Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #26 Skrevet 26. januar 2017 Kan vi ikke bare ta oljefondet og dele på antall innbyggere? Lett da! Anonymous poster hash: 22062...631 Enig! Og så bare kutter vi ut skatt og sånn. Hvordan folk finansierer skole, helse, veier osv får være opp til den enkelte og private selskaper da, siden alle får så mye og rutte med. Anonymous poster hash: 00533...52f
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #27 Skrevet 26. januar 2017 Ja åsså må vi få behåle de nårske språke vi kommer til og miste språke vårt vis ingen stenger grensene nå å tar inn hele verden de blir de ikke plass til helle ingen som skjønne de? Anonymous poster hash: 297f1...b60 Fjerne mobber! Anonymous poster hash: f4338...c31
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2017 #28 Skrevet 26. januar 2017 De vil øke skattene for alle som tjener over 600.000. Utrolig usosialt egentlig. Ja, jeg er heldig nok som tjener over 600.000 men bare så vidt og jeg jobber mye for det og har jobbet mye for det. Jeg er og alene med barnet mitt som gjør at jeg har desto høyere utgifter alene. Hadde det vært at de skal øke skattene for alle som tjener samlet over 600.000 hadde det vært noe. De alle fleste familier har over 600.000 i inntekt samlet. Vet det er mange og som tjener mindre enn det osv... Anonymous poster hash: 31ca9...d7b Regner med at du som alenemor ikke er medberegnet i dette forslaget. Anonymous poster hash: edd6a...801
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #29 Skrevet 27. januar 2017 De har kuttet mye av bompengene og tatt vekk bommer. Nå bygges veier med bompengefinansiering på 30% og det var under ap høyere andel. De åpner mer vei i tillegg og da kommer det mer penger inn. For å få vekk bompenger må FrP har flertall. Ap stemmer imot hver eneste gang egentlig sammen med resten av partiene og ingen er vel så dumme som ikke skjlnner at det er en umulig oppgave for de. Men hvis du tror det blir mindre bompenger med ap tror jeg du tar skrekkelig feil. Det jeg frykter er at de stopper veibygging som er sårt tiltrengt og som og skjer steder hvor oljekrisen har rammet hardest. Det har heller aldri vært så mye vedlikehold som nå så noe bra gjør de jo. Er helt enig som noen over her sier og det med høyre støtter gründere. Og personen som sa at de tjener over 600000 begge to ja da skjlnner jeg at man ikke vil få problemer. Jeg vil heller kkke det men det er utrolig kjipt at det ikke skal lønne seg å jobbe hardt for noe. Og syns det blir for dumt at det skal gå på en person som tjener over og ikke samlet inntekt i familien over et visst beløp. Anonymous poster hash: 31ca9...d7b Du ER klar over at bompenger brukes bevisst som økonomisk virkemiddel for at de som faktisk bruker veiene skal finansiere dem...? Anonymous poster hash: cd719...e13
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #30 Skrevet 27. januar 2017 De har kuttet mye av bompengene og tatt vekk bommer. Nå bygges veier med bompengefinansiering på 30% og det var under ap høyere andel. De åpner mer vei i tillegg og da kommer det mer penger inn. For å få vekk bompenger må FrP har flertall. Ap stemmer imot hver eneste gang egentlig sammen med resten av partiene og ingen er vel så dumme som ikke skjlnner at det er en umulig oppgave for de. Men hvis du tror det blir mindre bompenger med ap tror jeg du tar skrekkelig feil. Det jeg frykter er at de stopper veibygging som er sårt tiltrengt og som og skjer steder hvor oljekrisen har rammet hardest. Det har heller aldri vært så mye vedlikehold som nå så noe bra gjør de jo. Er helt enig som noen over her sier og det med høyre støtter gründere. Og personen som sa at de tjener over 600000 begge to ja da skjlnner jeg at man ikke vil få problemer. Jeg vil heller kkke det men det er utrolig kjipt at det ikke skal lønne seg å jobbe hardt for noe. Og syns det blir for dumt at det skal gå på en person som tjener over og ikke samlet inntekt i familien over et visst beløp. Anonymous poster hash: 31ca9...d7b Det er da ikke bare familier i landet... Det er nok mange som er single, eller har voksne barn, som ikke har barn. Anonymous poster hash: 4faa1...15a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #31 Skrevet 27. januar 2017 Jeg kommer nok til å stemme på dem til høsten, for jeg er helt i mot alt skal privatiseres. Deler av det er helt greit, men ikke sånn som de driver på med. En annen ting er at de fattige har enda mindre å rutte med etter at de kom til makta. Mange gamlinger som er minste pensjonist, syke folk o.l må betale mer skatt nå enn tidligere. Og det strammes hardt inn på aap og andre syke ordninger, noe som jeg syns det er skremmende. Godt at jeg er frisk og rask og har godt betalt jobb, men man vet aldri hva som skjer morgendagen. Når det er sagt så er jeg ingen AP-tilhenger, men det er de som tenker mest på de 'vanskeligestilte' i samfunnet. Anonymous poster hash: 7fa60...369
aanonym Skrevet 27. januar 2017 #32 Skrevet 27. januar 2017 Jeg er for en rettferdig fordeling i samfunnet og stemmer AP nå også.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #33 Skrevet 27. januar 2017 Det Frp som du vil stemme på, bygger systematisk ned velferdsstaten. De ønsker å selge unna statlig eiendom som gir penger i statskassa til skoler, sykehjem, barnehager osv. Jeg fatter ikke at det er noe bedre (nei, jeg stemmer heller ikke AP) Tror du må lese deg opp litt. Anonymous poster hash: 7caee...141
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #34 Skrevet 27. januar 2017 Det er fakta. Men det har og noe med antall veier som blir åpnet eller? Eller tror du det bare blir satt opp nye bommer for gøy? Anonymous poster hash: 31ca9...d7b Skremmende at folk ikke leser seg mer opp! Kan ikke skylde på FrP når det gjelder bommer. De sitter i en mindretallsregjering. Er blant AP som stopper fjerningen av bompenger. De stemmer imot hver gang. Anonymous poster hash: 7caee...141
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #35 Skrevet 27. januar 2017 Og hvordan syns du FrP har lyktes med de fire siste årenes bompengekutt? Anonymous poster hash: cd719...e13 Google mindretallsregjering. Er p.g.a. AP, FrP ikke får fjernet bompengene. De stemmer imot i stortinget hver gang. Flaut at ikke folk er mer opplyste Anonymous poster hash: 7caee...141
aanonym Skrevet 27. januar 2017 #36 Skrevet 27. januar 2017 Skjønner ikke helt hvorfor folk har så mye imot bompenger? Da betaler jo de som bruker veiene dem, i stedet for at folk i Stavanger skal betale for veier i Troms (via skatter/avgifter).
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #37 Skrevet 27. januar 2017 Skjønner ikke helt hvorfor folk har så mye imot bompenger? Da betaler jo de som bruker veiene dem, i stedet for at folk i Stavanger skal betale for veier i Troms (via skatter/avgifter). Gjør meg ingenting om 'alle' betale bompenger, så lenge vei standard er god i landet, men det gjør jo ikke det! Forferdelige veier her og der. Hvis vi skal sammenligne Sverige og Danmark, hvor mye bedre veier de har der uten bompenger i hvert gatehjørne.... Og når de først bygge veier, så går det fort fra oppstart til mål. Anonymous poster hash: 7fa60...369
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #38 Skrevet 27. januar 2017 Frp: Partiet for folk flest - samtidig som de gir skattelette til de rikeste og lar folk flest betale masse skatt. De sier de er opptatt av eldreomsorgen. De får makt, og sektoren får mindre penger enn noensinne. (Det som så er utrolig er at mange som jobber som hjelpepleiere, stemmer på dette partiet. Helt sprøtt. De vet ikke sitt eget beste.) De skulle hive ut Mulla Krekar - mannen er fremdeles i Norge. Flere topper i partiet tror ikke på menneskeskapte klimaendringer, og er i mot innvandring. Vil hjelpe folk der de er. Forstår dere hva som kommer til å skje når klimaet fortsetter å endre seg? Hvordan tror dere barna deres kommer til å oppleve en jordklode der en mye større del av befolkningen vil forflytte seg på grunn av at det ikke går an å dyrke mat, ikke går an å bo der de bor på grunn av at vannet stiger, på grunn av temperaturøkning. Det kommer til å være mange flere flyktninger i verden om vi ikke endrer kurs og drastisk får ned utslippene. Hva vil jeg for meg seg og barna mine? Hva er viktigst: At vi skal kunne leve gode liv. Hva er det? Jo, å ha mat og ha fred. Jeg trenger ikke pusse opp mer, ha flere feriereiser, hytter, bil og båt. Vi trenger ansvarlige politikere som vil ta ansvarlige valg. Jeg har fått nok av ego-partiene som styrer. Vi må ha ny regjering, og høsten 2017 kan ikke komme raskt nok! Anonymous poster hash: d7fa1...aae
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #39 Skrevet 27. januar 2017 Kommer til å stemme blått i år som jeg gjorde sist. Synes de har oppnådd mye mer på sine 4 år enn mange tidligere regjeringer. Det har vært mange skjær i sjøen pga mindretallsregjering, men jeg håper inderlig man kan bli kvitt KRF og Venstre i neste omgang så man faktisk kan få til noe. Ap er ikke et alternativ, ikke bare politikken jeg er uenig i, men det faktum at Støre er leder. Han er i mine øyne fullstendig håpløs på topp. Tror de som parti ville kommet betraktelig lenger dersom de hadde en solid og klar leder. Anonymous poster hash: 1a039...5a6
Hannasbananas Skrevet 27. januar 2017 #40 Skrevet 27. januar 2017 Ap skal liksom "ta" de som tjener mye og dele ut til de som tjener lite eller ingenting. Det de ikke tenker på er at de som tjener mye som regel er de som jobber normale uker på det dobbelte av vanlig arbeidstid eller mer. Dvs har du og jeg 40 timer så har de kanskje 80. Man kan ikke forvente at de som har lang utdanning og superkrevende jobber skal betale mer enn de allerede 40% de har i skatt... hvis man tror at Norge går rundt på 37.5 timers uker + lunsjpauser i ang mass tar man helt feil. Uten dem går i alle fall ikke vårt kjære Norge rundt. Og ja, hadde vi ikke måttet ut med så mange ekstra penger til innvandrere og flyktninger så hadde vi ikke behøvd å legge på skatten enda mer hvert år! Blir jammen meg blått i år også gitt. Anonymous poster hash: 2c969...04a Blått? Brunt, mener du vel?!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2017 #41 Skrevet 27. januar 2017 Google mindretallsregjering. Er p.g.a. AP, FrP ikke får fjernet bompengene. De stemmer imot i stortinget hver gang. Flaut at ikke folk er mer opplyste Anonymous poster hash: 7caee...141 Flaut at du er en "fake news"-tilhenger, og tror alt du leser. Anonymous poster hash: d122c...e4d
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #42 Skrevet 28. januar 2017 Google mindretallsregjering. Er p.g.a. AP, FrP ikke får fjernet bompengene. De stemmer imot i stortinget hver gang. Flaut at ikke folk er mer opplyste Anonymous poster hash: 7caee...141 Hva er flaut med at andre partier stemmer imot noe de faktisk er imot? Det eneste flaue her er jo å love en masse valgflesk som de vet at de som "småparti" aldri vil få igjennom. Anonymous poster hash: cd719...e13
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #43 Skrevet 28. januar 2017 Tror du må lese deg opp litt. Anonymous poster hash: 7caee...141 Oj, her tror jeg det er DU som må lese deg opp! Start f eks med å finne ut hvordan FrP/Høyre nylig og med hensikt har slaktet NSB... Anonymous poster hash: cd719...e13
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #44 Skrevet 28. januar 2017 Gjør meg ingenting om 'alle' betale bompenger, så lenge vei standard er god i landet, men det gjør jo ikke det! Forferdelige veier her og der. Hvis vi skal sammenligne Sverige og Danmark, hvor mye bedre veier de har der uten bompenger i hvert gatehjørne.... Og når de først bygge veier, så går det fort fra oppstart til mål. Anonymous poster hash: 7fa60...369 Ja, og hvorfor ikke bare sammenligne vedlikeholdet med f eks de danske veiene? Trekk fra at Danmark er så stort som 1/5 av Norge, ikke har noen høydedrag over 150 meter, ikke har tele i jorda, ikke bruker penger på snørydding... Og så kan du jo etterpå si om du syns det er en rettferdig sammenligning. Det er som en hest og ei høne. Anonymous poster hash: cd719...e13
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #45 Skrevet 28. januar 2017 Ja, og hvorfor ikke bare sammenligne vedlikeholdet med f eks de danske veiene? Trekk fra at Danmark er så stort som 1/5 av Norge, ikke har noen høydedrag over 150 meter, ikke har tele i jorda, ikke bruker penger på snørydding... Og så kan du jo etterpå si om du syns det er en rettferdig sammenligning. Det er som en hest og ei høne. Anonymous poster hash: cd719...e13 Sammenligne vedlikeholdet går jo ikke. Bompengene går ikke til vedlikehold av veien. Det går til hva veien koster. Men å tro at Norge er det eneste landet med de utfordringene går jo ikke. Sverige har tele i jorda, høydedrag på 150 meter, snørydding osv. Danmark har faktisk bompenger på visse strekninger. Anonymous poster hash: 31ca9...d7b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #46 Skrevet 28. januar 2017 Ja, og hvorfor ikke bare sammenligne vedlikeholdet med f eks de danske veiene? Trekk fra at Danmark er så stort som 1/5 av Norge, ikke har noen høydedrag over 150 meter, ikke har tele i jorda, ikke bruker penger på snørydding... Og så kan du jo etterpå si om du syns det er en rettferdig sammenligning. Det er som en hest og ei høne. Anonymous poster hash: cd719...e13 Sammenligne vedlikeholdet går jo ikke. Bompengene går ikke til vedlikehold av veien. Det går til hva veien koster. Men å tro at Norge er det eneste landet med de utfordringene går jo ikke. Sverige har tele i jorda, høydedrag på 150 meter, snørydding osv. Danmark har faktisk bompenger på visse strekninger. Anonymous poster hash: 31ca9...d7b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #47 Skrevet 28. januar 2017 Sammenligne vedlikeholdet går jo ikke. Bompengene går ikke til vedlikehold av veien. Det går til hva veien koster. Men å tro at Norge er det eneste landet med de utfordringene går jo ikke. Sverige har tele i jorda, høydedrag på 150 meter, snørydding osv. Danmark har faktisk bompenger på visse strekninger. Anonymous poster hash: 31ca9...d7b Sverige har IKKE fjelloverganger, tunneler, rassikring, bruer osv som på noen måte kan sammenlignes med Norge! Den delen av Sverige der det snør, er ellers ikke den delen som får den største delen av kaka. Distriktene og hele Nord-Sverige er forsømt. Man ser på "glesbygden" som fraflyttingsområder. Anonymous poster hash: cd719...e13
aanonym Skrevet 28. januar 2017 #48 Skrevet 28. januar 2017 Gjør meg ingenting om 'alle' betale bompenger, så lenge vei standard er god i landet, men det gjør jo ikke det! Forferdelige veier her og der. Hvis vi skal sammenligne Sverige og Danmark, hvor mye bedre veier de har der uten bompenger i hvert gatehjørne.... Og når de først bygge veier, så går det fort fra oppstart til mål. Anonymous poster hash: 7fa60...369 Det betyr at de prioriterer veier framfor andre velferdsgoder, da. Og det er ikke riktig etter mitt syn.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #49 Skrevet 28. januar 2017 Ja, og hvorfor ikke bare sammenligne vedlikeholdet med f eks de danske veiene? Trekk fra at Danmark er så stort som 1/5 av Norge, ikke har noen høydedrag over 150 meter, ikke har tele i jorda, ikke bruker penger på snørydding... Og så kan du jo etterpå si om du syns det er en rettferdig sammenligning. Det er som en hest og ei høne. Anonymous poster hash: cd719...e13 Jeg har kjørt mye i Europa. Ikke mange bommene der. Kjørte nettopp Danmark til Frankrike en bom på det strekket. Anonymous poster hash: 35527...d7c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2017 #50 Skrevet 28. januar 2017 Det betyr at de prioriterer veier framfor andre velferdsgoder, da. Og det er ikke riktig etter mitt syn. Jeg svarte på innlegget om hvorfor jeg ikke syns noe om bompenger forvaltning og ikke om andre velferdsgoder. For intensjonen med bom er å få inn penger til veier og vedlikehold. Men jammen meg ser veiene her i Norge helt forferdelig ut mtp hvor mye bompenger bilister betaler i året. Anonymous poster hash: 7fa60...369
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå