Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Endelig! Hurra 👏🏽👏🏽 Anonymous poster hash: 6922f...99b
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Får bare håpe at barna ikke er de som taper.. Anonymous poster hash: 74ae0...c20
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #3 Skrevet 6. januar 2017 Ikke alltid bv har rett. Jeg har selv en sak på gang, samarbeider veldig godt med bv. Men alle kan feile. Anonymous poster hash: e251f...f7d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Får håpe det er for barnas beste da. Og at alle skjønner at tom bv kan gjøre feil. Anonymous poster hash: 6d915...96e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 De som selv har saker på gang med barnevernet er kanskje ikke de beste til å uttale seg... Anonymous poster hash: 33f5f...4dc
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Får bare håpe at barna ikke er de som taper.. Anonymous poster hash: 74ae0...c20 Samme tenker jeg Anonymous poster hash: a2d7b...28c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #7 Skrevet 6. januar 2017 Hvorfor klapper du for det HI? Hvordan kan du vite at det er til barnas beste? Du fremstår jo bare som totalt blåst. Anonymous poster hash: bd924...2ec
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 Hvem er det? Anonymous poster hash: e870f...65c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 Hvor har du lest det? Anonymous poster hash: 31c6a...a1d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 Og ungene tapte. Bare nysgjerrig - hvorfor tapte ungene? Vet vi at de ikke er egnede foreldre? Er det umulig at barnevernet faktisk, for en gangs skyld, har gjort feil? Har ikke satt meg så veldig inn i saken. Anonymous poster hash: e71af...25e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #12 Skrevet 6. januar 2017 Skjønner heller ikke at det er noe å klappe for! Har ikke satt meg veldig inn i saken,men fikk med meg et innslag om familien. Der ble det sagt at det var sendt 3 ulike bekymribgsmeldinger mens barna var i magen, blandet annet grunnet rot og skitt i hjemmet. Jeg tenker at folk generelt har høy terskel for å melde bv,og de fleste har høy terskel for rot ol, så når de(i flertall)først melder,så er det ille! Svaret fra foreldrene var noe sånn som at alle kan være rotete når de er ungdom,og det hadde de også vært(altså tilbake i tid)??!!?? Barnevernet har annet å gjøre enn å hente ut barn som har det bra hos foreldrene! Tror det er mer til saken enn vi får vite via media. Synes det er veldig rart med folk som kan støtte foreldrene(og applaudere for dem), når man ikke aner noe om saken annet enn det foreldrene og media vil at vi skal vite! Anonymous poster hash: e0a0b...86d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 Jeg leste linken i den andre tråden. Hvor får du det fra, Hi, at de har vunnet over barnevernet? Slik jeg leste saken så står det at saken deres kommer opp tirsdag, om det er barnevernssaken eller bortføringssaken, det vet jeg ikke. At noen bv-motstandere og en tidligere fostermor som er inhabil i saken uttaler seg positivt om dem sier ikke noe om realiteten. Kanskje har de rett, kanskje har de det ikke - det er det ingen her som vet. Uansett har foreldrene vist usedvanlig dårlig vurderingsevne når de velger å bryte loven og bortføre egne barn og dermed risikere å havne i fengsel for det - uansett hva bv konklusjon om deres omsorgsevne lander på. Ved å bortføre barna på denne måten har de ikke hatt barnas beste i sinne, etter min mening, men satt sine egne behov først. De skulle jo få tilbake barna, men måtte være en periode på foreldrehjem. Istedenfor å bli og bevise sin omsorgsevne en gang for alle velger de da altså å bortføre sine egne barn. Veldig, veldig dårlig vurderingsevne fra foreldrenes side. Anonymous poster hash: e870f...65c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #14 Skrevet 6. januar 2017 Jeg leste linken i den andre tråden. Hvor får du det fra, Hi, at de har vunnet over barnevernet? Slik jeg leste saken så står det at saken deres kommer opp tirsdag, om det er barnevernssaken eller bortføringssaken, det vet jeg ikke. At noen bv-motstandere og en tidligere fostermor som er inhabil i saken uttaler seg positivt om dem sier ikke noe om realiteten. Kanskje har de rett, kanskje har de det ikke - det er det ingen her som vet. Uansett har foreldrene vist usedvanlig dårlig vurderingsevne når de velger å bryte loven og bortføre egne barn og dermed risikere å havne i fengsel for det - uansett hva bv konklusjon om deres omsorgsevne lander på. Ved å bortføre barna på denne måten har de ikke hatt barnas beste i sinne, etter min mening, men satt sine egne behov først. De skulle jo få tilbake barna, men måtte være en periode på foreldrehjem. Istedenfor å bli og bevise sin omsorgsevne en gang for alle velger de da altså å bortføre sine egne barn. Veldig, veldig dårlig vurderingsevne fra foreldrenes side. Anonymous poster hash: e870f...65c De snakker jo om det på nyhetene at de vant Anonymous poster hash: 86f8f...244
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #15 Skrevet 6. januar 2017 De snakker jo om det på nyhetene at de vant Anonymous poster hash: 86f8f...244 Det har ikke jeg sett - og Hi legger jo ikke ut link. Den linken jeg leste i den andre tråden viste ikke at de vant, derav også svaret mitt. Uansett veldig dårlig vurderingsevne av dem å bortføre sine barn og dermed bryte loven. Anonymous poster hash: e870f...65c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #16 Skrevet 6. januar 2017 Velfungerende og gode foreldre får sjeldwn hele 3 bekymringsmeldinger på seg. Stakkars unger Trist at foreldrevernet er så sterkt. Anonymous poster hash: 455d8...279
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #17 Skrevet 6. januar 2017 Det har ikke jeg sett - og Hi legger jo ikke ut link. Den linken jeg leste i den andre tråden viste ikke at de vant, derav også svaret mitt. Uansett veldig dårlig vurderingsevne av dem å bortføre sine barn og dermed bryte loven. Anonymous poster hash: e870f...65c Du får gå inn på www.tv2.no der står det (med en reportasje) Anonymous poster hash: 86f8f...244
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #18 Skrevet 6. januar 2017 Velfungerende foreldre er heller ikke nødt til å undersøkes for å fastslå om de er psykisk utviklingshemmede. Anonymous poster hash: e06df...cfd
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #19 Skrevet 6. januar 2017 Har ikke satt meg så veldig inn i saken. Anonymous poster hash: e71af...25e Nei, men det har jo BV. Anonymous poster hash: a2d7b...28c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #20 Skrevet 6. januar 2017 Jeg leste linken i den andre tråden. Hvor får du det fra, Hi, at de har vunnet over barnevernet? Slik jeg leste saken så står det at saken deres kommer opp tirsdag, om det er barnevernssaken eller bortføringssaken, det vet jeg ikke. At noen bv-motstandere og en tidligere fostermor som er inhabil i saken uttaler seg positivt om dem sier ikke noe om realiteten. Kanskje har de rett, kanskje har de det ikke - det er det ingen her som vet. Uansett har foreldrene vist usedvanlig dårlig vurderingsevne når de velger å bryte loven og bortføre egne barn og dermed risikere å havne i fengsel for det - uansett hva bv konklusjon om deres omsorgsevne lander på. Ved å bortføre barna på denne måten har de ikke hatt barnas beste i sinne, etter min mening, men satt sine egne behov først. De skulle jo få tilbake barna, men måtte være en periode på foreldrehjem. Istedenfor å bli og bevise sin omsorgsevne en gang for alle velger de da altså å bortføre sine egne barn. Veldig, veldig dårlig vurderingsevne fra foreldrenes side. Anonymous poster hash: e870f...65c Akkurat det der tror jeg enhver forelder ville gjort for barna sine. Barna ville mest sannsynlig bli gitt til de de var mest knyttet til. Om ikke foreldrene flyktet, ville de kanskje mistet barna for godt. Det er BARNA DINE. Jeg skjønner det ekstremt godt. Hjerteskjærende 💔 Anonymous poster hash: d1688...e9c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #21 Skrevet 6. januar 2017 Akkurat det der tror jeg enhver forelder ville gjort for barna sine. Barna ville mest sannsynlig bli gitt til de de var mest knyttet til. Om ikke foreldrene flyktet, ville de kanskje mistet barna for godt. Det er BARNA DINE. Jeg skjønner det ekstremt godt. Hjerteskjærende 💔 Anonymous poster hash: d1688...e9c Og det er MYE mer hjerteskjærende å se hva noen barns ekte, kjødelige foreldre kan få seg til å gjøre og på hvor mange tusen måter det går an å svikte et hjelpeløst lite individ... For etterpå å sippe over sin egen skuffelse og sine egne følelser når en nødvendig inngripen kommer. Barnevernet i Norge fjerner alt for få barn fra skadelige familier. Anonymous poster hash: a2d7b...28c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #22 Skrevet 6. januar 2017 HURRA!!!! JIPPI!!!! http://www.barnefjern.org/full-seier-til-natasja-og-erik/ Anonymous poster hash: 25238...438
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #23 Skrevet 6. januar 2017 synes utrolig synd på jentene deres, håper bare de får en fin oppvekst, var jo ikke bare det med at moren ble beskyld for og være tilbakestående, det var mer, får bare håpe det beste for barna, bryr meg ærlig talt ikke om foreldrene... Anonymous poster hash: 46aa5...a0d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2017 #24 Skrevet 6. januar 2017 Herlighet !! Kan det ikke tenkes at bv feilet?? Hvorfor sier dere slike ting? Tenk på feks pasientskader og folk som saksøker helsevesenet. Det er snakk om mange saksøkingee vert år hvor feil er blitt begått. Har ikke disse pasientene som oftest for medhold rett? Betyr det at alt innen helsevesenet er dårlig? Nei selvsagt ikke! Men alle kan gjøre feil. Og slik er det med bv også. Håper den stakkars familien endelig for fred. Og de kan flytte tilbake og fortsette livet sitt. Anonymous poster hash: 8d251...33c
Yellow Brick Road Skrevet 7. januar 2017 #25 Skrevet 7. januar 2017 (endret) Selvfølgelig kan barnevernet gjøre feil, og selvfølgelig finnes det mennesker i barnevernet som ikke gjør jobben sin godt nok og som til og med jukser i jobben sin, som alle andre steder. Det er også selvfølgelig ekstra trist når man snakker mg barn og foreldre og ting som kan få så store følger. Jeg kjenne ikke de involverte i denne saken og dermed må jeg stole på at retten har rett, og da er det jo bra at vi har et system som gjør at rettferdigheten kan seire. Men derfra til å si at barnevernet i Norge stjeler barn og stort sett har onde hensikter, som enkelte benytter denne saken som eksempel på, er helt bak mål og sier mer om dem som sier det enn om barnevernet. Barnevernet kan sikkert bli bedre, utdannelsen kan sikkert bli bedre, avgjørelsene kan bli bedre og ikke minst ressursene kan bli bedre. Men heldigivs at vi har et barnevern i Norge, for det er mange barn og familier som får hjelp, og de som ikke får hjelp er det vanligvis fordi barnevernet ikke har ressurser nok, ikke fordi de er opptatt av å stjele barn. Hver feil som skjer er trist og av og til tragisk, enten feilen er fordi et barn blir fjernet fra familien på feil grunn, eller at det ikke blir fjernet av feil grunn. Håper familien klarer seg videre og at barnevernet fortsetter å jobbe godt videre. Endret 7. januar 2017 av Yellow Brick Road
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå