Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #26 Skrevet 31. januar 2017 SoMe er en forkortelse for sosiale medier. Jeg tenkte på om du har argumenter ut over "dere er teite"? Til å ikke bry deg har du veldig sterk trang til å rakke ned på dem som mener en blogg som denne er kritikkverdig for å bruke din egen "debatteknikk" mot deg selv Håper fortsatt på en god diskusjon Anonymous poster hash: 8246f...a76 Jeg vet ikke nok om temaet til å gå inn i en seriøs diskusjon. Som sagt leder jeg ikke blogger og lar meg dermed ikke provosere av hverken tight gap eller manglende reklamemerking. Jeg reagerer på at noen engasjerer seg så sterkt i noe som irriterer og provoserer, men som i det store bildet betyr null. Det må da være et velstandsproblem at man har tid til å følge med på rosablogger og hva de gjør eller ikke? Av alle ting her i verden så velger man å engasjere seg i dette? Jeg skjønner det ikke og kan dermed ikke diskutere det dypere enn jeg har gjort i denne tråden. Engasjementet mitt ender her, kjenner jeg. Anonymous poster hash: 4da19...aef
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #27 Skrevet 31. januar 2017 Det finnes mange måter å utnytte og begå overgrep mor barn på. Det må ikke nødvendigvis involvere vold eller seksuelt misbruk. Denne bloggen er et eksempel på barn som fullstendig har mistet sin rett til å bestemme over sitt eget privatliv og hva som skal publiseres av dem på nett. I tillegg utnyttes de til reklame som skal sikre familiens inntjening. Barnearbeid uten det er regulert av lovverket er det det er. Ja dette er også overgrep mot barn. Dessverre er det ingen av de statlige myndighetene som tørr ta tak i dette. Ennå. Det kommer ettehvert er jeg overbevist om. Det er mer og mer fokus på dette i mediene og ekspertene er helt klare på advarsel mot slik utnytting av barn. Heldigvis er det andre som står opp for de barna som ikke selv kan, når foreldrene i den grad feiler hva gjelder å se sine barns beste. Anonymous poster hash: 8246f...a76 Her er forresten hva som kan skje og skjer med selv pene bilder av barn (beklager den er bak betalingsmur). Legger spesielt merke til at alle bilder kan bli utnyttet og de pedofile gjerne knytter bildene opp mot person. Alle vet hvor barna av bloggere bor, går i barnehage, hva de liker og navnet på yndlingskosedyret. Den informasjonen ligger bare et Googlesøk unna. Dette er ikke hyggelig lesning. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/I-chatten-mellom-mennene-dukker-det-plutselig-opp-barnebilder-rappet-fra-tilfeldige-foreldres-Facebook-sider-329536b.html Anonymous poster hash: 8246f...a76
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #28 Skrevet 31. januar 2017 Jeg vet ikke nok om temaet til å gå inn i en seriøs diskusjon. Som sagt leder jeg ikke blogger og lar meg dermed ikke provosere av hverken tight gap eller manglende reklamemerking. Jeg reagerer på at noen engasjerer seg så sterkt i noe som irriterer og provoserer, men som i det store bildet betyr null. Det må da være et velstandsproblem at man har tid til å følge med på rosablogger og hva de gjør eller ikke? Av alle ting her i verden så velger man å engasjere seg i dette? Jeg skjønner det ikke og kan dermed ikke diskutere det dypere enn jeg har gjort i denne tråden. Engasjementet mitt ender her, kjenner jeg. Anonymous poster hash: 4da19...aef Kjenner jeg blir litt matt nå. Du har slengt mange usakligheter mot andre debattanter i denne tråden, men du gidder ikke sette deg inn i saken eller debattere de egentlige problematillingene rundt slik bloggvirksomhet. Hvorfor komme så hardt ut da? Men jeg respekterer du i det minste er ærlig til slutt. Anonymous poster hash: 8246f...a76
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #29 Skrevet 31. januar 2017 Kjenner jeg blir litt matt nå. Du har slengt mange usakligheter mot andre debattanter i denne tråden, men du gidder ikke sette deg inn i saken eller debattere de egentlige problematillingene rundt slik bloggvirksomhet. Hvorfor komme så hardt ut da? Men jeg respekterer du i det minste er ærlig til slutt. Anonymous poster hash: 8246f...a76 Jeg kom med en slengbemerkning om at du virker til å ha en hang up på denne damen siden du følger henne på SoMe (se, jeg lærte et nytt ord i dag), og du tok helt av med anklager om hersketeknikk osv. Det var bare litt moro å fyre deg litt opp 😝 Med min beste vilje klarer jeg ikke å engasjere meg i ilandsproblemene dine. Noen har bare for god tid. Anonymous poster hash: 4da19...aef
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #30 Skrevet 31. januar 2017 Nei, jeg har ikke sansen for fotballfrue. MÅ jeg det? Er det galt å ikke like henne? Ingenting ved henne tiltaler meg. Ikke blir jeg inspirert, ikke blir jeg imponert. Hun er ikke penere enn den gjennomsnittlige jenta "next door". Anonymous poster hash: d1b99...bcd
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #31 Skrevet 31. januar 2017 Hva er hun kjent for? At hun trener og blogger om trivielle ting? Kunne strengt tatt ikke brydd meg mindre om hvordan hun ser ut. Det jeg kan uttale meg om er at denne debatten om fb er idiotisk på begge sider. Kunne ikke hun brukt sin innflytelse på noe viktig? Fremme saker, oppmuntre følgere til å være nok i seg selv, uansett kilo. Oppmuntret dem til å engasjere seg i urett, snakke om viktigheten av å være engasjert i samfunnet, viktigheten av kunnskap mm. Ekte menneskeverd syns ikke på vekta, men i handlinger. Etter hva jeg forstår er både blogger og publikumet hennes like gode til drittkasting, og verken den ene eller andre siden har tenkt til å bruke et millisekund på å hjelpe hverandre til å være fantastiske! Anonymous poster hash: 37985...51f
Mia_73 Skrevet 31. januar 2017 #32 Skrevet 31. januar 2017 Jeg har aldri sett på bloggen hennes og kommer nok aldri til å gjøre det. Trengs heller ikke da det finnes ganske mye om henne ellers. Det jeg har lest er at hun er en dame som bor litt i gokk, skriver masse uinteressante ting om trening og at hun skeier ut med grønnkålchips. I tillegg jukser hun med bilder og kommentarer, med god hjelp av sin mann som ikke har noen jobb lengre (ikke at den var så imponerende noen gang, men pytt pytt). Jeg kan ikke skjønne hvorfor folk kaster bort tid på å lese og følge en dame som det. Det er 5 minutter av sin livstid man aldri får tilbake. Akkurat som meg som skriver en kommentar om dette, men heldigvis er det en engangstilfelle. Er ikke hun over 30 nå? Den type blogg vokser unge jenter fra seg og etter hvert vil interessen dabbe av. Det dør sin naturlig død. Bra at hun hiver inn millioner nå, hvem vet hva hun skal leve av senere.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #33 Skrevet 31. januar 2017 Jeg synes det er dritkjipt at våre forbilder skal være folk som gjør alt for å være pene i forhold til enhver tids gjeldende standarder. Fokus på å være tynn, sminka, styla, bruke masse penger på klær. Og DET er det disse "forbildene" har å komme med, det stopper der. For meg personlig er den bare en fjern irritasjon, har blitt såpass gammel at slike ting ikke påvirker meg. Men jeg har to tenåringsdøtre, og det er en formidabel jobb å støtte dem i å utvikle et sunt selvbilde og fokusere på andre og mer relevante kvaliteter enn et godt utseende, når som sagt mange av dagens "forbilder" fokuserer utelukkende på dette. Anonymous poster hash: e4eb2...7db
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #34 Skrevet 31. januar 2017 Visst er pen! Vakker som dagen er lang i nord Norge om sommere:)! Fint at hun har funnet en måte å tjene penger på som både hun og mannen trives med. Anonymous poster hash: 8393a...7c1
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #35 Skrevet 31. januar 2017 Apropo den forferdelige eksponeringene og grove utnyttelsen av barn i bloggen hennes. Nå scrollet jeg meg gjennom de 20 siste innleggene og der var det to bilder i ett av innleggene som viste et barn, hvor man kunne se ansiktet kun på det ene. Dette er den grove utnyttelsen noen kjemper mot?!? Mens barn drukner i Middelhavet, blir solgt som slaver/barnebruder og sendt i krig. Men det er denne privilegerte jenten som vekker kampånden? Som sagt, jeg skjønner det ikke! Anonymous poster hash: 4da19...aef
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #36 Skrevet 31. januar 2017 Jeg vil heller ha en markert, og trent kropp, enn en slik kropp CBE har. Det handler ikke om at hun er stygg! Hun er fullstendig normal, ingenting i veien med utseendet hennes! Hun ser bra ut! Men jeg kunne aldri tenkt meg å se slik ut, jeg foretrekker å se sterk og markert ut. Litt som Justin Timberlake VS Chris Hemsworth liksom. Anonymous poster hash: e9845...971
MTF Skrevet 31. januar 2017 #37 Skrevet 31. januar 2017 HI De er nok flotte begge to, med sine dårlige og gode sider Og tenk at de faktisk bare er mennesker de også.. De som har kommentert lenger oppe her, grov hets mot Caroline og hennes utseende; Caroline er verken oversminka eller har "feil" med kroppen sin. Og skulle sammeligne henne med treningsfrue, er bare urelevant. Treningsfrue er(sjokk) mest opptatt av nettopp trening, og får da automatisk en mer muskuløs kropp. Caroline på sin side, som ikke trener liker mye, har en utrolig fin kropp til å ha bært frem to barn, og å være slank ligger til hennes natur. Det første svaret på dette innlegget, som beskriver Caroline som oversminka, tynn og overbetalt; din sjalusi kan virkelig ikke skjules i det hele tatt haha! Ja GRØSS, hun er TYNN, bruker SMINKE og tjener FOR mye! For ei dame ass...! (PS! Tar jeg helt feil hvis jeg tipper at dere som kommenterer har skinnfeller til bryst, etter-graviditets-mage/kropp, har håret i en knute hver dag, og ikke passer klær under str L? Slapp helt av, dere er vakre på deres måte, dere også <3 Anonymous poster hash: abdfa...718 Hmmm...her klarte du å ødelegge eget innlegg og ethvert forsøk på seriøsitet med PS`et ditt... Jeg har ingentig til overs for Caroline eller det hun står for (reklamesponsa overforbruk i stor grad pakket inn i venninnepjatt) men jeg er verken misunnelig, sjalu eller passer på noen av kararteristikkene du ramser opp her. Nå syns jeg ikke hun er stygg heller da, ei heller blendende vakker.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #38 Skrevet 31. januar 2017 Apropo den forferdelige eksponeringene og grove utnyttelsen av barn i bloggen hennes. Nå scrollet jeg meg gjennom de 20 siste innleggene og der var det to bilder i ett av innleggene som viste et barn, hvor man kunne se ansiktet kun på det ene. Dette er den grove utnyttelsen noen kjemper mot?!? Mens barn drukner i Middelhavet, blir solgt som slaver/barnebruder og sendt i krig. Men det er denne privilegerte jenten som vekker kampånden? Som sagt, jeg skjønner det ikke! Anonymous poster hash: 4da19...aef Er det noen motsetninger mellom å kjempe for fattige barn i andre deler av verden og å kjempe for Norske barn? Kan man ikke begge deler? Anonymous poster hash: 8246f...a76
MTF Skrevet 31. januar 2017 #39 Skrevet 31. januar 2017 Jeg synes det er dritkjipt at våre forbilder skal være folk som gjør alt for å være pene i forhold til enhver tids gjeldende standarder. Fokus på å være tynn, sminka, styla, bruke masse penger på klær. Og DET er det disse "forbildene" har å komme med, det stopper der. For meg personlig er den bare en fjern irritasjon, har blitt såpass gammel at slike ting ikke påvirker meg. Men jeg har to tenåringsdøtre, og det er en formidabel jobb å støtte dem i å utvikle et sunt selvbilde og fokusere på andre og mer relevante kvaliteter enn et godt utseende, når som sagt mange av dagens "forbilder" fokuserer utelukkende på dette. Anonymous poster hash: e4eb2...7db JA! helt enig. Dette med "forbilde" plager meg mest kjenner jeg. Forbilde på hva? Hva er det disse bloggerne er så veldige forbilder for? De blogger om seg selv og sitt ikrydret litt "se så flink jeg er som trener hver dag og bare spiser sunt". De GJØR jo svært lite annet. Dette er jobber deres, og de tjener penger på å reklamere og anbefale i hytt og vær mens de prøver å pakke det inn med at det er en oppriktig anbefaling fra en "venninne". Noen er verre enn andre, og kaster barna inn i dette sirkuset også. Utseende er tydeligvis alfa og omega og det aller viktigste man kan ha her i livet virker det som, samme med en masse ting selvsagt. Det finnes jo ikke noe innhold i disse bloggene, det er bare "meg, meg meg" hele veien. Jeg er sjeleglad jeg selv ikke vokste opp i denne tiden med blogger, instagram, snapchat osv, men tenker med skrekk og gru på mine egne barn som kastes ut i dette. De nærmer seg tenårene, og jeg håper bare de ikke vokser opp med en oppfating om at det eneste som betyr noe her i livet er hvordan du ser ut og hvilke ting en har.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #40 Skrevet 31. januar 2017 Hvem er fotballfrue? Mann 40 Anonymous poster hash: 2a9a3...68f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #41 Skrevet 31. januar 2017 Er det noen motsetninger mellom å kjempe for fattige barn i andre deler av verden og å kjempe for Norske barn? Kan man ikke begge deler? Anonymous poster hash: 8246f...a76 Selvsagt kan man det, og det håper jeg inderlig du og andre som fokuser på disse stakkars bloggerbarna gjør. Men for egen del har jeg dessverre begrenset både med tid og økonomi, så jeg må velge hva jeg vil prioritere, og det er dessverre ikke småbarn som kan legge seg trygge og mette hver kveld, men som blir eksponert mer enn sunt er på foreldrenes sosiale medier. I en verden full av lidelse og urettferdighet er det dessverre ikke ille nok. Anonymous poster hash: 4da19...aef
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #42 Skrevet 31. januar 2017 Selvsagt kan man det, og det håper jeg inderlig du og andre som fokuser på disse stakkars bloggerbarna gjør. Men for egen del har jeg dessverre begrenset både med tid og økonomi, så jeg må velge hva jeg vil prioritere, og det er dessverre ikke småbarn som kan legge seg trygge og mette hver kveld, men som blir eksponert mer enn sunt er på foreldrenes sosiale medier. I en verden full av lidelse og urettferdighet er det dessverre ikke ille nok. Anonymous poster hash: 4da19...aef Da tenker jeg du applauderer dem som har tid og overskudd til OGSÅ å tenke på bloggbarna siden du selv ikke orker. Anonymous poster hash: 8246f...a76
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #43 Skrevet 31. januar 2017 Da tenker jeg du applauderer dem som har tid og overskudd til OGSÅ å tenke på bloggbarna siden du selv ikke orker. Anonymous poster hash: 8246f...a76 Tja, jeg sliter faktisk med å kjenne den minste beundring for dem, egentlig. Det virker bare ikke oppriktig... Anonymous poster hash: 4da19...aef
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #44 Skrevet 31. januar 2017 Tja, jeg sliter faktisk med å kjenne den minste beundring for dem, egentlig. Det virker bare ikke oppriktig... Anonymous poster hash: 4da19...aef Jeg håper jo at du gjør mer med problemet enn å bare tenke? Du har kontaktet politikere mtp lovendring, media mtp at de eksponerer uskyldige barn, produsenter og leverandører mtp at de bruker bloggere til å fremme produktene sine? Anonymous poster hash: 4da19...aef
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #45 Skrevet 31. januar 2017 Om du HI hadde sett baksiden av hva sånne som hennes blogger gjør med selvbilde og selvtilliten til unge jenter, når de ligger der med spiseforstyrrelser og angst, så hadde du ikke glorifisert denne syke dama! Anonymous poster hash: 29f3a...f4f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #46 Skrevet 31. januar 2017 Jeg håper jo at du gjør mer med problemet enn å bare tenke? Du har kontaktet politikere mtp lovendring, media mtp at de eksponerer uskyldige barn, produsenter og leverandører mtp at de bruker bloggere til å fremme produktene sine? Anonymous poster hash: 4da19...aef Ja jeg har gjort ganske mye allerede og mer vil komme. Ingen grunn til å tvile på engasjementet mitt Anonymous poster hash: 8246f...a76
Admin Skrevet 31. januar 2017 #47 Skrevet 31. januar 2017 Tråden er ryddet for personangrep og svar til disse. Ann Christin, admin
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #48 Skrevet 31. januar 2017 Ja jeg har gjort ganske mye allerede og mer vil komme. Ingen grunn til å tvile på engasjementet mitt Anonymous poster hash: 8246f...a76 Det er bra. Litt rart, men godt at noen tar seg av de små tingene også. Anonymous poster hash: 4da19...aef
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #49 Skrevet 31. januar 2017 Det er bra. Litt rart, men godt at noen tar seg av de små tingene også. Anonymous poster hash: 4da19...aef Små ting for deg kanskje, men ikke sikkert det er det for barna det går ut over. Nå er de fleste bloggbarna små, men de blir større. Jeg er overbevist om at vi om 20 år kommer til å grøsse når vi tenker på hva disse barna ble utsatt for helt uten inngripen fra dem som er pålagt å tenke på barns rettigheter og barn beste. Tenk å få rettighetene sine krenket offtentlig mens voksne sitter og jubler. Anonymous poster hash: 8246f...a76
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2017 #50 Skrevet 31. januar 2017 Små ting for deg kanskje, men ikke sikkert det er det for barna det går ut over. Nå er de fleste bloggbarna små, men de blir større. Jeg er overbevist om at vi om 20 år kommer til å grøsse når vi tenker på hva disse barna ble utsatt for helt uten inngripen fra dem som er pålagt å tenke på barns rettigheter og barn beste. Tenk å få rettighetene sine krenket offtentlig mens voksne sitter og jubler. Anonymous poster hash: 8246f...a76 Så da kan du jo glede deg over at du var med på å sette det på dagsorden. Godt gjort. Personlig kan jeg på stående fot komme på minst 20 andre saker som involverer barn som nok risikerer større skade på sinn og skinn som jeg ville brukt tiden min på. Godt at vi er forskjellige. Anonymous poster hash: 4da19...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå