Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #51 Skrevet 5. februar 2017 Dere skjønner ingenting. Hvis de hadde villet ha oss/meg der ville de ha invitert oss med barn. Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea Så dette handler egentlig om at du er pottesur fordi de ikke ba enebarnet ditt? Vel, det er helt normalt å ikke invitere barn i bryllup. Og vet du, et døgn barnevakt er ikke mye. Du leverer barnet si 11 den ene dagen. Det leker med barnevakten, kanskje drar på lekeland eller noe annet gøy, spiser middag og har litt kveldskos. Så legger det seg og sover. Våkner, spiser frokost og ser litt barnetv - og der er du å henter igjen. At et døgn er mye er den største bullshit forklaringen jeg har hørt på lenge. Barnet ditt er 4 år, ikke 4 mnd. Vi har alle skjønt at du er ei hurpe som ikke bryr deg om familien og som ikke gidder strekke deg et dugg for et familiemedlem som ikke er bra nok for deg. Hvorfor spør du her inne når du allerede har bestemt deg for å ikke dra? Anonymous poster hash: 81562...cf5
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #52 Skrevet 5. februar 2017 Dere skjønner ingenting. Hvis de hadde villet ha oss/meg der ville de ha invitert oss med barn. Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea Ehh nei! Er overhodet ikke vanlig å ha barn med i ett bryllup! I sommer var jeg innvitert i ett bryllup til en vennine som vet at har få å spørre om barnevakt,likevel ble jeg innvitert uten barn å det synes jeg er helt greit.Jeg visste at hun likevel syns det var veldig viktig at jeg kom,så jeg gjorde alt jeg kunne for å få barnevakt . Innvitasjonen kom jo så tidlig at jeg hadde god tid til å finne en barnevakt utenfra,møte hun jevnlig så småen ble trygg på henne,å prøve å se hvordan det gikk når jeg gikk fra han 2-3 timer. Så når dagen for bryllupet var kommet så gledet sønnen min seg masse til å tilbringe dagen og natten hos barnevakten som han stortrives sammen med. Han har snakket mye i ettertid om hvor kjekt det var å overnatte der uten mamma å var såå stolt Anonymous poster hash: 1411c...3b5
Guttaboys Skrevet 5. februar 2017 #53 Skrevet 5. februar 2017 Som jeg skrev tidligere: jeg hadde aldri i livet passet noen andres barn i et døgn. Da kan jeg heller ikke be noen andre om å gjøre det for meg. Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea Hva er det med deg? Hvorfor kunne du ikke passet et annet barn i ett døgn? Du kommer til å få deg noen overraskelser etter hvert. Barn sover over hos hverandre støtt og stadig. Det er du som høres sær ut her...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #54 Skrevet 5. februar 2017 Vi har hatt mine foreldre, mine søsken og mine svigerforeldre som barnevakt mange ganger før. Ikke noe problem. Problemet nå er: 1) Vi har ikke barnevakt 2) Jeg kan ikke be noen om å passe barnet i et helt døgn. Det er frekt, og jeg hadde dødd hvis noen bad meg om det samme 3) Jeg er helt enig iatbarn ikkeharnoe i bryllup å gjøre. Hvis de hadde hatt en fireåring ville jeg ikke hatt den i mitt bryllup. 4) Derfor vil jeg droppe bryllup, sende mannen og heller reise utenlands med mine foreldre slik vi pleier. Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #55 Skrevet 5. februar 2017 Hva er det med deg? Hvorfor kunne du ikke passet et annet barn i ett døgn? Du kommer til å få deg noen overraskelser etter hvert. Barn sover over hos hverandre støtt og stadig. Det er du som høres sær ut her... Vet ikke. Blir bare uvel av tanken. Misliker å ha overnattingsgjester. Ekkelt å stelle dem, hjelpe dem på toalettet osv. Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #56 Skrevet 5. februar 2017 Vi har hatt mine foreldre, mine søsken og mine svigerforeldre som barnevakt mange ganger før. Ikke noe problem. Problemet nå er: 1) Vi har ikke barnevakt 2) Jeg kan ikke be noen om å passe barnet i et helt døgn. Det er frekt, og jeg hadde dødd hvis noen bad meg om det samme 3) Jeg er helt enig iatbarn ikkeharnoe i bryllup å gjøre. Hvis de hadde hatt en fireåring ville jeg ikke hatt den i mitt bryllup. 4) Derfor vil jeg droppe bryllup, sende mannen og heller reise utenlands med mine foreldre slik vi pleier. Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea Så skaff en barnevakt utenfra da som du BETALER. Er du helt hjelpeløs eller?? Anonymous poster hash: 1411c...3b5
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #57 Skrevet 5. februar 2017 Men om du overhodet ikke har barnevakt, og har bestemt deg for å ikke dra så gir det ingen mening å skrive innlegget du skrev... ergo så finnes det jo flere alternativer da, du bare er ikke interessert. Anonymous poster hash: 81562...cf5
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #58 Skrevet 5. februar 2017 Men om du overhodet ikke har barnevakt, og har bestemt deg for å ikke dra så gir det ingen mening å skrive innlegget du skrev... ergo så finnes det jo flere alternativer da, du bare er ikke interessert. Anonymous poster hash: 81562...cf5 Spørsmålet var om det var greit å reise. Er liksom "forpliktet" til å sitte hjemme. Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #59 Skrevet 5. februar 2017 Så skaff en barnevakt utenfra da som du BETALER. Er du helt hjelpeløs eller?? Anonymous poster hash: 1411c...3b5 Hvor får man tak i det?? Byrå er uaktuelt. Vil ikke ha et fremmed menneske inn i huset. Stemplet du da skjønne. Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #60 Skrevet 5. februar 2017 Vi har hatt mine foreldre, mine søsken og mine svigerforeldre som barnevakt mange ganger før. Ikke noe problem. Problemet nå er: 1) Vi har ikke barnevakt 2) Jeg kan ikke be noen om å passe barnet i et helt døgn. Det er frekt, og jeg hadde dødd hvis noen bad meg om det samme 3) Jeg er helt enig iatbarn ikkeharnoe i bryllup å gjøre. Hvis de hadde hatt en fireåring ville jeg ikke hatt den i mitt bryllup. 4) Derfor vil jeg droppe bryllup, sende mannen og heller reise utenlands med mine foreldre slik vi pleier.Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea 1) Jo, du vil bare ikke. Du kan: a) sende barnet med foreldrene dine og komme etter selv etter bryllupet. Spørre venninnen som du nevnte, men ikke hadde lyst å spørre fordi du ville klare deg selv. c) betale en barnevakt. 2) Jo, det kan du og er helt normalt. Ikke frekt i det hele tatt. 3) Dersom du er enig i at barn ikke har noe i bryllup å gjøre, kan du ikke bruke det som argument at de egentlig ikke vil ha deg/dere der. Det blir også for dumt å bruke planen om å spørre om å ta med ungen, og så la være å komme selv hvis de sier nei. 4) Du vil bare droppe bryllupet fordi du ikke liker svigerinnen din og ser etter en unnskyldning, men her må du faktisk ta deg litt sammen og oppføre deg som en sivilisert voksen. Det er din manns nærmeste familie! Anonymous poster hash: 24307...8cb
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #61 Skrevet 5. februar 2017 Hvor får man tak i det?? Byrå er uaktuelt. Vil ikke ha et fremmed menneske inn i huset. Stemplet du da skjønne. Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea Er det mulig å bli mer hjelpeløs.. Det blir jo en fremmed i huset uansett om du skal ha en barnevakt utenfra. Anonymous poster hash: 1411c...3b5
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #62 Skrevet 5. februar 2017 Hvor får man tak i det?? Byrå er uaktuelt. Vil ikke ha et fremmed menneske inn i huset. Stemplet du da skjønne.Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea Hvorfor er byrå uaktuelt? Det er bare til å la barnevakten og barnet ditt bli kjent med hverandre mens du er tilstede i god tid før bryllupet slik at alle kan bli trygge på hverandre. Anonymous poster hash: 24307...8cb
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #63 Skrevet 5. februar 2017 Hvorfor er byrå uaktuelt? Det er bare til å la barnevakten og barnet ditt bli kjent med hverandre mens du er tilstede i god tid før bryllupet slik at alle kan bli trygge på hverandre. Anonymous poster hash: 24307...8cb Minner om at dette bare er et bryllup. Ikke audiens hos paven. Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #64 Skrevet 5. februar 2017 Bryllup er en av de tingene jeg syns er viktig å ha barnevakt! Jeg liker heller ikke å spørre folk om barnevakt men akkurat når jeg skal i ett bryllup så føler jeg at jeg har en god grunn til å spørre om barnevakt å dermed så har jeg spurt folk jeg ikke ville spurt ellers. Ikke fordi de ikke er aktuelle som barnevakt,men liker ikke å be om tjenester. Anonymous poster hash: 1411c...3b5
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #65 Skrevet 5. februar 2017 Minner om at dette bare er et bryllup. Ikke audiens hos paven. Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea Og jeg er helt sikker på at om noen av dine søsken med mann/kone hadde driti i ditt bryllup eller barnets dåp, eller bare bursdag hadde du blitt grundig fornærmet og illsint - for hvem gjør vel slikt mot DEG og DINE???? Det er ikke BARE ett bryllup. Det er en av de viktigste dagene i din manns brors liv. Han skal gifte seg med kvinnen han elsker. Og det driter du i og bagatelliserer. Fy søren så trist jeg hadde blitt om jeg hadde visst at noen som stod meg så nær i familien tenkte så lite om meg og min mann, og bagatelliserte en såpass stor hendelse i mitt liv. Jeg hadde blitt ordentlig lei meg, og det hadde nok preget mitt forhold til velkomne. Når det er sagt, så er jeg i ganske samme situasjon - jeg skal i bryllup til noen i familien jeg egentlig ikke synes noe særlig om. Men jeg SKAL. Og jeg takket for invitasjon, og skal selvsagt stille opp. For det er slikt man gjør når man er voksen. Og hvem vet - kanskje jeg får mer sansen for den personen etterhvert selv om den ikke har gitt det beste inntrykket? Jeg skal uansett ikke være den som lager splittelser i familien. Anonymous poster hash: 81562...cf5
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #66 Skrevet 5. februar 2017 Minner om at dette bare er et bryllup. Ikke audiens hos paven. Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea ? Jeg ville mye heller skaffet barnevakt for bryllupet til et nært familiemedlem enn for audiens hos paven. Paven kjenner jeg ikke, og jeg betyr ingenting for han. Han hadde nok blåst lang marsj i om jeg kom eller ikke. Brudeparet hadde hatt følelser i dette. Anonymous poster hash: 81562...cf5
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #67 Skrevet 5. februar 2017 Vi har hatt mine foreldre, mine søsken og mine svigerforeldre som barnevakt mange ganger før. Ikke noe problem. Problemet nå er: 1) Vi har ikke barnevakt 2) Jeg kan ikke be noen om å passe barnet i et helt døgn. Det er frekt, og jeg hadde dødd hvis noen bad meg om det samme 3) Jeg er helt enig iatbarn ikkeharnoe i bryllup å gjøre. Hvis de hadde hatt en fireåring ville jeg ikke hatt den i mitt bryllup. 4) Derfor vil jeg droppe bryllup, sende mannen og heller reise utenlands med mine foreldre slik vi pleier. Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea Syt syt syt, Du gidder ikke og vil ikke. Slutt å lag unnskyldninger. Anonymous poster hash: fa969...c0d
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #68 Skrevet 5. februar 2017 Spørsmålet var om det var greit å reise. Er liksom "forpliktet" til å sitte hjemme.Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea Og svaret er; nei, det er ikke greit å droppe bryllupet til din manns bror og reise bort med dine egne foreldre. Men jeg har en følelse av at du ikke bryr deg om det svaret, så jeg ser ikke helt hvorfor du stiller spørsmålet. Anonymous poster hash: bc06e...d13
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2017 #69 Skrevet 5. februar 2017 Og jeg lurer fortsatt på hva mannen til HI synes om problemstillingen. Vil han at du skal reise på ferie med foreldrene dine fremfor å gå i bryllupet til broren hans? Anonymous poster hash: 36098...2b8
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #70 Skrevet 6. februar 2017 Nei, du spør ikke om å få ta med barnet. Og nei, du drar ikke på tur. Ja, du prøver å skaffe barnevakt. Jeg mener, du prøver på ordentlig. Hadde din svigerinne vært slem mot deg hadde det vært en ting, men du er bare barnslig og ikke liker henne. Skjerp deg. Anonymous poster hash: b7806...e6d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #71 Skrevet 6. februar 2017 Det er vel ikke frekt å spørre venner om å passe barnet? Anonymous poster hash: b7806...e6d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #72 Skrevet 6. februar 2017 Det er vel ikke frekt å spørre venner om å passe barnet? Anonymous poster hash: b7806...e6d Hvertfall ikke når det er så grunn som ett bryllup. Anonymous poster hash: 1411c...3b5
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #73 Skrevet 6. februar 2017 Som jeg skrev tidligere: jeg hadde aldri i livet passet noen andres barn i et døgn. Da kan jeg heller ikke be noen andre om å gjøre det for meg. Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea Jøss ! Hvorfor gidder du ikke passe andres barn ? Anonymous poster hash: e6b01...c76
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #74 Skrevet 6. februar 2017 Du må nok bare svelge en kamel her altså. Ungen din er stor. Jeg er nesten like sær som deg, men klarte likevel å ha barnevakt ,over natten, da søsteren min skulle gifte seg. Ungen var snaue 4 år da. Og det gikk så fint! Det er EN natt, det klarer du. Og hun svigerinnen din med "masse spiseforstyrrelser" som bare sitter å er sur... Har du greie på sykdom i det hele tatt? For det er det det er, en SYKDOM! Hun gjør jo ikke det med vilje. Synes heller hun er tøff som er åpen om det. Og som spise forstyrret selv hadde også et utdrikningslag vært vanskelig, jeg hadde følt at jeg hadde null kontroll, spes på hva som skjer og hva som skal inntas av mat og drikke underveis. For meg hadde det gitt mye angst og følelse av tap på kontroll. Gi det en sjanse, spør venninnen din. Hvis hun er som de aller fleste andre ville hun nok gladelig sagt ja, og kost seg med 4 åringen din på overnatting. Og tenk så stas det ville vært for han! Anonymous poster hash: ac9f2...c47
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2017 #75 Skrevet 6. februar 2017 Jeg håper virkelig dette er tull, hvis ikke er du skikkelig uspiselig. Hvis du er seriøs tror jeg det er likegyldig om du sitter hjemme eller reiser. Du signaliserer uansett at du ikke ønsker å dra i bryllupet. Anonymous poster hash: 0ec2c...c43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå