Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #26 Skrevet 3. januar 2017 Jula ble kastet ut i går. Da forsvant alt som har med jul å gjøre. Vi pynter den 22.desember, så det handler ikke om at vi er lei av jula. Men for meg er jula over når jobb og hverdag er i gang igjen. Godt vi er forskjellige😊 Anonymous poster hash: b722d...32b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #27 Skrevet 3. januar 2017 Ja, den ble ryddet bort 1. og 2. januar. For første gang var det ganske trist... Julepynten kom opp 22. desember, og treet 23. Får snart baby, og hele huset skal gjennomgås for rydding før den tid (ting tar tid med bekkenløsning). Anonymous poster hash: 8ea07...284
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #28 Skrevet 3. januar 2017 Her er jula over rett over nyttår og ferien er slutt. Anonymous poster hash: 71d97...bda
Iselilja Skrevet 3. januar 2017 #29 Skrevet 3. januar 2017 Kan bare svare for egen del, jeg elsker julepynten min. Jeg har bare fine ting som jeg legger bort med tungt hjerte i januar og som jeg tar frem med stor glede 22-23 desember. Jeg har det også slik, og mye av pynten er arvet av mennesker jeg savner eller laget av noen jeg er glad i. Her følges ikke juletrender. Vi har det samme år etter år.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #31 Skrevet 3. januar 2017 Evt når tar dere den vekk? Anonymous poster hash: b4c47...e16 Pleier å ha pynten til 13. dag, men denne gangen ble alt pakket vekk i dag. Skal i begravelse på fredag etter dødsfall i nærmeste familie, så da var jula over kjapt for var del. Anonymous poster hash: 93bd1...ffa
Mononoke Skrevet 3. januar 2017 #32 Skrevet 3. januar 2017 Jepp, eneste adventsstjernene som får stå til 20.dag jul 😊
Daquiry Skrevet 3. januar 2017 #33 Skrevet 3. januar 2017 Jepp! Alt røk ut i går, var for sliten til å ta det vekk 1 januar
blå2010+rosa2013 Skrevet 3. januar 2017 #35 Skrevet 3. januar 2017 holder på å rydde den vekk nå. er snart høygravid, 33 uker idag, så må ta det etapper. nå er det en liten drikke og matpause
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. januar 2017 #36 Skrevet 3. januar 2017 Jeg pakket vekk jula igår. Vil heller ha julepynt og julestemning i desember enn i januar så jeg pynter fullt opp på eller rett etter 1.advent 😊
aanonym Skrevet 3. januar 2017 #37 Skrevet 3. januar 2017 Jepp, eneste adventsstjernene som får stå til 20.dag jul Litt morsomt det, da. for adventen er jo definitivt over - den var egentlig slutt 24. desember:) Her har vi ryddet bort alt bortsett fra stue og kjøkken, det ryddes bort til helga. Lysene ute får antakelig stå litt til, det er mørketid her nord og vi trenger det lyset vi kan få.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #38 Skrevet 3. januar 2017 Ryddet alt vekk den 1 januar. Nytt år med fresh start. Rund vask av hele huset 😊 Anonymous poster hash: b7677...73c
Admin Skrevet 3. januar 2017 #39 Skrevet 3. januar 2017 Normalt pleier det å stå litt lengre, men i dag har jeg sakte og sikkert begynt å samle ting og pakke de bort. Juletreet prøvde å ta over stua med barnenåler, så da var det like greit at det forsvant ut, og da ble pynten borte også.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #40 Skrevet 3. januar 2017 Selvfølgelig ikke, julen varer til 13.dag (eventuelt 20.dag). Anonymous poster hash: 7b8dd...338
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #41 Skrevet 3. januar 2017 Pakket bort jula i dag. Anonymous poster hash: 5a069...b6d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #42 Skrevet 4. januar 2017 Pynter 23.og tar alt bort igjen 2 eller 3 januar. Når hverdagen kommer er jula over hos oss. Liker ikke jul.. Anonymous poster hash: 5121d...2ac
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #43 Skrevet 4. januar 2017 Hadde ikke tenkt til det, men juletreet mitt går i morra. Har ikke skjønt hvorfor det er så masse barnåler overalt, helt til jeg så katten min komme frem fra under juletreet. Hele ryggen hennes var grønn av barnåler Anonymous poster hash: dde99...166
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #44 Skrevet 4. januar 2017 Ja:) rubbel og bit. Vasket og pyntet med friske fine tulipaner:) pynter til jul tidlig i desember, så kjenner det blir nok jul. Godt med hverdag Anonymous poster hash: 54091...6f7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #45 Skrevet 4. januar 2017 Ei vanlig jul så hadde alt fått stå til helga,- også hadde juletre og adventsstjerner/annet julelys inne fått stått til neste søndagkveld... I år ryddet jeg alle julepynt på mandag,- og tre og lys blir i dag/morgen. Fikk aldri julestemning,- har ikke følt det har vært jul. Siden det er JEG som også må rydde bort alt den dag det skal skje, så ble det slik. Vet ikke hvorfor det ble slik i år, barn og mann har kost seg og er veldig fornøyd og var klar for arbeid/skole i dag. Jeg derimot føler meg nesten deprimert og vet ikke hvorfor... ELSKER jula,- men i år. Den kom så fort, var stress på jobb og med diveres fritidsaktiviteter helt frem til 23.des, juleaften var nesten som før, bortsett fra et par småting som var langt mindre "ødeleggende" enn hva som har skjedd tidligere,- men allikevel..Friske var vi også, både før og i jula, folk falt som fluer i bygda vi bor... Men det var selvsagt litt med på å ødelegge,- FRYKTEN for å bli syk var der. Omgangssyke for vårt hus sitt del, og influensaen som herjet og fortsatt herjer, for våre foreldre sin del. Hadde et par sykehusinnleggelser på to friske hhv 30 og 50 åringer i bygda,- så den er tøff,- foreldrene våre er mellom 70 og 80 alle sammen,- og ikke 100% helsemessig lenger... Men kan ikke si at det er det som er grunn heller,- for vi har hatt omgangssyke rett før og i jula, og det har ikke gått utover julestemninga mi,- selv om jeg har angst for det,- fordi jula er der likevel og jeg liker den så godt.... Anonymous poster hash: f068c...b0d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #46 Skrevet 4. januar 2017 Forsvinner førstkommende helg. Anonymous poster hash: 83f1d...60c
Jallavalla Skrevet 4. januar 2017 #47 Skrevet 4. januar 2017 Vi praktiserer 13 dag jul. Men er så ambivalent til dette. Er vokst opp med med 20ende dag jul og mamma beholdt konsekvent på den tradisjonen. Jeg synes det blir for lenge, selv om det faktisk satt langt inne å forkorte det med en hel uke når jeg selv fikk barn og skulle lage mine egne tradisjoner. Men julestemningen er forlengst borte, selv om pynten står. Alt er jo over nå, det er ikke "jul" lenger. Egentlig mister jeg julestemningen allerede 1 juledag. Jeg vurderer å endre tradisjonen og pynte til jul tidligere enn 23 desember som jeg alltid har gjort. Ikke juletreet, det står jeg fast på. Men alt det andre...eneste grunnen til at det står helt til 13 dag er jo egentlig fordi det er jo så mye styr å få det opp!! Så skal det stresses bort allerede etter en uke? Nei det blir for trist. Men vurderer altså å forflytte det litt...er jo så koslig å se pynten igjen etter 1 år, men hvorfor ikke pynte når man HAR stemningen og heller fjerne det litt tidligere? Det som er kjipt med å ta ned pynten er at det blir så mørkt i en periode. Kunne egentlig beholdt adventsstakene og stjernene kun for lyset.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #48 Skrevet 4. januar 2017 Vi praktiserer 13 dag jul. Men er så ambivalent til dette. Er vokst opp med med 20ende dag jul og mamma beholdt konsekvent på den tradisjonen. Jeg synes det blir for lenge, selv om det faktisk satt langt inne å forkorte det med en hel uke når jeg selv fikk barn og skulle lage mine egne tradisjoner. Men julestemningen er forlengst borte, selv om pynten står. Alt er jo over nå, det er ikke "jul" lenger. Egentlig mister jeg julestemningen allerede 1 juledag. Jeg vurderer å endre tradisjonen og pynte til jul tidligere enn 23 desember som jeg alltid har gjort. Ikke juletreet, det står jeg fast på. Men alt det andre...eneste grunnen til at det står helt til 13 dag er jo egentlig fordi det er jo så mye styr å få det opp!! Så skal det stresses bort allerede etter en uke? Nei det blir for trist. Men vurderer altså å forflytte det litt...er jo så koslig å se pynten igjen etter 1 år, men hvorfor ikke pynte når man HAR stemningen og heller fjerne det litt tidligere? Det som er kjipt med å ta ned pynten er at det blir så mørkt i en periode. Kunne egentlig beholdt adventsstakene og stjernene kun for lyset. Jeg kommer til å beholde stjernene en stund til. Huseieren pleier å ha utebelysningen minst til februar Anonymous poster hash: dde99...166
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #49 Skrevet 4. januar 2017 Vi pynter til jul 22. / 23. desember. (Adventspynt før det), og fjerner det 1. nyttårsdag. Vet at jula i følge "regelen" varer lengre, men for oss er jula over, og det er deilig å pakke bort, rydde og vaske huset før hverdagen starter. For meg er det ikke jul nå. Anonymous poster hash: b94e1...53f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #50 Skrevet 4. januar 2017 Ja! Hev ut juletre etter 2 juledag og pynten var vekke 4 dager etter jul. Anonymous poster hash: cded2...d89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå