Gå til innhold

Fant nettop min 4 åring med...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff ringte legevakt nå... han rådet meg til å ta det med ro i kveld og se an om hun får feber i morgen... han mente det ikke gikk så fort? At man får feber først og at det tar tid før det blir sepsis? Du som jobber med dette, mener du jeg ikke bør slå meg til ro med dette svaret? Bør jeg sjekke mye i natt? Evt bare dra inn?hi

Anonymous poster hash: 23894...7e3

Hør på legevakten du.

Du har ingen garanti for at folk her inne, har den yrkestittelen de påstår at de har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det høres normalt ut at en fireåring stapper en saks i rompa..beklager.

Ingen av mine barn har gjort noe slikt(opptil 11 år), og ikke tante/ og eller gudbarna jeg har(også alle de barna er opp til 11 år).. aldri hørt noe slikt av andre heller..

Skrevet (endret)

Ring legevakten. Mulig de har åpent på psykiatrisk legevakt også, de har nok bedre kompetanse på selve handlingen. Dette er veldig alvorlig. Det må ha vært smertefullt og hva får en 4-åring til å ønske å skade seg selv på den måten?

Jeg har jobbet med barn som har blitt seksuelt misbrukt, og derfor opplevd mye rart med disse barna pga traumene og opplevelsene de sitter igjen med, men dette var virkelig drøyt.

Anonymous poster hash: 55397...7a7

Og nettopp derfor er du kanskje en anelse "yrkesskadet", og har vanskelig for å klare å se alternative forklaringer?

Endret av Winterlady.
Skrevet

Jeg synes ikke det høres normalt ut at en fireåring stapper en saks i rompa..beklager.

Ingen av mine barn har gjort noe slikt(opptil 11 år), og ikke tante/ og eller gudbarna jeg har(også alle de barna er opp til 11 år).. aldri hørt noe slikt av andre heller..

Hvis barnet har barnemark, så kan det visst klø noe vanvittig oppi der....

Skrevet

Hvis barnet har barnemark, så kan det visst klø noe vanvittig oppi der....

Det kan det.

Men da ville der vært mer naturlig å si ifra til foreldrene at barnet føler ubehag enn å stappe en saks opp der... det å stikke ting opp der og, en saks atpåtil, er noe en fireåring nesten ikke burde vite er mulig.

Skrevet

Dra til lege! For det første kan hun ha skadet seg, for det andre er det ikke normalt for et barn å stikke ting opp i rumpa. Tror det er viktig at dere får tak i en profesjonell som kan snakke med henne og finne ut om det ligger noe annet bak. Ikke spør henne selv.

Anonymous poster hash: 7fa3c...4c8

Det er HELT normalt at små barn utforsker med ting både her og der! Så slutt å overdrive. Min 3-åring hadde fingeren langt oppi rompa her en dag, og hadde putta tissen i en vaskemiddelkork som lå i dusjen. Det er HELT normalt!

Anonymous poster hash: 27420...509

Skrevet

Det kan det.

Men da ville der vært mer naturlig å si ifra til foreldrene at barnet føler ubehag enn å stappe en saks opp der... det å stikke ting opp der og, en saks atpåtil, er noe en fireåring nesten ikke burde vite er mulig.

Nei, alle barn er ikke like. Tror du virkelig at alle 3-4 åringer med barnemark går og sier til mamma og pappa at det er ubehag i rumpa?

Skrevet

Ring legevakten. Mulig de har åpent på psykiatrisk legevakt også, de har nok bedre kompetanse på selve handlingen. Dette er veldig alvorlig. Det må ha vært smertefullt og hva får en 4-åring til å ønske å skade seg selv på den måten?

Jeg har jobbet med barn som har blitt seksuelt misbrukt, og derfor opplevd mye rart med disse barna pga traumene og opplevelsene de sitter igjen med, men dette var virkelig drøyt.

Anonymous poster hash: 55397...7a7

Åh hereminfred. Du er virkelig ikke god. Håper ikke du har barn så overdramatisk og GAL som du er!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Kanskje hun klødde i rompa, og brukte saksen som hjelpemiddel. Barnemark går det mye av. Til dere som henstiller til psykiatri, har dere egentlig kunnskap om dette?

Skrevet

Hvordan gikk det?

Sjekket henne to ganger etter kl 01 i natt. Ikke feber, sov godt. Snakket med henne da vi stod opp. Snakket rolig med henne om at hun kan snakke med meg og pappaen om det er noe hun lurer på om rompa og tissen. Sa at hvis hun klør, så kan hun gi beskjed- så skal vi prøve hjelpe henne. Hun sier hun klødde, og glemte ta den ut? Jeg sa hun ikke måtte ta skarpe ting i rumpa for da kunne hun få sår... dette var hun enig i. Hun virker helt normal 😳 Huff føler meg forferdelig som glemte å ta ned saksen fra rommet hennes... ikke lenge siden hun hadde stappet et hel stor kongle (pynt) ned i trusa. Hun stapper også bamser Osv inn i pyjamasen for tiden... håper virkelig ikke denne handlingen er symptom på at hun sliter med noe psykisk 😳 Takk for alle svar... hi

Skrevet

Hvordan har det gått med henne i dag HI?

Anonymous poster hash: 7bbb9...77a

Skrevet
Sjekket henne to ganger etter kl 01 i natt. Ikke feber, sov godt. Snakket med henne da vi stod opp. Snakket rolig med henne om at hun kan snakke med meg og pappaen om det er noe hun lurer på om rompa og tissen. Sa at hvis hun klør, så kan hun gi beskjed- så skal vi prøve hjelpe henne. Hun sier hun klødde, og glemte ta den ut? Jeg sa hun ikke måtte ta skarpe ting i rumpa for da kunne hun få sår... dette var hun enig i. Hun virker helt normal Huff føler meg forferdelig som glemte å ta ned saksen fra rommet hennes... ikke lenge siden hun hadde stappet et hel stor kongle (pynt) ned i trusa. Hun stapper også bamser Osv inn i pyjamasen for tiden... håper virkelig ikke denne handlingen er symptom på at hun sliter med noe psykisk Takk for alle svar... hiAnonymous poster hash: 23894...7e3

Dette hører jo ikke ut som normal adferd da... kongle i trusa, saks i rompa? Eh..

Anonymous poster hash: d70fb...819

Skrevet

Dette jobber jeg (desverre) med.. Værsåsnill å få henne til legevakt. I verste fall kan det være sår i anus som blir septisk. Google det om du ikke vet hva det er. Det går FORT hos små barn om de ikke får hjelp.

Anonymous poster hash: e8546...afc

Herregud så hysterisk da. De ville ikke gitt henne ab profylaksefor dette uansett. Hvis det ikke blør mer, har det helt sikkert gått greit HI.

Anonymous poster hash: 1aff9...b7b

Skrevet

Jeg ville absolutt fått dette sjekket mer. For nei, det er faktisk ikke normalt at unger stapper ting opp i rumpa. På samme måte som når barn begynner å nevne tiss og munn i samme setning.

Du sier du alltid er sammen med henne utenom barnehagen. Hva om hun blir misbrukt i barnehagen? Som mor hadde jeg aldri fått ro om jeg bare hadde slått meg til ro med at barn gjør slike ting. For de fleste barn gjør det IKKE.

Anonymous poster hash: 266c6...53d

Skrevet

Hvordan kan du vite om de har gjort det eller ikke selv om du ikke har hørt om det? Barn gjør (heldigvis) mye rart som foreldrene ikke får høre om. Vi fortalte ikke foreldrene våre om "rompedoktorlekene" vi heller og vi bedyret selvfølgelig at vi aldri lekte sånne leker når temaet kom opp. Tiss og rompe er spennende i den alderen, og mye "ulovlig" er godt, også for barn. Derfor er det viktig å ikke bli hysterisk når man oppdager sånne ting også.

Skrevet

Jeg ville absolutt fått dette sjekket mer. For nei, det er faktisk ikke normalt at unger stapper ting opp i rumpa. På samme måte som når barn begynner å nevne tiss og munn i samme setning.

Du sier du alltid er sammen med henne utenom barnehagen. Hva om hun blir misbrukt i barnehagen? Som mor hadde jeg aldri fått ro om jeg bare hadde slått meg til ro med at barn gjør slike ting. For de fleste barn gjør det IKKE.

Anonymous poster hash: 266c6...53d

Ro deg helt ned...! Jo, det er faktisk vanlig at barn utforsker rumpe og tiss...! Rumpedoktor var en populær lek på 80 tallet i hvert fall 😉 Vi må ikke krisemaksimere absolutt ALT!

Anonymous poster hash: 04b34...2d4

Skrevet

Eldste her i huset puttet den lille metall-dingsen på en hårstrikk i rompa når hun var rundt 4 år. Fikk den ikke ut igjen og måtte ha hjelp. Vi fikk den lett ut, men husker jeg fikk litt panikk etterpå. Vi tok en tur til legen dagen etter og hun mistenkte barnemark. Vi sjekket med lommelykt neste natt og det stemte.

Husker jeg sendte ungen ut med far når vi hadde vært inne hos legen en liten stund, slik at jeg kunne snakke med henne uten at barnet hørte. Jeg rakk ikke spøre før legen lo og sa at jeg skulle ta det helt med ro. Det var langt fra første barnet hun hadde hatt der inne pga lignende ting. Barnemark, soppinfeksjon og ren nysgjerrighet gikk igjen som årsak. 😜😄

Jeg hadde aldri hørt om lignende og ikke fortalte vi det til en levende sjel etterpå.

De to mellomste har aldri gjort noe slik.

Så fikk vi minstemann. Da han var rundt 3 år, fant han ei flaske med lim... etter at han hadde badet for kvelden, mens jeg var oppe for å hente pysj til han. Utrolig hvor mye en unge kan klare på noen minutter og utrolig hvor mye lim det kan være i en så liten flaske.... 🙈

...og gjett hvor gutten hadde tømt den... Joda, hele tisseluren, pungen, låra og magen var godt smurt.. 🙈🙈🙈 Vaske lim fra en pung er ikke barebare... Det ble ett laaaangt bad, for å si det sånn... 😂😂😂

Dette fikk jo søsknene snusen i og når panikken fikk lagt seg, gutten var ren igjen og ingen skade var skjedd, ja, da fikk vi oss en god latter. 😂😂

I ettertid ble selvfølgelig historien fortalt av søsknene, til besøkende her, og himmel og hav for noen historier vi har fått tilbake. 😂😂😂

Så at dette er noe som kan skje uten at det er snakk om misbruk, traumer og det som værre er, kan garantere deg! 😄😄😄

Selvfølgelig skal man reagere om det gjentar seg og man må jo snakke med barna om det osv.

Men psykiatrisk legevakt osv, nei, nei, nei.

Dere har gjort det helt rett i å snakke rolig med henne og så lenge hun er glad og fornøyd og slik som hun pleier, så er det nok bra. ☺

Anonymous poster hash: d9d50...d2e

Skrevet

Jeg puttet alt mulig rart i rumpa og tissen da jeg var barn på 80tallet. Var ekstremt nysgjerrig. Aldri blitt misbrukt.

Anonymous poster hash: b5805...849

Skrevet

Jeg hadde en veninne som puttet en glassflaske opp i tissen da vi var små. Hun ble tatt med til lege for å få den fjernet.

Anonymous poster hash: 5f98c...df7

Skrevet

Må bare fortelle en historie vi fikk høre her. 😂😂

Sønnen til ei venninne av meg hadde vært hos tannpleier for første gang. (Var vel rundt 4 år da kansje.)

I premie hadde han valgt seg en liten ring.

Når han badet for kvelden ropte han desperat fra badet. Han hadde puttet ringen på tissen og så satt den fast!

Litt styr (inkludert olje, hylgrining fra gutten osv) for å få den av, men det gikk bra til slutt.

Mora la ringen på kanten på vasken og snakka med gutten om det som burde snakkes om osv, mens hun gjorde ferdig kveldsstellet og la gutten. Innen den tid var ringen glemt for henne.

Neste kveld kom hun på dette med ringen når de skulle gå på badet. Men da var ringen borte.

Hun spurte gutten og svaret var: "Jeg gav den til Emma i barnehagen i dag." (Kjæresten hans.) 😂😂😂😂😂

...og som hun sa, da hun fortalte dette; "Én ting er jo at vi vet at han hadde den på tissen dagen før.. 😜😄 ...Men hva kommer dem til å tenke om oss, ikke hvis, men NÅR han forteller det!!! 🙈🙈🙈🙈"

Denne har vi ledd godt av. ...og av lille, fine Emma som kom hjem til dem senere og viste fram den fine ringen hun hadde fått. 😂😂😂

Jaja, det var jo veldig snilt da og ikke akkurat noen krise, men litt komisk var det jo. 😄😄😄

Skrevet

"Aldri hørt" - altså, tror du det er noe foreldrene direkte skryter av hvis det skjer...?

Anonymous poster hash: 7403a...824

Skrevet

Eldste her i huset puttet den lille metall-dingsen på en hårstrikk i rompa når hun var rundt 4 år. Fikk den ikke ut igjen og måtte ha hjelp. Vi fikk den lett ut, men husker jeg fikk litt panikk etterpå. Vi tok en tur til legen dagen etter og hun mistenkte barnemark. Vi sjekket med lommelykt neste natt og det stemte.

Husker jeg sendte ungen ut med far når vi hadde vært inne hos legen en liten stund, slik at jeg kunne snakke med henne uten at barnet hørte. Jeg rakk ikke spøre før legen lo og sa at jeg skulle ta det helt med ro. Det var langt fra første barnet hun hadde hatt der inne pga lignende ting. Barnemark, soppinfeksjon og ren nysgjerrighet gikk igjen som årsak. 😜😄

Jeg hadde aldri hørt om lignende og ikke fortalte vi det til en levende sjel etterpå.

De to mellomste har aldri gjort noe slik.

Så fikk vi minstemann. Da han var rundt 3 år, fant han ei flaske med lim... etter at han hadde badet for kvelden, mens jeg var oppe for å hente pysj til han. Utrolig hvor mye en unge kan klare på noen minutter og utrolig hvor mye lim det kan være i en så liten flaske.... 🙈

...og gjett hvor gutten hadde tømt den... Joda, hele tisseluren, pungen, låra og magen var godt smurt.. 🙈🙈🙈 Vaske lim fra en pung er ikke barebare... Det ble ett laaaangt bad, for å si det sånn... 😂😂😂

Dette fikk jo søsknene snusen i og når panikken fikk lagt seg, gutten var ren igjen og ingen skade var skjedd, ja, da fikk vi oss en god latter. 😂😂

I ettertid ble selvfølgelig historien fortalt av søsknene, til besøkende her, og himmel og hav for noen historier vi har fått tilbake. 😂😂😂

Så at dette er noe som kan skje uten at det er snakk om misbruk, traumer og det som værre er, kan garantere deg! 😄😄😄

Selvfølgelig skal man reagere om det gjentar seg og man må jo snakke med barna om det osv.

Men psykiatrisk legevakt osv, nei, nei, nei.

Dere har gjort det helt rett i å snakke rolig med henne og så lenge hun er glad og fornøyd og slik som hun pleier, så er det nok bra. ☺

Tusen takk for at du skrev dette. Har hatt vondt i magen siden dette skjedde... ikke noe gøy å lese at dette muligen kan bety psykisk sykdom og overgrep?! Blir helt kvalm... 🙁 Hi

Skrevet

Sjekk henne for barnemark.

Jeg hadde eksem i ørene da jeg var 4. Det klødde så enormt, og jeg ville ikke "plage" foreldrene mine med det. Så jeg fant en synål og klødde og klødde meg inni ørene. Det var helt fantastisk godt (og litt sånn deilig vondt), så jeg sovnet rett etter. Gikk heldigvis fint med trommehinna, men da jeg våknet om morgenen var hele puta, ansiktet mitt og håret rødt av blod.

Om barnet klør i rompa, er det ikke så annerledes å klø seg der enn andre steder. Det er ikke alle ting som barna gjør med rompa og tissen som er seksualiserte. Noen ting dreier seg kun om en kroppsåpning som klør.

Selvfølgelig kan det være lurt å følge litt med. Men jeg hadde ikke tatt helt av i panikk.

Er du bekymret, så få deg en time til legen og snakk ut om bekymringene dine!

Anonymous poster hash: 1273d...39c

Skrevet

Tusen takk for at du skrev dette. Har hatt vondt i magen siden dette skjedde... ikke noe gøy å lese at dette muligen kan bety psykisk sykdom og overgrep?! Blir helt kvalm... Hi

Saksen i rompa er jo en ting, men når du forteller at det er gjentakende oppførsel å putte ting i/ved/rundt tissen og rompa, så er det jo greit at du blir litt bevisst og oppmerksom på at det kan ha sine grunner. 

Anonymous poster hash: c29eb...ed7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...