Gå til innhold

Lykken er mange


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

24 år og 6 barn.. det hadde jeg aldri klart. Men de virker som gode foreldre og har tid til barna.

 

Anonymous poster hash: 631f4...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 år og 6 barn.. det hadde jeg aldri klart. Men de virker som gode foreldre og har tid til barna.

 

Anonymous poster hash: 631f4...9a1

Har de ikke 5 barn? 3 gutter og 2 jenter, hvor den ene er hjertesyk?

 

 

 

Anonymous poster hash: 1ffaa...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De virker som en harmonisk familie som tar vare på barna sine, og ikke minst har alt på stell. Er sikkert mye vi ikke vet, men de virker som en ressurs sterk familie :)



Anonymous poster hash: cf302...a8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ikke 5 barn? 3 gutter og 2 jenter, hvor den ene er hjertesyk?

 

 

 

Anonymous poster hash: 1ffaa...945

 

De venter nr 6.

Hi

 

Anonymous poster hash: 631f4...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt at de fant tilbake til hverandre. Var nok tøft å være alenemor for så mange og samtidig med hjertesyke barn i en kort periode. Har fulgt bloggen og synes de virker som er flott familie.

 

Anonymous poster hash: db901...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer man å gi nok oppmerksomhet til 6 barn? Jeg som føler jeg har dårlig samvittighet overfor mine 2!

 

Anonymous poster hash: fd97a...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig godt at de fant tilbake til hverandre. Var nok tøft å være alenemor for så mange og samtidig med hjertesyke barn i en kort periode. Har fulgt bloggen og synes de virker som er flott familie.

 

Anonymous poster hash: db901...2d5

Hjertesyke = hjertesykt

 

Anonymous poster hash: db901...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De virker utrolig flinke, men.... Skulle ikke de skille seg for noen måneder siden å nå venter de nr 6?

 

Anonymous poster hash: a73f2...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så tragisk ... får håpe at barna i det minste vokser opp til velfungerende skattebetalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så tragisk ... får håpe at barna i det minste vokser opp til velfungerende skattebetalere.

Hvorfor skulle de ikke det? Man ser stor forskjell på svake og sterke familier, og denne familien vil jeg kalle sterk. Så i dine øyne er feks Smiths Venner snyltende vesener? Av de jeg kjenner der, så er alle 12 ungene i gode jobber! 

 

Anonymous poster hash: cf302...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lett" når barna er små, vent til de blir eldre og skal ha oppfølging med lekser, idrett og andre aktiviteter...

 

Anonymous poster hash: 6aa2c...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle de ikke det? Man ser stor forskjell på svake og sterke familier, og denne familien vil jeg kalle sterk. Så i dine øyne er feks Smiths Venner snyltende vesener? Av de jeg kjenner der, så er alle 12 ungene i gode jobber!

 

Anonymous poster hash: cf302...a8f

Jeg tenker at for at velferdsstaten skal bestå må alle jobbe, og bidra til fellesskapet.

Denne damen har kostet velferdsstaten enormt med penger.

Hvis vi tar høyde for at hun har gjennomført tretten års skolegang har hun kostet staten rundt 90.000 kr. per år - litt avhengig av hvor hun bor. Hvis hun ikke har vært noe særlig i arbeidslivet har hun heller ikke betalt noe særlig skatt.

Velferdsstaten betaler vår utdanning - vi betaler tilbake når vi kommer ut i arbeidslivet. Det er slik det fungerer.

Har hun hun gått i barnehage har staten subsidiert der også.

Hun har født fem ganger (snart seks), det koster også et sted mellom 30.000 og 40.000 kr.

Så, ja ... jeg håper at barna hennes kommer ut i arbeidslivet slik at de får bidratt. De siste årene har hun sannsynligvis brukt til å være hjemme med småbarn. Her er det ikke utenkelig at hun har fått engangsstønad. Mener st den er på 46.000 kr.

Jeg vil heller sende skattepengene mine ut av landet enn å finansiere livsopphold for hjemmeværende husmødre som lager himmelseng til veskehunden sin.

Endret av MammantilNurket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert fint med mange søsken...men jeg ville ikke kunnet følge opp så mange barn på en så god måte som jeg ønsker.

 

Lekser, fritidsaktiviteter, turer..og kos.

 

 

 

Anonymous poster hash: 6bab0...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at for at velferdsstaten skal bestå må alle jobbe, og bidra til fellesskapet.

Denne damen har kostet velferdsstaten enormt med penger.

Hvis vi tar høyde for at hun har gjennomført tretten års skolegang har hun kostet staten rundt 90.000 kr. per år - litt avhengig av hvor hun bor. Hvis hun ikke har vært noe særlig i arbeidslivet har hun heller ikke betalt noe særlig skatt.

Velferdsstaten betaler vår utdanning - vi betaler tilbake når vi kommer ut i arbeidslivet. Det er slik det fungerer.

Har hun hun gått i barnehage har staten subsidiert der også.

Hun har født fem ganger (snart seks), det koster også et sted mellom 30.000 og 40.000 kr.

Så, ja ... jeg håper at barna hennes kommer ut i arbeidslivet slik at de får bidratt. De siste årene har hun sannsynligvis brukt til å være hjemme med småbarn. Her er det ikke utenkelig at hun har fått engangsstønad. Mener st den er på 46.000 kr.

Jeg vil heller sende skattepengene mine ut av landet enn å finansiere livsopphold for hjemmeværende husmødre som lager himmelseng til veskehunden sin.

Hun virker langt mer empatisk og godtfungerende enn det inntrykket du gir, så tenk, hun oppdrar 6 barn til å bli gode bidragsytere til samfunnet når den tid kommer.. Ditt bidrag er kun en.

 

Anonymous poster hash: 52bb2...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at for at velferdsstaten skal bestå må alle jobbe, og bidra til fellesskapet.

Denne damen har kostet velferdsstaten enormt med penger.

Hvis vi tar høyde for at hun har gjennomført tretten års skolegang har hun kostet staten rundt 90.000 kr. per år - litt avhengig av hvor hun bor. Hvis hun ikke har vært noe særlig i arbeidslivet har hun heller ikke betalt noe særlig skatt.

Velferdsstaten betaler vår utdanning - vi betaler tilbake når vi kommer ut i arbeidslivet. Det er slik det fungerer.

Har hun hun gått i barnehage har staten subsidiert der også.

Hun har født fem ganger (snart seks), det koster også et sted mellom 30.000 og 40.000 kr.

Så, ja ... jeg håper at barna hennes kommer ut i arbeidslivet slik at de får bidratt. De siste årene har hun sannsynligvis brukt til å være hjemme med småbarn. Her er det ikke utenkelig at hun har fått engangsstønad. Mener st den er på 46.000 kr.

Jeg vil heller sende skattepengene mine ut av landet enn å finansiere livsopphold for hjemmeværende husmødre som lager himmelseng til veskehunden sin.

I det store og hele sparer hun faktisk samfunnet ved å ha barna hjemme.

Tilskudd for en barnehageplass fra staten var i fjor 145,000kr per barn!

 

Anonymous poster hash: 6aa2c...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes de er utrolig flinke og barna er helt nydelige :)

Endret av Blair Waldorf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker langt mer empatisk og godtfungerende enn det inntrykket du gir, så tenk, hun oppdrar 6 barn til å bli gode bidragsytere til samfunnet når den tid kommer.. Ditt bidrag er kun en.

 

Anonymous poster hash: 52bb2...31b

 

Det var jo akkurat det jeg skrev: HÅPER at hennes seks barn vokser opp til å bli gode arbeidstakere som bidrar til fellesskapet.

Det er helt riktig at jeg bare bidrar med en.

Nå har jeg imidlertid jobbet siden jeg var 15 år, tatt en utdannelse og jobber med å produsere arbeidskraft (er lærer).

Føler egentlig at jeg er en velfungerende samfunnsborger som bidrar til å holde hjulene i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del tror jeg ikke det går an å følge barna like godt opp når man har 5+ barn, umulig i mitt hode! Tror ikke de tenker på hvor mye ekstra som følger med når de begynner på skolen... Og det er galskap med et barn til når de nylig skulle skilles, det er dømt til å ikke gå bra.



Anonymous poster hash: 67f40...e45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om bloggen, men kikket på den nå. Ser jo ut som flinke og ressurssterke foreldre, hittil...

 

Jeg tenker at når du får ditt 6. barn i en alder av 24 år vil man etterhvert gå på en smell... Høres jo ut som det parforholdet har vært ustabilt.

Kan ikke forestille meg å være alenemor til 6 barn!!!

Det skjer mye med et menneske mellom 20-30 år, hun er jo ikke ordentlig voksen en gang ennå.

Som alenemor til tre, så kan jeg bare doble den jobben jeg nå gjør og jeg grøsser av tanken.

Tenk når alle disse barna skal ha oppfølging på skole og fritidsaktiviteter... Kamper, cuper og alt som følger med større barn...!

 

Håper de blir sammen resten av livet, for å være alene med en sånn barneflokk er en uoverkommelig oppgave.

 

Anonymous poster hash: 6aa2c...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at for at velferdsstaten skal bestå må alle jobbe, og bidra til fellesskapet.

Denne damen har kostet velferdsstaten enormt med penger.

Hvis vi tar høyde for at hun har gjennomført tretten års skolegang har hun kostet staten rundt 90.000 kr. per år - litt avhengig av hvor hun bor. Hvis hun ikke har vært noe særlig i arbeidslivet har hun heller ikke betalt noe særlig skatt.

Velferdsstaten betaler vår utdanning - vi betaler tilbake når vi kommer ut i arbeidslivet. Det er slik det fungerer.

Har hun hun gått i barnehage har staten subsidiert der også.

Hun har født fem ganger (snart seks), det koster også et sted mellom 30.000 og 40.000 kr.

Så, ja ... jeg håper at barna hennes kommer ut i arbeidslivet slik at de får bidratt. De siste årene har hun sannsynligvis brukt til å være hjemme med småbarn. Her er det ikke utenkelig at hun har fått engangsstønad. Mener st den er på 46.000 kr.

Jeg vil heller sende skattepengene mine ut av landet enn å finansiere livsopphold for hjemmeværende husmødre som lager himmelseng til veskehunden sin.

Vet ikke hvem det refereres til her, men regner med at det er en ung blogger med mange barn.

Hvor godt man greier å følge opp mange barn kommer vel an på flere ting, nettverk fex.

Uttalelsen din her syder av misunnelse og bitterhet. Ville heller søkt hjelp i stedet for å spy ut sånt gørr.

Forstår ikke hvorfor du insinuerer at barna hennes blir navere. Og ikke enig med deg i at ditt bidrag til samfunnet er så mye viktigere og bedre enn hennes. Det er jo ikke sånn at du produserer mat eller er industriarbeider. Du er som meg, bare en skarve offentlig ansatt som lever av fellesskapets midler.Vi er alle erstattelige. Dessuten skjønner jeg ikke helt mantraet med at barneproduksjon er unyttig for samfunnet. Mennesker er det mest verdifulle vi har.

 

Anonymous poster hash: 0ed19...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem det refereres til her, men regner med at det er en ung blogger med mange barn.

Hvor godt man greier å følge opp mange barn kommer vel an på flere ting, nettverk fex.

Uttalelsen din her syder av misunnelse og bitterhet. Ville heller søkt hjelp i stedet for å spy ut sånt gørr.

Forstår ikke hvorfor du insinuerer at barna hennes blir navere. Og ikke enig med deg i at ditt bidrag til samfunnet er så mye viktigere og bedre enn hennes. Det er jo ikke sånn at du produserer mat eller er industriarbeider. Du er som meg, bare en skarve offentlig ansatt som lever av fellesskapets midler.Vi er alle erstattelige. Dessuten skjønner jeg ikke helt mantraet med at barneproduksjon er unyttig for samfunnet. Mennesker er det mest verdifulle vi har.

 

Anonymous poster hash: 0ed19...be4

Les det som står skrevet - ikke tolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at for at velferdsstaten skal bestå må alle jobbe, og bidra til fellesskapet.

Denne damen har kostet velferdsstaten enormt med penger.

Hvis vi tar høyde for at hun har gjennomført tretten års skolegang har hun kostet staten rundt 90.000 kr. per år - litt avhengig av hvor hun bor. Hvis hun ikke har vært noe særlig i arbeidslivet har hun heller ikke betalt noe særlig skatt.

Velferdsstaten betaler vår utdanning - vi betaler tilbake når vi kommer ut i arbeidslivet. Det er slik det fungerer.

Har hun hun gått i barnehage har staten subsidiert der også.

Hun har født fem ganger (snart seks), det koster også et sted mellom 30.000 og 40.000 kr.

Så, ja ... jeg håper at barna hennes kommer ut i arbeidslivet slik at de får bidratt. De siste årene har hun sannsynligvis brukt til å være hjemme med småbarn. Her er det ikke utenkelig at hun har fått engangsstønad. Mener st den er på 46.000 kr.

Jeg vil heller sende skattepengene mine ut av landet enn å finansiere livsopphold for hjemmeværende husmødre som lager himmelseng til veskehunden sin.

For henne som har såpass tette barn, vil det nye kontantstøttebeløpet komme godt med 😱

 

 

Anonymous poster hash: 59ecc...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...