Gå til innhold

Ble deres morgen som forventet idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg ikke mor til min mann, så jeg forventer ikke noe av han. Han var virkelig ikke i form når han la seg igår og har vridd seg i hele natt, så jeg sto opp med 3åringen og begynte på husarbeidet. Lagde klart frokost og kaffe også vekte jeg mannen kl 11 og sa det var frokost om han orket å stå opp.

Av barna fikk jeg et keramikkhjerte som det sto "love" på :) Og alle 3 gratulerte meg med morsdagen 😊

Anonymous poster hash: f9939...305

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sov lenge, fått gulrotmuffins (hjemmelaget) og marsipankake (kjøpt) og mange gode klemmer.

Mini har 'pakket' inn og gitt meg gaver hele dagen, så alt fra min egen parfyme til småleker har jeg takket pent for. Det var visst veldig rart at jeg hverken skulle få gaver eller ha vennene mine på besøk når jeg har mors-bursdag, som den ble døpt her.

Nå ligger jeg mett og god på sofaen etter god middag mens mannen rydder kjøkken. Jeg er fornøyd.

Skrevet

Jeg forventet ingenting.

Jeg fikk en times kos og massasje i senga, før jeg fikk sove igjen med beskjed om å gi beskjed når jeg ville ha kaffe. Så litt kos og klem fra ungen før kaffe, servert egg og bacon, før kake, hjemmelaget av mann og barn. Så gikk vi en tur med sola i fjeset. En veldig fin og harmonisk dag.

Anonymous poster hash: ece0b...942

Skrevet

Stod på butikken rundt kl 17 og vurderte hvilken torokake jeg skulle lage i dag, helt til det slo meg; jeg skal da ikke stå å bake kake slik at alle andre kan feire morsdag! Så bråsnudde og reiste hjem. Sa nettopp det som skjedde til mannen, og han sa litt snurt; jeg hadde jo tenkt å dra å kjøpe en kake og slikt da". Da var klokka 18.15. Og hadde tatt seg øl, så sa bare; det trenger du ikke.

I dag når minsta våknet var det jeg som sto opp, stelte henne, tok oppvasken fra dagen før, satt på vaskemaskina osv. Det vanlige med andre ord. Så sto tenåringene opp og de hverken sa/gjorde noe.

Minsta fikk beskjed om at det var morsdag, og løp inn til faren og sa hun ville skrive et brev til meg (hun dikterer, han skriver).

Han lå bare og sa mhm, ja. Snart..

Endte med at vi skrev brev til pappan istedet.

Omsider stod mannen opp og jeg sa for første gang at jeg er skuffet over at de ikke ordner noen ting. Ikke et år har det skjedd. Og her feirer farsdag med kake, smågaver og hjemmelagde kort. Og det nyter jo mannen, men han ser tydligvis ikke at jeg kanskje kunne fått litt tilbake.

Endte med at han ble fornærmet, for han hadde jo tenkt å kjøpe kake i går, som han sa...

Jeg driter i hva som var tenkt, vis meg på en eller annen måte at de setter pris på meg. Når minsta ber han flere ganger om å hjelpe han med å skrive kort, så kunne han vel gjort det. Jeg hadde ikke trengt mer.

Blir så lei av å hele tiden føle meg uviktig og lite satt pris på...

Dette blir jo bare ekstra forsterket denne dagen.... 😢

Anonymous poster hash: b9f2d...db8

Det viser hvor viktig det er å bli satt pris på! Sender deg en klem

Anonymous poster hash: 8ab26...ab7

Skrevet

Jeg har ikke mor, og svigermor bor langt borte. Svigermor feirer ikke verken morsdager eller bursdager (med mindre det er runde tall). Dette er tanker hun har overført til ungene sine, så mannen er litt tilbakestående på den fronten😜.

Jeg synes bursdager er helt topp, morsdager er på en måte litt sårt for meg. Da ungene gikk i barnehage, pleide de å lage kort. I år hadde de ikke fått med seg at det var morsdag.

Det som var over all forventning var det fantastiske været!! Hele gjengen ble med ut (uten hormonelle tenåringsutbrudd!!) og tente bål. Vi grillet pølser, drakk kakao og saft, og poppet popcorn på bål. Jeg simpelthen elsker slike ting, og den opplevelsen vi hadde som familie i dag nøt jeg langt inni hjerterota💜. Ingen krangling om noenting. Tror nok ungene tok seg ekstra sammen med tanke på hvilken dag det er😉.

Kjøpte meg forresten en flott rosebukett i går. Mannen har kjøpt god is til meg, men det gjør han rett som det er ellers også.

Skrevet

Har vært på jobb. 😛

Kom hjem til middag, kake hadde de bakt. Og barna var super stolte over gavene de hadde kjøpt helt selv. En kjempe koselig ettermiddag

Anonymous poster hash: f20d2...892

Skrevet

Jeg har ikke mor, og svigermor bor langt borte. Svigermor feirer ikke verken morsdager eller bursdager (med mindre det er runde tall). Dette er tanker hun har overført til ungene sine, så mannen er litt tilbakestående på den fronten😜.

Jeg synes bursdager er helt topp, morsdager er på en måte litt sårt for meg. Da ungene gikk i barnehage, pleide de å lage kort. I år hadde de ikke fått med seg at det var morsdag.

Det som var over all forventning var det fantastiske været!! Hele gjengen ble med ut (uten hormonelle tenåringsutbrudd!!) og tente bål. Vi grillet pølser, drakk kakao og saft, og poppet popcorn på bål. Jeg simpelthen elsker slike ting, og den opplevelsen vi hadde som familie i dag nøt jeg langt inni hjerterota💜. Ingen krangling om noenting. Tror nok ungene tok seg ekstra sammen med tanke på hvilken dag det er😉.

Kjøpte meg forresten en flott rosebukett i går. Mannen har kjøpt god is til meg, men det gjør han rett som det er ellers også.

Hørtes fantastisk ut!

Skrevet

Mannen var ute med jobben igår, så jeg sto opp med minste kl 08, kom ned til en nydelig bukett på kjøkkenbordet, dog i en vannmugge😂

10-åring sov, jeg og mini reiste for å hente 6åring hos bestemor og dro på karneval i kirka. Hun synger i koret.

Fikk fint kort hun laget på skolen.

Vel hjemme,fikk jeg et lerret malt av 10-åring , stod ;fine mamma❤

Fin dag med masse klemmer👍

Skrevet

Mannen er syk, men 6.30 så hørte jeg han sto opp. Jeg sovnet fort og ble vekket med en kopp kaffe, to stolte barn og en gave.

En treningsbukse jeg har ønsket meg i snart 1år😊

Sto opp til ferdig dekket frokostbord😍

Anonymous poster hash: df87f...243

Skrevet

Mannen sover fortsatt. ..han feirer ikke morsdag og farsdag sier han. Greit nok, mem da giddee ikke jeg heller.

Svigermor som jeg hater kommer om 2 timer. Jeg spurte mannen pent, om å ikke invitere henne idag. Jeg sa lørdag passet fint for meg denne uken . Det dreit han i tydeligvis. Jeg gidder ikke å varte opp hans mor idag. Han inviterte henne garantert siden det er morsdag. Så nå ligger jeg på sofaen, funne en lang og god serie p netflix jeg skal se idag . Westernserie 😍mannen liker ikke western, så nå skal jeg kose meg skikkelig . Barna er ute med kompiser. Når svigermor kommer får bare huset se bomba ut. Barna har herjet vilt i dag. 😂 i dag skal jeg nye morsdag. Jeg sa til mannen i går, at idag fikke han stelle hua og hjem. Jeg kan ikke huske sist gang han gjorde det.

Jeg skal ikke løfte en finger. Tar meg lett en toast til middag idag .

Mannen kommer nok til å stå opp en time før svigermor kommer. Da får han panikk rydde om, og bake /lage mat han gidder. For idag, skal jeg ikke løfte en finger.

Anonymous poster hash: 7e109...d98

Åhhhh vær så snill å gi oss en oppdatering om hvordan dette gikk!!

Anonymous poster hash: bb400...7d2

Skrevet

Ene og alene fordi det var mannen sin tur å ta natten fikk jeg sove helt til kl 7. Sto opp til to barn som han hadde plassert i sofaen mens han selv hadde gått i dusjen der han brukte opp alt varmtvannet. Barna hadde ikke fått ren bleie, skiftet ut av pysj eller noe så jeg laget frokost og ordnet for dem så lenge. Prøvde å få spist, men da kom mannen ut som var sur som vanlig, så fikk spist en halv brødskive stående mens jeg ryddet og vasket opp fordi kjøkkenet så helt forferdelig ut. Pratet litt med barna og fant frem tegnesaker og litt sånn for å holde dem opptatt mens jeg fikk ryddet det siste. Fikk omsider mannen til å skifte bleie på minste. Skulle forsøke å dusje, men var bare kaldt vann igjen. Deretter var det å hjelpe eldstemann i huset med skift og tannpuss før jeg bakte og fikk satt på klesvask. Deretter dro vi ut for å ake og kose oss. Kom hjem til å legge barna og nå skal jeg kanskje endelig få spist litt før jeg rydder mer klær og tar oppvasken før jeg endelig får lagt meg i sengen. Er min natt i natt.

Anonymous poster hash: 8155f...31d

Skrevet

Fikk sove lenge. Ble vekket av to glade jenter som sang morsdagssang, gav meg perlesmykker og kort. Mannen ordnet skikkelig frokost og lagde kake med ungene. Nå har vi hjemmekino. Har ikke fått gaver eller blomster av mannen men det er fordi jeg sa at jeg ikke forventet det. Jeg er ikke HANS mamma. Hans jobb er å hjelpe ungene med å feire sin mamma.

Er faktisk helt enig. Jeg skjönner ikke hvorfor man tror at man skal ha noe fra mannen,man feirer jo mamma og ikke sin kone1 Han kan hjelpe barna osv. Han har sin egen mamma som han kan varte opp.

Skrevet

Er faktisk helt enig. Jeg skjönner ikke hvorfor man tror at man skal ha noe fra mannen,man feirer jo mamma og ikke sin kone1 Han kan hjelpe barna osv. Han har sin egen mamma som han kan varte opp.

Og jeg skjønner ikke hvorfor man ikke skjønner at folk er forskjellige. Om noen syns det er fint å gi sin kone en blomst, gave eller annen oppmerksomhet på morsdagen, eller første onsdag i mnd for den saks skyld, må vel det være helt greit for alle andre? Mange har tradisjon om at far tar hovedansvaret for barn og hus denne dagen, og motsatt på farsdag, og da blir man forståelig nok litt skuffet om det ikke skjer.

Anonymous poster hash: 4a6fe...846

Skrevet

Nei .

Ikke fått noe som helst oppmerksomhet i dag 😔 Ble trist av det. Igjen.

Farsdager, bursdager OL blir alltid markert veldig her, fra meg . Men blir aldri satt pris på selv .,, to dager i året det betyr litt å få litt oppmerksomhet, bursdagen min og morsdagen. Men jeg er tydeligvis ikke verdt en dritt for han 😔

Middag??? Jeg stekte grandis til unga. Ikke pokker om jeg lager middag i dag.

Valentine på tirsdag ... NULLIPPMERKSOMHET fra meg til han daja.

PS! Jeg kommer ikke til å gå fra han fordi han er sånn i dag , på bursdagen min og alle dagers ellers i året. Men i dag er det en dag da jeg kan si uten å få dårlig samvittighet : DRittgubbe!!!! En blomsterkvast klarer ALLE å ordne

Anonymous poster hash: 1c41f...0d8

Skrevet

Jepp..

Anonymous poster hash: f8904...e76

Skrevet

7 åringen våknet kl 8 og kom inn i sengen og lå og koste litt før han ga meg en tegning han hadde laget og han hadde skrevt: jeg elsker deg og ha en fin dag som er søndag❤

Mannen har laget frokost med hjelp fra ungene og laget middag. Fikk kake og blomster også, men tegningen fra mellomste var det beste.

Anonymous poster hash: 0d2c3...3c3

Skrevet

De fleste som blir skuffet over mannen blir vel nettopp skuffet fordi han ikke gidder å hjelpe barna med å ordne noe når de er for små til å organisere det selv. Noen av de som har svart her har til og med spurt ham rett ut om han kunne gjøre det uten at han gadd.

Jeg har begynt å selv hjelpe sønnen min med å ordne gave og kort til meg. Ikke fordi det er så viktig for meg å få noe, men fordi jeg synes det er viktig å lære ham å finne glede i å glede andre. Også blir jeg veldig glad og overrasket når jeg pakker opp gaven som jeg selv har pakket inn (som han har laget) og håper at det vil motivere ham til å ta initiativ til sånt selv etter hvert, og at han vil ønske å videreføre det og blir flinkere til å hjelpe sine fremtidige barn med å glede sin mor enn det hans egen far er. :P

Anonymous poster hash: 6505e...e2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...