Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #26 Skrevet 28. januar 2017 Son😊 En liten "sørlandsby" ved vannet med masse strender, koselige butikker og restauranter. Og ikke minst bare 35 minutter til Oslo. Anonymous poster hash: f31ab...5dc
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #27 Skrevet 28. januar 2017 Noen deler av nedre eiker! Trygt skjermet og mange fritidstilbud i relativt umiddelbar nærhet. God kollektivtrafikk (tog,buss) og fortsatt billig i innkjøp Anonymous poster hash: d5193...88c Jeg vokste opp Steinberg på 90—tallet og synes det var helt supert! :-) Anonymous poster hash: 22991...c39
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #28 Skrevet 28. januar 2017 Hva med Finnmark? Da tenker jeg ikke på storbyer som Alta og Hammerfest, men kanskje Vadsø eller Kirkenes Lett å komme inn på arbeidsmarkedet Rimelige boligpriser Kirkenes har stor flyplass som har direktefly til Oslo hvis det er viktig. Forholdsvis små byer hvor det er fint for barn å vokse opp. Nå må jeg snakke om Vadsø, da det er den byen jeg kjenner best: Liten småflyplass. Gangavstand til det meste, lite utbygd kollektiv trafikk, men du kommer deg greit t/r Kirkenes hvis du trenger det uten bil. Er greit å ha bil, men man må ikke nødvendigvis alltid bruke bil, da avstandene innenfor bykjernen/boligstrøk er forholdsvis kort. Små barnehager. Kort vei til skiløype og turområder nesten uansett hvor du bor i byen. Anonymous poster hash: e489c...eb8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #29 Skrevet 28. januar 2017 Hva med Finnmark? Da tenker jeg ikke på storbyer som Alta og Hammerfest, men kanskje Vadsø eller Kirkenes Lett å komme inn på arbeidsmarkedet Rimelige boligpriser Kirkenes har stor flyplass som har direktefly til Oslo hvis det er viktig. Forholdsvis små byer hvor det er fint for barn å vokse opp. Nå må jeg snakke om Vadsø, da det er den byen jeg kjenner best: Liten småflyplass. Gangavstand til det meste, lite utbygd kollektiv trafikk, men du kommer deg greit t/r Kirkenes hvis du trenger det uten bil. Er greit å ha bil, men man må ikke nødvendigvis alltid bruke bil, da avstandene innenfor bykjernen/boligstrøk er forholdsvis kort. Små barnehager. Kort vei til skiløype og turområder nesten uansett hvor du bor i byen. Anonymous poster hash: e489c...eb8 Greit med fritidsaktiviteter for barn. Gode treningsmuligheter med 2-3 treningssentre. Anonymous poster hash: e489c...eb8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #30 Skrevet 28. januar 2017 Selvsagt, men nå er situasjonen vår slik at jeg ikke har særlig familie, og der hvor hans familie bor er det uaktuelt å flytte (det er virkelig ikke en god plass med tanke på skole, fritid, miljø etc). Vennene våre flytta vi fra når flytta ut av Oslo for å få familie (ville ikke bo midt i gryta, men samtidig savner vi alt Oslo kan tilby). Forhåpentligvis får vi nye venner på ny plass. Det har vi jo også fått her vi bor nå, men siden vi uansett skal flytte fra huset vi bor i, så ønsker vi å være åpne for nye plasser Anonymous poster hash: 1c9ec...b0e Dette med Oslo...hva får folk til å tro at om man bor i Oslo, så bor man oppå trikkeskinnene på jernbanetorget?? Selv vokste jeg opp på Nordstrand, og det er ikke i nærheten av å ligne en bykjerne. Det finnes mange bydeler i Oslo som har flotte oppvekstvilkår for barn. De kan til og med virke landlige, noen av dem. Nærhet til marka og nærhet til byen. Selv bor jeg 15 min. utenfor Oslo nå, og både Oslo og kommunenen rundt omkring Oslo er like gode å vokse opp i som på et tettsted på Sørlandet...det er min mening da. Anonymous poster hash: 6cab0...d08
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #31 Skrevet 28. januar 2017 Frogner Oslo, Sarpsborg eller Halden. Vokste opp i Halden, de 2 elsde barna vokste opp i Sarpsborg, eller vi flyttet til oslo når de var 10 og 11,5 år pga jobben til faren, og de 3 minste på 14mnd, 2,5 år og 4 er født i oslo, så de 3 stedene abefaller jeg Anonymous poster hash: d0355...e16
Blondzilla Skrevet 28. januar 2017 #32 Skrevet 28. januar 2017 (endret) Holmenkollåsen😍 Der bor vi nå. Masse turmuligheter, skiløype og kunstis rett ved. Bademuligheter om sommeren. Svært bredt idrettstilbud til barn. Tennis, bandy, alpint, fekting i tillegg til fotball og andre mer vanlige idretter. Gode skoler, og også en fantastisk SFO på skolen eldste går. Kort vei til Frognerparken og Majorstuen. Jeg vokste opp på Bygdøy, det er det også helt fantastisk, særlig om sommeren. Endret 28. januar 2017 av Blondzilla
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #33 Skrevet 28. januar 2017 Vi bor nå i Trondheim og jeg syns det er en fantastisk by. Men skulle jeg ha valgt helt fritt så ville jeg ha valgt innen en time/halvannen fra Oslo, litt ut mot svenskegrensa (Fredrikstad eksempelvis) eller sørlandet. Rett og slett pga jobbmarked, boligmarked (prisene i Trondheim er hinsides), utdanningsmuligheter for barn, kultur, fritidsinteresser, kort vei til Sverige og ellers kort vei til en haug med reisemuligheter. Anonymous poster hash: a517b...ec7
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #34 Skrevet 28. januar 2017 Hole i Buskerud, veldig vakkert ved Steinsfjorden og Tyrifjorden. Landlig og rolig,men likevel bare 10 minutter til Hønefoss og 30 minutter til Sandvika. Kort avstand til Nordmarka og en time til fjellet (Norefjell). Anonymous poster hash: d9f9b...04d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #35 Skrevet 28. januar 2017 Nordstrand Anonymous poster hash: f7c78...a4a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #36 Skrevet 28. januar 2017 Kristiansand. Passelig størrelse, Dyreparken, kort vei med ferje til Danmark, flotte turområder og strender. Best klima i Norge. Trivelige mennesker Anonymous poster hash: cf7bf...8cf
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #37 Skrevet 28. januar 2017 Kristiansand. Passelig størrelse, Dyreparken, kort vei med ferje til Danmark, flotte turområder og strender. Best klima i Norge. Trivelige mennesker Anonymous poster hash: cf7bf...8cf
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #38 Skrevet 29. januar 2017 Ski ❤ Anonymous poster hash: 39c66...62e
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #39 Skrevet 29. januar 2017 Røros. Utrolig mange aktiviteter for barn her. Anonymous poster hash: 770b7...f2c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #40 Skrevet 29. januar 2017 Jeg slår et slag for Hamar. En by i stor utvikling. Gode barnehager og skoler. Idretts SFO, Wang toppidrett videregående (ungdomsskole kommer) og høgskole. Det er variert arbeidsmarked og lite ledighet. Stort utvalg av butikker fra små nisjebutikker og IKEA rett utenfor byen. Mange cafeer og restautanter. Du har alt du trenger, men også kort vei til enda mer som Gardermoen og Oslo. Fin natur med flott terreng. Koselig by med mye muligheter. Kulturhus som blomstrer og mange små og større konserter. Fine muligheter for aktiviteter i og rundt byen og bra kollektivtilbud. Alt av fritidstilbud for ungene. Bortoverski, nedoverski, hopp, hockey, skøyter, kunstløp, bandy, badeland, tennis, badminton, flere typer dans, turn, mange kampsporter, vanlige lagidretter, skating mm. Det er også bra sykkelmiljø og veldig fin strandlinje - med stupetårn! Anonymous poster hash: 6586b...40a
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #41 Skrevet 29. januar 2017 Jeg slår et slag for Hamar. En by i stor utvikling. Gode barnehager og skoler. Idretts SFO, Wang toppidrett videregående (ungdomsskole kommer) og høgskole. Det er variert arbeidsmarked og lite ledighet. Stort utvalg av butikker fra små nisjebutikker og IKEA rett utenfor byen. Mange cafeer og restautanter. Du har alt du trenger, men også kort vei til enda mer som Gardermoen og Oslo. Fin natur med flott terreng. Koselig by med mye muligheter. Kulturhus som blomstrer og mange små og større konserter. Fine muligheter for aktiviteter i og rundt byen og bra kollektivtilbud. Alt av fritidstilbud for ungene. Bortoverski, nedoverski, hopp, hockey, skøyter, kunstløp, bandy, badeland, tennis, badminton, flere typer dans, turn, mange kampsporter, vanlige lagidretter, skating mm. Det er også bra sykkelmiljø og veldig fin strandlinje - med stupetårn! Anonymous poster hash: 6586b...40a Glemte å nevne at man har dyrepark, klatrepark, familiepark i nabokommunene. Store muligheter med ridning i og rundt Hamar. Samt motorsport for de som liker det. Kulturskole, speideren, korps, sang og teater. Gode muligheter for kano, fiske og telttur i marka. Båt, kajakk ov kano på Mjøsa. Og mange forskjellige religiøse samlingssteder om det er ønskelig. Som du ser, mange muligheter! Anonymous poster hash: 6586b...40a
Sint naken biltyv Skrevet 29. januar 2017 #42 Skrevet 29. januar 2017 Kristiansand. Passelig størrelse, Dyreparken, kort vei med ferje til Danmark, flotte turområder og strender. Best klima i Norge. Trivelige mennesker Anonymous poster hash: cf7bf...8cf Politet har jo gått ut med advarsler om hvor tøft ungdomsmiljø det er i Kristiansand
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #43 Skrevet 29. januar 2017 Trondheim!! Hadde det ikke vært for at vi har all familie på østlandet hadde vi fortsatt bodd der. Passe stor by, rikt kulturliv, arbeidsplasser, nærhet til sjø,marka og by. Fantastiske Trondheim, jeg savner deg sånn 💜💜💜 Anonymous poster hash: 2553a...69f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #44 Skrevet 29. januar 2017 Holmenkollåsen😍 Der bor vi nå. Masse turmuligheter, skiløype og kunstis rett ved. Bademuligheter om sommeren. Svært bredt idrettstilbud til barn. Tennis, bandy, alpint, fekting i tillegg til fotball og andre mer vanlige idretter. Gode skoler, og også en fantastisk SFO på skolen eldste går. Kort vei til Frognerparken og Majorstuen. Jeg vokste opp på Bygdøy, det er det også helt fantastisk, særlig om sommeren. Da er vi ulike. Etter flere år i Oslo og noen i nærheten av Holmenkollåsen kan jeg med hånden på hjertet si at Holmenkollåsen er det absolutt siste stedet i Norge jeg ønsker at mine barn skal vokse opp. Egoisme og materialisme som jeg ikke har opplevd maken til andre steder, passelig fordekt bak glanset påtatt perfekthet. Anonymous poster hash: 5ff09...f23
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #45 Skrevet 29. januar 2017 Jeg slår et slag for Hamar. En by i stor utvikling. Gode barnehager og skoler. Idretts SFO, Wang toppidrett videregående (ungdomsskole kommer) og høgskole. Det er variert arbeidsmarked og lite ledighet. Stort utvalg av butikker fra små nisjebutikker og IKEA rett utenfor byen. Mange cafeer og restautanter. Du har alt du trenger, men også kort vei til enda mer som Gardermoen og Oslo. Fin natur med flott terreng. Koselig by med mye muligheter. Kulturhus som blomstrer og mange små og større konserter. Fine muligheter for aktiviteter i og rundt byen og bra kollektivtilbud. Alt av fritidstilbud for ungene. Bortoverski, nedoverski, hopp, hockey, skøyter, kunstløp, bandy, badeland, tennis, badminton, flere typer dans, turn, mange kampsporter, vanlige lagidretter, skating mm. Det er også bra sykkelmiljø og veldig fin strandlinje - med stupetårn! Anonymous poster hash: 6586b...40a Norges dyreste stupetårn! 😜 Men ellers er Hamar ålreit. Mye bedre enn Elverum Anonymous poster hash: baa6f...b42
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #46 Skrevet 29. januar 2017 Jeg har ett tips: Sjekk opp kommuneøkonomien og les litt i lokalavisene før du velger. Dårlig kommuneøkonomi (evt. kombinert med dårlig styring) er drepen hvis man har barn. Av den grunn vil du absolutt ikke flytte til kommunen der jeg bor - Sandnes. Barnehager, sfo og skole + fritidstilbud lider sterkt. Anonymous poster hash: 6b8d8...b53
Sint naken biltyv Skrevet 29. januar 2017 #47 Skrevet 29. januar 2017 Da er vi ulike. Etter flere år i Oslo og noen i nærheten av Holmenkollåsen kan jeg med hånden på hjertet si at Holmenkollåsen er det absolutt siste stedet i Norge jeg ønsker at mine barn skal vokse opp. Egoisme og materialisme som jeg ikke har opplevd maken til andre steder, passelig fordekt bak glanset påtatt perfekthet. Anonymous poster hash: 5ff09...f23 Blir anderledes når man har vokst opp med det, da er det normalen😉
vimsa3 Skrevet 29. januar 2017 #48 Skrevet 29. januar 2017 Så blir det jo ikke til å stikke under en stol at økonomien deres har mye å si! Holmenkollen vs Lyngdal er en del milioner i forskjell! Så er det snakk om hvor og hva dere skall jobbe som . Kan ikke flytte 6 t unna der det finnes jobber osv.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #49 Skrevet 29. januar 2017 Son😊 En liten "sørlandsby" ved vannet med masse strender, koselige butikker og restauranter. Og ikke minst bare 35 minutter til Oslo. Anonymous poster hash: f31ab...5dc Interessant! Skal sjekkes ut Anonymous poster hash: 1c9ec...b0e
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #50 Skrevet 29. januar 2017 Glemte å nevne at man har dyrepark, klatrepark, familiepark i nabokommunene. Store muligheter med ridning i og rundt Hamar. Samt motorsport for de som liker det. Kulturskole, speideren, korps, sang og teater. Gode muligheter for kano, fiske og telttur i marka. Båt, kajakk ov kano på Mjøsa. Og mange forskjellige religiøse samlingssteder om det er ønskelig. Som du ser, mange muligheter! Anonymous poster hash: 6586b...40a Absolutt et godt tips Anonymous poster hash: 1c9ec...b0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå