Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #51 Skrevet 1. mars 2017 Så lenge jeg betaler, så kan jeg faktisk det. Anonymous poster hash: b88a1...7dd Du er ikke der når de bytter på henne. Ig samme hva du betaler for, så kan du ikke tvinge andre voksne til å plage ditt barn. Anonymous poster hash: 55626...770
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #52 Skrevet 1. mars 2017 Hehe, snakke sammen, ja, vi ser plenty av "snakke sammen"-barn overalt, og de er motbydelige, grenseløse, frastøtende og inviteres aldri hit. Anonymous poster hash: dd30d...e14 De tror i alle fall at de kan snakke seg til mange ting som ikke er oppe til diskusjon hos meg. Men siden jeg er en trygg voksen og ingen popularitets-junkie, så klarer jeg fint å leve med at barn blir fornærma på meg... Anonymous poster hash: 55626...770
Yellow Brick Road Skrevet 1. mars 2017 #53 Skrevet 1. mars 2017 Helt grei og sunn reaksjon. Vi må slutte å "snakke i hjel" ungeneOg d våre. De lærer jo aldri. Det eneste de lærer er at etter å ha gjort noe dumt må de sitte og se på voksne som "bla, bla, bla" og passe på å nikke på rett sted og si unnskyld, for bare man sier det så er jo alt i orden. Er det rart vi får ungdom (og antageligvis senere voksne) som får psykiske problemer når de møter en liten dose motgang eller kjenner at livet ikke bare er koselig? Helt flott! Og det med Reimadressen - ja, vel - jeg hadde lett gitt den bort om hun hadde tisset i den av samme grunn, men da hadde hun i tillegg fått beskjed om at heretter ble det bleier eller dårligere yttertøy for jeg gidder ikke å kjøpe dyre dresser for at hun skal tisse i dem.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #54 Skrevet 1. mars 2017 Da får du finne en annen løsning selv da. Uaktuelt at mitt barn kun skulle vært inne, fordi du synes så synd på barnet at det må være ute i våte klær en dag. Anonymous poster hash: b88a1...7dd Når barnet er i barnehagen så er det de ansatte som tar avgjørelsene. Selvfølgelig hadde jeg funnet en annen løsning, det er jobben min. Men å utføre idiotiske oppdrag fra foreldre, det er ikke jobben min Anonymous poster hash: 14767...af4
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #55 Skrevet 1. mars 2017 Min mor kjøpte også bleier til meg da jeg var 5. Hun mente jeg gjorde det av latskap. Det var så ydmykende og flaut, at ord ikke kan beskrive det. Jeg gjorde det ikke med vilje. Og den dag i dag har jeg fortsatt problemer med lekkasje. Ydmykelse, brenning av leker, være ute med tissevåte klær.... altså, tenk dere om! Hva hvis det var dere? Anonymous poster hash: 968f4...17d
Magia Skrevet 1. mars 2017 #56 Skrevet 1. mars 2017 Min mor kjøpte også bleier til meg da jeg var 5. Hun mente jeg gjorde det av latskap. Det var så ydmykende og flaut, at ord ikke kan beskrive det. Jeg gjorde det ikke med vilje. Og den dag i dag har jeg fortsatt problemer med lekkasje. Ydmykelse, brenning av leker, være ute med tissevåte klær.... altså, tenk dere om! Hva hvis det var dere?Anonymous poster hash: 968f4...17d Men din erfaring med å bli straffet for et fysisk tisseproblem er ikke så relevant her. Denne jenta tisser på seg med vilje for å være inne. Jeg kunne ikke sagt at jeg skulle kaste alt barnet mitt tissa i, for han bryr seg ikke noe særlig om klærne sine. Man må finne noe som kan funke på akkurat det barnet det gjelder. Hvis jenta di slutter med dette tullet pga denne konsekvensen, så er det jo bra og ikke for strengt. Slutter hun ikke, vil du derimot få et problem. Skal du virkelig kaste dyre uteklær? Nye bukser? Jeg ville nok heller krevd at ungen vaska egne tisseklær. Enten etter en dag i en tett pose, eller for hånd.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #57 Skrevet 1. mars 2017 God ide=)))) Jeg brant opp barbiedukkene til ungen min en gang. Jeg sa til henne 100 ganger at hun måtte rydde de vekk, og hev de i peisen da det aldri skjedde.... Hun ryddet etter det, for å si det sånn=) Sånne som deg skulle vært fratatt barna!!Du er jo direkte ondskapsfull! Om sønnen min ikke vil rydde lekene så advarer jeg han mot at da tar jeg vekk alle lekene som er på gulvet. Når han likevel ikke rydder så har jeg tatt vekk en eller to poser med leker. Det har han lært fort av. Kunne aldri finne på å være så ondskapsfull å kaste eller brenne lekene som småen er så glad i! Men syns det er helt innafor å ta vekk lekene for en stund så han lærer at det får konsekvenser når han ikke rydder opp etter seg. Anonymous poster hash: 0c9df...c42
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #58 Skrevet 1. mars 2017 Jeg ville kjøpt inn bleier å brukt de på barnet om hun tisser i buksen med vilje. Det tror jeg hadde fungert på barnet mitt hvertfall. Anonymous poster hash: 0c9df...c42
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #59 Skrevet 1. mars 2017 Men din erfaring med å bli straffet for et fysisk tisseproblem er ikke så relevant her. Denne jenta tisser på seg med vilje for å være inne. Jeg kunne ikke sagt at jeg skulle kaste alt barnet mitt tissa i, for han bryr seg ikke noe særlig om klærne sine. Man må finne noe som kan funke på akkurat det barnet det gjelder. Hvis jenta di slutter med dette tullet pga denne konsekvensen, så er det jo bra og ikke for strengt. Slutter hun ikke, vil du derimot få et problem. Skal du virkelig kaste dyre uteklær? Nye bukser? Jeg ville nok heller krevd at ungen vaska egne tisseklær. Enten etter en dag i en tett pose, eller for hånd. Det er jo relevant? For min mor sa det samme som HI. Jeg gjorde det med vilje...men det gjorde jeg ikke. Og sannheten er jo at man faktisk ikke KAN være helt sikker? Anonymous poster hash: 968f4...17d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2017 #60 Skrevet 1. mars 2017 Det er jo relevant? For min mor sa det samme som HI. Jeg gjorde det med vilje...men det gjorde jeg ikke. Og sannheten er jo at man faktisk ikke KAN være helt sikker?Anonymous poster hash: 968f4...17d Tja, siden jenta har sagt at alle jentene gjorde det på likt for å slippe å gå ut kan vi nok si det var med vilje. Og om jenta har inkontinens er det desto større grunn å bruke bleie Anonymous poster hash: 6f6d2...f46
nasse nøffen Skrevet 2. mars 2017 #61 Skrevet 2. mars 2017 Det kan du ikke mene? Anonymous poster hash: 968f4...17d Jo selvfølgelig... Hun fikk mange advarsler.. Kastet de som lå på gulvet da, ikke de som lå på rommet. Hun har sikkert 100 dukker, så hun klarte seg uten de 5 som brant opp. Eller, det ble jo katastrofe der og da, men konsekvenser da vette
nasse nøffen Skrevet 2. mars 2017 #62 Skrevet 2. mars 2017 Sånne som deg skulle vært fratatt barna!! Du er jo direkte ondskapsfull! Om sønnen min ikke vil rydde lekene så advarer jeg han mot at da tar jeg vekk alle lekene som er på gulvet. Når han likevel ikke rydder så har jeg tatt vekk en eller to poser med leker. Det har han lært fort av. Kunne aldri finne på å være så ondskapsfull å kaste eller brenne lekene som småen er så glad i! Men syns det er helt innafor å ta vekk lekene for en stund så han lærer at det får konsekvenser når han ikke rydder opp etter seg. Anonymous poster hash: 0c9df...c42 Jaaaaaaa, vi snakker barnevern nå da eller? haha.... DU vet ingenting om min måte å oppdra mine barn. Og hvis jeg sier til mine barn at de skal rydde, så forventer jeg det. Når jeg sier det mange ganger, og det ikke skjer noe, ja da hiver jeg 5 av de 100 dukkene... Og det skulle gjøre at jeg mistet omsorgen for mine barn? Hjelpes
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #63 Skrevet 2. mars 2017 Har de ikke skiftetøy i bhg? Da må de ganske enkelt ha flere skift der. Bytte klær og hute seg ut. Tisslukta henger i, så får de se hvor kjekt det er å gå rundt å lukte tiss. Anonymous poster hash: 67e38...c7b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2017 #64 Skrevet 2. mars 2017 Jaaaaaaa, vi snakker barnevern nå da eller? haha.... DU vet ingenting om min måte å oppdra mine barn. Og hvis jeg sier til mine barn at de skal rydde, så forventer jeg det. Når jeg sier det mange ganger, og det ikke skjer noe, ja da hiver jeg 5 av de 100 dukkene... Og det skulle gjøre at jeg mistet omsorgen for mine barn? Hjelpes Antar 100 dukker er overdrevet, men har ikke de ungene da i overkant mange leker? Hvordan er det positivt i barneoppdragelse? Få alt de peker på...? Anonymous poster hash: 67e38...c7b
nasse nøffen Skrevet 3. mars 2017 #65 Skrevet 3. mars 2017 (endret) Antar 100 dukker er overdrevet, men har ikke de ungene da i overkant mange leker? Hvordan er det positivt i barneoppdragelse? Få alt de peker på...? Anonymous poster hash: 67e38...c7b tja, nå er hun jo 10 år da, og alle bursdager, julaftener og anledninger hun har ønsket seg barbiedukker, så at hun har nærmere 100 er jeg sikker på. Nei hun er ikke overhodet bortskjemt. Hun har noen få oppgaver hun gjør hjemme, og da tjener hun penger og handler seg gjerne en dukke. Begynner bli sminke isteden nå da, så dukkene blir vel gitt bort til lillesøster snart. Dette er en del år siden nå.. Dukkene var ikke bare merket barbie selvfølgelig, og de får du ned til 30 kroner Endret 3. mars 2017 av nasse nøffen
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2017 #66 Skrevet 3. mars 2017 Kunne gjort det samme 🙈 Barn har veldig godt av å se voksnes følelser og reaksjoner. Her fikk jenta di se at det ikke var greit å oppføre seg sånn,og sannsynligvis har du pratet med henne om dette før. Helt greit at foreldre kan gjøre dette, men ikke bhg ansatte. Mvh ei som arbeider i bhg Anonymous poster hash: c156d...fba
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #67 Skrevet 4. mars 2017 Hun blir 5 år i sommer. Jentene i barnehagen har det med å tisse på seg med vilje for å få være inne. Det har skjedd så mange ganger i det siste. Hun hadde tilfeldigvis på seg en billig H&M dress i dag som snart er for liten. Jeg kasta hele dressen i søppelet,samme med Elsa trusen og Elsa sokkene som var blitt våte av tiss. Jeg ga beskjed om at alt hun tisser i fra nå av går rett i søppela. Det var total krisestemning her en stund, men jeg gav meg ikke. Så bare rolig at jeg plukker det ikke opp- jeg gidder ikke vaske tiss mer. For streng? Anonymous poster hash: b0b8f...d7a Hvorfor får de gå inn?? Her må de pent gå ut igjen etter å ha byttet klær. I ditt tilfelle tror jeg hadde sagt "uff da, tror vi må begynne med bleier igjen." Kanskje begynt å tittet litt på bleier når hun er med på butikken og litt sånn så hun skjønner du mener det. Skjønner hun det ikke sender du med bleier! Dette er jo bare tull! Anonymous poster hash: 39633...9a7
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #68 Skrevet 4. mars 2017 Bare jeg som lurer på hvordan barnehagen håndterer dette? De kan jo ikke ha mye kontroll på situasjonen siden dette har foregått over tid. De må jo bli lei alle de våte klærne de også. Ville tatt en skikkelig prat med jenta at heretter må hun bruke bleie til hun slutter å tisse på seg. Hun får også vaske klærne selv, gjerne etter å ha ligget en stund. Anonymous poster hash: 42ab9...35c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå