Gå til innhold

Kan naboen "kreve" dette?!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nabodama ringte på her i kveld og opplyste at hun skal ha party i i morgen. I den forbindelse tenkte hun det var en god ide å be alle naboene bake en kake (?!!). Vi er ikke invitert, men hun synes det var helt naturlig at jeg skulle bake en kake. Videre ville hun låne noen stoler og duker, og det kunne hun egentlig fått, men nå har jeg bare lyst å si nei til hele greia, jeg synes det var passelig frekt å be om en kake!

 

Jeg svarte henne at jeg måtte se hva jeg fikk til, men hun var veldig innpåsliten og til slutt sa jeg ja til både å låne bort stoler og duker og bake kake. Nå angrer jeg og har lyst å bare droppe det! Er jeg kjip?

 

Anonymous poster hash: 6245a...398

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nabodama ringte på her i kveld og opplyste at hun skal ha party i i morgen. I den forbindelse tenkte hun det var en god ide å be alle naboene bake en kake (?!!). Vi er ikke invitert, men hun synes det var helt naturlig at jeg skulle bake en kake. Videre ville hun låne noen stoler og duker, og det kunne hun egentlig fått, men nå har jeg bare lyst å si nei til hele greia, jeg synes det var passelig frekt å be om en kake!

 

Jeg svarte henne at jeg måtte se hva jeg fikk til, men hun var veldig innpåsliten og til slutt sa jeg ja til både å låne bort stoler og duker og bake kake. Nå angrer jeg og har lyst å bare droppe det! Er jeg kjip?

 

Anonymous poster hash: 6245a...398

Nei, hun er snyltete!

 

Anonymous poster hash: b4537...595

Skrevet

Haha er dette sant?? 😂

 

Anonymous poster hash: fbd8e...d71

Skrevet

Jeg hadde ledd og sagt nei det kommer ikke på tale.



Anonymous poster hash: 4c0ba...852
Skrevet

Herregud kvinne, selvfølgelig sier man nei. Klart og tydelig!

 

Anonymous poster hash: d62b7...a29

Skrevet

Hahaha, dette er det festligste jeg har hørt på lenge. Hadde ledd meg småskeiv og lukket døra.

Skrevet

Hahahaha dagens 😂

 

Anonymous poster hash: 806f8...dad

Skrevet

Eh... kødder du?

Hun skulle vel betale for kakene?



Anonymous poster hash: c5389...e0e
Skrevet

Hvilken type fest er det snakk om? Er det f.eks bryllup eller konfirmasjon er det ikke så uvanlig å spørre naboer om hjelp til kakebaking. Jeg mistenker at det ikke er snakk om det her. Hvis du ikke er lysten på å bake, hadde jeg bare gitt beskjed at du ikke rekker det likevel. Stoler og slikt hadde jeg nok lånt bort forde.

 

Anonymous poster hash: 478bb...79e

Skrevet

Det var ikke snakk om at hun skulle betale noe nei, og jeg ble så overrumplet at jeg tenkte ikke på å spørre om det. Det er ikke bryllup eller lignende,hun omtalte det bare som et "party" men venner og bekjente. Hun sendte meg nettopp en SMS og spurte om kaken står i ovnen... jeg blir helt oppgitt. Jeg prøvde jo å si nei da hun ringte på, men dette er en meget bestemt dame.

 

Skulle ønske jeg klarte å bare trekke meg (eller helst skulle jeg slengt døra i ansiktet hennes i sted), men jeg får vel bare finne frem forkleet og sette i gang.

 

Anonymous poster hash: b33f6...fe1

Skrevet

Det var ikke snakk om at hun skulle betale noe nei, og jeg ble så overrumplet at jeg tenkte ikke på å spørre om det. Det er ikke bryllup eller lignende,hun omtalte det bare som et "party" men venner og bekjente. Hun sendte meg nettopp en SMS og spurte om kaken står i ovnen... jeg blir helt oppgitt. Jeg prøvde jo å si nei da hun ringte på, men dette er en meget bestemt dame.

 

Skulle ønske jeg klarte å bare trekke meg (eller helst skulle jeg slengt døra i ansiktet hennes i sted), men jeg får vel bare finne frem forkleet og sette i gang.

 

Anonymous poster hash: b33f6...fe1

Du får si at du glemte at du skulle bake når ho kommmer for å hente kaka

 

Anonymous poster hash: f0b9e...218

Skrevet

Det var ikke snakk om at hun skulle betale noe nei, og jeg ble så overrumplet at jeg tenkte ikke på å spørre om det. Det er ikke bryllup eller lignende,hun omtalte det bare som et "party" men venner og bekjente. Hun sendte meg nettopp en SMS og spurte om kaken står i ovnen... jeg blir helt oppgitt. Jeg prøvde jo å si nei da hun ringte på, men dette er en meget bestemt dame.

 

Skulle ønske jeg klarte å bare trekke meg (eller helst skulle jeg slengt døra i ansiktet hennes i sted), men jeg får vel bare finne frem forkleet og sette i gang.

 

Anonymous poster hash: b33f6...fe1

Tuller du? Få deg noen baller da menneske og si nei. Eller vil du ble behandlet som dritt under skoen av henne for alltid

 

Anonymous poster hash: 02652...27c

Skrevet

Du kan jo bake en særdeles ulekker kake så hun ikke fristes til å spørre igjen 👌

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

 

Ann Christin, admin

Skrevet

Da hadde jeg skrevet en melding tilbake:

 

"Viser til forespørsel om å bake kake.

Har nå sett på saken og kommet fram til følgende:

Sukker xxx kr

Mel xxx kr

Egg xxx kr

Smør xxx kr

Sjokolade xxx kr

Pynt xxx kr

Fat xxx kr

Arbeid, tidsbruk og strøm xxx kr

Totalt xxx kr

Starter på arbeidet så fort beløpet er Vipset over til xxxxxxxx."

Skrevet

 

Jeg hadde ledd og sagt nei det kommer ikke på tale.

 

Anonymous poster hash: 4c0ba...852

 

Ja å svare på folk på en hyggelig måte hadde jo virkelig ikke passet seg..

 

Anonymous poster hash: 415f3...e6f

Skrevet

Svar tilbake at kaken ikke er i ovnen for hun har jo ikke vært forbi med ingrediensene. Eller kaken står i ovnen så det blir god dessert når gubben kommer hjem... Eller rett og slett F*** U



Anonymous poster hash: b693d...dd0
Skrevet

Hadde absolutt ikke begynt å bake sent en fredagskveld! Send sms tilbake om at det dessverre ikke passet at du kunne bake. Maken til frekk nabo!

Skrevet

Si at du trodde at det var en spøk

Skrevet

Send henne en melding og si som Helene Harepus foreslår - "Hei, jeg trodde dette var en spøk og hvis du mener dette på alvor så har jeg dessverre ikke tid. Jeg kan heller ikke låne bort stolene og dukene, så du må nesten finne deg en annen løsning."

 

Hvis du gjør dette vil denne naboen fortsette å utnytte deg, Hi.

 

Som andre sier, hadde det vært bryllup eller lignende, da hadde det vært greit å spørre, men da spør man i god tid i forveien og man tilbyr seg å betale ingredienser og noe for arbeidet om personen ikke er invitert selv.

 

Jeg tror også at min første reaksjon hadde vært latter, for jeg ville trodd det var en spøk. Hadde ikke vært for å le av henne, men rett og slett at det ikke kunne falt meg inn at noe slikt ble sagt på alvor.



Anonymous poster hash: 98f20...b35
Skrevet

Dette kan umulig være sant. Jeg hadde bare begynt å le i tro om at det var en spøk. Det hadde vært helt uaktuelt å gjøre noe slikt.

 

Anonymous poster hash: 9fe7a...849

Skrevet

Baking - nei.

 

Duker - nei.

 

Stoler - kanskje hvis hun ikke hadde oppført seg som det var en selvfølge med kakebaking

Skrevet

Baking - nei.

 

Duker - nei.

 

Stoler - kanskje hvis hun ikke hadde oppført seg som det var en selvfølge med kakebaking

Enig. Å troppe opp hos naboen fredag for å spørre om hun kan bake en kake til party i helga er helt utafor.

Stoler blir noe annet.

Kjenner jeg blir veldig nysgjerrig på nabodama til hi. Hvis hun får seg til å kreve noe sånt er det nok mye annet "artig"

hun finner på....

Skrevet

Nei,naboen din kan ikke kreve dette.Hun er frekk og mangler sosiale antenner.Stoler er greit nok,men resten er sylfrekt!

Skrevet

Hvilken type fest er det snakk om? Er det f.eks bryllup eller konfirmasjon er det ikke så uvanlig å spørre naboer om hjelp til kakebaking. Jeg mistenker at det ikke er snakk om det her. Hvis du ikke er lysten på å bake, hadde jeg bare gitt beskjed at du ikke rekker det likevel. Stoler og slikt hadde jeg nok lånt bort forde.Anonymous poster hash: 478bb...79e

Det er overhodet ikke vanlig å spørre naboer om det??? Venner og familie kanskje, men ikke naboer? Hvorfor i alle dager skal de bake for en nabo?

 

Anonymous poster hash: f51aa...5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...