Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #26 Skrevet 3. mars 2017 Hadde naboen spurt meg om noe slikt /forlangte at jeg skulle bake kake, haddejeg ledd så høyt at alle i nabolaget hadde hørt det. Dette er noe av det mest surrealistiske jeg har hørt på lenge. Hadde dere i det minste vert invitert... hadde nesten ringt politi på dem om de festet etter klokken 23 bare på pur f etter en slik oppførsel Anonymous poster hash: d1a6b...b26
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #27 Skrevet 3. mars 2017 Hvordan naboforhold er det dere har der du bor da hi? Er det en bitteliten bygd der alle kjenner alle og naboen din egentlig er søskenbarnet ditt? Eller er det typ blokk i Oslo der du og naboen så vidt er på hils? I sistnevnte tilfelle er det jo helt absurd å be naboen om kake 😂 Anonymous poster hash: 1cb87...708
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #28 Skrevet 3. mars 2017 Det var ikke snakk om at hun skulle betale noe nei, og jeg ble så overrumplet at jeg tenkte ikke på å spørre om det. Det er ikke bryllup eller lignende,hun omtalte det bare som et "party" men venner og bekjente. Hun sendte meg nettopp en SMS og spurte om kaken står i ovnen... jeg blir helt oppgitt. Jeg prøvde jo å si nei da hun ringte på, men dette er en meget bestemt dame. Skulle ønske jeg klarte å bare trekke meg (eller helst skulle jeg slengt døra i ansiktet hennes i sted), men jeg får vel bare finne frem forkleet og sette i gang. Anonymous poster hash: b33f6...fe1 Hæ ? Jeg skjønner ikke greia. Hvorfor skal du bake kake til hennes fest ? Og du er ikke invitert engang. Spurte hun om kakavar i ovnen?? Det var bra frekt! Si at duføler deg dårlug og ikke orker. Makan ! Du er jo veldig snill da ❤men du må si nei Anonymous poster hash: 9ca43...8d7
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #29 Skrevet 3. mars 2017 Ja å svare på folk på en hyggelig måte hadde jo virkelig ikke passet seg.. Anonymous poster hash: 415f3...e6f Det er den hyggelige måten 😜 Trodde du ikke det 😃 Anonymous poster hash: 4c0ba...852
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #30 Skrevet 4. mars 2017 Du er jo dum som et brød hvis du faktisk baker den kaken! Eier du ikke selvrespekt? Anonymous poster hash: 6ee8a...b9e
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #31 Skrevet 4. mars 2017 Har fru Sylfrekk bedt andre naboer om det samme, eller bare deg? Dikterte hun hvilken kake det skal være også? Ville gjort som over her og sagt du trodde det var en spøk. Anonymous poster hash: 36bc4...68d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #32 Skrevet 4. mars 2017 Hvordan naboforhold er det dere har der du bor da hi? Er det en bitteliten bygd der alle kjenner alle og naboen din egentlig er søskenbarnet ditt? Eller er det typ blokk i Oslo der du og naboen så vidt er på hils? I sistnevnte tilfelle er det jo helt absurd å be naboen om kake 😂 Anonymous poster hash: 1cb87...708 Det er en mellomting av de to, et rekkehusområde hvor vi kjenner ca halvparten av naboene (stort sett de som har små barn, vi treffes mye på lekeplassen og ute i gata). Denne damen har tenåringer og er ikke en del av den "gjengen" som vi kjenner. Men etter fem år som nærmeste nabo så kjenner vi jo til henne, selv om vi ikke er venner. Nettopp derfor synes jeg det var en urimelig forespørsel... men som sagt, det er vanskelig å si nei til denne damen. Hun har gjort merkelige ting før også, spør ofte om å låne ting, feks drill, stige, gressklipper etc. Men jeg syns dette tok kaka, bokstavelig talt. Jaja, nå et kaka klar, skal bare pynte den og levere den. Anonymous poster hash: b33f6...fe1
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #33 Skrevet 4. mars 2017 Har fru Sylfrekk bedt andre naboer om det samme, eller bare deg? Dikterte hun hvilken kake det skal være også? Ville gjort som over her og sagt du trodde det var en spøk. Anonymous poster hash: 36bc4...68d Jeg fikk melding fra to andre naboer som hadde blitt spurt om det samme. Begge fra gjengen vår, som ikke er noe sammen med henne. Begge hadde sagt nei. Jeg forstår at jeg også burde gjort det... men det var ikke lett. Anonymous poster hash: b33f6...fe1
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #34 Skrevet 4. mars 2017 Det er en mellomting av de to, et rekkehusområde hvor vi kjenner ca halvparten av naboene (stort sett de som har små barn, vi treffes mye på lekeplassen og ute i gata). Denne damen har tenåringer og er ikke en del av den "gjengen" som vi kjenner. Men etter fem år som nærmeste nabo så kjenner vi jo til henne, selv om vi ikke er venner. Nettopp derfor synes jeg det var en urimelig forespørsel... men som sagt, det er vanskelig å si nei til denne damen. Hun har gjort merkelige ting før også, spør ofte om å låne ting, feks drill, stige, gressklipper etc. Men jeg syns dette tok kaka, bokstavelig talt. Jaja, nå et kaka klar, skal bare pynte den og levere den. Anonymous poster hash: b33f6...fe1 Nei! Ikke gjør det! Sett ned foten, og stå opp for deg selv. Feir med kake etterpå😜 Anonymous poster hash: 36bc4...68d
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #35 Skrevet 4. mars 2017 Jeg fikk melding fra to andre naboer som hadde blitt spurt om det samme. Begge fra gjengen vår, som ikke er noe sammen med henne. Begge hadde sagt nei. Jeg forstår at jeg også burde gjort det... men det var ikke lett. Anonymous poster hash: b33f6...fe1 Da har du en fin unnskyldning for å invitere DIN gjeng med barn for å spise kake og drikke kaffe dag, kaken har du jo allerede bakt Anonymous poster hash: aa6a8...d3a
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #36 Skrevet 4. mars 2017 Jeg fikk melding fra to andre naboer som hadde blitt spurt om det samme. Begge fra gjengen vår, som ikke er noe sammen med henne. Begge hadde sagt nei. Jeg forstår at jeg også burde gjort det... men det var ikke lett. Anonymous poster hash: b33f6...fe1 Ta kaka selv! Den dama trenger å høre nei! Anonymous poster hash: 6ed41...d37
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #38 Skrevet 4. mars 2017 Det er overhodet ikke vanlig å spørre naboer om det??? Venner og familie kanskje, men ikke naboer? Hvorfor i alle dager skal de bake for en nabo? Anonymous poster hash: f51aa...5c7 Kanskje ikke der du bor, men her er det veldig vanlig. Er snakk om naboer man kjenner godt. Mange som også tilbyr seg. Anonymous poster hash: 478bb...79e
frk Nilsen Skrevet 4. mars 2017 #39 Skrevet 4. mars 2017 Inviter de andre naboene for kake, så kan hun få restene. For fremtiden, lær deg å si nei.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #40 Skrevet 4. mars 2017 Kanskje du kan tilby deg å være dørmatte på festen også? Anonymous poster hash: c3750...962
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #41 Skrevet 4. mars 2017 Du ber jo om å bli utnyttet når du nå likevel levere kaken til henne. Du kan være sikker på at hun kommer neste gang også og at det bare blir frekkere og frekkere det hun vil forvente av deg. Slutt å være dørmatte alle tråkker på og driter i. Sett foten ned.... Ser du sier du har småbarn- hva sier mannen din? Anonymous poster hash: b693d...dd0
Superdolly Skrevet 4. mars 2017 #42 Skrevet 4. mars 2017 I overskriften virker du forarget. Likevel gjør du akkurat som du blir fortalt. Og ja, da kan jo naboen kreve dette fordi du godtar det. Øv deg på å si nei. Det er ikke SÅ vanskelig. De andre som ble spurt klarte det fint.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #43 Skrevet 4. mars 2017 Du kan jo gi henne kaken med et stort smil, og si at det er så hyggelig å være god nabo. Ved en (u)passende anledning kommer du med et helt urimelig krav om mottjeneste, mens du skryter godt naboskap opp i skyene. Eller du kan rett og slett forklare dama at hun har gått over streken og at du ikke påtar deg kakebaking til et selskap du ikke engang er invitert i. Forresten er det vel ikke uvanlig å låne redskaper fra naboer, så det skjønner jeg ikke at du reagerer på. Anonymous poster hash: 65d7b...6e3
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #44 Skrevet 4. mars 2017 Kjenner jeg blir litt oppgitt for at du gir henne kaka, jeg.. Anonymous poster hash: fb104...d6b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #45 Skrevet 4. mars 2017 Nabodama ringte på her i kveld og opplyste at hun skal ha party i i morgen. I den forbindelse tenkte hun det var en god ide å be alle naboene bake en kake (?!!). Vi er ikke invitert, men hun synes det var helt naturlig at jeg skulle bake en kake. Videre ville hun låne noen stoler og duker, og det kunne hun egentlig fått, men nå har jeg bare lyst å si nei til hele greia, jeg synes det var passelig frekt å be om en kake! Jeg svarte henne at jeg måtte se hva jeg fikk til, men hun var veldig innpåsliten og til slutt sa jeg ja til både å låne bort stoler og duker og bake kake. Nå angrer jeg og har lyst å bare droppe det! Er jeg kjip? Anonymous poster hash: 6245a...398 Si at det er helt greit hun har fest og at du setter pris på nabovarsel, men kake har du ikke mulighet til å bake. Og stoler og duker har du heller ikke til utlån. Anonymous poster hash: 6de7c...648
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #46 Skrevet 4. mars 2017 Nabodama ringte på her i kveld og opplyste at hun skal ha party i i morgen. I den forbindelse tenkte hun det var en god ide å be alle naboene bake en kake (?!!). Vi er ikke invitert, men hun synes det var helt naturlig at jeg skulle bake en kake. Videre ville hun låne noen stoler og duker, og det kunne hun egentlig fått, men nå har jeg bare lyst å si nei til hele greia, jeg synes det var passelig frekt å be om en kake! Jeg svarte henne at jeg måtte se hva jeg fikk til, men hun var veldig innpåsliten og til slutt sa jeg ja til både å låne bort stoler og duker og bake kake. Nå angrer jeg og har lyst å bare droppe det! Er jeg kjip? Anonymous poster hash: 6245a...398 NEI Anonymous poster hash: 3bfaa...d12
Pobie Skrevet 4. mars 2017 #47 Skrevet 4. mars 2017 Du kan da ikke seriøst mene at du faktisk baket en kake til henne? Det er da ikke så vanskelig å si nei til en helt tåpelig forespørsel? Jeg hadde sagt "nei det har jeg ikke mulighet til". Hvis hun sendte melding og spurte om den var i ovnen hadde jeg bare sagt "nei, jeg har ikke bakt kake til deg". Verre er det ikke. Hun spurte deg nok fordi hun vet at du er fulsendig dørmatte, og da kan du ikke klage over at hun spør heller.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #49 Skrevet 4. mars 2017 Jeg forstår godt alle dere som mener jeg burde sagt nei. Men dere kjenner ikke damen. Hun er litt av en nøtt. Da jeg gikk bort med kaken tidligere i ettermiddag takket hun faktisk pent kg sa at den så veldig glad ut. Hun sa at hvis det ble rester kunne jeg få de i morgen. Og nå i sted sendte hun et bilde av et tomt kakefat, med teksten: Kaken slo an! Anonymous poster hash: b33f6...fe1
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #50 Skrevet 4. mars 2017 At hun er «litt av en nøtt» er ingen grunn til å la seg bli utnyttet. Du må jo stå opp for deg selv. Hadde ikke to andre sagt nei? Og de er vel like hele? Anonymous poster hash: fb104...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå