også. Mister jo fullstendig lysten på hele mannen:-/ legger meg IKKE på soverommet. Der stinker spy fortsatt, selv etter vask og utlufting . Anonymkode: 6cc0d...47d
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #66 Skrevet 20. mars 2017 Må til å vaske siden det fortsatt lukter spy der:-/ har ikke snakket særlig med han; for jeg kjenner en avsmak.. klart jeg tilgir og klart hvem som helst kan gå på en smell, men med små barn i hus:-/ eldste så jo han også .. ikke greit:-/ Anonymkode: 6cc0d...47d
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #67 Skrevet 20. mars 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må til å vaske siden det fortsatt lukter spy der:-/ har ikke snakket særlig med han; for jeg kjenner en avsmak.. klart jeg tilgir og klart hvem som helst kan gå på en smell, men med små barn i hus:-/ eldste så jo han også .. ikke greit:-/ Anonymkode: 6cc0d...47d Men du velger å tilgi han ? Anonymkode: 81d7d...dc7
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #68 Skrevet 20. mars 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må til å vaske siden det fortsatt lukter spy der:-/ har ikke snakket særlig med han; for jeg kjenner en avsmak.. klart jeg tilgir og klart hvem som helst kan gå på en smell, men med små barn i hus:-/ eldste så jo han også .. ikke greit:-/ Anonymkode: 6cc0d...47d Nei du må ikke til å vaske, du må be han vaske en gang til fordi lukten fremdeles sitter i. Anonymkode: 2c420...b9f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #69 Skrevet 20. mars 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men du velger å tilgi han ? Anonymkode: 81d7d...dc7 Ja tror det etterkvert... men er fortsatt så skuffet.. og han har faktisk hverken sagt unnskyld eller at det ikke skal gjenta seg .. spent på om han har noe å si da han er ferdig på jobb. Anonymkode: 6cc0d...47d
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #70 Skrevet 20. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja tror det etterkvert... men er fortsatt så skuffet.. og han har faktisk hverken sagt unnskyld eller at det ikke skal gjenta seg .. spent på om han har noe å si da han er ferdig på jobb. Anonymkode: 6cc0d...47d Han kommer jo aldri til å komme krypende for å snakke om dette om du ikke tar det opp først. Siden du ikke sier noe tenker han at du godtar det og bare lar hele episoden forbigå i stillhet. Du må si klart ifra at dette ikke var greit, at dere må snakke om det og at du trenger høre at han ikke skal drikke seg så hinnsides igjen. Anonymkode: 2c420...b9f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #71 Skrevet 20. mars 2017 På 19.03.2017 den 7.36, Anonym bruker skrev: Nei jeg er ikke i nærheten av ett menneske som er så full. Klarte knapt å stå oppreist! Og sist han var ute skjedde det samme og noen ganger før det tisset han seg ut i senga. Så han får styre seg selv når han er så dritings. Han går sjeldent ut, men i det siste har han blitt veldig full når han først går ut. Og ja han skal få vaske selv.. Anonymkode: 6cc0d...47d Oj, dette har jeg ikke orket! Har høres fullstendig ansvarsløs ut. ...og æsj! Høres ut som om han har et alkoholproblem dersom dette skjer stort sett hver gang han går ut. En som pisser på seg og sover i sett egen spy hadde jeg ikke giddet å bo med for å være helt ærlig... Anonymkode: da885...380
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #72 Skrevet 20. mars 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Må til å vaske siden det fortsatt lukter spy der:-/ har ikke snakket særlig med han; for jeg kjenner en avsmak.. klart jeg tilgir og klart hvem som helst kan gå på en smell, men med små barn i hus:-/ eldste så jo han også .. ikke greit:-/ Anonymkode: 6cc0d...47d Hvorfor må ikke han vaske det en gang til selv? Hadde lager bråk bare på grunnav mangel på ansvar og ydmykhet. Deretter hadde jeg sagt at han måtte ta seg samnen og kontrollere drikkingen sin. De to siste gangene er ganske tette, og det tyder på st han har et problem. Ingen løsning på problemet, men vi har ei som kommer i senga vår som har enurese. Det er for sjeldent til at hun bruker bleie, men uhell skjer fra tid til annen. Derfor kjøpte vi beskyttelseslaken (plastbelegg) og madrassebeskytter over (blir ikke klamt å ligge på) også på vår seng. Begge kastes i vaskemaskin på 60 grader, og overmadrass slipper å få urin, spytt fra sikkel og andre kroppsvæsker på seg. http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/80281218/?cid=ps|no|shopping_soverom|201702241153017137_1 http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/00252413/å Anonymkode: fcb16...5fc
MTF Skrevet 20. mars 2017 #73 Skrevet 20. mars 2017 15 timer siden, Iiiiik skrev: Jeg er enig i at det ikke er sunt å bestemme hva den andre skal gjøre og hvordan. For meg er det imidlertid så lavmåls å drikke seg så dritings, at jeg ville likt det veldig dårlig. Han skulle hatt mange andre gode egenskaper, for at jeg skulle syntes at denne formen for atferd var OK. Hadde han vært så dum at han ikke hadde lært av første erfaring med å miste kontroll så fullstendig, så ville jeg mistet respekt for ham. Jeg liker rus veldig dårlig, liker ikke den store personlighetsendirngen, og liker i hvert fall ikke at noen kan med viten og vilje risikere at senga vår blir nedgriset av spy og urin. Har noen venninner som kan drikke seg dritings med mannen sin, og ha det veldig morsomt. Uten barn selvfølgelig, men allikevel er det langt unna det jeg driver med. Er sikkert snerpete. Jeg er hakket mer streng enn luten her - for meg ville det allerede ved første erfaring vært slik at jeg ga beskjed om at dette ikke funker for meg. Ved neste anledning hadde jeg vært veeeeldig vanskelig å blidgjøre. Det kan kanskje leses som at jeg vil bestemme over ham, men det jeg vil er å bestemme over egne livsbetingelser. En mann som med åpne øyne velger på nytt noe jeg liker så dårlig, liker jeg dårligere. Jeg liker dårlig også at en mann liker å miste kontrollen over seg selv så fullstendig. 100% enig med deg.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #74 Skrevet 20. mars 2017 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Her i huset settes bøtte frem ved sengekanten om noen av oss kommer hjem og er full. Noen ganger er man mer full enn andre. Det må faktisk være takhøyde for at sånt kan skje. Så lenge det ikke skjer hver helg, flere ganger i mnd., men en hang i blandt så ser jeg ikke at det er noen grunn til krisemaksimering. At konen/samboeren/kjæresten som sitter hjemme med barn skal bestemme hvordan partneren skal drikke er heller ikke sunt. Da er det et kontrollbehov som har slått inn. I tillegg skal man ikke se bort fra at når mannen vet at konen er sur så gir han fullstendig fan uansett hvor barnslig det enn er. Anonymkode: 41ee1...365 Herregud, som to fjortiser altså... Hver gang man er ute så spyr man i en bøtte etterpå, hjelp! Jeg forstår ikke hvorfor voksne folk må drikke seg fulle for å ha det gøy. Er selv avholds, men kan både danse, synge karaoke og drite meg litt ut på fest, snakke, le og ha det artig. Trenger ikke alkohol til å gjøre det. Og nei, det har ingenting med kontrollbehov å gjøre. Partneren kan ikke bestemme hvordan partneren skal drikke, men partneren kan ta egne valg ut fra den andres handlinger. Jeg kan ikke bestemme at mannen ikke skal gamble bort alle pengene, date venninnene mine, drikke seg full og spy ned huset, skulke jobben eller overnatte utenom hjemmet uten å si fra til meg og slå av telefonen, men jeg tar konsekvenser av dette for min egen del. Jeg kan velge FOR MEG SELV at jeg ikke aksepterer slik oppførsel, og forlate mannen. Anonymkode: fca3c...12f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå