Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #26 Skrevet 27. desember 2016 Tar som regel pynten ned i løpet av den første uken av januar, men lar stjernen henge til 13. eller 20. dag. Blir så mørkt og stusselig uten. Her holder vi ekte jul, og vanner den ikke ut ved å starte i november. Anonymous poster hash: 7f9ca...b7c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #27 Skrevet 27. desember 2016 Det tar jeg første helgen i januar. Har bursdag i begynnelsen av januar, og feirer alltid første helgen. Syns det er koselig å ha juletreet fremme da, også rydder vi bort alt dagen etter vi har hatt gjester 😊 Anonymous poster hash: 19d69...0b9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #28 Skrevet 27. desember 2016 Fordi vi er lei, og for oss er julen ferdig vi har hatt jul siden 1 desember. Ungene syntes det er stas å bytte ut julepynten med nyttårspynt ☺️ Hi Anonymous poster hash: 9aa2a...3d6 Hva har du som nyttårspynt? Anonymous poster hash: bd104...dd3
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #29 Skrevet 27. desember 2016 Fordi vi er lei, og for oss er julen ferdig vi har hatt jul siden 1 desember. Ungene syntes det er stas å bytte ut julepynten med nyttårspynt ☺️ Hi Anonymous poster hash: 9aa2a...3d6 Det er jo ikke du som definerer når jula er. 1. Desember er det ikke jul. Da er det en egen høytid som heter advent. Hvorfor har folk så tungt for det? Pynter du til påske til helt egne tider også, eller følger du høytiden der? Og hvorfor pynter du til jul i en annen høytid slik at du ikke orker å ha jul når det faktisk er jul? Anonymous poster hash: 29b74...878
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #30 Skrevet 27. desember 2016 Hva har du som nyttårspynt? Anonymous poster hash: bd104...dd3 Temaet er sølv og blått. Masse glitter og stas. Ballonger, lys ,lenker med lys og glitter. Bannere og pomponger. Så har vi slike tall som dette. Og bordet er dekket noe lignende . Anonymous poster hash: 9aa2a...3d6
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #32 Skrevet 27. desember 2016 Juletreet ryker 1. januar, og så tar jeg resten i løpet av første uka i januar. Da er det hverdag igjen. Kunne godt gjort det nå, føler vi har gått glipp av hele jula med bare feber og snørr på alle sammen i flere runder 😡😧 Anonymous poster hash: c1aef...485
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #34 Skrevet 27. desember 2016 Det er jo uten tvil de som er litt enklere møblet som spammer FB med juletre og nisser fra 1 desember og som hiver julen ut når den knapt har begynt. De skjønner rett og slett ikke gangen i det. Anonymous poster hash: 83df9...cd2
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #35 Skrevet 27. desember 2016 Det er jo uten tvil de som er litt enklere møblet som spammer FB med juletre og nisser fra 1 desember og som hiver julen ut når den knapt har begynt. De skjønner rett og slett ikke gangen i det. Anonymous poster hash: 83df9...cd2 Juletreet vårt kom opp 22 desember. Men du vet jo fasiten , så da sier vi det. Smarting 😉 Anonymous poster hash: 9aa2a...3d6
Elsker livet Skrevet 27. desember 2016 #36 Skrevet 27. desember 2016 Jula begynte julaften og varer til tjuende dag jul, 13. januar. Jeg klarer ikke å fatte hvorfor folk julepynter i adventstiden, hva er greia med å alltid være på forskudd, alltid ligge foran normalt skjema. Anonymous poster hash: b8132...607 Hadde butikkene og samfunnet ellers ventet, kunne jeg også ventet. Men når pynte jeg litt før jul og kaster det ut i romjula. Da har jeg fått nok av jula som startet 1 november.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #37 Skrevet 27. desember 2016 Hadde butikkene og samfunnet ellers ventet, kunne jeg også ventet. Men når pynte jeg litt før jul og kaster det ut i romjula. Da har jeg fått nok av jula som startet 1 november. Man kan da fint unngå å bli påvirket selv om butikkene bugner? Litt selvkontroll, så er det ingen problem å vente til julen virkelig begynner. Jeg vokste opp med en mor som ikke kunne få julen ut fort nok og det var alltid like trist at vårt hus var kjemisk fritt for julepynt mens andre hadde romjulskos. Anonymous poster hash: 83df9...cd2
soleia Skrevet 27. desember 2016 #38 Skrevet 27. desember 2016 Her kosar me oss med jula i stova. Den har jo berre vore her sidan fredagskvelden, og skal vere her halvanna veke til
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #39 Skrevet 27. desember 2016 Man kan da fint unngå å bli påvirket selv om butikkene bugner? Litt selvkontroll, så er det ingen problem å vente til julen virkelig begynner. Jeg vokste opp med en mor som ikke kunne få julen ut fort nok og det var alltid like trist at vårt hus var kjemisk fritt for julepynt mens andre hadde romjulskos. Anonymous poster hash: 83df9...cd2 Mine unger og vi voksne elsker julen og koser oss hele den mnd vi har pynten fremme. Men de liker også veldig godt nyttårspynten vi bruker, og spør etter den når romjulen starter. Anonymous poster hash: 9aa2a...3d6
TinaK 1990 Skrevet 27. desember 2016 #40 Skrevet 27. desember 2016 Jula forsvinner ut 1-2 januar. Jeg orker ikke komme tilbake fra jobb på nyåret tull julepynten hus når for meg jula og juleferie er over.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #41 Skrevet 27. desember 2016 1. Januar Anonymous poster hash: 39398...559
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #42 Skrevet 27. desember 2016 Juletreet gikk 1. juledag. Nå står det noen grankvister i en liten vase på bordet, med en diskret juleduk. Stjerna henger enda. Det er alt. Anonymous poster hash: bef23...9a4
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #43 Skrevet 27. desember 2016 I dag ble den ryddet ut. Rydder alltid bort i romjulen så jeg slipper å tenke på det når det blir fulle dager med jobb osv. Fikk vasket samtidig. Anonymous poster hash: 48010...afb
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #44 Skrevet 27. desember 2016 Juletreet er som oftes borte nyttårsaften. Da har vi ofte hvert hjemme og jeg kan pusle med det, ungene og mann hjelper gjerne til. I år skal vi bort på middag og vi har pyntet lite så kulig det får stå litt lengre. Men ikke mange dagene ut i det nye året før det forsvinner, for da skal det ordnes til to barnebursdager her i hus. Hadde vi ikke hatt så mange bursdager hadde det nok fått stå lengre. All julepynten forsvinner og jeg henter ikke frem alt jeg ryddet bort for å få plass til julepynten før bursdagene er ferrdige. Så i slutten av januar er huset tilbake til det normale. Anonymous poster hash: 6baeb...66d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #45 Skrevet 27. desember 2016 I morgen! Vi reiser på fjellet og blir borte til 2 januar. Da begynner vi på jobb/skole/barnehage igjen og for oss er da jula over. Nytt år.. Anonymous poster hash: 760b7...08f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #47 Skrevet 27. desember 2016 Tradisjoner endres. Nå er det mer vanlig å ha jul fra 1. desember til rett over nyttår. I gamle dager hadde man advent og så jul fra lille julaften til 13. dag jul. Anonymous poster hash: b353c...f38
Elsker livet Skrevet 27. desember 2016 #48 Skrevet 27. desember 2016 (endret) Man kan da fint unngå å bli påvirket selv om butikkene bugner? Litt selvkontroll, så er det ingen problem å vente til julen virkelig begynner. Jeg vokste opp med en mor som ikke kunne få julen ut fort nok og det var alltid like trist at vårt hus var kjemisk fritt for julepynt mens andre hadde romjulskos. Anonymous poster hash: 83df9...cd2 Jeg kan fint vente til julen begynner, men jeg har ikke så selvkontroll at jeg uansett ikke holder på å bli gal av julepynt etter 2. juledag. Det er ingen andre i familien som bryr seg om det blir på den ene eller andre måten. Endret 27. desember 2016 av Elsker livet
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #49 Skrevet 27. desember 2016 Tradisjoner endres. Nå er det mer vanlig å ha jul fra 1. desember til rett over nyttår. I gamle dager hadde man advent og så jul fra lille julaften til 13. dag jul. Anonymous poster hash: b353c...f38 Nei, det er ikke vanlig blandt litt mer, skal man si utdannede, folk. De som insisterer på at julen begynner 1 advent er stort sett de som har gått livets harde skole, som deler visdomsord på FB og som hjertesmerter kjæreste og venner på samme sted. De med litt mer møblerte hjem holder seg til tradisjonen med advent og jul fra den 23 desember. Se det om så ser du at dette stemmer nærmest uten unntak. Anonymous poster hash: 83df9...cd2
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #50 Skrevet 27. desember 2016 Juletreet gikk 1. juledag. Nå står det noen grankvister i en liten vase på bordet, med en diskret juleduk. Stjerna henger enda. Det er alt. Anonymous poster hash: bef23...9a4 Så trist med en slik holdning! Anonymous poster hash: 7a681...4c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå