Gå til innhold

Er oppgitt over kjøreforbudet i Oslo


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker forbudet. Kanskje kan jeg endelig være i Oslo uten å se kriminell ut med en masse skjerf og astmabind for munnen. Eller vil vi ha slike tilstander? Astmatikere kan ikke være i Oslo en eneste dag om vinteren omtrent. Selg dieselbilen og kjøp bensinbil. Problem solved

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

 

Hvem skal subsidiere en bil til 700 000 for en familie med flere enn 3 barn? De eneste bilene som koster under 400 000 og har 7 seter er dieselbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere tror vel ikke på ramme alvor at de prioriterer slik?

 

 

Nei, men det kan i verste fall bli konsekvensen hvis politiet blir beordret ut i gatene for å sjekke dieselbiler. Jeg ser nå at Statens vegvesen skal bistå kommunen. Kan Statens vegvesen skrive ut bøter? Jeg trodde det var politiet sin oppgave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har jeg "hjemme dag" i dag men skulle vært å trent (en del av behandlingsopplegg) men får ikke kjørt pga kjøreforbudet.

I morgen skal jeg etter planen på "jobb" i en attføringsbedrift hvor jeg tester arbeidsevnen. Dit kommer jeg meg ikke. Dermed mister jeg penger for en dag, sur veileder og ikke har jeg råd til taxi (som mest sannsynlig bruker diesel).

Vurderer å ringe legekontoret og høre om å få legeattest på at jeg er avhengig av bil for å komme meg fra A til B i hverdagen. Men det er vel ikke gyldig grunn til å kjøre bil.

 

Tenk om politikerene var like ivrige etter å få et godt skolesystem som dem er over dette dieselforbudet.

 

Anonymous poster hash: 8432a...a8d

Drit i kjøreforbudet

 

Anonymous poster hash: cf3eb...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal subsidiere en bil til 700 000 for en familie med flere enn 3 barn? De eneste bilene som koster under 400 000 og har 7 seter er dieselbiler.

Jeg kjøpte 7-seter til 40 000

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! FLER kollektivavganger?? I Oslo?! Er det en vits?

 

Bor 45 min med bil fra Oslo. Det går buss en gang i timen herfra til byen i "rushen" og annenhver time ellers. Lørdager 4 busser hele dagen, søndager to. Er umulig å ta tog (er ikke tog her) og det er umulig å kjøre bil da man blir sittende i kø i lang lang tid. Tilnærmet alle her ute PLANLEGGER reisen sin. Bommer vi på en buss, så går ikke den neste om 10 min for å si det sånn.

 

Klage for å klage er latterlig

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

På mange strekninger i Oslo trenger man flere avganger for at flere skal kunne ta kollektivt rett og slett fordi det er fullt. Når man allerede står som sild i tønne sier det seg selv at det ikke plass til så mange flere hvis ikke det settes opp flere avganger.

 

Anonymous poster hash: 6d7ad...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud å mange late sutrete folk. Jeg tar kollektiv idag som alle andre dager. Jeg bor utenfor Oslo og må først på toget så t banen og til slutt buss for å komme meg på jobb hver eneste dag. Bruker 1,5 time per vei dør til dør. Med bil hadde det tatt max 30 min inkludert trafikk.

Er i tillegg høygravid nå men evner faktisk å komme meg til jobb uten bil. Typisk folk som ikke evner å se andre muligheter enn å sette seg i latekassa si og ture til jobb hver dag. Skjerp dere!

 

Anonymous poster hash: db9ee...a47

Har du barn?

 

 

Anonymous poster hash: 45873...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker forbudet. Kanskje kan jeg endelig være i Oslo uten å se kriminell ut med en masse skjerf og astmabind for munnen. Eller vil vi ha slike tilstander? Astmatikere kan ikke være i Oslo en eneste dag om vinteren omtrent. Selg dieselbilen og kjøp bensinbil. Problem solved

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

 

Men astmatikere kan jo flytte. Det er ikke Oslo-boplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men astmatikere kan jo flytte. Det er ikke Oslo-boplikt.

Jeg bor ikke i Oslo. Jeg bor utenfor. Men jeg liker å ha samme tilbud som alle andre og derfor vil jeg også kunne reise til Oslo på teater før jul eller lignende.

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mange strekninger i Oslo trenger man flere avganger for at flere skal kunne ta kollektivt rett og slett fordi det er fullt. Når man allerede står som sild i tønne sier det seg selv at det ikke plass til så mange flere hvis ikke det settes opp flere avganger.

 

Anonymous poster hash: 6d7ad...9f7

Går sikkert en buss 10 min senere

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert en buss 10 min senere

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Siden Ruter raserte busstilbudet her er det 1 til 2 timer til neste.

Lurer på hvorfor ikke politikerne holder Ruter i ørene og gjør det mer attraktivt å bruke kollektiv i stedet for bil. Er for eksempel ikke lengre mulig å bruke buss eller tog hvis man skal på et kvelds arrangement i Oslo. Nå går siste tog og buss så tidlig på kvelden man må kjøre bil.

 

Anonymous poster hash: 05b1f...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Jeg vet kollektivtilbudet her blir dårligere og dårligere. For litt over to år siden kjøpte veldig mange i nabolaget mitt en bil til for med den ruteomlegging det var da kunne de ikke lengre bassere seg på at ta kollektivt til jobb. Jeg hadde flaks og slapp å kjøpe en matpakkebil.

 

Anonymous poster hash: 05b1f...140

Det falt ut en del av sitatet. Den som du var enig med, mente at politiet kom til å prioritere bøtelegging av dieselbiler framfor voldtekt og annen alvorlig kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 7-seter til 40 000

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

 

 

Nå snakker jeg om driftsikre biler som ikke ryker annenhver uke. Ikke vrak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det falt ut en del av sitatet. Den som du var enig med, mente at politiet kom til å prioritere bøtelegging av dieselbiler framfor voldtekt og annen alvorlig kriminalitet.

 

 

Det mente jeg overhode ikke, ikke legg ordene i munnen på meg, er du snill. Jeg mente at underbemanning kunne føre til at politiet ikke klarte å rykke ut fort nok fordi de var opptatt av å bøtelegge folk for dieselforbud og hele styrken var der - utrykningstiden kunne da bli mye lengre. Før du tillegger noen meninger, bør du lese om og om igjen det de har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker jeg om driftsikre biler som ikke ryker annenhver uke. Ikke vrak.

Samme gjør jeg. Hatt den i et par år. Ikke noe spesielt å fikse på den, gikk glatt gjennom EU.

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme gjør jeg. Hatt den i et par år. Ikke noe spesielt å fikse på den, gikk glatt gjennom EU.

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

 

 

Ok, sånne priser er det ikke her. Og jeg er heller ikke interessert i å ha en bil fra 1998.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke i Oslo. Jeg bor utenfor. Men jeg liker å ha samme tilbud som alle andre og derfor vil jeg også kunne reise til Oslo på teater før jul eller lignende.

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Det er viktigere at Oslos befolkning får levert i barnehagen og kommet seg på jobb enn at du får dra på teater en gang i året.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Oslo og har måtte holdt barna inne de siste par dagene, da de har astma. Nå bygger vi oss nytt hus på landet blant annet på grunn av luftforurensning, men jeg synes det er litt kjedelig at dårlig luftkvalitet gjør at vi ikke kan bo der vi har mest lyst til å være. Stakkars mannen min med astma sliter skikkelig om dagen. Jeg setter pris på tiltaket fra byrådet, håper inderlig vi merker effekt av det snart!

 

Anonymous poster hash: 32699...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er viktigere at Oslos befolkning får levert i barnehagen og kommet seg på jobb enn at du får dra på teater en gang i året.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Det hyggeligste hadde egentlig vært om hjerte- og lungesyke bare kunne slutte å dø av luftforurensningen på de verste dagene. Da slapp vi å ta så masse hensyn. Kan de ikke bare holde pusten de få dagene som har rødt varsel?

 

Anonymous poster hash: 0894f...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, sånne priser er det ikke her. Og jeg er heller ikke interessert i å ha en bil fra 1998.

2004 modell jeg har.

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det falt ut en del av sitatet. Den som du var enig med, mente at politiet kom til å prioritere bøtelegging av dieselbiler framfor voldtekt og annen alvorlig kriminalitet.

Da skjønner jeg hva du mener :) Jeg svarte enig primert til det som stod om økt kollektivtilbud, men også til det om å gi fler oppgaver til et allerede overarbeidet politi.

 

Anonymous poster hash: 05b1f...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er viktigere at Oslos befolkning får levert i barnehagen og kommet seg på jobb enn at du får dra på teater en gang i året.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Selvfølgelig! Jeg er bare en kvise på samfunnets rumpe. Oslo er best! Ingen protest!

 

Haha

 

Men sånn litt alvorlig. Man MÅ ikke ha en dieselbil. Man MÅ ikke kjøre over alt i byen. Har familie som bor på en side og har barnehage jobb på andre siden. De reiser kollektivt

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Jeg er bare en kvise på samfunnets rumpe. Oslo er best! Ingen protest!

 

Haha

 

Men sånn litt alvorlig. Man MÅ ikke ha en dieselbil. Man MÅ ikke kjøre over alt i byen. Har familie som bor på en side og har barnehage jobb på andre siden. De reiser kollektivt

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Jeg har på oppfordring fra regjeringen kjøpt meg dieselbil. Jeg har ingen økonomisk mulighet til å skifte bil nå. Bilen er lovlig anskaffet på bakgrunn av et reelt behov. Jeg driter dermed i at familien din tar kollektivt og at du har astma.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på oppfordring fra regjeringen kjøpt meg dieselbil. Jeg har ingen økonomisk mulighet til å skifte bil nå. Bilen er lovlig anskaffet på bakgrunn av et reelt behov. Jeg driter dermed i at familien din tar kollektivt og at du har astma.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Åh! Du lager så goood stemning. Tenner stearinlysene jeg, mens du fortsetter å snakke dirty til meg😉😉

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Jeg er bare en kvise på samfunnets rumpe. Oslo er best! Ingen protest!

 

Haha

 

Men sånn litt alvorlig. Man MÅ ikke ha en dieselbil. Man MÅ ikke kjøre over alt i byen. Har familie som bor på en side og har barnehage jobb på andre siden. De reiser kollektivt

 

Anonymous poster hash: 92b04...761

Nei man MÅ ikke ha dieselbil, men nå kjøpte jeg dieselbil da regjeringen anbefalte det av miljøhensyn. Nå MÅ jeg ta regningen for å bytte den ut. Ikke regner jeg med å få kompensasjon for det ekstra verditapet dieselbiler har fått etter forbudet heller. Regningen for at politikerne ikke har gjort de nødvendige tiltak for luftkvaliteten tidligere har de nå glatt sent videre til meg og de andre dieselbileiere.

 

Jeg MÅ heller ikke kjøre over alt og ikke gjør jeg det heller. Men når kollektivtilbudet blir dårligere og dårligere her jeg bor blir det til jeg bruker bil oftere enn før. Det er de samme politikerne som lager dieselbilforbud, som bestemmer over Ruter og planlegger framtidige kollektivsatsinger. Hvorfor er det ikke bygget nye tog- og T-banetunneler under Oslo for lenge siden? Vi har visst de siste 20 årene at kapasiteten ville sprenges slik den er nå.

 

Anonymous poster hash: 05b1f...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...