Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #1 Skrevet 14. januar 2017 Er jo helt umulig å finne noe om det på nett. Vi har blitt enige om at når baby kommer så skal mor ut i jobb etter 7 dager (1uke) og far være hjemme. Noen som har gjort dette? Ser jo ut på nav sine sider at mor MÅ ha 6 uker. Jeg er ikke særlig interessert i å sitte hjemme i 6 uker, hvordan få overført dette til far? Ønsker konkrete svar og ikke hva du syns om løsningen vår. Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #2 Skrevet 14. januar 2017 De 6 ukene får du ikke overført til far, bortsett fra om du er syk og ute av stand til å ta vare på babyen. De 6 ukene må du uansett ta for de er ikke bare for babyen, men også for deg som mamma. Anonymous poster hash: 3094c...37f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #3 Skrevet 14. januar 2017 Så absolutt helt umulig? Ingen smutthull eller noe når dette er noe mor selv ønsker? Hvordan gjør man da? Får far 5 uker kortere permisjon? Må vi ansette dagmamma for de 5 ukene da? Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #4 Skrevet 14. januar 2017 De 7 ukene er du i barsel, så de får du ikke overført til far. Det er av hensyn til din og barnets helse. Anonymous poster hash: 2e093...3bb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #5 Skrevet 14. januar 2017 Så absolutt helt umulig? Ingen smutthull eller noe når dette er noe mor selv ønsker? Hvordan gjør man da? Får far 5 uker kortere permisjon? Må vi ansette dagmamma for de 5 ukene da? Anonymous poster hash: 1cddf...22c Far kan ta ut ferie, avspasering eller ulønnet permisjon fra jobb Anonymous poster hash: 3094c...37f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #6 Skrevet 14. januar 2017 Med brystspreng og blødninger er det svært stor sjanse for at du ikke er fysisk i stand til jobb 7 dager etter fødsel. Psykisk er du også ofte litt på bærtur pga hormoner. Om du virkelig ikke ønsker å være hjemme "så lenge" som seks uker, så er det mer realistisk å tenke at du blir hjemme i 2-3 uker. Far får forøvrig ikke disse ukene. Med mindre du blir sykemeldt og han må ta vare på deg. Anonymous poster hash: 12229...216
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #7 Skrevet 14. januar 2017 Mødrekvoten er på 10 uker og den kan ikke overføres til far.( 3 uker før og 7 uker etter fødsel) Vil arbeidsgiver ta i mot deg så fort etter fødsel? Anonymous poster hash: 95a79...ef5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #8 Skrevet 14. januar 2017 Har du barn fra før? Jeg har 4 stykker, og etter to av fødslene var jeg i fin form, en fødsel endte i hastesnitt og etter en fødsel var jeg i elendig form. Dette er helt umulig å forutse, men det er ikke så veldig mange som er i form til å gå ut i jobb etter bare en uke. Jeg blødde som en gris, lakk melk fra puppene, var blodfattig osv, det er pga slike ting du må ha 6 uker for å være sikker på at kroppen din får samlet krefter i de ukene. For de fleste tar svangerskap og fødsel på mer enn man tror, og om du presser deg for tidlig risikerer du å gå på en smell. Gi deg selv litt tid til å komme til hektene. Anonymous poster hash: 2e093...3bb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #9 Skrevet 14. januar 2017 Dette er mitt 6. Barn så vet sånn ca hvordan jeg har det etter fødsel. Var greit for arb giver, syns bare det er så trangsynt av nav å gjøre det så vanskelig. Må jo bare begynne å se etter dagmamma da, tullete å måtte få tak i det for kun 5 uker i stede for at far er hjemme å knytter viktig bånd med babyen. man skulle tro de mente barnet hadde bedre av å være med far enn en dagmamma. Får høre med nav om det finnes en løsning. Takk for svar. Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #10 Skrevet 14. januar 2017 Dette er mitt 6. Barn så vet sånn ca hvordan jeg har det etter fødsel. Var greit for arb giver, syns bare det er så trangsynt av nav å gjøre det så vanskelig. Må jo bare begynne å se etter dagmamma da, tullete å måtte få tak i det for kun 5 uker i stede for at far er hjemme å knytter viktig bånd med babyen. man skulle tro de mente barnet hadde bedre av å være med far enn en dagmamma. Får høre med nav om det finnes en løsning. Takk for svar. Anonymous poster hash: 1cddf...22c Regner med dette er trolling som minst ett av de andre innleggene her har vært i det siste og en ny psyk bruker som har det morro. Håper du får hjelp Anonymous poster hash: 95a79...ef5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #11 Skrevet 14. januar 2017 Dette er mitt 6. Barn så vet sånn ca hvordan jeg har det etter fødsel. Var greit for arb giver, syns bare det er så trangsynt av nav å gjøre det så vanskelig. Må jo bare begynne å se etter dagmamma da, tullete å måtte få tak i det for kun 5 uker i stede for at far er hjemme å knytter viktig bånd med babyen. man skulle tro de mente barnet hadde bedre av å være med far enn en dagmamma. Får høre med nav om det finnes en løsning. Takk for svar. Anonymous poster hash: 1cddf...22c Dette må være tull, ingen har vel dagmamma til et spedbarn på 1 uke? Er det ikke mulig for far å ta ulønnet permisjon eller ferie må du jo være hjemme med barnet, du plasserer det ikke hos fremmede. Jeg nekter å tro dette er sant. Anonymous poster hash: 2e093...3bb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #12 Skrevet 14. januar 2017 😂😂 dagens mest åpenbare trolletråd! Anonymous poster hash: cb27d...a9f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #13 Skrevet 14. januar 2017 Dette er mitt 6. Barn så vet sånn ca hvordan jeg har det etter fødsel. Var greit for arb giver, syns bare det er så trangsynt av nav å gjøre det så vanskelig. Må jo bare begynne å se etter dagmamma da, tullete å måtte få tak i det for kun 5 uker i stede for at far er hjemme å knytter viktig bånd med babyen. man skulle tro de mente barnet hadde bedre av å være med far enn en dagmamma. Får høre med nav om det finnes en løsning. Takk for svar. Anonymous poster hash: 1cddf...22c Jeg vet at barneverntjensten kan tilby plasser til barn som står uten forsvarlig omsorg. Kanskje bedre å høre med dem enn med NAV? Anonymous poster hash: 3094c...37f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #14 Skrevet 14. januar 2017 Knytte viktige bånd med pappaen? Hva med deg da?🙊🙈 ikke så viktig med bånd til mor?🙄 Hvorfor få barn om du ikke er interessert i å bruke tid sammen med babyen? Anonymous poster hash: ba268...d2b
pifi med tre nurk Skrevet 14. januar 2017 #15 Skrevet 14. januar 2017 Dette må være tull, ingen har vel dagmamma til et spedbarn på 1 uke? Er det ikke mulig for far å ta ulønnet permisjon eller ferie må du jo være hjemme med barnet, du plasserer det ikke hos fremmede. Jeg nekter å tro dette er sant. Anonymous poster hash: 2e093...3bb Det er da ingen som tvinger dere til å benytte dere av velferdsgodene fra Nav?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #16 Skrevet 14. januar 2017 Det er da ingen som tvinger dere til å benytte dere av velferdsgodene fra Nav? Kan han få betalt permisjon utenom nav? Det har jeg faktisk ikke tenkt på engang. Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #17 Skrevet 14. januar 2017 Knytte viktige bånd med pappaen? Hva med deg da?🙊🙈 ikke så viktig med bånd til mor?🙄 Hvorfor få barn om du ikke er interessert i å bruke tid sammen med babyen? Anonymous poster hash: ba268...d2b Hvorfor er det så mye viktigere at mor har barnet i starten enn far? Er det ikke like viktig at han får knytte sterke bånd til barnet? Trodde vi hadde likestilling i dag, tydeligvis bare der det passer de ulike. Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #18 Skrevet 14. januar 2017 Kan han få betalt permisjon utenom nav? Det har jeg faktisk ikke tenkt på engang. Anonymous poster hash: 1cddf...22c Nei, da er det selvfølgelig snakk om permisjon UTEN lønn. Anonymous poster hash: 2e093...3bb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #19 Skrevet 14. januar 2017 Jeg vet at barneverntjensten kan tilby plasser til barn som står uten forsvarlig omsorg. Kanskje bedre å høre med dem enn med NAV? Anonymous poster hash: 3094c...37f Hvorfor skrive sånt? Det jeg skrev om dagmamma var for å vise hvor ille det faktisk er, hvis mor ikke skal være hjemme så må man da evt skaffe dagmamma for far skal absolutt ikke få være hjemme. Det er tullete. Men hvorfor du mener barnevernet skal blandes inn fordi far ønsker å være hjemme i stede for mor viser hvor trangsynt du er. Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #20 Skrevet 14. januar 2017 Nei, da er det selvfølgelig snakk om permisjon UTEN lønn. Anonymous poster hash: 2e093...3bb Det får han ikke. Anonymous poster hash: 1cddf...22c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #21 Skrevet 14. januar 2017 Hvorfor skrive sånt? Det jeg skrev om dagmamma var for å vise hvor ille det faktisk er, hvis mor ikke skal være hjemme så må man da evt skaffe dagmamma for far skal absolutt ikke få være hjemme. Det er tullete. Men hvorfor du mener barnevernet skal blandes inn fordi far ønsker å være hjemme i stede for mor viser hvor trangsynt du er. Anonymous poster hash: 1cddf...22c Ingen som har sagt det er barnevernsak om far er med barnet, det er å skaffe dagmamma til en en uke gammel baby som er barnevernsak. Anonymous poster hash: 2e093...3bb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #22 Skrevet 14. januar 2017 Hvorfor skrive sånt? Det jeg skrev om dagmamma var for å vise hvor ille det faktisk er, hvis mor ikke skal være hjemme så må man da evt skaffe dagmamma for far skal absolutt ikke få være hjemme. Det er tullete. Men hvorfor du mener barnevernet skal blandes inn fordi far ønsker å være hjemme i stede for mor viser hvor trangsynt du er. Anonymous poster hash: 1cddf...22c Blir det samme andre veien og det er oftest slik det er at fedre ikke vil ta ut fedrekvoten og da må dere også leie inn hjelp. Anonymous poster hash: 95a79...ef5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #23 Skrevet 14. januar 2017 Wow noen må få seg et liv snart.. Anonymous poster hash: 6d72b...078
Brennheite Badeand Skrevet 14. januar 2017 #24 Skrevet 14. januar 2017 Jeg tok deg nesten på alvor helt til du ødela din egen troverdighet ved å snakke om dagmamma når det ikke er mulig å overføre de første ukene til far.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2017 #25 Skrevet 14. januar 2017 Hvorfor er det så mye viktigere at mor har barnet i starten enn far? Er det ikke like viktig at han får knytte sterke bånd til barnet? Trodde vi hadde likestilling i dag, tydeligvis bare der det passer de ulike. Anonymous poster hash: 1cddf...22c Vi har ikke likestilling når det kommer til kvotene i foreldrepermisjonen, mannen kan ikke overføre fedrekvoten til mammaen heller. En del er forbeholdt mor, en del er forbeholdt far, også er det en stor fellesdel som man kan fordele som man vil. Men når du først snakker om likestilling og rettferdighet så er faktisk fedrekvoten lenger enn mødrekvoten.... Anonymous poster hash: 2e093...3bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå