Gå til innhold

Var jeg for streng med jenta mini dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville heller overlatt vaskingen til henne. Klær må hun jo ha, så du kan i ytterste konsekvens risikere at hun tisser ut klær hun ikke liker for å få nye. Som mor til en opportunist kjenner jeg igjen mulige feller som denne, haha!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ok.

Men jeg hadde nok bedt bhg tvinge jenta til å være ute i våte, kalde klær først. Siden dere vet at de gjør det med vilje.

Ikke så stas når de fryser og er kalde. Hadde nok alliert meg med de andre jentenes foreldre også

Som barnehageansatt så hadde jeg aldri tvunget et barn til å gjøre det, uansett om foreldrene hadde bedt meg om det

Anonymous poster hash: 14767...af4

Skrevet

Jeg syns ikke noe om foreldre som straffer barna sine på denne måten. Jeg er for å snakke sammen. Når du ikke inn til barnet, så les / lær deg opp! Dette blir for dumt

Anonymous poster hash: fe0f2...17b

Skrevet

Som barnehageansatt så hadde jeg aldri tvunget et barn til å gjøre det, uansett om foreldrene hadde bedt meg om det

For å oppdra et barn må de voksne være enige. Dere kan ikke bare trosse foreldrene. Det er foreldrene som betaler dere for å ha tilsyn med barna og fungere som deres forlengede arm når de ikke er tilstede.

Anonymous poster hash: 2e063...ab4

Skrevet

For å oppdra et barn må de voksne være enige. Dere kan ikke bare trosse foreldrene. Det er foreldrene som betaler dere for å ha tilsyn med barna og fungere som deres forlengede arm når de ikke er tilstede.

Anonymous poster hash: 2e063...ab4

Selvfølgelig trosser vi foreldrene hvis vi mener at det de vil vi skal gjøre, ikke er til barnets beste. Min jobb er ikke å straffe barn med å gå med uttisset tøy ute. Er sikker på at du ville få problemer med å få flere enn meg til å gjøre det

Skrevet

Selvfølgelig trosser vi foreldrene hvis vi mener at det de vil vi skal gjøre, ikke er til barnets beste. Min jobb er ikke å straffe barn med å gå med uttisset tøy ute. Er sikker på at du ville få problemer med å få flere enn meg til å gjøre det

Da får du finne en annen løsning selv da. Uaktuelt at mitt barn kun skulle vært inne, fordi du synes så synd på barnet at det må være ute i våte klær en dag.

Anonymous poster hash: b88a1...7dd

Skrevet

Jeg lurer mest på hva du gjør, HI, hvis jenta fortsetter å tisse likevel?

Å kaste klærne i dag er kanskje greit, men du kan jo ikke fortsette å kaste alt.

Holder med de som sier du skal la jenta få vaske klærne selv - og gjem gjerne tisseklærne i en tett pose til dagen etter og la henne få ta det da.

Anonymous poster hash: c594e...3b1
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg synes du var for streng, men jeg synes det var en tåpelig trussel.

Hva gjør du den dagen hun (med eller uten vilje) tisser i den nye Reimadressen?

Man bør aldri komme med trusler man ikke kan følge opp.

Later som du hiver den, såklart. Og sender henne ut i en annen, mer klønete og plagsom dress med beskjed om å holde seg tørr. Små barn er faktisk lettere å lure enn du tror. Når hun har lagt av seg uvanen kan man ta den fram igjen.

Anonymous poster hash: 55626...770

Skrevet

Da får du finne en annen løsning selv da. Uaktuelt at mitt barn kun skulle vært inne, fordi du synes så synd på barnet at det må være ute i våte klær en dag. Anonymous poster hash: b88a1...7dd

"Uaktuelt"?

Det kan ikke du kontrollere hvis du ikke selv er der....

Skrevet

"Uaktuelt"?

Det kan ikke du kontrollere hvis du ikke selv er der....

Så lenge jeg betaler, så kan jeg faktisk det.

Skrevet

Nei. Man kan ikke drive med barnemishandling (tvinge et barn til å fryse ute fordi klærne er tisset i) selv om man betaler for barnehageplass.

Det kan i beste fall føre til sykdom, i verste fall føre til koldbrann.

Anonymous poster hash: dbf7e...00c

Skrevet

Haha morsom du?,

Tror du ar en bhg med ansatte som har litt oppi hodet tvinger ett barn til og være ute i klær som er tissevåte? Jeg sliter med og ta deg seriøst når du kommer med " jeg betaler og uaktuelt" du Jan ikke si til bhg la barnet mitt gå tissvåt ute!, du kan sørge for ditt barn med da ekstra utetøy slik at skjer det ett ( u)hell så har barnet noe annet og ta på for og være ute.

Skrevet

Tusen takk 😃❤

Skrevet

Du ER jo stokk dum! Hva er nr til bv ????

Skrevet

Helt greit, når hun allerede har fått flere advarsler og ingenting annet har hjulpet. Det er helt greit  med skikkelige konsekvenser innimellom. Bare sørg for at hun går i klær som det er greit å kaste.

Skrevet

Nei. Man kan ikke drive med barnemishandling (tvinge et barn til å fryse ute fordi klærne er tisset i) selv om man betaler for barnehageplass.

Det kan i beste fall føre til sykdom, i verste fall føre til koldbrann.

Anonymous poster hash: dbf7e...00c

Nå trenger det ikke være 8 timer ute i mange minus da. Men gjøre det ubehagelig nok for disse 5-åringene til at det ikke er fullt så attraktivt å tisse på seg med vilje for å få komme inn.

Hi skiver at de fniser og ler og gjør det i fellesskap. Det er ikke noe uhell, det er jo ganske vesentlig.

Skrevet

Nå trenger det ikke være 8 timer ute i mange minus da. Men gjøre det ubehagelig nok for disse 5-åringene til at det ikke er fullt så attraktivt å tisse på seg med vilje for å få komme inn.

Hi skiver at de fniser og ler og gjør det i fellesskap. Det er ikke noe uhell, det er jo ganske vesentlig.

Desto viktigere er det at Hi snakker med barnet sitt angående dette istede for og kaste klær og tvinge henne ute i våte klær.

I bhg kan hun sende med ekstra utetøy da merker barnet fort at det ikke hjelper og tisse på seg for og få være inne.

Skrevet

Hvorfor får ungen være inne om hun har tisset på seg, hun får vel bare nye klær og blir sendt ut igjen? Kjøp inn noen bleier og si at siden du viser du ikke er stor nok til å ikke tisse på deg med vilje, så får du bruke bleie til hun klarer det.

Forhåpentligvis holder det med advarselen, om noen mnd begynner hun på skolen og kan ikke tisse seg utav situasjoner der

Anonymous poster hash: 6f6d2...f46

Skrevet

Helt greit. Barna er store nok til å vite at å tisse på seg for å være inne, ikke er bra. Slikt tull må stoppes med en gang.

Skrevet

Syntes faktisk ideen om bleier ikke var så dum, det er i hvert fall en trussel som kan gjennomføres uten våte barn ute eller å kaste fine klær. I tillegg ville jeg nok prøvd å finne en brukt, gjerne litt kjip dress (gjerne guttedress om hun er rosajente) som hun må bruke når den andre er tisset ut.

Jeg har selv to jenter som er/har vært i den alderen, og man vet jo godt forskjell på når de har uhell og når det er med vilje. Her vet jo TS hele historien, så konsekvenser er helt klart neste steg, ikke alt kan løses med bare prat. Kanskje er press fra de andre jentene det som gjør det vanskelig for dem alle å kutte ut, ingen vil slutte først, da må ansvaret tas fra dem for en stund. Det kan bli ganske usunne tilstander i slike jenteklikker, selv i ung alder. I nabolaget forekom det hatbrev i postkassa til noen jenter, der gikk jentene i 2. kl.

Skrevet

Jeg syns ikke noe om foreldre som straffer barna sine på denne måten. Jeg er for å snakke sammen. Når du ikke inn til barnet, så les / lær deg opp! Dette blir for dumt

Hehe, snakke sammen, ja, vi ser plenty av "snakke sammen"-barn overalt, og de er motbydelige, grenseløse, frastøtende og inviteres aldri hit.

Anonymous poster hash: dd30d...e14

Skrevet

Hehe, snakke sammen, ja, vi ser plenty av "snakke sammen"-barn overalt, og de er motbydelige, grenseløse, frastøtende og inviteres aldri hit.

Anonymous poster hash: dd30d...e14

Merker jeg er glad mine barn ikke er hos deg!

Skrevet

God ide=))))

Jeg brant opp barbiedukkene til ungen min en gang. Jeg sa til henne 100 ganger at hun måtte rydde de vekk, og hev de i peisen da det aldri skjedde.... 

Hun ryddet etter det, for å si det sånn=)

Skrevet

God ide=))))

Jeg brant opp barbiedukkene til ungen min en gang. Jeg sa til henne 100 ganger at hun måtte rydde de vekk, og hev de i peisen da det aldri skjedde....

Hun ryddet etter det, for å si det sånn=)

Det kan du ikke mene? 😳😳

Anonymous poster hash: 968f4...17d

Skrevet

Hvorfor får ungen være inne om hun har tisset på seg, hun får vel bare nye klær og blir sendt ut igjen? Kjøp inn noen bleier og si at siden du viser du ikke er stor nok til å ikke tisse på deg med vilje, så får du bruke bleie til hun klarer det.

Forhåpentligvis holder det med advarselen, om noen mnd begynner hun på skolen og kan ikke tisse seg utav situasjoner der

Anonymous poster hash: 6f6d2...f46

Dette var et godt forslag. Jeg synes det er helt greit at du kastet klærne hennes én gang, men du kan jo ikke begynne å kaste klær hver eneste dag heller.

Bleie er en naturlig konsekvens av å jevnlig tisse på seg (med vilje). Jeg ville kjøpt inn bleier og snakket med henne etter barnehagen og sagt at pga problemene hun har hatt i det siste med å tisse på seg er hun nødt til å bruke bleier i barnehagen. Om hun protesterer så la henne få én sjanse til å bevise at hun klarer seg uten bleie. Om hun tisser på seg sammen med jentejengen så er det på med bleie med en gang. Allier deg med personalet og la pakken ligge i barnehagen sammen med skift.

Anonymous poster hash: dc20b...a94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...