Gå til innhold

Bryllupsinvitasjon - med eller uten barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er invitert i bryllup til min manns bror på vårparten. Fikk invitasjon før helgen. Det står kun våre navn på invitasjonen, og ikke vårt barns navn. Vårt barn vil være nesten fire år på det tidspunktet bryllupet finner sted.

Vielse og fest finner sted på et Hotel et stykke unna og Vi må overnatte.

Saken er at jeg ikke har veldig lyst til å dra i bryllupet. Liker ikke min svogers forlovede. Hun er utrolig sær, sier ingenting, gir ingenting av seg selv og sitter stort sett bare og er sur. Hun har i tillegg masse spiseforstyrrelser og har masse hangups fit mat som hun forventer at alle skal ta hensyn til.

Hun tar på denne måten NYE plass ved å være totalt passiv. Jeg blir kjempesliten av å være i nærheten av henne.

Jeg forstår godt at de ikke vil ha barn i bryllupet sitt. Hadde de hatt en fireåring og det var jeg som skulle gifte meg hadde jeg heller ikke invitert barnet deres. Helt ok.

Vi vil ha behov for barnevakt i et døgn. Mine foreldre

er bortreist på dette tidspunktet. De vil gjerne ha med meg og barnet på reise.

Er det innafor å dra?

Jeg mener, alternativet er jo å sitte hjemme? Bryllup kommer jeg meg ikke i åkke som, og ikke har jeg veldig lyst heller.

Er det eventuelt greit å høre med brudeparet om vi kan ta med barnet?

Anonymous poster hash: 1aa7b...0ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at du skal strekke deg LANGT for å greie å bli med i bryllupet.

En kveld/ helg greier du sammen med din manns svigerinne, du har kobtross alt mannen din der.

Kan ikke foreldrene dine ta med barnebarnet da? Evt at dere kan la han overnatte hos noen venner?

Skrevet

Du kan jo alltids spørre, men dersom barnets eller det ikke står med familie, så er sjansen at det blir nei.... Og da bør man ikke bli fornærmet ;)

Hadde bryllup selv kun for voksne... Har 2 egne barn og de var heller ikke der(kun vielse og bilder), ville ha voksenfest. Serveres det alkohol i bryllupet synes jeg ikke barn har noe der å gjøre.

Da lar du være å dra hvis du ikke vil i bryllup, hvis ikke får man skaffe barnevakt ;)

Anonymous poster hash: af203...f33
Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at du skal strekke deg LANGT for å greie å bli med i bryllupet.

En kveld/ helg greier du sammen med din manns svigerinne, du har kobtross alt mannen din der.

Kan ikke foreldrene dine ta med barnebarnet da? Evt at dere kan la han overnatte hos noen venner?

Jeg hadde ikke giddet å passe noen andres barn i et døgn og det kunne ikke falle meg inn å be noen om å gjøre dette for meg. Mine foreldre reiser bort i to uker.

Ser dette som en flott mulighet til å slippe bryllup.

Skrevet

Nei, det er ikke innafor. 

Dere bør finne en barnevakt, og dra begge to. Kanskje dine foreldre kan ta med barnet på turen ettersom det passet for dem at dere ble med?

Du sier "hun tar mye plass" - ja? Det er HENNES bryllup.... dette er DIN familie, og du får rett og slett bli litt voksen, ta på kjole og holde kjeft. Det klarer du en kveld. 

Anonymous poster hash: 81562...cf5
Skrevet

Nei, det er ikke innafor.

Dere bør finne en barnevakt, og dra begge to. Kanskje dine foreldre kan ta med barnet på turen ettersom det passet for dem at dere ble med?

Du sier "hun tar mye plass" - ja? Det er HENNES bryllup.... dette er DIN familie, og du får rett og slett bli litt voksen, ta på kjole og holde kjeft. Det klarer du en kveld.

Som jeg skrev tidligere: jeg hadde aldri i livet passet noen andres barn i et døgn. Da kan jeg heller ikke be noen andre om å gjøre det for meg.

Skrevet

Kan ikke sende barnet alene Utenlands i to uker.

Skrevet

Da får du ringe dem da, og si at du ikke gidder spørre om noen kan passe og spørre om du kan ta med barnet. Du får sikkert lov til det. Så får du ta med barnet til hotellrommet etter middagen når festen begynner. 

Du fremstår dog som en veldig lite sympatisk dame, som er fryktelig selvsentrert. Gidder faktisk ikke PRØVE finne barnevakt engang.... "vil ikke spørre" - teiteste argumentet ever!

Skrevet

Jo det KAN du,det er viljen din det står på.

Anonymous poster hash: 1411c...3b5

Skrevet

Jeg ville deltatt.. og skjønte virkelig ikke greia med å nevne at hun har "masse spiseforstyrrelser"? Du virker veldig dømmende..

Anonymous poster hash: 9326b...2c9

Skrevet

Som jeg skrev tidligere: jeg hadde aldri i livet passet noen andres barn i et døgn. Da kan jeg heller ikke be noen andre om å gjøre det for meg.

Du vet det er ganske vanlig at barna har overnatting av venner når de begynner på skolen. Vi har passet andres barn i klassen siden 1.klasse både en og to netter på rad. Eller skal du nekte sønnen din dette?

Anonymous poster hash: f5a15...85a

Skrevet

Hva med å reise etter dem etter bryllupet?

Anonymous poster hash: 490ee...fac

Skrevet

Mine barn overnattet hos venner fra det var 5 år. Og hadde venner på overnattingsbesøk her. Vi har altså ofte passet andre barn i et helt døgn og mer enn det.  Jeg er i tillegg så vill og gal at jeg har passet venners barn i to døgn fordi det oppsto en krise i familien (forelder som måtte på sykehus).

Du sender heller ikke barnet ditt alene til utlandet, du sender det sammen med besteforeldrene.

Jeg bare nevner det.

Det virker for øvrig som om du har bestemt deg, og da skjønner jeg ikke helt hvorfor du spør her. Du liker henne ikke, og du har absolutt ingen planer om delta i bryllupet hennes. Det er, etter min mening, langt fra greit, men du har jo bestemt deg.

Skrevet

Du høres virkelig ut som en storsjarmør.

Anonymous poster hash: 879f5...70e

Skrevet

Syns mannen din det er greit at du ikke kommer i bryllupet til hans familie og i tillegg tar med ungen bort i to uker?

du skriver at hun har massse spiseforstyrrelser ++, men du har jo også veldig mye negativt ved deg. Holder familiene ut med deg?

Anonymous poster hash: 53e37...e45
Skrevet

Så lite konstruktive dere er.

Skrevet

Hvorfor er det så utenkelig for deg? Det er da ikke uvanlig å passe andres barn i blant.
Skrevet

Hvorfor ikke? Kan ikke barnet ha barnevakt eller sove hos andre for kun en natt??

Anonymous poster hash: e8c5c...944

Skrevet

Hvorfor er det så utenkelig for deg? Det er da ikke uvanlig å passe andres barn i blant.

Gjester er som fisk. Når du har dem i hus for lenge ad gangen begynner de å lukte vondt.

Skrevet

Jeg har en liten følelse av at det er du som krever mye og er hovedproblemet, ikke svigerinnen din.

Anonymous poster hash: b1c76...d4a

Skrevet

Gjester er som fisk. Når du har dem i hus for lenge ad gangen begynner de å lukte vondt.

Ehh..... Ok?

Lukter troll her 🙊🙈

Anonymous poster hash: e8c5c...944

Skrevet

Selvfølgelig skal du gjøre alt for å komme deg i bryllupet. Du høres furten ut

Anonymous poster hash: fa969...c0d
Skrevet

Jo det KAN du,det er viljen din det står på.

Anonymous poster hash: 1411c...3b5

Seriøst? Mener du virkelig at hi skal sende avgårde barnet til utlandet med sine besteforeldre i 2 uker pga et bryllup? Nå har jeg hørt det også 😨🙈

Anonymous poster hash: 8cb7e...513

Skrevet

Så lite konstruktive dere er.

Nei, du har fått mange skikkelige svar. Du som er lite konstruktiv. Sier det deg ikke noe at alle er enige? Gå i bryllupet uten barnet. La barnet reise med besteforeldrene så kan du dra etter dem etter bryllupet. Det er dårlig gjort å ikke dra i bryllupet. Du prøver jo ikke engang å finne løsninger, men prøver å finne problemer og unnskyldninger. Det ER faktisk heller ikke noe problem at venner passer ungen deres ett døgn.

Anonymous poster hash: 24307...8cb

Skrevet

Ja, det kan jeg godt forstå dersom du er gjesten, men går utifra at barnet ditt er mer levelig.

Anonymous poster hash: 24307...8cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...