Gå til innhold

Kan ikke stemme ap til høsten.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjørt mye i Europa. Ikke mange bommene der. Kjørte nettopp Danmark til Frankrike en bom på det strekket.

Anonymous poster hash: 35527...d7c

Nettopp, og enda klarer de å opprettholde så gode vei standard i forhold til Norge som har bompenger. Forstå den som kan...

Anonymous poster hash: 7fa60...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sverige har IKKE fjelloverganger, tunneler, rassikring, bruer osv som på noen måte kan sammenlignes med Norge!

Den delen av Sverige der det snør, er ellers ikke den delen som får den største delen av kaka. Distriktene og hele Nord-Sverige er forsømt. Man ser på "glesbygden" som fraflyttingsområder.

Anonymous poster hash: cd719...e13

Hvor i Sverige har du vært egentlig? Jeg har da kjørt over både fjelloverganger, tuneller og bruer i Sverige, så du har ikke peiling hva du snakker om du.

Når det gjelder avsnitt 2 er det ganske lik i Norge, og enda har dem ikke bompenger investering, mens her i Norge har vi det samt oljepenger....

Skrevet

Jeg svarte på innlegget om hvorfor jeg ikke syns noe om bompenger forvaltning og ikke om andre velferdsgoder. For intensjonen med bom er å få inn penger til veier og vedlikehold. Men jammen meg ser veiene her i Norge helt forferdelig ut mtp hvor mye bompenger bilister betaler i året.

Rettelse ikke vedlikehold, men drifte...

Skrevet

Nettopp, og enda klarer de å opprettholde så gode vei standard i forhold til Norge som har bompenger. Forstå den som kan...

😂😂😂😂

Ja, i et paddeflatt landskap uten snø og tele må det være SKIKKELIG vanskelig sammenlignet med i Norge!

Skrevet

Hvor i Sverige har du vært egentlig? Jeg har da kjørt over både fjelloverganger, tuneller og bruer i Sverige, så du har ikke peiling hva du snakker om du.

Når det gjelder avsnitt 2 er det ganske lik i Norge, og enda har dem ikke bompenger investering, mens her i Norge har vi det samt oljepenger....

Sveriges fjelloverganger og andre utfordringer mht veibygging/drift kan ikke SAMMENLIGNES med Norges.

Skrevet

Jeg har kjørt mye i Europa. Ikke mange bommene der. Kjørte nettopp Danmark til Frankrike en bom på det strekket.

Du har holdt deg unna motorveien, da? For der er betaler man så godt som overalt.

Skrevet

Rettelse ikke vedlikehold, men drifte...

Bompenger blir ikke brukt på drift av vei eller vedlikehold. Bompenger har man og maks antall år på en strekning og det er 15 år. Med arbeiderpartiet i regjering så var bompengefinansieringen på vei kloss til 50%. Nå på de nye strekningene som blir bygd er det 30%.

Bompenger går blant annet til å drifte kollektivt og bygge ut der.

Anonymous poster hash: 31ca9...d7b

Skrevet

Da lurer jeg på hvilke veier du har kjørt. Tar du broene over fra Sverige til Tyskland er det minst 500- 600 kroner bare der. En vei. Så og si alle motorveier i Frankrike er bompengefinansiert, temmelig høye avgifter. Samme med Italia. Sveits og Østerrike selger oblater på grensen som er veiavgift  Ca 200 i Sveits og Østerrike litt avhengig av antall dager. Tyskland vurderer også veiavgift på motorveiene. Har faktisk betalt bompenger der og, men ikke på motorvei.

Skrevet

Jeg svarte på innlegget om hvorfor jeg ikke syns noe om bompenger forvaltning og ikke om andre velferdsgoder. For intensjonen med bom er å få inn penger til veier og vedlikehold. Men jammen meg ser veiene her i Norge helt forferdelig ut mtp hvor mye bompenger bilister betaler i året.

De fleste bompengefinansierte veier er vel ganske OK? Verre med diverse gamle veier rundt om.

Skrevet

Det er ganske mange grunner til å ikje velge AP:

- de kommer til å beskatte alt som kan beskattes, noe som går ut over oss helt vanlige arbeidsfolk.

- de kommer til å øke skatter for de rike, altså mange bedriftseiere som faktisk skaper arbeidsplasser. Noe som betyr at svært mange kommer til å legge bedriftene sine til utlandet og mange arbeidsplasser her i landet går tapt.

- de kommer til å ta inn langt flere flyktninger, langt flere enn det vi klarer å integrere og tipper også at de avskaffer mange av de strenge kravene som borgerlig regjering har iført med tanke på aktivitetsplikt og rett til familiegjennforening. Dette kommet til å koste Norge dyrt.

Anonymous poster hash: a3585...ef5

Skrevet

Bompenger blir ikke brukt på drift av vei eller vedlikehold. Bompenger har man og maks antall år på en strekning og det er 15 år. Med arbeiderpartiet i regjering så var bompengefinansieringen på vei kloss til 50%. Nå på de nye strekningene som blir bygd er det 30%.

Bompenger går blant annet til å drifte kollektivt og bygge ut der.

Anonymous poster hash: 31ca9...d7b

Hvis det du sier stemmer, betyr det jo bare at en stadig større andel av veibyggingen finansieres over skatteseddelen i stedet - dvs at HELE befolkningen betaler for noe som bare enkelte bruker.

Skrevet

Jeg synes det er helt fantastisk å bo i ett land der alle barn i utgangspunktet skal få like muligheter med gratis lege, tannlege, skole etc. Jeg synes det er fantastisk at de aller, aller fleste av oss har tak over hodet og mat på bordet. Om lommeboken er tykk eller tynn får vi alle hjelp om vi plutselig ramler om på gata med hjerteinfarkt. Det er fred her og de aller fleste av oss har mulighet til å forbrede livskvaliteten vår som vi selv ønsker fordi det finnes barnehager, SFO, studielån osv.

Det jeg ikke liker med utviklingen nå er feks salg av kraftverkene. Alle klager på strømmen, men ingen? forstår at overskuddet strømselskapene i dag tjener går til selskapets eiere som er private. Altså vi er alle med på å gjøre noen få veldig rike fordi vi har solgt det. Overskuddet burde som før gå tilbake til staten for å finansiere offentlige oppgaver som sykehus, alternativt kunne man gjøre strømmen billigere. Intillegg anses strøm, offentlig transport osv som kritisk nasjonal infrastruktur og da må det være helt høl i hue å selge ut feks NSB til India/Kina osv. Hva skjer om vi havner i unåde i de landene? Om de plutselig ikke "gidder mer" og kvitter seg med kritisk informasjon vi trenger for å drive videre? Det er renspikka galskap! I tillegg legger Forsvaret ned og vurderer å selge ubåt bunkere i fjell til RUSSLAND! Altså, de gikk kanskje bort fra det, men anlegget er kompromittert og kan ikke brukes av Forsvaret lengre fordi det ligger til salg på "finn.no". Og "alle" har fått vært inne å kikke. Man trenger ikke være redd for innvandringen med et styre av landet som dette altså!

Til sist skriker jo alle om at de gamle, uteliggere og barn må få det bedre! Men, man stemmer altså FrP som fordeler godene skjevt? Det henger jo ikke på greip! Det er greit at det skal lønne seg å starte firmaer osv, men alle kan ikke bli Stordalen/Røkke/Hagen. Det er jo nettopp fordi alle tror DET er å drive et firma vi mister de små lokale butikkene feks. INGEN er liksom glad lengre for at man bor i et fredaland og hjulene går rundt i privatøkonomien. Alle skal bli RIKE! Vi kan ikke bli sånn alle mann og dersom hver person i Norge trenger eksempelvis 100.000 for et verdig liv skulle det bare mangle at den som er så veldig å ha det ti dobbelte ikke bidro mer enn andre. Jeg er heldig og ha mer enn mange jeg kjenner, jeg går på aap, betaler min skatt med glede og putter penger i hjelpeorganisasjoner i tillegg, fordi jeg synes det bare skulle mangle! Man MÅ ikke til syden for et verdig liv!

Nuvel, jeg stemmer sv. Håper folk dør lykkelige med ræva full av penger! Jeg tenker dø lykkelig uten en krone på konto, men med god samvittighet for å ha bidratt med noe for noen, selv om jeg hverken kjenner de eller tjener noe på det selv. Det er stygt å si det, men det er så vi hadde trengt en krig eller konkurs el for å klare finne tilbake igjen til de verdiene Norge egentlig er bygget på, men som noen få beriket seg på. I dag skal alle berike seg på alt og alle. Det er rett og slett skikkelig stygt å være vitne til!

Anonymous poster hash: 1c21d...a93

Skrevet

- de kommer til å beskatte alt som kan beskattes, noe som går ut over oss helt vanlige arbeidsfolk.

- de kommer til å øke skatter for de rike, altså mange bedriftseiere som faktisk skaper arbeidsplasser. Noe som betyr at svært mange kommer til å legge bedriftene sine til utlandet og mange arbeidsplasser her i landet går tapt.

- de kommer til å ta inn langt flere flyktninger, langt flere enn det vi klarer å integrere og tipper også at de avskaffer mange av de strenge kravene som borgerlig regjering har iført med tanke på aktivitetsplikt og rett til familiegjennforening. Dette kommet til å koste Norge dyrt.

Nå ville ikke jeg heller valgt Ap, men heller et parti som vil legge opp til en ansvarlig samfunnsutvikling - langsiktig sett. 

Men - trist å se argumentasjonen til de som vil stemme blått. Ting er bare blitt dårligere under den blå regjeringen. Og nei, det regner ikke på de som er under bedriftseierne. De bruker bare flere penger på seg selv. Dyrere hus og enda flere hytter som de kan pusse opp enda flere ganger. Lite innovasjon som er langsiktig. Bare kortsiktig profitt. Er du rik, er det enkelt å bli enda rikere. De med mindre penger, blir bare der de er. Det skulle vært satt i gang kraftig endringer i samfunnet som ville endret hele Norge. Nye, miljøvennlige arbeidsplasser, kortere arbeidstid gir flere arbeidsplasser, bygge jernbane i stedet for bilveier. Det blir det jobber av OG reduserte klimagassutslipp. 

Tankegangen til de blå: Som bortskjemte småunger: meg meg meg...  og så litt mere meg...Drit i de som kommer etter meg!

Anonymous poster hash: d7fa1...aae

Skrevet

Nå ville ikke jeg heller valgt Ap, men heller et parti som vil legge opp til en ansvarlig samfunnsutvikling - langsiktig sett.

Men - trist å se argumentasjonen til de som vil stemme blått. Ting er bare blitt dårligere under den blå regjeringen. Og nei, det regner ikke på de som er under bedriftseierne. De bruker bare flere penger på seg selv. Dyrere hus og enda flere hytter som de kan pusse opp enda flere ganger. Lite innovasjon som er langsiktig. Bare kortsiktig profitt. Er du rik, er det enkelt å bli enda rikere. De med mindre penger, blir bare der de er. Det skulle vært satt i gang kraftig endringer i samfunnet som ville endret hele Norge. Nye, miljøvennlige arbeidsplasser, kortere arbeidstid gir flere arbeidsplasser, bygge jernbane i stedet for bilveier. Det blir det jobber av OG reduserte klimagassutslipp.

Tankegangen til de blå: Som bortskjemte småunger: meg meg meg... og så litt mere meg...Drit i de som kommer etter meg!

Enig.

Skrevet

Tankegangen til de blå: Som bortskjemte småunger: meg meg meg...  og så litt mere meg...Drit i de som kommer etter meg!

Uj da, her renner det sjalusi av deg ja!  :sjokkert:

De rike får skattelette, noe som skaper flere jobber. De rike skaper flere jobber for pengene de får. De har faktisk jobbet hardt og gjort seg fortjent til pengene.

Anonymous poster hash: 8f2ab...b6b

Skrevet

Uj da, her renner det sjalusi av deg ja! :sjokkert:

De rike får skattelette, noe som skaper flere jobber. De rike skaper flere jobber for pengene de får. De har faktisk jobbet hardt og gjort seg fortjent til pengene.

Nå er det ingenting som tyder på at skattelette til de rikeste medfører flere arbeidsplasser.

Så hvor tror du pengene blir av?

Anonymous poster hash: 22062...631

Skrevet

Nå er det ingenting som tyder på at skattelette til de rikeste medfører flere arbeidsplasser.

Så hvor tror du pengene blir av?

Anonymous poster hash: 22062...631

Jo, faktisk. Akkurat nå er vi i økonomiske nedgangstider.Oljen er billigere enn noensinne før. Mange innenfor oljeindustrien, som er statseid, har fått sparken. De rikeste investerer i arbeidsplasser for å tjene penger. Hadde de ikke gjort det ville landet virkelig vært i krise nå. Som hvis Ap hadde styrt landet, da hadde det virkelig gått til helvete!

Skrevet

Jo, faktisk. Akkurat nå er vi i økonomiske nedgangstider.Oljen er billigere enn noensinne før. Mange innenfor oljeindustrien, som er statseid, har fått sparken. De rikeste investerer i arbeidsplasser for å tjene penger. Hadde de ikke gjort det ville landet virkelig vært i krise nå. Som hvis Ap hadde styrt landet, da hadde det virkelig gått til helvete!

Du er jo så historieløs at jeg ville vært flau over å gå i dine sko! Ap har sitter alene eller sammen med andre i regjering i 53! av de siste 72 årene! Det gir 19 år til andre partier... Så altså; Norge har med andre ord stort sett gått på ræva og til helvete pga ap i etterkrigstiden. Her har vi fått det bare dårligere og dårligere! 😵 Noen burde ikke hatt stemmerett! Google finanskrisenog du finner at ap har styrt oss glatt igjennom kriser som har rystet verden!

Så får jeg slenge på at jeg ikke stemmer ap, fordi de flørter med H og jeg liker ikke det! Men, å påstå de gjør landet værre..., nuvel. Du bør faktisk ikke åpne munnen i fare for å drite deg loddrett ut!

Anonymous poster hash: 1c21d...a93

Skrevet

Lurer på hva du egentlig tror alle skattepengene går til, jeg?

For øvrig argumenterer du ganske bra FOR å stemme AP, takk skal du ha!

Skrevet

Uj da, her renner det sjalusi av deg ja! :sjokkert:

Men - det stemmer jo ikke.

"Trickle-down"-effekten glimrer med sitt fravær, og de arbeidsplassene de eventuelt skaper trenger ikke engang være i Norge... Skal norske skatteletter gå til utflagging av bedrifter?

Mht hvor mye de rike har "jobbet hardt for" pengene sine, så viser det seg vel at de rikeste i Norge og verden er de som har arvet eiendom, og som har hatt andre til å jobbe hardt for seg. Å eie kapital og produksjonsmidler setter deg i stand til å generere rikdom (til deg selv) uten å selv gjøre annet enn å administrere kapitalen. Det er, med respekt å melde, IKKE å jobbe hardt. Det viser seg bare at det ikke lønner seg å "stå opp om morran og jobbe". Det lønner seg å stå opp om morran og arve!

Skrevet

😂😂😂😂

Ja, i et paddeflatt landskap uten snø og tele må det være SKIKKELIG vanskelig sammenlignet med i Norge!

Var snakk om både Tyskland og Frankrike. Ikke flatt der, og snø hadde vi.

Skrevet

Har ikke behov for selvpisking så å stemme ap har jeg aldri vurdert. Maken til selvforherligende arroganse som den gjengen presterer mangler sidestykke.

Anonymous poster hash: 1cad6...f89

Skrevet

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/mer-til-de-rikeste-gir-ikke-flere-arbeidsplasser-1.687801

Anonymous poster hash: 24b5e...3ee

Skrevet

FEIL!!! Dere har IKKE kjørt mye i Europa hvis dere mener dette. Min mann er en del i Alpene på skiturer, og mulig å komme seg unna bommene der,- man må hente lappe på vei inn på motorvei, så betaler man på vei ut, da etter hvor langt man har kjørt på motorveien,- selvsagt med en minstesats på rett under 10 EUro... Er man uheldig og svinger av feil,- å må på igjen så blir det dyrt..

Vi har tilgang til leilighet i Spania,- nå kommer vi oss "rundt" motorveien,- men i starten, når GPS vi hadde ikke var helt pålitelig og vi måtte kjøre etter kart,- så var det mange bommer å passere. Flyplassen til leilighet kostet fort over 200 kroner....

Så at resten av Europa er bomfritt sier bare om hvor lite bereist dere er. Og standarden på alt under "nivå2 hovedvei" er gjerne en smal, vei som snor seg mellom smale gater, fjellsider eller ødes trekninger... Tenkt veien opp til Teide på Gran Canaria...Denne veien er faktisk merket som nivået under "Hovedfartsåre",- denne har dog store deler pga geografi under nivå som er snittet på denne type vei i Spania,- men det er ikke eneste stedet det er slik,- bare man kommer seg LITT Unna "norskekysten" så blir det fort autostrada eller gårdsvei...Man bestemmer selv, men motorveien koster flesk!!! 

Anonymous poster hash: 45dca...470

Skrevet

FEIL!!! Dere har IKKE kjørt mye i Europa hvis dere mener dette. Min mann er en del i Alpene på skiturer, og mulig å komme seg unna bommene der,- man må hente lappe på vei inn på motorvei, så betaler man på vei ut, da etter hvor langt man har kjørt på motorveien,- selvsagt med en minstesats på rett under 10 EUro... Er man uheldig og svinger av feil,- å må på igjen så blir det dyrt..

Vi har tilgang til leilighet i Spania,- nå kommer vi oss "rundt" motorveien,- men i starten, når GPS vi hadde ikke var helt pålitelig og vi måtte kjøre etter kart,- så var det mange bommer å passere. Flyplassen til leilighet kostet fort over 200 kroner....

Så at resten av Europa er bomfritt sier bare om hvor lite bereist dere er. Og standarden på alt under "nivå2 hovedvei" er gjerne en smal, vei som snor seg mellom smale gater, fjellsider eller ødes trekninger... Tenkt veien opp til Teide på Gran Canaria...Denne veien er faktisk merket som nivået under "Hovedfartsåre",- denne har dog store deler pga geografi under nivå som er snittet på denne type vei i Spania,- men det er ikke eneste stedet det er slik,- bare man kommer seg LITT Unna "norskekysten" så blir det fort autostrada eller gårdsvei...Man bestemmer selv, men motorveien koster flesk!!!

Anonymous poster hash: 45dca...470

Jeg snakker ikke om de landene der i innlegget mitt, men det var Sverige, Finland og Danmark jeg refererte til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...