Gå til innhold

Når rydder dere ut julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig blandt litt mer, skal man si utdannede, folk. De som insisterer på at julen begynner 1 advent er stort sett de som har gått livets harde skole, som deler visdomsord på FB og som hjertesmerter kjæreste og venner på samme sted.

De med litt mer møblerte hjem holder seg til tradisjonen med advent og jul fra den 23 desember. Se det om så ser du at dette stemmer nærmest uten unntak.

Anonymous poster hash: 83df9...cd2

Nå lo jeg litt her. Du klarer ikke å fremstå slik du ønsker med innleggene dine 😏

Anonymous poster hash: 9aa2a...3d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå lo jeg litt her. Du klarer ikke å fremstå slik du ønsker med innleggene dine 😏

Så hyggelig. Du derimot fremstår nok akkurat som du ønsker.

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig blandt litt mer, skal man si utdannede, folk. De som insisterer på at julen begynner 1 advent er stort sett de som har gått livets harde skole, som deler visdomsord på FB og som hjertesmerter kjæreste og venner på samme sted.

De med litt mer møblerte hjem holder seg til tradisjonen med advent og jul fra den 23 desember. Se det om så ser du at dette stemmer nærmest uten unntak.

... og ironisk nok er det de samme menneskene som som forbanner disse satans innvandrerne som kommer her med mål om å ødelegge Norges kultur og tradisjoner... 😂😂😂

Mens det i sannhet er de selv som gjør det.

Anonymous poster hash: 302ad...7f8

Skrevet

😘

Skrevet

Juletreet gikk 1. juledag. Nå står det noen grankvister i en liten vase på bordet, med en diskret juleduk. Stjerna henger enda. Det er alt.

Anonymous poster hash: bef23...9a4

Så trist!  Eg elskar romjula, med julebesøk og rolege dagar.  Det er ei eiga ro og høgtid i heimen, sjølv om eg må jobbe ein del.  Synes heilt ærleg synd på dykk som kastar gamle tradisjonar på båten.

Skrevet

... og ironisk nok er det de samme menneskene som som forbanner disse satans innvandrerne som kommer her med mål om å ødelegge Norges kultur og tradisjoner... 😂😂😂

Mens det i sannhet er de selv som gjør det.

Anonymous poster hash: 302ad...7f8

Har dere belegg for det dere skriver her? Er det gjort undersøkelser på dette?

Anonymous poster hash: 7f9ca...b7c

Skrevet

Pynter lillejulaften og tar det ned 13.dag jul. Eneste som ryker før den tid er pepperkakehuset. Det knuses på nyttårsaften når barn har vennesfest.

Anonymous poster hash: 8dcf8...13b
Skrevet

Så trist!  Eg elskar romjula, med julebesøk og rolege dagar.  Det er ei eiga ro og høgtid i heimen, sjølv om eg må jobbe ein del.  Synes heilt ærleg synd på dykk som kastar gamle tradisjonar på båten.

Jeg elsker også romjula. Det er jo DA det  ER jul t07066.gif Trist å ta ned julepynten når det først er jula og å ikke følge tradisjoner.

Anonymous poster hash: 8dcf8...13b

Skrevet

Nå lo jeg litt her. Du klarer ikke å fremstå slik du ønsker med innleggene dine

Dere fremstår mest som to kranglete 5 åringer begge to

Anonymous poster hash: bd104...dd3

Skrevet

Dere fremstår mest som to kranglete 5 åringer begge to

Anonymous poster hash: bd104...dd3

Vil ikke si jeg krangler da. Men hvorfor noen har behov for å være spydig mot andre pga hvordan de gjør det med julepynt forstår jeg ikke . ☺️

Skrevet

Så trist å lese om så mange som kaster julen ut nesten før den har begynt.

Og nei, det finnes overhodet ikke belegg for å si at julen nå i vår tid begynner allerede i adventstiden eller 1. desember. Julen begynner julaften, nå som alltid, men dessverre er det nå en del mennesker som ikke klarer å styre seg. I tillegg er det «in» å gi blaffen i både tradisjoner, gammel sedvane og alminnelig folkeskikk, og dermed sitter vi nå med to fløyer: de som feirer julen på forskudd, og kaster den tilsvarande tidlig ut, og den andre fløyen som holder fast på å feire julen nettopp i julen, og ikke på forskudd.

Jeg foretrekker jul i julen, hos oss varer julen til tjuende dag jul, 13. januar.

Anonymous poster hash: b8132...607

Skrevet

1.januar :)

Anonymous poster hash: 66df2...f7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...