Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 Nabodama ringte på her i kveld og opplyste at hun skal ha party i i morgen. I den forbindelse tenkte hun det var en god ide å be alle naboene bake en kake (?!!). Vi er ikke invitert, men hun synes det var helt naturlig at jeg skulle bake en kake. Videre ville hun låne noen stoler og duker, og det kunne hun egentlig fått, men nå har jeg bare lyst å si nei til hele greia, jeg synes det var passelig frekt å be om en kake! Jeg svarte henne at jeg måtte se hva jeg fikk til, men hun var veldig innpåsliten og til slutt sa jeg ja til både å låne bort stoler og duker og bake kake. Nå angrer jeg og har lyst å bare droppe det! Er jeg kjip? Anonymous poster hash: 6245a...398
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #2 Skrevet 3. mars 2017 Nabodama ringte på her i kveld og opplyste at hun skal ha party i i morgen. I den forbindelse tenkte hun det var en god ide å be alle naboene bake en kake (?!!). Vi er ikke invitert, men hun synes det var helt naturlig at jeg skulle bake en kake. Videre ville hun låne noen stoler og duker, og det kunne hun egentlig fått, men nå har jeg bare lyst å si nei til hele greia, jeg synes det var passelig frekt å be om en kake! Jeg svarte henne at jeg måtte se hva jeg fikk til, men hun var veldig innpåsliten og til slutt sa jeg ja til både å låne bort stoler og duker og bake kake. Nå angrer jeg og har lyst å bare droppe det! Er jeg kjip? Anonymous poster hash: 6245a...398 Nei, hun er snyltete! Anonymous poster hash: b4537...595
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Haha er dette sant?? 😂 Anonymous poster hash: fbd8e...d71
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #4 Skrevet 3. mars 2017 Jeg hadde ledd og sagt nei det kommer ikke på tale. Anonymous poster hash: 4c0ba...852
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #5 Skrevet 3. mars 2017 Herregud kvinne, selvfølgelig sier man nei. Klart og tydelig! Anonymous poster hash: d62b7...a29
Mumua Skrevet 3. mars 2017 #6 Skrevet 3. mars 2017 Hahaha, dette er det festligste jeg har hørt på lenge. Hadde ledd meg småskeiv og lukket døra.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #7 Skrevet 3. mars 2017 Hahahaha dagens 😂 Anonymous poster hash: 806f8...dad
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #8 Skrevet 3. mars 2017 Eh... kødder du? Hun skulle vel betale for kakene? Anonymous poster hash: c5389...e0e
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #9 Skrevet 3. mars 2017 Hvilken type fest er det snakk om? Er det f.eks bryllup eller konfirmasjon er det ikke så uvanlig å spørre naboer om hjelp til kakebaking. Jeg mistenker at det ikke er snakk om det her. Hvis du ikke er lysten på å bake, hadde jeg bare gitt beskjed at du ikke rekker det likevel. Stoler og slikt hadde jeg nok lånt bort forde. Anonymous poster hash: 478bb...79e
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #10 Skrevet 3. mars 2017 Det var ikke snakk om at hun skulle betale noe nei, og jeg ble så overrumplet at jeg tenkte ikke på å spørre om det. Det er ikke bryllup eller lignende,hun omtalte det bare som et "party" men venner og bekjente. Hun sendte meg nettopp en SMS og spurte om kaken står i ovnen... jeg blir helt oppgitt. Jeg prøvde jo å si nei da hun ringte på, men dette er en meget bestemt dame. Skulle ønske jeg klarte å bare trekke meg (eller helst skulle jeg slengt døra i ansiktet hennes i sted), men jeg får vel bare finne frem forkleet og sette i gang. Anonymous poster hash: b33f6...fe1
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #11 Skrevet 3. mars 2017 Det var ikke snakk om at hun skulle betale noe nei, og jeg ble så overrumplet at jeg tenkte ikke på å spørre om det. Det er ikke bryllup eller lignende,hun omtalte det bare som et "party" men venner og bekjente. Hun sendte meg nettopp en SMS og spurte om kaken står i ovnen... jeg blir helt oppgitt. Jeg prøvde jo å si nei da hun ringte på, men dette er en meget bestemt dame. Skulle ønske jeg klarte å bare trekke meg (eller helst skulle jeg slengt døra i ansiktet hennes i sted), men jeg får vel bare finne frem forkleet og sette i gang. Anonymous poster hash: b33f6...fe1 Du får si at du glemte at du skulle bake når ho kommmer for å hente kaka Anonymous poster hash: f0b9e...218
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #12 Skrevet 3. mars 2017 Det var ikke snakk om at hun skulle betale noe nei, og jeg ble så overrumplet at jeg tenkte ikke på å spørre om det. Det er ikke bryllup eller lignende,hun omtalte det bare som et "party" men venner og bekjente. Hun sendte meg nettopp en SMS og spurte om kaken står i ovnen... jeg blir helt oppgitt. Jeg prøvde jo å si nei da hun ringte på, men dette er en meget bestemt dame. Skulle ønske jeg klarte å bare trekke meg (eller helst skulle jeg slengt døra i ansiktet hennes i sted), men jeg får vel bare finne frem forkleet og sette i gang. Anonymous poster hash: b33f6...fe1 Tuller du? Få deg noen baller da menneske og si nei. Eller vil du ble behandlet som dritt under skoen av henne for alltid Anonymous poster hash: 02652...27c
Mumua Skrevet 3. mars 2017 #13 Skrevet 3. mars 2017 Du kan jo bake en særdeles ulekker kake så hun ikke fristes til å spørre igjen 👌
Admin Skrevet 3. mars 2017 #14 Skrevet 3. mars 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Ann Christin, admin
Gjest Skrevet 3. mars 2017 #15 Skrevet 3. mars 2017 Da hadde jeg skrevet en melding tilbake: "Viser til forespørsel om å bake kake. Har nå sett på saken og kommet fram til følgende: Sukker xxx kr Mel xxx kr Egg xxx kr Smør xxx kr Sjokolade xxx kr Pynt xxx kr Fat xxx kr Arbeid, tidsbruk og strøm xxx kr Totalt xxx kr Starter på arbeidet så fort beløpet er Vipset over til xxxxxxxx."
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #16 Skrevet 3. mars 2017 Jeg hadde ledd og sagt nei det kommer ikke på tale. Anonymous poster hash: 4c0ba...852 Ja å svare på folk på en hyggelig måte hadde jo virkelig ikke passet seg.. Anonymous poster hash: 415f3...e6f
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #17 Skrevet 3. mars 2017 Svar tilbake at kaken ikke er i ovnen for hun har jo ikke vært forbi med ingrediensene. Eller kaken står i ovnen så det blir god dessert når gubben kommer hjem... Eller rett og slett F*** U Anonymous poster hash: b693d...dd0
TPK Skrevet 3. mars 2017 #18 Skrevet 3. mars 2017 Hadde absolutt ikke begynt å bake sent en fredagskveld! Send sms tilbake om at det dessverre ikke passet at du kunne bake. Maken til frekk nabo!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #20 Skrevet 3. mars 2017 Send henne en melding og si som Helene Harepus foreslår - "Hei, jeg trodde dette var en spøk og hvis du mener dette på alvor så har jeg dessverre ikke tid. Jeg kan heller ikke låne bort stolene og dukene, så du må nesten finne deg en annen løsning." Hvis du gjør dette vil denne naboen fortsette å utnytte deg, Hi. Som andre sier, hadde det vært bryllup eller lignende, da hadde det vært greit å spørre, men da spør man i god tid i forveien og man tilbyr seg å betale ingredienser og noe for arbeidet om personen ikke er invitert selv. Jeg tror også at min første reaksjon hadde vært latter, for jeg ville trodd det var en spøk. Hadde ikke vært for å le av henne, men rett og slett at det ikke kunne falt meg inn at noe slikt ble sagt på alvor. Anonymous poster hash: 98f20...b35
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #21 Skrevet 3. mars 2017 Dette kan umulig være sant. Jeg hadde bare begynt å le i tro om at det var en spøk. Det hadde vært helt uaktuelt å gjøre noe slikt. Anonymous poster hash: 9fe7a...849
Odine! Skrevet 3. mars 2017 #22 Skrevet 3. mars 2017 Baking - nei. Duker - nei. Stoler - kanskje hvis hun ikke hadde oppført seg som det var en selvfølge med kakebaking
Hjertefru Skrevet 3. mars 2017 #23 Skrevet 3. mars 2017 Baking - nei. Duker - nei. Stoler - kanskje hvis hun ikke hadde oppført seg som det var en selvfølge med kakebaking Enig. Å troppe opp hos naboen fredag for å spørre om hun kan bake en kake til party i helga er helt utafor. Stoler blir noe annet. Kjenner jeg blir veldig nysgjerrig på nabodama til hi. Hvis hun får seg til å kreve noe sånt er det nok mye annet "artig" hun finner på....
Hengebukksvinet Skrevet 3. mars 2017 #24 Skrevet 3. mars 2017 Nei,naboen din kan ikke kreve dette.Hun er frekk og mangler sosiale antenner.Stoler er greit nok,men resten er sylfrekt!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #25 Skrevet 3. mars 2017 Hvilken type fest er det snakk om? Er det f.eks bryllup eller konfirmasjon er det ikke så uvanlig å spørre naboer om hjelp til kakebaking. Jeg mistenker at det ikke er snakk om det her. Hvis du ikke er lysten på å bake, hadde jeg bare gitt beskjed at du ikke rekker det likevel. Stoler og slikt hadde jeg nok lånt bort forde.Anonymous poster hash: 478bb...79e Det er overhodet ikke vanlig å spørre naboer om det??? Venner og familie kanskje, men ikke naboer? Hvorfor i alle dager skal de bake for en nabo? Anonymous poster hash: f51aa...5c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå