Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #26 Skrevet 14. januar 2017 Wow noen må få seg et liv snart.. Anonymous poster hash: 6d72b...078 ? Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #27 Skrevet 14. januar 2017 Jeg tok deg nesten på alvor helt til du ødela din egen troverdighet ved å snakke om dagmamma når det ikke er mulig å overføre de første ukene til far. Som jeg skrev i et annet innlegg, var det for å si hvor gale det er at far absolutt ikke får overta mor sin perm, om mor ikke ønsker å være hjemme så må man faktisk skaffe dagmamma i stede for å la far få være hjemme med barnet. Dette er ikke et trolleinnlegg. Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #28 Skrevet 14. januar 2017 ? Anonymous poster hash: 1cddf...22c Leser jo at dette bare er tull. Ingen får inn en dagmamma de første ukene av barnets liv. Da skal mor knytte seg og komme seg igjen etter fødselen. Anonymous poster hash: 6d72b...078
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #29 Skrevet 14. januar 2017 Leser jo at dette bare er tull. Ingen får inn en dagmamma de første ukene av barnets liv. Da skal mor knytte seg og komme seg igjen etter fødselen. Anonymous poster hash: 6d72b...078 Les innleggene mine så ser du hva jeg mente ang dagmamma. Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #30 Skrevet 14. januar 2017 Som jeg skrev i et annet innlegg, var det for å si hvor gale det er at far absolutt ikke får overta mor sin perm, om mor ikke ønsker å være hjemme så må man faktisk skaffe dagmamma i stede for å la far få være hjemme med barnet. Dette er ikke et trolleinnlegg. Anonymous poster hash: 1cddf...22c Nei, ingen må skaffe dagmamma barnets første 6 uker, man må være hjemme selv. Anonymous poster hash: 2e093...3bb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #31 Skrevet 14. januar 2017 Takk for alle svar på spm mitt, som faktisk var et svar. Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Brennheite Badeand Skrevet 14. januar 2017 #32 Skrevet 14. januar 2017 Det er helt greit å sette fingeren på hvorvidt det er en inngripen i folks rett til å bestemme hvordan de vil løse fordelingen at det kun er mor som kan ta de første seks ukene. Men heldigvis er de fleste nybakte mødre oppegående nok til at de vet at det er biologien som nok er lagt til grunn for dette vernet for mor de første ukene. Ikke bare fordi kroppen din trenger tid til å komme seg etter fødselen, men mor er viktigst for å danne grunnlaget for et trygt barn i starten. Det er ikke tilfeldig at babyer som regel roer seg best inntil mor i starten, lukten hennes, stemmen hennes og hjertelyden hennes er det som er trygt og godt for babyen. Jeg skal ikke synse og mene for mye om andres valg, men jeg stiller meg undrende til hvorfor man setter et barn til verden hvis man ikke kan ofre sitt eget egoistiske behov for å dyrke seg selv og jobben sin disse første viktige ukene.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #33 Skrevet 14. januar 2017 Det er helt greit å sette fingeren på hvorvidt det er en inngripen i folks rett til å bestemme hvordan de vil løse fordelingen at det kun er mor som kan ta de første seks ukene. Men heldigvis er de fleste nybakte mødre oppegående nok til at de vet at det er biologien som nok er lagt til grunn for dette vernet for mor de første ukene. Ikke bare fordi kroppen din trenger tid til å komme seg etter fødselen, men mor er viktigst for å danne grunnlaget for et trygt barn i starten. Det er ikke tilfeldig at babyer som regel roer seg best inntil mor i starten, lukten hennes, stemmen hennes og hjertelyden hennes er det som er trygt og godt for babyen. Jeg skal ikke synse og mene for mye om andres valg, men jeg stiller meg undrende til hvorfor man setter et barn til verden hvis man ikke kan ofre sitt eget egoistiske behov for å dyrke seg selv og jobben sin disse første viktige ukene. Jeg har gått hjemme med de andre ungene og nå er det hans tur. Graviditeten var et uhell og ble ikke oppdaget før langt ut i svangerskapet. Far syns dette er kjempe flott og ønsker dette barnet, så derfor skal han ha hele permisjonen. Men jeg har fått svar på det jeg ønsket så får prøve å forhandle med nav på en måte. Må finnes en løsning, vi kan umulig være de eneste i ladet som ønsker denne løsningen Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #34 Skrevet 14. januar 2017 Denne regelen er jo der for å beskytte mor og barn i en veldig sårbar tid mot "mas" fra f.eks arbeidsgivere, studier o.l. før barseltiden er over. Medisinsk sett er denne tiden viktig både for mor og barn, mor fordi hun trenger tid på å restituere både fysisk, psykisk og hormonelt, og ikke minst for barnet som er helt ny i verden og trenger trygghet og ro. Ingen skal kunne kreve noe av hverken mor eller barn i disse hellige ukene som barseltiden er, mammakvoten er der for å beskytte denne tiden. Anonymous poster hash: 2e093...3bb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #35 Skrevet 14. januar 2017 Jeg har gått hjemme med de andre ungene og nå er det hans tur. Graviditeten var et uhell og ble ikke oppdaget før langt ut i svangerskapet. Far syns dette er kjempe flott og ønsker dette barnet, så derfor skal han ha hele permisjonen. Men jeg har fått svar på det jeg ønsket så får prøve å forhandle med nav på en måte. Må finnes en løsning, vi kan umulig være de eneste i ladet som ønsker denne løsningen Anonymous poster hash: 1cddf...22c Jo, det tror jeg faktisk. Dere er ikke de eneste i landet hvor far tar hele fellesdelen, men de eneste i landet som ikke skjønner betydningen av barselukene. Anonymous poster hash: 2e093...3bb
Mamma_til_2 Skrevet 14. januar 2017 #36 Skrevet 14. januar 2017 Du kan jo skaffe dagmamma og "jobbe" gratis i 5 uker, da får du 5 uker med penger fra nav før far går ut i perm. Selv om dette er helt utrolig så er det sikkert noen mødre som ikke ønsker og være hjemme med baby idet heletatt.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #37 Skrevet 14. januar 2017 Siden jeg har fått svar, kan en admin slette denne tråden? Aner ikke hvem som er admin her inne. Glemte du anonymknappen? 😂 Anonymous poster hash: cb27d...a9f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #38 Skrevet 14. januar 2017 Glemte du anonymknappen? 😂 Anonymous poster hash: cb27d...a9f Hva så? Regner med man er anonym her inne siden det er et anonymforum. Skjønner ikke hvorfor det var morsomt? Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #39 Skrevet 14. januar 2017 Hva så? Regner med man er anonym her inne siden det er et anonymforum. Skjønner ikke hvorfor det var morsomt? Anonymous poster hash: 1cddf...22c Ut fra tidligere tråder har du iallfall ikke seks unger;) Og den uplanlagte graviditeten er nok mer velkommen enn du gir uttrykk for😊 Anonymous poster hash: cb27d...a9f
Evablaum Skrevet 14. januar 2017 #40 Skrevet 14. januar 2017 For åpenbar trolling. Etter 5 barn så vet man sånn ca hvordan permisjonsreglene er 😂😂😂
Evablaum Skrevet 14. januar 2017 #41 Skrevet 14. januar 2017 Ut fra tidligere tråder har du iallfall ikke seks unger;) Og den uplanlagte graviditeten er nok mer velkommen enn du gir uttrykk for😊 Anonymous poster hash: cb27d...a9f P I N L I G
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #42 Skrevet 14. januar 2017 P I N L I G Hehe, tre barn har hun skrevet før http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144301035-hva-er-det-eldste-du-ville-v%C3%A6re-f%C3%B8r-du-fikk-f%C3%B8rste-barn/#entry148198419 Anonymous poster hash: 2e093...3bb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #43 Skrevet 14. januar 2017 Hvorfor er det så mye viktigere at mor har barnet i starten enn far? Er det ikke like viktig at han får knytte sterke bånd til barnet? Trodde vi hadde likestilling i dag, tydeligvis bare der det passer de ulike. Anonymous poster hash: 1cddf...22c Jeg syns det er like viktig med begge, men HI legger det frem som om hun ikke er viktig i det heletatt.. at da er alternativet dagmamma😫 Anonymous poster hash: ba268...d2b
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #44 Skrevet 14. januar 2017 Har bare 1 barn. Men uavhengig av antall barn så var faktisk spm mitt helt legitimt. Jeg ønsker fortsatt ikke å gå hjemme, og vi får nok en ordning på at far overtar all permisjon. Om han evt må ta ut ferie eller lignende. Ikke alle er A4 og ønsker det samme som alle andre. Forstår at det kan være vanskelig å akseptere for mange av dere. Men sånn er det nå her. Kan en admin vennligst slette tråden nå som jeg har fått svarene jeg trengte. Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #45 Skrevet 14. januar 2017 Har bare 1 barn. Men uavhengig av antall barn så var faktisk spm mitt helt legitimt. Jeg ønsker fortsatt ikke å gå hjemme, og vi får nok en ordning på at far overtar all permisjon. Om han evt må ta ut ferie eller lignende. Ikke alle er A4 og ønsker det samme som alle andre. Forstår at det kan være vanskelig å akseptere for mange av dere. Men sånn er det nå her. Kan en admin vennligst slette tråden nå som jeg har fått svarene jeg trengte. Anonymous poster hash: 1cddf...22c Tråder blir ikke slettet bare fordi du vil det. Dette forumet lever av tråder som engasjerer, når du først har postet den eier du den ikke lenger, og den blir ikke slettet. Anonymous poster hash: 2e093...3bb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #46 Skrevet 14. januar 2017 Tråder blir ikke slettet bare fordi du vil det. Dette forumet lever av tråder som engasjerer, når du først har postet den eier du den ikke lenger, og den blir ikke slettet. Anonymous poster hash: 2e093...3bb ok, takk for svar. Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #47 Skrevet 14. januar 2017 Jeg tenker at den eneste legitime grunnen til å tenke slik som dette HI er at du har en svangerskapsdepresjon. Tanken på å ikke ville være med sitt nyfødte barn strider mot alt biologisk. Selv om du ikke ville dette like mye som din mann så må du tenke at dette har du faktisk gått med på og da må du gi barnet ditt den nærheten og kjærligheten det fortjener. Om du ikke vil så kan du faktisk adoptere bort barnet. Men snakk først med noen dersom du føler at svangerskapsdepresjon kan stemme. Selv om ikke alle er like så kan det umulig finnes friske mødre som velger bort barnet sitt etter noen dager. Anonymous poster hash: 16c07...86f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #48 Skrevet 14. januar 2017 Jeg tenker at den eneste legitime grunnen til å tenke slik som dette HI er at du har en svangerskapsdepresjon. Tanken på å ikke ville være med sitt nyfødte barn strider mot alt biologisk. Selv om du ikke ville dette like mye som din mann så må du tenke at dette har du faktisk gått med på og da må du gi barnet ditt den nærheten og kjærligheten det fortjener. Om du ikke vil så kan du faktisk adoptere bort barnet. Men snakk først med noen dersom du føler at svangerskapsdepresjon kan stemme. Selv om ikke alle er like så kan det umulig finnes friske mødre som velger bort barnet sitt etter noen dager. Anonymous poster hash: 16c07...86f Har sterk svangerskapsdepresjon, er klar over dette og har jobbet med det. Jeg ønsker å adoptere bort, men mannen ønsker det ikke. Så da er løsningen at han overtar permisjonen og ansvaret. Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Evablaum Skrevet 14. januar 2017 #49 Skrevet 14. januar 2017 Har sterk svangerskapsdepresjon, er klar over dette og har jobbet med det. Jeg ønsker å adoptere bort, men mannen ønsker det ikke. Så da er løsningen at han overtar permisjonen og ansvaret. Anonymous poster hash: 1cddf...22c Har du født allerede? 😂
Evablaum Skrevet 14. januar 2017 #50 Skrevet 14. januar 2017 Skjønner ikke vitsen med denne trollingen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå