Gå til innhold

Kan naboen "kreve" dette?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha, klart hun er glad for du har bakt kake til henne for 200-300 kr! Ikke bare har du brukt penger på et menneske du ikke kjenner, men du har også brukt en masse tid.. Håper du sier nei (for din egen del) en annen gang. Hvordan skal ungene dine klare å si nei til slike ting når ikke mammaen klarer det?

Jeg hadde også sendt bilde fra et tomt kakefat om jeg var henne, det koster ingenting og den andre parten kan blir lurt til å bli litt smigret.

Sykt at hun ikke bedde deg på fest i det minste når du var så raus og gavmild.

Anonymous poster hash: 7b121...00b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår godt alle dere som mener jeg burde sagt nei. Men dere kjenner ikke damen. Hun er litt av en nøtt. Da jeg gikk bort med kaken tidligere i ettermiddag takket hun faktisk pent kg sa at den så veldig glad ut. Hun sa at hvis det ble rester kunne jeg få de i morgen. Og nå i sted sendte hun et bilde av et tomt kakefat, med teksten: Kaken slo an!

Anonymous poster hash: b33f6...fe1

Uff, for er dørmatte du er. Hun manipulerer deg fullstendig

Anonymous poster hash: 02652...27c

Skrevet

Hele, føler litt med hi her. Kunne sikkert gjort det samme. Jeg mener, hadde noen ringt på døra og spurt om noe så fjernt, hadde jeg blitt helt perpleks og kunne sikkert sagt ja i ren forvirring....

Skrevet

Hi, du spør om naboen kunne kreve dette. Ja, tydeligvis kunne hun det - for hun sa hopp og du hoppet!

Du sier at det ikke er så enkelt, at vi ikke kjenner dama. Men minst to av naboene dine - som også kjente dama - sa ganske enkelt "nei".

Du har nå lagt en standard for nabodama. Du har bare sett begynnelsen av alle måtene hun kommer til å bruke deg som ubetalt tjener. Og det er ditt valg, selvfølgelig. For det er jo det du vil... eller?

Hvis du ikke ønsker å stille opp på alle mulige urimelige forespørsler fra denne naboen i fremtiden så må du rett og slett få deg litt ryggrad og begynne å øve deg. "Nei, det har jeg ikke mulighet til." "Nei, det kan jeg ikke." "Nei, det kan du ikke få." osv. osv.

Det er faktisk ikke verre enn dette. Du trenger ikke forklare noe til henne. Spør hun hvorfor du ikke kan hjelpe henne neste gang, så gjentar du bare at du ikke har mulighet til det og at hun får greie seg selv.

Og helt seriøst så må du i morgen eller mandag gå til henne og fortelle henne hva hun skylder deg for ingrediensene for kaken. Og legg litt til for jobben i tillegg. Ta det samtidig som du henter fatet eller at hun leverer det.

Hvis du gjør det, er jeg nesten sikker på at hun ikke spør deg igjen.

Anonymous poster hash: 98f20...b35
Skrevet

Jeg forstår godt alle dere som mener jeg burde sagt nei. Men dere kjenner ikke damen. Hun er litt av en nøtt. Da jeg gikk bort med kaken tidligere i ettermiddag takket hun faktisk pent kg sa at den så veldig glad ut. Hun sa at hvis det ble rester kunne jeg få de i morgen. Og nå i sted sendte hun et bilde av et tomt kakefat, med teksten: Kaken slo an!

Mener det er deg som er nøtten her.

Bare vent til neste gang da blir hennes krav enda mer urimeligt. Hun har funnet en melkeku.

Anonymous poster hash: b693d...dd0

Skrevet

Spørre pent om å låne stoler etc synes jeg er helt greit.

Men å bake kake? Hva? Herregud!!!

Anonymous poster hash: 0508e...d8a

Skrevet

Jeg forstår godt alle dere som mener jeg burde sagt nei. Men dere kjenner ikke damen. Hun er litt av en nøtt. Da jeg gikk bort med kaken tidligere i ettermiddag takket hun faktisk pent kg sa at den så veldig glad ut. Hun sa at hvis det ble rester kunne jeg få de i morgen. Og nå i sted sendte hun et bilde av et tomt kakefat, med teksten: Kaken slo an! Anonymous poster hash: b33f6...fe1

O. My. God.

Hadde vasket meg godt i kveld om jeg var deg, for jeg hadde følt meg utrolig skitten og brukt

Anonymous poster hash: c3750...962

Skrevet

Ta en fiskepudding og pynt med krem og seigmenn

Anonymous poster hash: fc51a...45d

Skrevet

Hun er en nøtt fordi hun er hyggelig når hun får viljen sin? Det heter manipulasjon. Det har ingen betydning om hun gjør det bevisst eller ei, du trenger ikke la deg manipulere.

Hvis jeg var deg, ville jeg allerede nå begynt å forberede meg på neste utspill fra den kanten. Øv deg på å si "Nei, det har jeg ikke mulighet til". Uansett hvor mye hun maser, kommer hun ingen vei om du står på ditt. Da tenker jeg først og fremst på urimelig beslag av din tid og forventning om økonomiske utlegg. Jeg ville ikke nektet å låne bort stige eller noe slikt.

Skrevet

Var borte og hentet kakefatet nå. Prøvde å si fra hva ingrediensene kostet, og hintet litt om hun kanskje skulle betale. Hun tok ikke hintet. Da ble jeg plutselig så forbanna, og tok mot til meg og fortalte dama akkurat hva jeg syntes om oppførselen hennes. Så avsluttet jeg med å si at ingrediensene kom på 228 kroner, og at jeg forventet å få pengene innen utløpet av dagen! Jeg aner ikke hvor motet mitt kom fra, dette et helt ulikt meg! Dama så helt sjokkert ut, og gikk og hentet 300 kr som hun ga til meg. Takk for at dere ga meg motet til å gjøre dette! Det er slutt på å føye seg etter denne dama!

Skrevet

Var borte og hentet kakefatet nå. Prøvde å si fra hva ingrediensene kostet, og hintet litt om hun kanskje skulle betale. Hun tok ikke hintet. Da ble jeg plutselig så forbanna, og tok mot til meg og fortalte dama akkurat hva jeg syntes om oppførselen hennes. Så avsluttet jeg med å si at ingrediensene kom på 228 kroner, og at jeg forventet å få pengene innen utløpet av dagen! Jeg aner ikke hvor motet mitt kom fra, dette et helt ulikt meg! Dama så helt sjokkert ut, og gikk og hentet 300 kr som hun ga til meg. Takk for at dere ga meg motet til å gjøre dette! Det er slutt på å føye seg etter denne dama!

Bra jobba! Håper du står i mot henne i fremtiden.

Anonymous poster hash: 649d3...ee4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...