Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #26 Skrevet 19. februar 2017 Hi: du må ALDRI være så naiv igjen at du blir med en fremmed mann hjem på natten når du ikke vil ha sex med han!Dette er ille nok i seg selv, men det kunne vært ENDA verre om det hadde stått en kompis eller to av han for å Være med! Dette sier jeg ikke for å Være ekkel, men det kan skje! Før du dro på byen måtte du vel hatt en plan Hvordan du skulle komme deg hjem? Ingen unskyldning at dj ikke hadde penger fir å komme deg hjem igjen. Da får du helker holde deg hjemme! Det er greit nok at han skulle respektert ditt nei. Men, det gjorde han ikke. Jeg er enig med et svar før her i tråden ifht å ikke sette seg i fare. Håper du tenker deg om flere ganger neste gang! Anonymous poster hash: 301a0...5a1
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #27 Skrevet 19. februar 2017 Æsj igjen! Det er hårreisende hva de fleste her mener! Dere lærer vel sønnene deres at det er jentene sitt ansvar ene og alene å unngå og bli voldtatt. Fritt frem for den perfekte sønnen for mamma sier at han kan forvente sex om jenta smiler til han... Anonymous poster hash: 18492...162
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #28 Skrevet 19. februar 2017 Han synes nok det er helt greit at dere ikke sees igjen, dere datet og har gjort det en stund, og så "føler du ikke for" å ha sex med han. Han er ikke den rette for deg og det er neppe du for ham heller. Anonymous poster hash: 32972...606 Er faktisk litt enig i denne altså..... Hvis man har datet en god stund, så er vel sex neste steg i forholdet?? Anonymous poster hash: c7a63...e78
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #29 Skrevet 19. februar 2017 Du tar på skoa og går.. Anonymous poster hash: 1fcbf...372 Du har alltid (!) muligheten til å komme deg hjem. Du reiser deg og går, og så ringer du en taxi. Anonymous poster hash: 84f84...aad
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #30 Skrevet 19. februar 2017 Fortalte historien din til min mann nå. Han synes det er helt sykt at daten din gjorde noe som helst som du ikke hadde lyst til, selv om du ble med ham hjem. Han sa også at nei betyr nei uansett og han kan ikke forstå at noen mann tenner på å ha seg med noen som ikke vil. Videre synes han det er helt sykt at noen kan påstå at du satte deg selv i denne situasjonen, dette er ikke din feil. Der har du en normal manns perspektiv. Anonymous poster hash: 1153a...332
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #31 Skrevet 19. februar 2017 Menn skal akseptere nei sånn er det. Men jeg er litt enig med mange av de andre her at man blir ikke med en mann hjem du har datet litt uten at det blir sex. Generelt sett når man møter noen på byen og blir med hjem så er sex noe som er forventet. Selvfølgelig helt lov å endre mening men da kaster man enten ut gutten eller man reiser hjem koste hva det koste vil. Jeg har en sønn og selv om jeg tenker slik jeg gjør betyr det ikke at det er det ut lærer han. Jeg snakker bare av erfaring hvordan jeg oppfatter ting. Men vi som har sønner kan gjøre en god jobb med de for det om. Anonymous poster hash: bbd86...76c
3 i april Skrevet 19. februar 2017 #32 Skrevet 19. februar 2017 Kjenner at de fleste svarene i denne tråden gjør meg fly forbanna !!!!! Dette var en mann hi kjente å drev å datet, det betyr ikke at et NEI egentlig betyr ja. Hi ville sove og den patetiske dusten mente da at det var fritt frem. Uansett situasjon så betyr faktisk nei, nettopp NEI. Mannen min gyver ikke løs på meg når jeg sover, faktisk så er han oppegående nok til å skjønne at jeg ikke vil ha sex når jeg sover, selv om vi er gift og har regelmessig sex. Han skjønner også at når jeg sier nei eller viser at jeg ikke er så keen på sex at ok da vil jeg faktisk ikke ha sex. Han blir verken sur eller fornærmet eller begunner å presser meg til sex. Ut i fra svarene hi har fått er der jammen meg heller ikke rart at så mange voldteksmenn blir frifunnet og det er heller ikke rart at så mange kvinner sliter med at det var deres egen skyld. En voldtekt er ALLTID voldtektsmannens skyld. Et nei er et nei og når hi sa nei, så gikk denne fyren LANGT over streken. Kjenner at jeg faktisk gruer meg til min egen datter blir stor nok til og date,gå på fest ol. Mine 2 sønner skal også lære seg å respektere kvinner og deres grenser. De skal skjønne at et nei betyr nei. De skal også forstå at det faktisk ikke er greit og gyve løs på fulle eller sovende jenter. Hi du burde gi denne mannen klar beskjed om at det slettes ikke er greit og gyve løs på sovende kvinner.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #33 Skrevet 19. februar 2017 Det å si klart fra på forhånd at man kun ønsker å overnatte uten sex, er også å ta forholdsregler. Da bør ikke forventningen om sex være til stede ganske enkelt. Anonymous poster hash: ed24f...cab Hi gav ikke klar beskjed på forhånd at hun ikke ønsket sex. Anonymous poster hash: ceebc...cb5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #34 Skrevet 19. februar 2017 Hi gav ikke klar beskjed på forhånd at hun ikke ønsket sex. Anonymous poster hash: ceebc...cb5 Det skal hun da virkelig ikke behøve å gjøre heller! Dersom hun ombestemmer seg i siste sekund, så skal mannen faktisk respektere det. Anonymous poster hash: 1153a...332
3 i april Skrevet 19. februar 2017 #35 Skrevet 19. februar 2017 Hi gav ikke klar beskjed på forhånd at hun ikke ønsket sex. Anonymous poster hash: ceebc...cb5 Du fremstiller menn som en gjeng med inavla idioter som ikke vet bedre, de erliksom så styrte av hormoner og lyst at de ikke klarer å styre seg. Hi sov og det er faktisk ulovlig å ha sex med noen som enten sover,dopet eller så fulle at de ikke klarer å samtykke til sex. Når hi i tillegg voknet å ikje ville være med på leken så burde dette være en klar nok indikasjon på at hi ikke ville. Selv de mest hormonstyrte tullinger burde oppfatte den.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #36 Skrevet 19. februar 2017 Si meg, er det lov å ombestemme seg? Anonymous poster hash: 18492...162
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #37 Skrevet 19. februar 2017 Kjenner at de fleste svarene i denne tråden gjør meg fly forbanna !!!!! Dette var en mann hi kjente å drev å datet, det betyr ikke at et NEI egentlig betyr ja. Hi ville sove og den patetiske dusten mente da at det var fritt frem. Uansett situasjon så betyr faktisk nei, nettopp NEI. Mannen min gyver ikke løs på meg når jeg sover, faktisk så er han oppegående nok til å skjønne at jeg ikke vil ha sex når jeg sover, selv om vi er gift og har regelmessig sex. Han skjønner også at når jeg sier nei eller viser at jeg ikke er så keen på sex at ok da vil jeg faktisk ikke ha sex. Han blir verken sur eller fornærmet eller begunner å presser meg til sex. Ut i fra svarene hi har fått er der jammen meg heller ikke rart at så mange voldteksmenn blir frifunnet og det er heller ikke rart at så mange kvinner sliter med at det var deres egen skyld. En voldtekt er ALLTID voldtektsmannens skyld. Et nei er et nei og når hi sa nei, så gikk denne fyren LANGT over streken. Kjenner at jeg faktisk gruer meg til min egen datter blir stor nok til og date,gå på fest ol. Mine 2 sønner skal også lære seg å respektere kvinner og deres grenser. De skal skjønne at et nei betyr nei. De skal også forstå at det faktisk ikke er greit og gyve løs på fulle eller sovende jenter. Hi du burde gi denne mannen klar beskjed om at det slettes ikke er greit og gyve løs på sovende kvinner. Synd man ikke kan like ett innlegg flere ganger 😊 Jeg regelrett HATER flere av svarene her i tråden og håper for døtrene mine sin skyld at dere ikke har sønner! Anonymous poster hash: 18492...162
MJ<3 Skrevet 19. februar 2017 #38 Skrevet 19. februar 2017 Det er jo ingen som mener eller sier at det er fritt frem for mannen å voldta, selv om det faktisk ikke skader å ta litt forhåndsregler! Ingen som mener at det er greit å voldta selv om man har sovet hos denne mannen. Men jeg ville lært datteren min å vise forsiktighet uansett i situasjoner som potensielt kan bli farlige. Det er ikke greit å kjøre over noen som går over gaten i fotgjengerfelt, men man ser seg for likevel 👍🏻
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #39 Skrevet 19. februar 2017 Det skal hun da virkelig ikke behøve å gjøre heller! Dersom hun ombestemmer seg i siste sekund, så skal mannen faktisk respektere det. Anonymous poster hash: 1153a...332 Og det er jeg helt enig i, og i tidligere innlegg har jeg vært veldig klar på at et nei er et nei. Jeg svarte vedkommende som kom med faktafeil. Anonymous poster hash: ceebc...cb5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #40 Skrevet 19. februar 2017 Du fremstiller menn som en gjeng med inavla idioter som ikke vet bedre, de erliksom så styrte av hormoner og lyst at de ikke klarer å styre seg. Hi sov og det er faktisk ulovlig å ha sex med noen som enten sover,dopet eller så fulle at de ikke klarer å samtykke til sex. Når hi i tillegg voknet å ikje ville være med på leken så burde dette være en klar nok indikasjon på at hi ikke ville. Selv de mest hormonstyrte tullinger burde oppfatte den. Jeg har ikke fremstilt menn som idioter som styres av hormoner. Min kommentar var svar i forhold til vedkommende som sa hi hadde avklart at sex var uaktuelt i forkant av at hun ble med hjem, og det stemmer ikke. Når det kommer til at nei er et nei har jeg vært helt enig i det, men det er også lov å ikke sette seg selv i en situasjon som utsetter seg selv for en åpenbar fare. Anonymous poster hash: ceebc...cb5
the amazing spidermamma Skrevet 19. februar 2017 #41 Skrevet 19. februar 2017 Jeg begriper ikke dette behovet for å sette Hi på plass og si at sånt må man bare forvente når man er så dum og blir med noen hjem. Hva er målet? Å få Hi til å føle seg enda litt dårligere? Hun stolte på denne mannen, og det kunne like gjerne ha vært en normal mann som skjønte at når noen sover, så skal de få være i fred, og særlig hvis hun sier nei.
Hjertefru Skrevet 19. februar 2017 #42 Skrevet 19. februar 2017 Min datter vil lære at slik oppførsel er farlig ja og at hun heller vil bli hentet av meg/få penger til taxi eller hva som helst annet enn å sove hos fremmede menn Anonymous poster hash: a6569...22b Jeg også lærer mine døtre at sånn oppførsel er farlig. Det samme som min salige mor lærte meg. Barnelærdom altså.For ordens skyld: det unnskylder på ingen måte daten til hi sin uakseptable oppførsel. Sier heller ikke at hun har skyld i det som ev skjedde.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #43 Skrevet 19. februar 2017 Jeg også lærer mine døtre at sånn oppførsel er farlig. Det samme som min salige mor lærte meg. Barnelærdom altså. For ordens skyld: det unnskylder på ingen måte daten til hi sin uakseptable oppførsel. Sier heller ikke at hun har skyld i det som ev skjedde. Enig med deg, men: ennå viktigere er det faktisk at vi som har gutter lærer dem at slik oppførsel er helt uakseptabelt og IKKE greit... Anonymous poster hash: 1153a...332
Hjertefru Skrevet 19. februar 2017 #44 Skrevet 19. februar 2017 Enig med deg, men: ennå viktigere er det faktisk at vi som har gutter lærer dem at slik oppførsel er helt uakseptabelt og IKKE greit... Anonymous poster hash: 1153a...332 Ja, så klart
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #45 Skrevet 19. februar 2017 Enig med deg, men: ennå viktigere er det faktisk at vi som har gutter lærer dem at slik oppførsel er helt uakseptabelt og IKKE greit... Anonymous poster hash: 1153a...332 Mine gutter skal holde seg langt unna jenter til de er ca 30 Anonymous poster hash: a6569...22b
Ophiophagus Hannah Skrevet 19. februar 2017 #46 Skrevet 19. februar 2017 For en dust. Slike menn finnes det noen av, jeg har også truffet på slike dårlige eksemplarer i min ungdom. Og som flere skriver, da er det bare å komme seg ut! Menn som maser på den måten er tapere, som ikke vil gi seg når du sier nei - altså når du merker at han ikke gir seg, så må du komme deg ut, fordi han kommer ikke til å stoppe. Kjipt at det skjedde. Jeg hadde fortalt han hvor utrolig uverdig oppførselens hans var, og at jeg har mistet all respekt. Jeg kunne nok ikke bare "latt det gå" uten å få sagt mitt. Personlig kunne jeg ha overnattet hos en jeg hadde datet en stund (hvis jeg var single) men hvis han hadde begynt å oppføre seg slik du beskriver, så hadde jeg heller gått i fire timer, enn å tilbringe ett minutt lengre i hans hus.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #47 Skrevet 19. februar 2017 Takk for svar alle sammen... spesielt du som svarte sist... Jeg angrer litt på at jeg la ut innlegget nå, for jeg føler meg ikke noe bedre enn å få høre at jeg "bare har meg selv å skylde"... For det første så var ikke planen at jeg skulle bli ute lenge, det var snakk om å ta et par øl, og han overtalte meg til å bli lengre. Forklarte da at det går sjeldent busser dit jeg bor, og han tilbød meg om jeg mistet bussen å sove over. Jeg nølte, men sa at jeg IKKE ville ha sex osv og at jeg måtte opp tidlig i morges... Vi hadde en grei kveld, jeg forklarte at jeg var usikker på om jeg ville ta dette videre fordi jeg ikke har så mye føleser for han. Og han sa vi kunne være vennner om det ble sånn. Ikke noe problem fra hans side... Drar hjem til han og legger meg pent, og våknet da at han lå over meg. Så ga beskjed om at jeg var trøtt og ikke ville ha sex, han dro seg vekk da.. Tenkte da at OK kanskje han var veldig full og dum, så våkner jeg igjen noen timer senere og han beføler meg nedentil og ligger over meg igjen og prøver å presse seg inn, jeg tok han vekk og tok på meg klærene og gikk derfra... Veldig ubehagelig og ja vi hadde drukket litt og jeg var veldig trøtt og sløv. Men det betyr ikke at han kan ha sex med meg mens jeg sover eller? Veldig ubehagelig.. Og synes det er synd at jeg kan bare skylde meg selv for å bli med han hjem.... Anonymous poster hash: a1933...fee
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #48 Skrevet 19. februar 2017 Takk for svar alle sammen... spesielt du som svarte sist... Jeg angrer litt på at jeg la ut innlegget nå, for jeg føler meg ikke noe bedre enn å få høre at jeg "bare har meg selv å skylde"... For det første så var ikke planen at jeg skulle bli ute lenge, det var snakk om å ta et par øl, og han overtalte meg til å bli lengre. Forklarte da at det går sjeldent busser dit jeg bor, og han tilbød meg om jeg mistet bussen å sove over. Jeg nølte, men sa at jeg IKKE ville ha sex osv og at jeg måtte opp tidlig i morges... Vi hadde en grei kveld, jeg forklarte at jeg var usikker på om jeg ville ta dette videre fordi jeg ikke har så mye føleser for han. Og han sa vi kunne være vennner om det ble sånn. Ikke noe problem fra hans side... Drar hjem til han og legger meg pent, og våknet da at han lå over meg. Så ga beskjed om at jeg var trøtt og ikke ville ha sex, han dro seg vekk da.. Tenkte da at OK kanskje han var veldig full og dum, så våkner jeg igjen noen timer senere og han beføler meg nedentil og ligger over meg igjen og prøver å presse seg inn, jeg tok han vekk og tok på meg klærene og gikk derfra... Veldig ubehagelig og ja vi hadde drukket litt og jeg var veldig trøtt og sløv. Men det betyr ikke at han kan ha sex med meg mens jeg sover eller? Veldig ubehagelig.. Og synes det er synd at jeg kan bare skylde meg selv for å bli med han hjem.... Anonymous poster hash: a1933...fee Les de svarene som sier det som er riktig, Hi. Riktig etter norsk lov. Dette er ikke din skyld! Du hadde satt klare grenser, du hadde sagt før dere hadde drukket særlig at du ikke ville ha sex. Du gjentok det da du våknet med ham over deg. Du hadde både sagt på forhånd at du ikke ville ha sex, og du sa nei da han likevel tok seg til rette. Det er IKKE din skyld! Alle de som sier noe annet tar feil - også iflg. norsk lov. Nr. 74 Anonymous poster hash: 1a9d4...582
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #49 Skrevet 19. februar 2017 Ber moderat om å slette dette innlegget, utrolig så spydig visse folk kan være.. Anonymous poster hash: a1933...fee
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2017 #50 Skrevet 19. februar 2017 Jeg forstår hva du sier dog synes jeg ikke det er særlig relevant til en del av de tingene jeg skrev. Blant annet at de hadde datet en god del ganger før. Men det med dopet really? Tror dere virkelig han dopet henne etter 2. Gangen han prøvde seg på henne? Hvordan da ? Puttet en pille i munnen hennes og håpet hun skulle svelge den?? Det er greit at folk blir dopet men når hun var ved sine fulle fem hele kvelden og over halvparten av natten er det jo ikke snakk om dop!! Det kan for meg være mye alkohol men dop? Neppe! Anonymous poster hash: d0df9...c91 Om hun var dopet vet ingen av oss, heller ikke hun. Men om han dopet henne, så har han trolig gjort det på kvelden, før de gikk hjem til ham. Det er absolutt en mulighet ut fra det hun forteller. Men om hun var dopet eller "bare" full, det vet vi ikke. Hvor mye man ev. reagerer på dop er selvfølgelig av hengig av hvilken type dop og hvilken dosering man har fått i seg, samt individuelle forskjeller, samt at dette må ses i sammenheng med alkoholinntak. Ingen problemer å putte noe i en dames drink uten at hun merker det i løpet av kvelden. Igjen, ingen av oss kan si sikkert om hun var dopet, men det finnes en mulighet for at hun var det siden hun sier hun har tomme rom i hukommelsen. Uansett, det er ikke det som er poenget, poenget er at Hi ble forsøkt voldtatt og kanskje voldtatt. Hvis hun også ble lurt til å få i seg noe dop så kan en blodprøve være et viktig bevis for henne. Anonymous poster hash: 1a9d4...582
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå