Gå til innhold

Er oppgitt over kjøreforbudet i Oslo


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Åh! Du lager så goood stemning. Tenner stearinlysene jeg, mens du fortsetter å snakke dirty til meg😉😉

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Gjør det du, bare pass på at de er av den astmavennlige typen, og at de ikke forurenser.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det du, bare pass på at de er av den astmavennlige typen, og at de ikke forurenser.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Jeg bor på landet jeg knuppen min😘 Her kan vi forurense så mye vi bare vil❤

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man MÅ ikke ha dieselbil, men nå kjøpte jeg dieselbil da regjeringen anbefalte det av miljøhensyn. Nå MÅ jeg ta regningen for å bytte den ut. Ikke regner jeg med å få kompensasjon for det ekstra verditapet dieselbiler har fått etter forbudet heller. Regningen for at politikerne ikke har gjort de nødvendige tiltak for luftkvaliteten tidligere har de nå glatt sent videre til meg og de andre dieselbileiere.

 

Jeg MÅ heller ikke kjøre over alt og ikke gjør jeg det heller. Men når kollektivtilbudet blir dårligere og dårligere her jeg bor blir det til jeg bruker bil oftere enn før. Det er de samme politikerne som lager dieselbilforbud, som bestemmer over Ruter og planlegger framtidige kollektivsatsinger. Hvorfor er det ikke bygget nye tog- og T-banetunneler under Oslo for lenge siden? Vi har visst de siste 20 årene at kapasiteten ville sprenges slik den er nå.

 

Anonymous poster hash: 05b1f...140

Jeg driter i hele Oslo da! Jeg bor ikke der og får derfor ikke disse "problemene"

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Jeg er bare en kvise på samfunnets rumpe. Oslo er best! Ingen protest!

 

Haha

 

Men sånn litt alvorlig. Man MÅ ikke ha en dieselbil. Man MÅ ikke kjøre over alt i byen. Har familie som bor på en side og har barnehage jobb på andre siden. De reiser kollektivt

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Man MÅ heller ikke dra til Oslo på teater om vinteren om man plages med luftveiene.

 

Anonymous poster hash: ea6b0...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i hele Oslo da! Jeg bor ikke der og får derfor ikke disse "problemene"

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Hvis du driter i hele Oslo hva gjør du da i denne diskusjonen? Du trenger ikke svare. Jeg skjønner det er for å kværulere, trolle og briefe med hersketeknikkene dine.

 

 

Anonymous poster hash: 05b1f...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet på ruter appen nå. Fra Jessheim til Oslo koster det 90kr hver vei til/fra Oslo. Hvis jeg skal parkere på stasjonen i tillegg blir det nok billig. Hvis det er plass der da...m

 

 

Anonymous poster hash: 743d6...d56

1760 for månedskort, det er ikke dyrt. Du har valgt å bo langt unna jobben, sikkert fordi det er billig bolig der ute på landet. Så synes du er helt greit å kjøre dieselbil og forpeste lufta for oss som bor i byen. Vi har prioritert annerledes, jeg bor dyrt og trangt, har ikke bil, men sykler eller tar t-bane til jobben. Har valgt å bo slik at vi har butikk, skole, barnehage og marka i gangavstand, så vi trenger ikke bil. Dette for å belaste miljøet minst mulig. Du trenger ikke syte fordi du må la dieselbilen stå et par ganger i året, det er du som har valgt å gjøre deg avhengig av bil.

 

Anonymous poster hash: 18a55...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen grunn til å bruke banneord bare fordi du ikke kan argumentere som en voksen.

 

Jeg setter spørsmålstegn ved regjeringens, bystyrets og de nærliggende kommuners måte å håndtere problemet på. Vi har visst i åresvis at forurensing er et stort problem. Å "løse" det ved å skyve problemet over på pendlerne som ikke har noe reelt alternativ mener jeg er en dårlig måte å takle det på. Hvor er pendlerparkeringen, de ekstra båtene, togene med mer kapasitet og så videre som kan ta de ekstra passasjerene?

 

Anonymous poster hash: 05b1f...140

 

Jeg er helt enig, det er helt idiotisk. Glad jeg ikke bor i Oslo! Det er greit at de bryr seg om lufta men de oppfører seg jo som om dette skjedde over natta. De lager problemer for både privatpersoner og næringsliv, de burde da ha en plan lenge FØR de valgte å innføre disel forbud. Dette er rett og slett helt talentløst, kan ikke fatte og begripe at folk finner seg i dette!

 

Er for miljø og bedre luft men man trenger en langsiktig plan som også gir raske resultaler. Dette er iallefall ikke en permanent løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en pendlerkommune med stooor pendlerparkering, hyppige avganger i rushtiden og togstasjon som ligger sentralt til.

Likevel insisterer mange som bor et steinkast fra stasjonen og jobber i sentrum på å kjøre bil. De kan jo spare 10 minutter må vite, og det er så digg å ikke måtte forholde seg til togtider!

Ikke minst er det jo så ekkelt å kanskje måtte komme borti jakkeermet til han ved siden av... ÆÆÆSJ!

 

Sikker på at det er mange sånne primadonnaer med reelle alternativer som syter over dieselforbudet. Viktigere at de skal få en tur til jobb klinisk fri for noe som kan minne om pes, enn at Oslo-barn skal få leke ute i friluft.

 

Sånn type unødvendig kjøring burde koste 2000 kroner dagen.

 

Anonymous poster hash: c4d9d...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes også folk er egoistiske som trosser dette, helse er viktig for mennsker, håper det kommer bøter for de som bryter dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1760 for månedskort, det er ikke dyrt. Du har valgt å bo langt unna jobben, sikkert fordi det er billig bolig der ute på landet. Så synes du er helt greit å kjøre dieselbil og forpeste lufta for oss som bor i byen. Vi har prioritert annerledes, jeg bor dyrt og trangt, har ikke bil, men sykler eller tar t-bane til jobben. Har valgt å bo slik at vi har butikk, skole, barnehage og marka i gangavstand, så vi trenger ikke bil. Dette for å belaste miljøet minst mulig. Du trenger ikke syte fordi du må la dieselbilen stå et par ganger i året, det er du som har valgt å gjøre deg avhengig av bil.

 

Anonymous poster hash: 18a55...a53

Kjenner det verker i hjertet mitt hver dag når jeg går forbi by barnehagene. Så utrolig glad mine vokser opp utenfor byen.

Jeg får verken levert eller hentet i barnehage om jeg tar kollektivt. Jeg får ikke komme for sent i jobben min, da må jeg søke fri en hel dag og det må settes inn vikar.

Uansett, jeg kjører til jobb om jeg vil. Får sponse staren med 1500kr om jeg blir stoppet. Gar råd til det, siden jeg bor billig 😊😊

 

Anonymous poster hash: 743d6...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at arbeidsledigheten er større nå enn på lenge? Både i Oslo og resten av landet? Du vet også at 40 min er mindre enn en time?

 

Argumentene dine holder ikke helt mål her altså 😂

 

Anonymous poster hash: ea6b0...f95

Arbeidsløsheten er ikke stor i utkant-Norge. Der er problemet motsatt.

 

Og hvis man bosetter seg en hel time unna jobb bør man seriøst ta et miljøansvar ov pelle seg på toget.

 

Anonymous poster hash: 1c465...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke flytte til Finnmark eller Nordland og la kone/mann og barn bli igjen i Oslo for å spare byen for utslipp gitt. Ikke alle kan flytte hvor de vil i landet. Nord-Norge har dårligere helsetilbud, ikke-eksisterende kollektivtilbud unntatt Bodø og Tromsø, klima som ikke passer for alle (mange med astma og giktplager blir dårligere her), færre muligheter for barneaktiviteter og mindre boligmarked. Så ikke alle kan bo i Nord-Norge.

 

Hilsen ei som faktisk bor i Nord-Norge og må til og med kjøre bil for å komme til nærmeste matbutikk, samt til barnehage, jobb, aktiviteter for barna, besøk og overalt ellers. Vi har ikke alternativ transport her jeg bor.

Tull og vas. Helsetilbudet er bedre i nord! Og astma er ikke et problem i nordlandsklima. Kanskje på Finnmarksvidda og i Indre Troms. Men det er da MYE verre for astmatikere i Oslo i dag! Det er da hele grunnen til forbudet...

 

Anonymous poster hash: 1c465...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og vas. Helsetilbudet er bedre i nord! Og astma er ikke et problem i nordlandsklima. Kanskje på Finnmarksvidda og i Indre Troms. Men det er da MYE verre for astmatikere i Oslo i dag! Det er da hele grunnen til forbudet...

 

Anonymous poster hash: 1c465...d58

Boligmarkedet er dessuten MYE romsligere i hele Nord-Norge, muligens med unntak av akkurat midt i Grønnegata i Tromsø.

 

Anonymous poster hash: 1c465...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? For noe tull. Dieselbiler har vanligvis vært dyrere enn bensin. Frem til den nye regjeringen kom.

 

Diesel er rimeligere enn bensin. Og dieselbiler bruker mindre drivstoff enn bensinbiler pr km.

 

Så mange grunner til at dieselbiler er bedre.

 

Anonymous poster hash: 743d6...d56

Og motoren holder lenger. Kjøpte disel da det var anbefalt.

 

Anonymous poster hash: af025...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men astmatikere kan jo flytte. Det er ikke Oslo-boplikt.

Det kan folk som kjører dieselolje vel også... 😉

De må ikke bo rundt Oslo.

 

Det er sikkert mange som kan flytte. Astmatikere, barnefamilier, eldre mennesker osv. Men det virker mer fornuftig å forsøke å gjøre noe med problemene i stedet. Kanskje dieselbilstopp ikke er veien å gå men noe må man jo faktisk gjøre. Det går ikke an å bare akseptere at luften i hovedstaden skal være så dårlig at selv vanlige barn uten luftveisproblemer må holdes inne for helsens skyld. Det er for idiotisk.

 

Anonymous poster hash: 1cc71...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan folk som kjører dieselolje vel også... 😉

De må ikke bo rundt Oslo.

 

Det er sikkert mange som kan flytte. Astmatikere, barnefamilier, eldre mennesker osv. Men det virker mer fornuftig å forsøke å gjøre noe med problemene i stedet. Kanskje dieselbilstopp ikke er veien å gå men noe må man jo faktisk gjøre. Det går ikke an å bare akseptere at luften i hovedstaden skal være så dårlig at selv vanlige barn uten luftveisproblemer må holdes inne for helsens skyld. Det er for idiotisk.

 

Anonymous poster hash: 1cc71...320

Eksakt.

 

Anonymous poster hash: 1c465...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...