Sint naken biltyv Skrevet 29. januar 2017 #51 Skrevet 29. januar 2017 Interessant! Skal sjekkes ut Anonymous poster hash: 1c9ec...b0e Son er knall👌🏼🤗
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #52 Skrevet 29. januar 2017 Jeg slår et slag for småbygdene spredt rundt om på Sunnmøre. Små miljø som er trygge og gode 🙄 Anonymous poster hash: e2bab...2d6
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #53 Skrevet 29. januar 2017 Oslo har alt! Jeg bor i bydel Nordre Aker, har hage og grønne omgivelser, skoler 500 meter unna og barnehage rett rundt hjørnet. To store matbutikker 5 min til fots hjemmefra. T-banen 5 min unna, den bruker 15 min til Stortinget. Om sommeren sykler jeg til jobb i sentrum på 20 min. Skiløyper rett bak huset, badevann 10 min unna til fots. Her trenger vi ikke bil i hverdagen, bruker den bare til ferier og besøk. Bor innenfor bomringen og er på ring 3 i løpet av 5 min. Alle Oslos tilbud nås på en halvtime-45 min uten bil, samtidig som vi bor i grønne og trivelige omgivelser. Her slipper du å bruke tid og frustrasjon i bilkø, og dere trenger ikke to biler som man må ha på bygda. Anonymous poster hash: af379...762
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #54 Skrevet 29. januar 2017 Tromsø! ❤️ Anonymous poster hash: 4cb56...ad6
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #55 Skrevet 29. januar 2017 Jeg har bodd flere steder sentralt på østlandet, inkl hovedstaden. Bodd i Troms, og noen steder i Midt-Norge. Trondheim er etter min oppfattning best. Anonymous poster hash: cbfcc...42c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #56 Skrevet 29. januar 2017 Her jeg bor er det ikke flust av alt. Det er stille og rolig. Vi har fotball, håndball, ski i alle varianter, turn og allidrett som fritidstilbud og det er bare to treningssentre her ute. Nå har vi fått svømmehall også. Til tross for alle de dårlige kårene og elendig kollektivtrafikk, så har området avlet Bergerud, Hedda Berntsen, Tommy steine, "will i røret", (Svein Østvik), Lisette Askø og Bjarte Berntsen. Vi har også hatt mye besøk av Thomas Alsgaard og Morten Harket bestemte seg for å flytte hit. Det er en perle her om sommeren. Vi husker på at vi lever og må ha det gøy, så området kan by på trebåtfestival, alle stedene har hver sin dag hvor det er full fest og det er bygget sandstrand i et sentrum i tillegg til de minst 30 andre strendene med både saltvann og brakkvann. Vi har masse sommerturister og hele 4 campingplasser (som jeg vet om) her i Røyken og Hurum. (Snart er vi en del av Asker). Vinteren er hele området "dødt". Vet ikke om jeg ville anbefalt å bo her, men det er hyggelige folk her i alle fall Anonymous poster hash: 8ad81...55c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #57 Skrevet 29. januar 2017 Da er vi ulike. Etter flere år i Oslo og noen i nærheten av Holmenkollåsen kan jeg med hånden på hjertet si at Holmenkollåsen er det absolutt siste stedet i Norge jeg ønsker at mine barn skal vokse opp. Egoisme og materialisme som jeg ikke har opplevd maken til andre steder, passelig fordekt bak glanset påtatt perfekthet. Anonymous poster hash: 5ff09...f23 Helt enig, og jeg har bodd der noen år. Anonymous poster hash: 7e604...c9d
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #58 Skrevet 29. januar 2017 Vi har bosatt oss i Trondheim, kommer ikke herfra, men trives utrolig godt. Her har du "alt" uten at det blir for stort etter min mening. Ungene er små enda men så langt trives de også bra. Anonymous poster hash: 10573...654
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #59 Skrevet 29. januar 2017 Uten tvil Trondheim! Byen har alt Anonymous poster hash: 08b51...fa3
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #60 Skrevet 29. januar 2017 Lørenskog er også en kommune å vurdere vis dere trenger tilknytning til Oslo. Tar 20 min inn med toget (lokaltog). 10 min med bil inn til sentrum. Trenger strengt tatt ikke bil når man bor her. Jeg bruker den minimalt. Kun mannen som bruker den til jobb. Fordelen her er at du får et relativt stort hus for 6-8 mill. Vi har bodd alle våre år på Majorstuen og stortrivdes der. Alle våre barn er også oppvokst der. Men med fire barn og to hunder trengte vi litt større plass så vi bygde oss hus på Fjellhamar for tre år siden og har aldri angret på det 😊 Anonymous poster hash: 7ba25...5cc
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #61 Skrevet 29. januar 2017 Vi bor på Furuset i Oslo, flyttet hit for 3 år siden, etter å ha trålet en del andre andre steder. Vi hadde en del kriterier, og Furuset oppfylte dem ALLE: store og romslige leiligheter, relativt bilfritt miljø, 500 m til marka (m/ ulv), åpne og vakre kulturlandskap (feks masse grønne enger). Alle bydelstilbud rett utenfor døra omtrent; bibliotek, idrettshall, skøytebane (inne + ute), svømmehall....og et flerkulturelt miljø! Anonymous poster hash: 4288d...833
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #62 Skrevet 29. januar 2017 Oslo har alt! Jeg bor i bydel Nordre Aker, har hage og grønne omgivelser, skoler 500 meter unna og barnehage rett rundt hjørnet. To store matbutikker 5 min til fots hjemmefra. T-banen 5 min unna, den bruker 15 min til Stortinget. Om sommeren sykler jeg til jobb i sentrum på 20 min. Skiløyper rett bak huset, badevann 10 min unna til fots. Her trenger vi ikke bil i hverdagen, bruker den bare til ferier og besøk. Bor innenfor bomringen og er på ring 3 i løpet av 5 min. Alle Oslos tilbud nås på en halvtime-45 min uten bil, samtidig som vi bor i grønne og trivelige omgivelser. Her slipper du å bruke tid og frustrasjon i bilkø, og dere trenger ikke to biler som man må ha på bygda. Anonymous poster hash: af379...762 Mange flotte strøk i Nordre Aker, men ikke til å stikke under en stol at det er en dyr bydel. Du får de samme tingene i bydel Østensjø, spesielt Oppsal-området, og selv om det er dyrt her også, forestiller jeg meg at det er litt lavere priser. Anbefales! Anonymous poster hash: dade9...74d
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #63 Skrevet 29. januar 2017 Sarpsborg 😃alle er så blide og hyggelige her 😊byen har mye å tilby😊er innflytter selv. Jeg skal aldri flytte herfra. Kort vei til Oslo og Sverige bla. Anonymous poster hash: 2066a...f90
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #64 Skrevet 29. januar 2017 Bærum Anonymous poster hash: 58716...384 Bor her nå og aldri mer! Vi skal selge nå. I Bærum handler alt om status status status. Voksne/ungdom og barn. Alt handler om å ha den fineste bilen, være pen kledd til enhver døgn. Barna må være perfekte, helst snakke om ikke da sender naboen bekymringsmelding fordi du ikke stimulerer barna dine til å snakkke. Anonymous poster hash: c8a2b...88c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #65 Skrevet 29. januar 2017 Press i hele barneskolen der jeg kjenner unger 😔 Ikke noe spesielt med barna, men er du ikke best er du ikke med. Anonymous poster hash: 506bf...7cd Har tre barn i forskjellig skolealder på hver sin skole nå, og har aldri opplevd noe press overhodet.. Var mer press på merkeklær ol langt oppi bygda der jeg bodde som barn, enn det det er her i Asker/Bærum synes jeg. Barna elsker skolen og venner, ingenting negativt å si (tror forresten ikke barna våre eier et eneste plagg av "merke" faktisk) Anonymous poster hash: aa958...c46
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #66 Skrevet 7. februar 2017 Kristiansand. Passelig størrelse, Dyreparken, kort vei med ferje til Danmark, flotte turområder og strender. Best klima i Norge. Trivelige mennesker Anonymous poster hash: cf7bf...8cf Har vært innflytter i Kristiansand en stund nå, og er helt enig i at det er fantastisk å bo her med barn, men for oss voksne så må jeg dessverre være enig i det at det er vanskelig å virkelig komme inn på sørlendingene. Altså det å komme inn i et miljø, bli bedt med på ting osv. Det er veldig sånn at er du herfra, så har du "din" gjeng for livet, og andre tas ikke inn i den gjengen. Anonymous poster hash: 5463c...4f3
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #67 Skrevet 7. februar 2017 Politet har jo gått ut med advarsler om hvor tøft ungdomsmiljø det er i Kristiansand Det kommer an på hvor i Kristiansand det er. Noen områder er rene paradisboblen, mens andre områder er det ikke sånn nei Anonymous poster hash: 5463c...4f3
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #68 Skrevet 7. februar 2017 Vil du få nye venner drar du ikke til sørlandet, vertfall ikke aust agder. Mer inneslutta folkerase skal du lete lenge etter. Da hadde jeg heller dratt lenger nord hvor folk faktisk tar kontakt med folk, og er åpne for innflyttere! Anonymous poster hash: 31f97...b91
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2017 #69 Skrevet 7. februar 2017 Sarpsborg 😃hilsen en innflytter Anonymous poster hash: 2066a...f90
Mumua Skrevet 7. februar 2017 #70 Skrevet 7. februar 2017 Har vært innflytter i Kristiansand en stund nå, og er helt enig i at det er fantastisk å bo her med barn, men for oss voksne så må jeg dessverre være enig i det at det er vanskelig å virkelig komme inn på sørlendingene. Altså det å komme inn i et miljø, bli bedt med på ting osv. Det er veldig sånn at er du herfra, så har du "din" gjeng for livet, og andre tas ikke inn i den gjengen. Anonymous poster hash: 5463c...4f3 Er innflytter her selv og er helt enig. Vi bodde 7 år i Arendal uten å klare å få et skikkelig nettverk. Sørlendinger kan være veldig vanskelige å komme innpå. MEN nå bor vi litt utenfor Kristiansand og her er vi blitt tatt imot med åpne armer og inkludert fra dag 1! Helt annerledes enn andre plasser vi har bodd her i sør. En nydelig plass med flotte folk som gjerne vil bli kjent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå