Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #1 Skrevet 15. januar 2017 Min venninne fikk sitt første barn som 42 åring... Det er helt umulig å være rundt henne... ungen er seks måneder og hun tør omtrent ikke gå ut av huset eller la noen holde henne... Helt hysterisk! Det er ikke normalt og jeg tenker på det stakkars barnet når det blir eldre 😱 Jeg fikk barn tidlig, men det er kanskje mer vanlig å være så hysterisk og overbeskyttende når man får barn sent? Jeg kjenner i hvert fall ingen andre som er sånn...! Orker ikke besøke henne lenger for det går over alle støvle skaft dette her! Hun er alene med barnet, så det hjelper heller ikke situasjonen... Bare ser for meg hvordan det blir når barnet er tenåring og moren nesten 60 😱 Anonymous poster hash: 64c0f...80e
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #2 Skrevet 15. januar 2017 Men hva sier hun når du tar det opp da? Anonymous poster hash: 58212...293
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #3 Skrevet 15. januar 2017 Men hva sier hun når du tar det opp da? Anonymous poster hash: 58212...293 Hun er ikke den typen du kan ta opp ting med heller... har prøvd å hinte litt men da blir det en tårevåt forklaring på at hun er livredd for at babyen skal bli syk, hun tør ikke kjøre bil med henne hvis det skulle skje noe og at hun er det mest dyrebare hun har...! Jeg klarer ikke være vitne til det lenger merker jeg... Vet at det er et etterlengtet og elsket barn, men det bikker over til det usunne slik hun holder på... Anonymous poster hash: 6b07b...0a3
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #4 Skrevet 15. januar 2017 Hun er ikke den typen du kan ta opp ting med heller... har prøvd å hinte litt men da blir det en tårevåt forklaring på at hun er livredd for at babyen skal bli syk, hun tør ikke kjøre bil med henne hvis det skulle skje noe og at hun er det mest dyrebare hun har...! Jeg klarer ikke være vitne til det lenger merker jeg... Vet at det er et etterlengtet og elsket barn, men det bikker over til det usunne slik hun holder på... Anonymous poster hash: 6b07b...0a3 Hun trenger hjelp... Anonymous poster hash: 1359f...179
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #5 Skrevet 15. januar 2017 Høres litt voldsomt ut, men sannsynligvis vil det gradvis gå over. Anonymous poster hash: f3ddf...7ce
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #6 Skrevet 15. januar 2017 Hun trenger hjelp... Anonymous poster hash: 1359f...179 Ja, det gjør hun virkelig... Har prøvd å virkelig stille opp. Vært der mye, tilbudt meg å gjøre husarbeid, handle etc. Men alt jeg gjør er galt... brettet håndklærne feil... kjøpte q-meierier fløte istedenfor tine... Tilbudt meg å passe babyen mens hun går seg en tur... men da reagerte hun som om jeg hadde tenkt til å mishandle babyen med èn gang hun kom seg ut døra... Dere skjønner greia... Hun er ekstremt nevrotisk... Jeg er sykepleier og mor selv, så har masse erfaring fra jobb og egne barn. Flere fellesvenninner har allerede kuttet kontakten... Det er trist å gjøre det, men jeg orker snart ikke mer... Det er meg hun ringer når hun er sliten og vil ha hjelp, men det er jo umulig å hjelpe! Hi Anonymous poster hash: 6b07b...0a3
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #7 Skrevet 15. januar 2017 Høres litt voldsomt ut, men sannsynligvis vil det gradvis gå over. Anonymous poster hash: f3ddf...7ce Jeg tror nemlig ikke det... Jeg tror dette vil bare bli verre og verre...! Hi Anonymous poster hash: 6b07b...0a3
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #8 Skrevet 15. januar 2017 Hun er i overkant beskyttende ja, men samtidig har du absolutt ingen forutsetning for å sette deg inn i hennes "situasjon" overhodet. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ikke gå inn i denne problemstillingen med en "nå må du skjerpe deg"-holdning. Anonymous poster hash: 812fe...314
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #9 Skrevet 15. januar 2017 Tror jeg ville ringt helsestasjonen. Hun burde følges opp. Dette blir ikke bra, verken for mor eller barn. Anonymous poster hash: fa170...52e
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #10 Skrevet 15. januar 2017 Hun er i overkant beskyttende ja, men samtidig har du absolutt ingen forutsetning for å sette deg inn i hennes "situasjon" overhodet. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ikke gå inn i denne problemstillingen med en "nå må du skjerpe deg"-holdning. Anonymous poster hash: 812fe...314 Hennes situasjon? Hun har fått et barn! Kvinner føder barn hver eneste dag! Det er ikke normal oppførsel og jeg er bekymret for at dette barnet vil få en skjevutvikling med en så nevrotisk og overbeskyttende mor! Hi Anonymous poster hash: 6b07b...0a3
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #11 Skrevet 15. januar 2017 Hennes situasjon? Hun har fått et barn! Kvinner føder barn hver eneste dag! Det er ikke normal oppførsel og jeg er bekymret for at dette barnet vil få en skjevutvikling med en så nevrotisk og overbeskyttende mor! Hi Anonymous poster hash: 6b07b...0a3 Og der beviste du akkurat det jeg sa med glans. 👍 Anonymous poster hash: 812fe...314
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #12 Skrevet 15. januar 2017 Tror jeg ville ringt helsestasjonen. Hun burde følges opp. Dette blir ikke bra, verken for mor eller barn. Anonymous poster hash: fa170...52e Hun har god kontakt med helsestasjonen, det vet jeg. Hun følges opp ekstra tett fordi hun er eldre førstegangsmor og alene med barnet. Hun er heller ikke den som skjuler den hun er, hun er seg selv alltid. Så akkurat det er jeg ikke bekymret for. Hun er nok like fordømrande nevrotisk på helsestasjonen som ellers. Hun vet alltid best 😉 Og hun skal alltid ha siste ordet 😉 Men jeg skal ringe de uansett, så jeg i hvert fall har gjort mitt. Vi går til samme helsestasjon og jeg kjenner de ansatte der rimelig godt. Hi Anonymous poster hash: 6b07b...0a3
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #13 Skrevet 15. januar 2017 Og der beviste du akkurat det jeg sa med glans. 👍 Anonymous poster hash: 812fe...314 Jeg har kjent henne hele livet, og det er ikke noe spesielt med hennes situasjon. Hun valgte å få dette barnet alene, med donor sæd. Så det er ikke noe brudd eller noe annet her som gjør ting vanskelig. Hun er voksen og har fått et barn. Men det er ikke normalt å oppføre seg slik! Anonymous poster hash: 6b07b...0a3
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #14 Skrevet 15. januar 2017 Hun høres ut som Gunilla i Svenske Hollywoodfruer Anonymous poster hash: 3770f...80b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #15 Skrevet 15. januar 2017 Det er vanlig å bli mer "hysterisk" når en får første barn når en er litt eldre. Vet om ei som var sånn, så fort ungen lagde noen form for lyd tok hun det som at han var sulten, og la han til. Han sovnet heller aldri alene, kun i mors armer. Barnet var stadig stresset og sov aldri noe godt fordi moren alltid stresset rundt han. Hun hadde fødselsdepresjon, så om hun har det håper jeg de legger merke til det på helsestasjonen, kan jo bli veldig drastisk om det går mye lenger. Anonymous poster hash: 0aac1...a91
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #16 Skrevet 15. januar 2017 Hun høres ut som Gunilla i Svenske Hollywoodfruer Anonymous poster hash: 3770f...80b Ja, ha ha ha! Føler meg faktisk som hushjelpen til Gunilla når jeg hjelper med praktiske ting 😂 Blir kjeftet på for alt jeg gjør er visst feil 😂 Men seriøst, jeg er jo den eneste som fortsatt holder ut av det som var et ganske stort nettverk. Gubben skjønner ikke at jeg fortsatt gidder... Jeg er veldig hjelpsom og tålmodig av natur, men merker jeg ikke holder ut stort lenger... hi Anonymous poster hash: 6b07b...0a3
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #17 Skrevet 15. januar 2017 Høres ut som moren til hun Angelica som døde i julen i fjor https://www.budstikka.no/valdres-saken/lommedalen/da-lommedalen-mistet-en-av-sine/f/5-55-398661 Ekstremt og sykelig overbeskyttende Anonymous poster hash: 53ed0...5ce
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #18 Skrevet 15. januar 2017 Prøv å snakk med henne. Skikkelig. Javel, så begynner hun å gråte, og gir forklaringer som det kan være vanskelig å argumentere imot. Om alternativet er å trekke seg unna så gi henne iallefall en skikkelig forklaring. Og vær helt dønn ærlig. Anonymous poster hash: 43d97...006
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #19 Skrevet 15. januar 2017 Høres ut som moren til hun Angelica som døde i julen i fjor https://www.budstikka.no/valdres-saken/lommedalen/da-lommedalen-mistet-en-av-sine/f/5-55-398661 Ekstremt og sykelig overbeskyttende Anonymous poster hash: 53ed0...5ce Uff... ikke si det engang...! Har lest den artikkelen og det er skummelt! Dette vennskapet har ikke gitt meg noe på flere år, men jeg synes synd på henne... Men det er urovekkende å være sånn, og jeg frykter for utviklingen til den lille... Du kan umulig bli et velfungerende menneske hvis du vokser opp med en så nevrotisk og overbeskyttende mor... Hi Anonymous poster hash: 6b07b...0a3
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #20 Skrevet 15. januar 2017 Prøv å snakk med henne. Skikkelig. Javel, så begynner hun å gråte, og gir forklaringer som det kan være vanskelig å argumentere imot. Om alternativet er å trekke seg unna så gi henne iallefall en skikkelig forklaring. Og vær helt dønn ærlig. Anonymous poster hash: 43d97...006 Ja, skal gjøre det. Hun fortjener en skikkelig forklaring på hvorfor jeg ikke orker mer. Det sliter meg ut, og hun får meg til å føle meg "liten". Jeg er et oppegående og ressurssterkt menneske, men er som sagt altfor hjelpsom og omsorgsfull. Men dette orker jeg ikke lenger! Hi Anonymous poster hash: 6b07b...0a3
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #21 Skrevet 15. januar 2017 Min venninne fikk sitt første barn som 42 åring... Det er helt umulig å være rundt henne... ungen er seks måneder og hun tør omtrent ikke gå ut av huset eller la noen holde henne... Helt hysterisk! Det er ikke normalt og jeg tenker på det stakkars barnet når det blir eldre Jeg fikk barn tidlig, men det er kanskje mer vanlig å være så hysterisk og overbeskyttende når man får barn sent? Jeg kjenner i hvert fall ingen andre som er sånn...! Orker ikke besøke henne lenger for det går over alle støvle skaft dette her! Hun er alene med barnet, så det hjelper heller ikke situasjonen... Bare ser for meg hvordan det blir når barnet er tenåring og moren nesten 60 Anonymous poster hash: 64c0f...80e Ikke bruk ordet hysterisk når du ikke vet hva det betyr. Anonymous poster hash: 87901...13c
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #22 Skrevet 15. januar 2017 Ikke bruk ordet hysterisk når du ikke vet hva det betyr. Anonymous poster hash: 87901...13c Hun er hysterisk! Hysteri er en sinnstilstand som hun stadig vekk er i kontakt med. Det vet vel jeg som er rundt henne flere ganger ukentlig! Herreguuuud....! Hi Anonymous poster hash: 6b07b...0a3
Pobie Skrevet 15. januar 2017 #23 Skrevet 15. januar 2017 Akkurat som enkelte kvinner får depresjon etter de har født, er det enkelte som får angst. Det er ikke normalt å ikke tørre å la andre holde babyen og nesten ikke forlate huset fordi man engster seg. Det er ikke "hysterisk", det er en lidelse på lik linje med depresjon. Kanskje foreslå at hun burde ta opp dette med legen?
Pobie Skrevet 15. januar 2017 #24 Skrevet 15. januar 2017 Hun er hysterisk! Hysteri er en sinnstilstand som hun stadig vekk er i kontakt med. Det vet vel jeg som er rundt henne flere ganger ukentlig! Herreguuuud....! Hi Anonymous poster hash: 6b07b...0a3 Hysteri er uansett et ord som burde pensjoneres fra vanlig språk. Hysterektomi fikk navnet sitt fordi man trodde man kunne kurere kvinnelig hysteri ved å fjerne livmoren. Du burde lese om historien bak uttrykket. Det er så utdatert og diskriminerende at man knapt tror det er sant. På engelsk regnes ordet som en fornærmelse mot kvinner, og brukes sjelden.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #25 Skrevet 15. januar 2017 Kanskje hun har fått en fødselspsykose? Svigermor fikk det i sin tid, trodde alle skulle drepe og kidnappe svogeren min. Måtte få profesjonell hjelp til slutt Anonymous poster hash: 1b48f...ce3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå