Gå til innhold

Er dette å forvente for mye av en 9-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

OY for en reaksjon!

Barn bør ha klær som de kan leke og utfolde seg helt i!

Ett barn som ikke tør leke ved vanndammen eller i sandkassen fordi mamma blir sint om tøyet blir møkkete er trist.

Mine barn vet at uansett hvor møkkete de blir så kan jeg bli oppgitt men jeg har og en vaskemaskin som funker og klærne blir helt rene uansett.

Det er helt OK å bli skitten fordi man var lekt, det er ikke OK å skitne seg til med vilje.

Les hovedinnlegget: gutten har smurt seg inn med gjørme - en spektakulært toskete ting å gjøre, og det kvalifiserer til en "reaksjon".

Endret av MammantilNurket
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vaskemaskin, har du ikke?

P.s. Ikke kjøp klær til BARN som ikke tåler gjørme og maskinvask!

Anonymous poster hash: 0fced...fa1

Skrevet

Det er helt OK å bli skitten fordi man var lekt, det er ikke OK å skitne seg til med vilje.

Les hovedinnlegget: gutten har smurt seg inn med gjørme - en spektakulært toskete ting å gjøre, og det kvalifiserer til en "reaksjon".

Han lekte at han var gjørme monster er ikke det lek?

Skrevet

OY for en reaksjon!

Barn bør ha klær som de kan leke og utfolde seg helt i!

Ett barn som ikke tør leke ved vanndammen eller i sandkassen fordi mamma blir sint om tøyet blir møkkete er trist.

Mine barn vet at uansett hvor møkkete de blir så kan jeg bli oppgitt men jeg har og en vaskemaskin som funker og klærne blir helt rene uansett.

Regner med at det innlegget du kommenterte var iroinisk 😉

Hvis ikke så er jeg meeeeget glad jeg ikke vokser opp hos den dama 😱

Anonymous poster hash: 0fced...fa1

Skrevet

Han lekte at han var gjørme monster er ikke det lek?

Høres mer ut som en dårlig unnskyldning ...

Skrevet

Jeg synes ikke du var for streng. Ville også reagert om ungene smurte inn helt nye ytterklær med gjørme.

Anonymous poster hash: 31346...46e
Skrevet

Gutten var nettopp ute i hagen og lekte, iført splitter ny jakke og skibukse. Kom inn totalt innspurt i jord og gjørme fra topp til tå. Jeg spurte om han hadde falt eller smurt seg inn med vilje. Han hadde smurt seg inn med vilje, for å bli gjørmemonster. Da jeg kommenterte at jeg forventer mer av ham enn dette, og at jakken kanskje var ødelagt nå, ble han lei seg og sa unnskyld om og om igjen. Jeg sa at han var tilgitt, men at han måtte huske det til en annen gang. Mannen min mente at dette var for strengt, at det er greit og at en gutt i hans alder gjør sånt. Han ville ikke si noe til gutten om det engang.. Hva synes dere? Gutten har det helt fint altså, vi klemte lenge og snakket oss ferdige med det.

Anonymous poster hash: 0489c...9ea

Barn er barn. Han hadde jo en forklaring.dere får vaske tøyet sammen da. Jeg syns du var altfor streng. unødvendig

Anonymous poster hash: fbd2a...a72

Skrevet

9 år4 klassing. Skjerpings a damer. Man trenger ikke bli sint, men å bli litt oppgitt og gi beskje om at dette er unødvenning det ville jeg gjort. Fri utfoldelse er greit nok. Hamre sage klatre løpe. Men rulle seg i søla. En 9åring har nok hjerne kapasitet og bør ha fått en bemerkning om et og annet tidligere slik at han skjønner at det er unødvendig.

Dere som har sagt at dette er greit hvor gamle barn har der egentlig. Ikke 9 åringer tror jeg.

Anonymous poster hash: 5b3af...bd7
Skrevet

Det er fort gjort å bli skitten. Og selvsagt skal ikke en niåring "passe på" å holde seg ren når han leker. Men det er atypisk for et SÅ stort barn å rulle rene klær inn i gjørme med vilje!!

Og du var ikke for streng. Når skal ungene begynne å bruke huet, hvis vi aldri krever det av dem?

Anonymous poster hash: 4768d...32f

Skrevet

Herligheten er ungen ute og koser seg så er det jo kjempe bra!! Å gå rundt å si at klærne er ødelagt er bare tull!! Spyl de i dusjen så vask de, thats IT. Var jo ikke akkurat 17 .mai dressen som ble ødelagt. Det du har gjort er at gutten nå ikke synes det er noe gøymed utelek lenger og kommer til å kvie seg med å finne på noe lek ute, da han er redd for kjeft! Kjempe bra gjort mamma!

Skrevet

Spesielt av en så stor gutt å gjøre dette.

Hadde klikket

Anonymous poster hash: b472b...e13

Skrevet

Hvis nytt utetøy ikke kan brukes til utelek, når blir det det da karakterisert som gammelt utetøy...?

Anonymous poster hash: 9b922...e35
Skrevet

Hadde aldri i livet blitt sint for det der.

Men hadde likevel forventet mer av en 9 åring. Hadde forklart at det ikke var greit og at neste gang ville det få konsekvenser. Men sint? Nei., reaksjonen din var heil grei den.

Anonymous poster hash: ad771...61e

Skrevet

En niåring bør vite bedre. Man smører seg ikke inn med gjørme med vilje. Jeg hadde satt ham grundig på plass og gitt en sanksjon: Han må selv vaske og henge opp klærne, samt inndragelse av Ipad/telefon eller annet.

Dersom klærne ble ødelagt ville vi drar inn lommepenger/tatt barnets penger fra sparegris/konto.

Jeg synes reaksjonen din var direkte veik.

Dersom dette er normen idagens oppdragerstil forklarer det en del barns oppførsel.

Oioi!! Hva gjør du om barnet ditt gjør noe virkelig galt?!?😳

Skrevet

Takk for flere svar 🙂 Jeg synes ikke jeg reagerte for veikt, men det er ikke snakk om at gutten fikk kjeft heller altså, han fikk en tydelig beskjed. Han er en god og veldig lydig gutt, men utroooolig svimete av og til. han er tredjeklassing BTW, januarbarn 🙂 Etter at jeg irettesatte han, understreket jeg også at han absolutt skal få leke i klærne sine, men at dette var litt ubetenksomt av ham. Mulig jeg forventer for mye, men han tok i alle fall ikke skade av dette her.

Anonymous poster hash: 0489c...9ea

Skrevet (endret)

Oioi!! Hva gjør du om barnet ditt gjør noe virkelig galt?!?😳

Han gjør ikke noe galt. De gangene han eksempelvis har tøyset ved middagen må han gå fra bordet og sitte i trappen til han er grei gutt igjen ... som regel blir han grei veldig fort. Endret av MammantilNurket
Skrevet

Han gjør ikke noe galt. De gangene han eksempelvis har tøyset ved middagen må han gå fra bordet og sitte i trappen til han er grei gutt igjen ... som regel blir hab grei veldig fort.

😱

Anonymous poster hash: b2f65...f37

Skrevet

Han gjør ikke noe galt. De gangene han eksempelvis har tøyset ved middagen må han gå fra bordet og sitte i trappen til han er grei gutt igjen ... som regel blir hab grei veldig fort.

Er ikke gutten din ca 3 år? Da er det fortsatt håp om at han kan lære å prøve ut ting selv.

Anonymous poster hash: 3e902...f0d

Skrevet

Oi oi hva gjør du den dagen han faktisk gjør noe alvorlig galt?? En venn av meg fylle kjørte bil når han var 17. Det vil si han kjørte ikke skulle bare vise noe og rygget ned ett lekestativ. Han ringte politiet selv og betalte for skadene i tillegg fikk han fengselsstraff. Moren kastet han ut av huset og han hadde ingen sted og dra. Sov ute i telt i skogen,når det ble for kaldt overnattet han hos kompiser. Slikt kommer jeg aldri til å gjøre mot mitt barn, aldri. Han er en suksess rik mann med 4 eiendommer og veldig god jobb. Men han er psykisk skadet grunnet denne hendelsen, og har en del ting han sliter med.

Så jeg ber deg, alle kan feile. Alle kan gjøre noe galt. Ikke reager slik moren gjorde om han har gjort en 16 årgamnel jente gravid, eller drakk seg for full, eller drukket av alkoholskapet deres osv osv. Listen er uendelig hva ungdommer kan finne på. Men kjærlighet er uten grenser. Du skall elske ditt barn mest når den fortjener det minst husk det.

Og til dere beklager ekstremt Off topic men måtte bare si dette til den moren.

Anonymous poster hash: deef9...b52

Skrevet

Er ikke gutten din ca 3 år? Da er det fortsatt håp om at han kan lære å prøve ut ting selv.

Anonymous poster hash: 3e902...f0d

3 1/2. Han er stort sett alltid grei. Han er et lite ordensmenneske. Han har veldig godt språk og forstår dersom vi forklarer. Han stiller oppfølgingsspørsmål hvis han lurer på noe.

Skrevet

3 1/2. Han er stort sett alltid grei. Han er et lite ordensmenneske. Han har veldig godt språk og forstår dersom vi forklarer. Han stiller oppfølgingsspørsmål hvis han lurer på noe.

Let's talk in 15 years. 🤣

Anonymous poster hash: 22d2d...690

Skrevet

Herligheten er ungen ute og koser seg så er det jo kjempe bra!! Å gå rundt å si at klærne er ødelagt er bare tull!! Spyl de i dusjen så vask de, thats IT. Var jo ikke akkurat 17 .mai dressen som ble ødelagt. Det du har gjort er at gutten nå ikke synes det er noe gøymed utelek lenger og kommer til å kvie seg med å finne på noe lek ute, da han er redd for kjeft! Kjempe bra gjort mamma!

Øøøøh... Så i din verden er det ingen mellomting mellom "gjørmemonster" og "slutt på all utelek på livstid"?

Skrevet

Oi oi hva gjør du den dagen han faktisk gjør noe alvorlig galt?? En venn av meg fylle kjørte bil når han var 17. Det vil si han kjørte ikke skulle bare vise noe og rygget ned ett lekestativ. Han ringte politiet selv og betalte for skadene i tillegg fikk han fengselsstraff. Moren kastet han ut av huset og han hadde ingen sted og dra. Sov ute i telt i skogen,når det ble for kaldt overnattet han hos kompiser. Slikt kommer jeg aldri til å gjøre mot mitt barn, aldri. Han er en suksess rik mann med 4 eiendommer og veldig god jobb. Men han er psykisk skadet grunnet denne hendelsen, og har en del ting han sliter med.

Så jeg ber deg, alle kan feile. Alle kan gjøre noe galt. Ikke reager slik moren gjorde om han har gjort en 16 årgamnel jente gravid, eller drakk seg for full, eller drukket av alkoholskapet deres osv osv. Listen er uendelig hva ungdommer kan finne på. Men kjærlighet er uten grenser. Du skall elske ditt barn mest når den fortjener det minst husk det.

Og til dere beklager ekstremt Off topic men måtte bare si dette til den moren.

Ja, for det var relevant for henne mer enn det var relevant for tråden?

Du kjenner noen gærne, gærne mennesker, er min kommentar. Og gjør noen weirde assosiasjoner!

Skrevet

Ja, for det var relevant for henne mer enn det var relevant for tråden?

Du kjenner noen gærne, gærne mennesker, er min kommentar. Og gjør noen weirde assosiasjoner!

Denne damen var ansett som ett godt menneske fint hus osv. Jeg kjenner henne ikke men kjenner sønnen. Hun hadde aldri gjort noe slikt før,men han var en nerdete gutt med få venner som var skoleflink og ikke gjorde så mye galt. Den eneste han har gjort feil var dette.

Synes damen i tråden virker klin gærn mye verre en den moren her noen gang har gjort, før hendelsen. Hva tror du hun her hadde gjort i tilsvarende situasjon?? Ja han de kun 3.5 men det er tankemønsteret det kommer an på. Jeg blir skremt sv ting hun har skrevet og hvordan hun oppdrar han på. Beklager at jeg følte for å dele dette. Det var ment som ett lite hint i å være glad i barna dine uansett hva de gjør. Eller nettop når de har gjort noe og trenger deg.

Skrevet

Denne damen var ansett som ett godt menneske fint hus osv. Jeg kjenner henne ikke men kjenner sønnen. Hun hadde aldri gjort noe slikt før,men han var en nerdete gutt med få venner som var skoleflink og ikke gjorde så mye galt. Den eneste han har gjort feil var dette.

Synes damen i tråden virker klin gærn mye verre en den moren her noen gang har gjort, før hendelsen. Hva tror du hun her hadde gjort i tilsvarende situasjon?? Ja han de kun 3.5 men det er tankemønsteret det kommer an på. Jeg blir skremt sv ting hun har skrevet og hvordan hun oppdrar han på. Beklager at jeg følte for å dele dette. Det var ment som ett lite hint i å være glad i barna dine uansett hva de gjør. Eller nettop når de har gjort noe og trenger deg.

Blir vel mer skremt av sånne som deg, som hopper til totalt irrasjonelle og skrudde konklusjoner uten at det forutgående på noen som helst måte kunne ligne på det du konkluderer med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...