Gå til innhold

Ble anbefalt keisersnitt fordi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt 2 vaginale fødsler og 1 keisersnitt. Og for at du ikke skal bare tenke mørkt om KS så må jeg si at, for min del, var keisersnitt en kjempefin opplevelse. Jeg fikk barnet på brystet og ammet mens de sydde igjen. Var oppe og gikk dagen etter. Gikk lang tur 5 dager etterpå med vogn. Helt forskjellig fra de 2 andre fødslene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du lettere tilbakestående eller? Det er best for barnet å bli født vaginalt. Så lenge det er mulig for mor og føde barnet vel og merke. Jeg vil tro at så lenge bekkenet er stort nok og det ikke er noen sykdommer hos deg så får du klarsignal for vaginal fødsel, samt ekstra oppfølging under fødselen.Anonymous poster hash: a2eb6...43d

I utgangspunktet er vaginal fødsel det beste ja,men her har jo legene skrevet at de anbefaler keisersnitt.Man er ikke tilbakestående om man tar legens ord på alvor,man er vel heller tilbakestående på man ikke gjør det!

Anonymous poster hash: 8f26d...459

Skrevet

Ser nå at det er flere som har svart her og komt med både erfaringer og gode råd. Setter utrolig stor pris på alle svar dere er gode 😊 Ser at innlegget til biltyven fikk en del skrivefeil med seg. Jeg bommer litt på tastaturet på mobilen bare ;)

Kommer til æ snakke med lege uansett men det føles utrolig godt å få luftet tanker når en sitter ganske alene i graviditeten (har jo ikke sagt det til noen ennå) :) glad for at dere tok dere tid til å svare 😊❤

Anonymous poster hash: d8062...e3b

Skrevet

Det er ikke det beste for barnet å risikere en vaginal fødsel etter sist fødsel og når legene anbefaler keisersnitt

Skrevet

Det er ikke det beste for barnet å risikere en vaginal fødsel etter sist fødsel og når legene anbefaler keisersnitt

Har du en IQ på under 80? Jeg har ikke skrevet noen plass at jeg skal det. Gi deg nå. Jeg kan godt bli uhyggelig jeg også. Vær snill og la meg slippe det

Skrevet

Har du en IQ på under 80? Jeg har ikke skrevet noen plass at jeg skal det. Gi deg nå. Jeg kan godt bli uhyggelig jeg også. Vær snill og la meg slippe det

Altså, er vel du som har en IQ på under 80 som i det hele tatt vurderer vaginal fødsel. I tillegg er du åpenbart ekstremt egoistisk
Skrevet

Altså, er vel du som har en IQ på under 80 som i det hele tatt vurderer vaginal fødsel. I tillegg er du åpenbart ekstremt egoistisk

Kanskje du kan slutte å sjikanere andre brukere her inne? For et par år siden husker jeg at det kom opp ideen om at voldtektsofferet selv har medvirket til voldtekten, som også kom fra deg. Du bør snart lære hvor grensa går. Det er OVER grensa å si at man selv har bidratt til voldtekten, og at man velger vaginal fødsel fordi man ønsker å drepe sitt eget barn. Det er ikke alle tankene som kommer inn i hodet ditt som det er greit å få ut av hodet. Makan.

Skrevet

I utgangspunktet er vaginal fødsel det beste ja,men her har jo legene skrevet at de anbefaler keisersnitt.Man er ikke tilbakestående om man tar legens ord på alvor,man er vel heller tilbakestående på man ikke gjør det!

Anonymous poster hash: 8f26d...459

Får litt fnatt av folk som skriver at vaginal fødsel alltid er det beste. Jeg vet ingenting om HI sin årsak til KS med førstemann. Det kan hende hun hadde trangt bekken, eller at det var noe spesielt med akkurat DETTE barnet og DETTE svangerskapet. HI vet dette best. Men til kommentaren om at det alltid er best å bli født naturlig - hvorfor er fødsler fortsatt dødsårsak nr. 1 blant kvinner og nyfødte i den 3. verden?

Skrevet

Hvis du har for smalt bekken? Kan du få sjekket dette? Da bør du jo ta ks!

Anonymous poster hash: 92186...c26

Skrevet

Kanskje du kan slutte å sjikanere andre brukere her inne? For et par år siden husker jeg at det kom opp ideen om at voldtektsofferet selv har medvirket til voldtekten, som også kom fra deg. Du bør snart lære hvor grensa går. Det er OVER grensa å si at man selv har bidratt til voldtekten, og at man velger vaginal fødsel fordi man ønsker å drepe sitt eget barn. Det er ikke alle tankene som kommer inn i hodet ditt som det er greit å få ut av hodet. Makan.

Alle som er litt oppegående fikk med seg at jeg beklager at det med voldtekt kom ut feil og at det ikke var det jeg mente. Men forsett å tro at jeg mener det om du ønsker. Det plager deg tydeligvis men for meg er det helt Ok😂👌🏼

Skrevet

Alle som er litt oppegående fikk med seg at jeg beklager at det med voldtekt kom ut feil og at det ikke var det jeg mente. Men forsett å tro at jeg mener det om du ønsker. Det plager deg tydeligvis men for meg er det helt Ok

Og nå skal du beklage at du indirekte kaller HI en barnemorder? Det er liksom greit at det "kommer feil ut" så lenge man beklager etterpå? At du sårer folk på det groveste og sparker under beltestedet er ikke så nøye og "for deg er helt OK"?

Skrevet (endret)

Og nå skal du beklage at du indirekte kaller HI en barnemorder? Det er liksom greit at det "kommer feil ut" så lenge man beklager etterpå? At du sårer folk på det groveste og sparker under beltestedet er ikke så nøye og "for deg er helt OK"?

Absolutt ikke, har ikke noe å beklage. Har ikke kalt henne barnemorder men ego Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Hun mener ikke at hi er en barnemorder.. hun gir et råd. Noe hi spør etter. Slapp av

Anonymous poster hash: 92186...c26

Skrevet

Men jeg mener jo absolutt at man kan ta forholdsregler som kan gjøre at man unngår å bli voldtatt. Er ganske mye man selv kan gjøre for at det ikke skal skje. Ikke riktig at man skal måtte ta forholdsregler men problemet er at man må

Skrevet

Men hvis vanlig fødsel vil si å sitte fast, nesten dø, bli røsket ut med tang og en mor med sprekkeferdig A til å så tror jeg nok ks vinner altså.

Hvis bakteriene er så viktig er det da virkelig bare å gni barnet borti mors rompe etter ks. Sett at de planter bakterier fra mors rompe på barnet ved ks i utlandet.

Anonymous poster hash: fe07d...596

Ja, hvis baby sitter fast så vinner KS, derfor presiserte jeg "så fremt det lar seg gjøre"

Så bra at de noen plasser planter bakterier.

Å ta keisersnitt innebærer økt risiko for komplikasjoner i neste graviditet eks uterusruptur og baby har økt risiko for å få autoimmune sykdommer, bli atopiker etc. Har hørt flere som ikke har fungert normalt etter KS før det har gått både 2,3, ja noen ganger opp til 6 mnd.

Dermed ser jeg ingen fordeler med keisersnitt, med mindre det er helt nødvendig

Anonymous poster hash: fb12a...afc

Skrevet (endret)

Men jeg mener jo absolutt at man kan ta forholdsregler som kan gjøre at man unngår å bli voldtatt. Er ganske mye man selv kan gjøre for at det ikke skal skje. Ikke riktig at man skal måtte ta forholdsregler men problemet er at man må

Ja, alltid ha en mann som følger deg, ikle deg heldekkende klær, ikke ha håret i hestehale, ikke drikke alkohol og ikke gå i mørket. Vi bor i Norge, ikke i Saudi-Arabia. Og problemet er ikke at man teoretisk sett kan ta forholdsregler. Men at man ALDRI sier til en person som akkurat har blitt voldtatt, at hun kunne da virkelig ha unngått det og det er delvis hennes skyld! Folk som en gang vurderer å si noe sånt, bør ikke ytre seg i offentlig rom.

Endret av MrsRiddick
Skrevet

Ja, alltid ha en mann som følger deg, ikle deg heldekkende klær, ikke ha håret i hestehale, ikke drikke alkohol og ikke gå i mørket. Vi bor i Norge, ikke i Saudi-Arabia. Og problemet er ikke at man teoretisk sett kan ta forholdsregler. Men at man ALDRI sier til en person som akkurat har blitt voldtatt, at hun kunne da virkelig ha unngått det og det er delvis hennes skyld! Folk som en gang vurderer å si noe sånt, bør ikke ytre seg i offentlig rom.

Men hun i den tråden burde virkelig ha tatt noen forholdsregler og kunne ha unngått det

Skrevet

Men hun i den tråden burde virkelig ha tatt noen forholdsregler og kunne ha unngått det

Er beklagelsen i det hele tatt noe verdt da? siden du fortsatt mener at et offer kan være medskyldig i voldtekt?

Skrevet

Dette er jo helt sant! Synd at man må, men slik er det!

Det samme gjelder jo i andre situasjoner også, som feks i trafikksikkerhet. Man tar (i enkelte tilfeller lovpålagte) forholdsregler for å unngå skader. Setebelte, refleks, se seg om før en går over veien osv.

Skrevet

Er beklagelsen i det hele tatt noe verdt da? siden du fortsatt mener at et offer kan være medskyldig i voldtekt?

Men er ikke at man har skyld men at det ofte kan unngås. Det er jo overgriperen sin skyld. Men man har ansvar for å ikke sette seg i situasjoner der det kan skje. Ikke at man alltid klarer det
Skrevet

Men er ikke at man har skyld men at det ofte kan unngås. Det er jo overgriperen sin skyld. Men man har ansvar for å ikke sette seg i situasjoner der det kan skje. Ikke at man alltid klarer det

Men nå er jeg ferdig med diskusjonen. Du har bestemt hva du mener at jeg mener og har tydeligvis ment dette lenge😂 Uansett, det jeg skriver nå er det jeg skrev sist så jeg beklager visst ikke. Beklageligvis for deg kanskje?😂
Skrevet

Dersom barnet står fast igjen. Kva vil du tenke dersom det ender i død. Korleis vil du takle tanken i ettertid ?

Anonymous poster hash: b7b4e...ba2
Skrevet

Dette er jo helt sant! Synd at man må, men slik er det!

Det samme gjelder jo i andre situasjoner også, som feks i trafikksikkerhet. Man tar (i enkelte tilfeller lovpålagte) forholdsregler for å unngå skader. Setebelte, refleks, se seg om før en går over veien osv.

Jepp. Men det nekter damene her inne å akspetere pga sin egen naivitet. Men det var poenget i forrige tråden og det står jeg for enda. Så får heller hønene her mene at jeg mener at dama har skyld om det skjer

Skrevet

Nei, voldtektsoffer har aldri ansvar for en voldtekt. Det er helt sinnssykt at KVINNER i 2017 kan mene noe sånt. De fleste voldtekter i Norge skjer i nære relasjoner, det er unntaksvis at det skjer overfallsvoldtekter og "sovevoldtekter" på fest. Så DE FLESTE har ikke en gang mulighet til å beskytte seg mot voldtekt. Og man kan aldri vite HVILKEN situasjon som kan utløse voldtekt. Små barn, gamle damer, nonner, prostituerte, fulle, edru, løse på tråden og jomfruer kan alle oppleve en voldtekt. Voldtekt handler ikke så mye om sex, men forskrudd sinn og makt. Voldtektsmenn er heller ikke noen enhetlig gruppe som tenker helt likt alle mann.

Mitt poeng var, er at det er ikke innafor å spørre ei som lurer på å føde vaginalt "vil du at babyen din skal dø"? Og heller ikke fortelle ei som akkurat har blitt voldtatt at hun, dumma, er delvis skyld i det selv og kunne ha unngått det. Sånne tanker holder man for seg selv.

Skrevet

Jepp. Men det nekter damene her inne å akspetere pga sin egen naivitet. Men det var poenget i forrige tråden og det står jeg for enda. Så får heller hønene her mene at jeg mener at dama har skyld om det skjer

Ja, selvfølgelig, alle som ikke er enig i slike ekstreme tanker som victim blaming, er høner. Jeg har aldri blitt voldtatt, drikker ikke alkohol og er aldri på fest. Så føler meg ikke akkurat truffet. Likevel er det erkjent over hele verden at victim blaming er ekstrem tankegang som ikke hører til i moderne samfunn. Det blir det samme som å mene at enkelte kvinner selv har skyld i å bli fysisk mishandlet av mannen fordi de provoserer, er frekke i kjeften, nekter sex og så videre. De som opplever utroskap er skyld i det selv hvis de har lagt på seg etter fødselen, ikke klarer å ha sex under alvorlig sykdom eller nekter å utføre seksuelle handlinger som mannen ønsker. Og de som opplever å bli mobbet kan bare "ta forholdsregler" og "bli som alle andre" - så vips, slipper de å bli mobbet. Vi er forbi det stadiet nå i 2017.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...