GĂ„ til innhold

Natasha og Erik vant over bvđŸ‘đŸœ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du det er rart at barnevernsbarn klarer seg dÄrligere enn de som vokser opp hos foreldrene sine? Selvsagt gjÞr de det. Det er da ikke tilfeldig hvilke barn som blir overtatt av BV.

Det er nok av barn som blir misbrukt seksuelt av sine biologiske foreldre ogsÄ. Hvem du kjenner er ikke relevant, det forteller ikke noe om alle barn i fosterhjem i Norge.

Anonymous poster hash: da63f...326

http://www.aftenposten.no/norge/52-barnevernsbarn-utsatt-for-grove-overgrep-172168b.html

http://www.aftenbladet.no/lokalt/Over-n-mill-i-erstatning-til-to-fosterbarn-439618b.html

Barn i fosterhjem er mer utsatt for overgrep. Rundt 33% mer utsatt for overgrep enn barn som bor med sine foreldre. Og det er mye mer alvorlig nÄr staten tar barna ut av hjemmet og plaserer dem hos overgripere! De har da sagt af foreldrene ikke er gode nok for sÄ Ä gi dem til noen som Þdelegger dem for livet. Det vil jeg si er grov uaktsomhet.

De VET ikke hvorfor barn i fosterhjem klarer seg bedre i livet sÄ det mÄ det faktisk forskes mer pÄ. De klarer seg ogsÄ dÄrligere i livet uavhengig i nÄr de ble tatt fra foreldrene, sÄ der er det vanskelig Ä begrunne tidligere omsorgssvikt.  

Anonymous poster hash: c4b06...aae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har stÄtt i avisen at foreldrene fikk tilbud om barn- og familiesenter da tvillingene ble fÞdt, men takket nei. Det var altsÄ foreldrene som ikke Þnsket det. Ikke barneverntjenesten.

Anonymous poster hash: 455d8...279

De skulle ha fÄtt et klart ultimatum, sÄ hadde nok saken sett annerledes ut. 

Skrevet

Jeg kan bare ikke forstÄ at noen kan vÊre sÄ hellig overbevist om foreldrenes evne til Ä kunne ta vare pÄ barna, uten Ä vite annet enn det som fremkommer via media og TV 2...!!! Barnevernet har ikke og kan ikke uttale seg,sÄ all info kommer fra foreldrene. Hvilke foreldre tror dere vil stille i media og innrÞmme at de er dÄrlige foreldre,eller hvorfor barnevernet har kommer inn i saken i utgpkt?

Det er ikke sÄnn at barnevernet finner pÄ ting for Ä kunne opprette en sak pÄ normale foreldre.

De oppretter heller ikke saker pÄ foreldre grunnet gamle diagnoser,rett og slett for leger ikke melder gamle diagnoser pÄ en hver foreldre i utgpkt!

Om barnevernet hadde gjort en grov feil,hvorfor iallverden skulle de av prinsipp fortsette saken? Tror dere folk som jobber i bv tvinner tomler,og ikke har barn i reelle kriser Ă„ hjelpe??

Alt for mange naive folk,som "ikke kan tro at noen voksne kan vÊre sÄnn eller sÄnn" mot barn. Til info utsettes mange norske barn for vold,seksuelle overgrep,de mest groteske handlinger/voldshandlinger,de ser foreldrene er voldelige mot hverandre osv osv! Disse voksne som utfÞrer disse handlingene er jo "vanlig foreldre",og gÄr ikke med skilt pÄ magen hvor det stÄr barnemishandler...

Anonymous poster hash: e0a0b...86d

Skrevet

Det har stÄtt i avisen at foreldrene fikk tilbud om barn- og familiesenter da tvillingene ble fÞdt, men takket nei. Det var altsÄ foreldrene som ikke Þnsket det. Ikke barneverntjenesten.

Anonymous poster hash: 455d8...279

Og det er der hunden ligger begravet. Hvis man ikke engang vil prÞve Ä dyktiggjÞre seg som foreldre har man jo bevist at barnas beste IKKE er pÄ 1.plass.

Anonymous poster hash: a2d7b...28c

Skrevet

Dette er en vanskelig sak, og det jeg hÄper er at barna fÄr det stabilt og godt med gode omsorgsgivere. Jeg hÄper virkelig at foreldrene er, eller kan bli det.

Bare til opplysning sÄ har 53 150 barn/unge tiltak fra barnevernet. 82% av barnevernets tiltak er tiltak i hjemmet.

200 000 barn lever med rusmissbrukende eller psykisk syke foreldre.

15 % av norske barn er vitne til familievold ilĂžpet av barndommen.

5 % opplever alvorlig fysisk vold fra foreldre.

5 % jenter har opolevd voldtekt fÞr fylte 18 Är.

15 % jenter og 11 % gutter har opplevd alvorlig psykologisk vold fra foresatte.

Det er usikre tall pÄ omsorgssvikt og seksuelt missbruk av barn, men WHO opererer med 10 %.

Ville bare vise at det er mange barn i Norge som trenger et barnevern! Dessverre gjÞr barnevernet ogsÄ feil, men de gjÞr ogsÄ sÄ utrolig mye for de barna som virkelig trenger det. Det er mange som ikke tror at det kan vÊre sÄ hÞye tall. Men det er det dessverre.

Anonymous poster hash: dd45a...e00

Skrevet

Kanskje prÞve mÞdrehjem fÞrst med oppservasjon, hvis de ikke trodde de dugde! Det kan du faktisk si om hvem som helst fÞr dem er foreldre, ingen VET jo med sikkerhet at personen har det som trengs fÞr man faktisk fÄr prÞvd seg. SÄnn er det bare, man har INGEN garantier pÄ at noen er gode foreldre nÄr dem gÄr gravide.

Men ja, de svakeste i samfunnet skal beskyttes, men det er ikke det BV har gjort her. Om de ville beskytte sÄ kunne de ha hatt dem fÞrst under oppservasjon fÞr de tok et valg. Det er faktisk mange studier pÄ at barnevernsbarn ikke klarer seg like godt som de som vokser opp med foreldrene sine, sÄ hva da med at foreldrene ville beskytte barna mot barnevernet? For hvis jeg viste at BV hadde tatt sÄnn feil av meg og at de ville utsette mitt barn for fosterhjem sÄ hadde sikkert jeg ogsÄ rÞmt landet. For hvor mange barn har blitt utsatt for overgrep i fosterhjem? Jeg kjenner flere som har vÊrt i fosterhjem og dessverre sÄ er samtlige av dem blitt utsatt for overgrep. Skader ikke det barnet for livet? SÄ hva med de foreldre som Þnsker Ä beskytte barna sine for det?

De nektet jo mĂždrehjem! De stakk av FRA mĂždrehjemmet, fordi de skjĂžnte hvilken vei pila pekte!

Anonymous poster hash: a2d7b...28c

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...