Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #1 Skrevet 28. januar 2017 Vi skal flytte og står helt fritt for hvor. Så derfor spør jeg, hvor er det best å bo i Norge med barn? Selvsagt vet jeg at det er tusenvis av ulike meninger, men kanskje vi får tips om plasser vi aldri har tenkt på Anonymous poster hash: 1c9ec...b0e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #2 Skrevet 28. januar 2017 Trondheim! Lite sentrum med masse man kan gjøre, arbeidsplasser, enkelt å komme seg ut i verden. Trivelige mennesker. Stort nok til å ha et tilbud innenfor det aller meste. Alternativet måtte ha vært Vestfold, fint klima, nærhet til det meste, men ikke Oslogryta. Anonymous poster hash: 846e6...b1f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #3 Skrevet 28. januar 2017 Bærum Anonymous poster hash: 58716...384
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #5 Skrevet 28. januar 2017 Trondheim 'storby' og marka Anonymous poster hash: 9f735...092
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #6 Skrevet 28. januar 2017 Bjørkelangen, Fetsund, Tønsberg, Bærum, Bergen, Sarpsborg, Kvinesdal, Arendal Anonymous poster hash: ded1f...079
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #7 Skrevet 28. januar 2017 Bjørkelangen, Fetsund, Tønsberg, Bærum, Bergen, Sarpsborg, Kvinesdal, Arendal Anonymous poster hash: ded1f...079 Off, ikke Kvinesdal. Lyngdal derimot. Anonymous poster hash: 82089...dbe
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #8 Skrevet 28. januar 2017 Noen deler av nedre eiker! Trygt skjermet og mange fritidstilbud i relativt umiddelbar nærhet. God kollektivtrafikk (tog,buss) og fortsatt billig i innkjøp Anonymous poster hash: d5193...88c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #9 Skrevet 28. januar 2017 Off, ikke Kvinesdal. Lyngdal derimot. Anonymous poster hash: 82089...dbe Hvorfor ikke Kvinesdal? Anonymous poster hash: ded1f...079
Mumua Skrevet 28. januar 2017 #10 Skrevet 28. januar 2017 Vakre sørlandet! Vil ikke bo i by med barn, men her har vi alt vi trenger. Kort vei til flere byer, Dyreparken, kan hoppe på dagsturer til Danmark om vi har en fridag. Flott skjærgård og full barnehagedekning mange plasser. Har bodd mange plasser, bla i Trondheim. Trivdes godt der og, men prisene er håpløse og leiemarkedet sprengt. Er opprinnelig fra det området men er nå klimaflykting på sørlandet
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #11 Skrevet 28. januar 2017 Voss Anonymous poster hash: 37a53...886
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #12 Skrevet 28. januar 2017 Hvorfor ikke Kvinesdal? Anonymous poster hash: ded1f...079 Satt det litt på spissen; For meg er kvinesdal et "hål". Det er veldig sær folk som bor der og spesiell kultur. Det ligger jo litt avsides også. Men dersom man trives med det er det jo bare å kjøre på :-) Anonymous poster hash: 82089...dbe
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #13 Skrevet 28. januar 2017 Satt det litt på spissen; For meg er kvinesdal et "hål". Det er veldig sær folk som bor der og spesiell kultur. Det ligger jo litt avsides også. Men dersom man trives med det er det jo bare å kjøre på :-) Anonymous poster hash: 82089...dbe Samme er det jo med Lyngdal Anonymous poster hash: ded1f...079
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #14 Skrevet 28. januar 2017 Samme er det jo med Lyngdal Anonymous poster hash: ded1f...079 Uenig. Lyngdal har blitt et naturlig knutepunkt i forbindelse med shopping og servedigheter. I tillegg går Europaveien gjennom. Lyngdal begynner virkelig å leve opp til bystatusen sin. Anonymous poster hash: 82089...dbe
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #15 Skrevet 28. januar 2017 Det beste stedet er der du har familie, venner og jobb du er glad i. Anonymous poster hash: eac27...f9c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #16 Skrevet 28. januar 2017 Bjørkelangen, Fetsund, Tønsberg, Bærum, Bergen, Sarpsborg, Kvinesdal, Arendal Anonymous poster hash: ded1f...079 Ikke Bjørkelangen, da ville jeg heller valgt Aurskog. Det ønskes så inderlig at Bjørkelangen skal være kommunesentrum, på sikt er Aurskog mer "up and coming" med tanke på beliggenhet. Det er allerede press på området, når glommakrysning er på plass vil det bare bli enda mer attraktivt. Anonymous poster hash: a0b5a...fa5
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #17 Skrevet 28. januar 2017 Ikke Bjørkelangen, da ville jeg heller valgt Aurskog. Det ønskes så inderlig at Bjørkelangen skal være kommunesentrum, på sikt er Aurskog mer "up and coming" med tanke på beliggenhet. Det er allerede press på området, når glommakrysning er på plass vil det bare bli enda mer attraktivt. Anonymous poster hash: a0b5a...fa5 Ikke enig. Bjørkelangen bygges ut mens aurskog blir mindre og mindre prioritert Anonymous poster hash: ded1f...079
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #18 Skrevet 28. januar 2017 Asker eller Bærum er utrolig fint Strender, hav, ferskvann, skog, skiløper, skøytebaner rett i nærheten. Kort vei til både Oslo og Drammen. Rolig og fint. Hyggelige folk, barnevennlige nabolag. Mye aktiviteter og fritidstilbud for barn. Perfekt sted å bo synes vi Anonymous poster hash: aa958...c46
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #19 Skrevet 28. januar 2017 Det beste stedet er der du har familie, venner og jobb du er glad i. Anonymous poster hash: eac27...f9c Selvsagt, men nå er situasjonen vår slik at jeg ikke har særlig familie, og der hvor hans familie bor er det uaktuelt å flytte (det er virkelig ikke en god plass med tanke på skole, fritid, miljø etc). Vennene våre flytta vi fra når flytta ut av Oslo for å få familie (ville ikke bo midt i gryta, men samtidig savner vi alt Oslo kan tilby). Forhåpentligvis får vi nye venner på ny plass. Det har vi jo også fått her vi bor nå, men siden vi uansett skal flytte fra huset vi bor i, så ønsker vi å være åpne for nye plasser Anonymous poster hash: 1c9ec...b0e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #20 Skrevet 28. januar 2017 Ikke enig. Bjørkelangen bygges ut mens aurskog blir mindre og mindre prioritert Anonymous poster hash: ded1f...079 Ja, Bjørkelangen har vært en høy prioritet i mange år. Det kommer til å snu når skole og helsehus er på plass. Aurskog har bedre beliggenhet og er mer attraktivt for innflyttere. På sikt må kommunen ha flere innbyggere, og det kommer ikke til å komme så mye nytt i andre enden, der vil kostnadene bare øke på grunn av lavere sosioøkonomisk status. Noen må betale moroa, og da må det prioriteres i de områdene folk ønsker å bo. Det er jo ikke det at det ikke er tomter nok på Aurskog, men kommunen holder igjen. Det er jo en helhetsvurdering med tanke på blant annet skolens størrelse og brannvesen, spesielt. Anonymous poster hash: a0b5a...fa5
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #21 Skrevet 28. januar 2017 Asker eller Bærum er utrolig fint Strender, hav, ferskvann, skog, skiløper, skøytebaner rett i nærheten. Kort vei til både Oslo og Drammen. Rolig og fint. Hyggelige folk, barnevennlige nabolag. Mye aktiviteter og fritidstilbud for barn. Perfekt sted å bo synes vi Anonymous poster hash: aa958...c46 Jeg har faktisk bodd der en periode i forbindelse med jobb, men fikk da inntrykk av at det var litt tøft miljø for ungdom (mye press om å være best). Men mulig at det var kun disse ungdommene jeg kom i kontakt med pga jobben jeg har.. Ellers er det veldig flott der. Elsker marka! Anonymous poster hash: 1c9ec...b0e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #22 Skrevet 28. januar 2017 Jeg har faktisk bodd der en periode i forbindelse med jobb, men fikk da inntrykk av at det var litt tøft miljø for ungdom (mye press om å være best). Men mulig at det var kun disse ungdommene jeg kom i kontakt med pga jobben jeg har.. Ellers er det veldig flott der. Elsker marka! Anonymous poster hash: 1c9ec...b0e Press i hele barneskolen der jeg kjenner unger 😔 Ikke noe spesielt med barna, men er du ikke best er du ikke med. Anonymous poster hash: 506bf...7cd
Nyttårs barn Skrevet 28. januar 2017 #23 Skrevet 28. januar 2017 (endret) Drammen er fint. Masse friluftsområder, skiløyper/slalåm og elva/fjorden. Alt av fritidstilbud i nærheten, det som ikke finnes her(som kunstløp og stuping) finner du 20 minutter unna. Blomstrende kulturliv, eget teater, kulturskole og union scene med tilbud til barn hele tiden. Jobbmuligheter i området er nesten ubegrenset, da du har nesten hele sentrale Østlandet innen en time. I tillegg har kommunen svært høye ambisjoner på skolene i byen og setter inn ekstra ressurser. Prisene er høye her, men lavere enn i de store byene og du har Oslo og alt det byr på en halvtime unna. Endret 28. januar 2017 av Nyttårs barn
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #24 Skrevet 28. januar 2017 Går mot strømmen, vi bor på Frogner i Oslo og elsker det. Veldig bra skole, Frognerparken, frognerdalen, Frognerbadet, Bygdøy, mange venner til barna i oppgangen, stor grønn bakgård med grill og lekeapparater, kort vei til jobb, kort vei til marka og øyene osv osv Anonymous poster hash: a4dae...117
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #25 Skrevet 28. januar 2017 Kvinesdal! Jeg er innflytter, og har blitt helt fantastisk tatt i mot. Kommunen har lagt godviljen til og de får til det utroligste! Ny svømmehall, gode skoler, garantert barnehagedekning, god eldreomsorg og nye aktiviteter for barn. Du er hjertelig velkommen 😊 Anonymous poster hash: 0651a...35b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå