Gå til innhold

Fant nettop min 4 åring med...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saks i rompa!! En liten saks..hun holdt på med den oppe og klippet før i dag og begge vi voksne glemte å legge den vekk 😞 Heldigvis sjekket vi henne før vi la oss... saksen var godt oppe i rumpen og det var litt blod på den... ingen synlige rifter i hullet eller rett innenfor... hadde det blødd mye hadde det vel rent ut rumpa? Jeg får jo ikke sett skadene på innsiden.. skal jeg bare la det gå? Hva kan legevakt evt gjøre? Det var snakk om noe blod på skaftet når vi drog det ut... snakket med henne nå: ingen smerter og var normal. Hva får henne til å gjøre slik 😱😱😱

Anonymous poster hash: 23894...7e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ringt legevakta og spurt om råd der. Ikke noe å ta lett på, det kan jo være innvendige rifter!

Anonymous poster hash: 7bbb9...77a

Skrevet

Dra til lege! For det første kan hun ha skadet seg, for det andre er det ikke normalt for et barn å stikke ting opp i rumpa. Tror det er viktig at dere får tak i en profesjonell som kan snakke med henne og finne ut om det ligger noe annet bak. Ikke spør henne selv.

Anonymous poster hash: 7fa3c...4c8

Skrevet

Dette ville jeg ikke bare latt gå,kom dere til lege. Det er absolutt ikke normalt at et barn på 4 år putter noe oppi rompa. Her tror jeg det ligger noe bak. Lykke til hos legen.

Anonymous poster hash: 6916f...13a

Skrevet

Dette ville jeg ikke bare latt gå,kom dere til lege. Det er absolutt ikke normalt at et barn på 4 år putter noe oppi rompa. Her tror jeg det ligger noe bak. Lykke til hos legen.

Anonymous poster hash: 6916f...13a

Hvorfor ikke? Det gjorde jeg da jeg var fire år. Ingenting hadde skjedd.

Anonymous poster hash: a9b97...821

Skrevet

Ring legevakten. Mulig de har åpent på psykiatrisk legevakt også, de har nok bedre kompetanse på selve handlingen. Dette er veldig alvorlig. Det må ha vært smertefullt og hva får en 4-åring til å ønske å skade seg selv på den måten?

Jeg har jobbet med barn som har blitt seksuelt misbrukt, og derfor opplevd mye rart med disse barna pga traumene og opplevelsene de sitter igjen med, men dette var virkelig drøyt.

Anonymous poster hash: 55397...7a7

Skrevet

Det er da ikke uvanlig at barn gjør sånne eksperimenter.

Men ekkelt å tenke på at det kan være rifter lenger opp ja.

Anonymous poster hash: 7403a...824

Skrevet

Hvorfor ikke? Det gjorde jeg da jeg var fire år. Ingenting hadde skjedd.

Anonymous poster hash: a9b97...821

Er det bare jeg som føler dette blir hauset veldig opp?

Anonymous poster hash: e44fc...164

Skrevet

Off nå fikk jeg vondt i magen? Tror dere det er noe alvorlig bak?! Hun er en glad og oppegående 4 åring? Har ledd masse og kost seg i hele dag. Er med henne hele tiden så og si utenom barnehagen, så vet hun ikke blir seksuelt misbrukt el.l? Kan ikke barn i den alderen utforske? Hun har prøvd å stappe leker opp før? Kan det være noe hun bare hadde for hånd? Det var en liten saks, så skaftet var ikke så langt inne. Tynt i enden, så kan være det ikke gjorde vondt å stappe inn. Tipper blodet har kommet da hun har beveget seg når hun har sovnet 😢 Hi

Skrevet

Nei...greit å få sjekket opp mtp rifter. Men, selvskading, psykiatri.. det blir for drøyt.

Hadde 4 åringen sovnet? Sa hun ikke i fra selv? Hva fikk dere til å tenke at den var i rumpa?

Anonymous poster hash: 2bc4d...ba1

Skrevet

Dra til lege! For det første kan hun ha skadet seg, for det andre er det ikke normalt for et barn å stikke ting opp i rumpa. Tror det er viktig at dere får tak i en profesjonell som kan snakke med henne og finne ut om det ligger noe annet bak. Ikke spør henne selv.

Anonymous poster hash: 7fa3c...4c8

Eeeh, har du møtt barn før? 

Jeg har møtt flere barn via jobb som har stukket ting i rumpa, selv om det ikke har vært snakk om ei saks. Ærlig talt! 

Anonymous poster hash: 0ded0...f52

Skrevet

Nei...greit å få sjekket opp mtp rifter. Men, selvskading, psykiatri.. det blir for drøyt.

Hadde 4 åringen sovnet? Sa hun ikke i fra selv? Hva fikk dere til å tenke at den var i rumpa?

Anonymous poster hash: 2bc4d...ba1

Ja sovnet. Faren tok av dynen for å snu den rundt... lå feil vei på langs... da så han boksen nede og saksen. Han er jo helt fra seg 😞 Får sjekke henne noen ganger i natt ... bare flaks vi så det!! Hva om hun hadde snudd seg på rygg ila natten.. huff

Skrevet

Ja sovnet. Faren tok av dynen for å snu den rundt... lå feil vei på langs... da så han boksen nede og saksen. Han er jo helt fra seg 😞 Får sjekke henne noen ganger i natt ... bare flaks vi så det!! Hva om hun hadde snudd seg på rygg ila natten.. huff

Kanskje hun puttet den oppi for å eksperimentere. Og synes det var for flaut å spør om dere ville hjelpe henne og ta den ut?

Søsknene mine (har 6), har gjort mye rart oppigjennom.. puttet strikkepinner, sprettball,biter av en madrass og gud vet hva i både anus og nese...

Skrevet

Kanskje hun puttet den oppi for å eksperimentere. Og synes det var for flaut å spør om dere ville hjelpe henne og ta den ut?

Søsknene mine (har 6), har gjort mye rart oppigjennom.. puttet strikkepinner, sprettball,biter av en madrass og gud vet hva i både anus og nese...

Ja hun var tydelig flau da vi vekket henne... prøvde å spørre hvorfor, kjeftet ingenting.. hun så bare flau ut og ville sove.... 😞Hi

Skrevet

Barn kan putte mye rart i rumpa... Det er normalt at de små utforsker kroppene sine på mange rare vis. Husker godt vi lekte "rumpe-doktor" når jeg var liten.

Når du sier i rumpa mener du i sprekken eller i anus. Har hun hatt saksen i selve anus hadde jeg fulgt med og ringt legevakten hvis det kom mer blod. Men hvis ikke hadde jeg ikke gjort noe stort nummer av dette. Det virker som et barn som bare utforsket kroppen sin.

Anonymous poster hash: 04b34...2d4

Skrevet

Barn kan putte mye rart i rumpa... Det er normalt at de små utforsker kroppene sine på mange rare vis. Husker godt vi lekte "rumpe-doktor" når jeg var liten.

Når du sier i rumpa mener du i sprekken eller i anus. Har hun hatt saksen i selve anus hadde jeg fulgt med og ringt legevakten hvis det kom mer blod. Men hvis ikke hadde jeg ikke gjort noe stort nummer av dette. Det virker som et barn som bare utforsket kroppen sin.

Takk for svar. Godt å få slike svar også og se at det jeg tenker ang dette ikke er helt på bærtur.. skal sjekke henne flere ganger i natt og se etter blod. Den var et stykke opp i anus ja... blodspor på skaftet... 🙁

Skrevet

Takk for svar. Godt å få slike svar også og se at det jeg tenker ang dette ikke er helt på bærtur.. skal sjekke henne flere ganger i natt og se etter blod. Den var et stykke opp i anus ja... blodspor på skaftet... 🙁

Mest sannsynlig er det ikke skjedd noe. Men er jo greit å ta en prat i morgen. Fortelle henne at det er normalt å være nysgjerrig på kroppen sin, men skarpe ting må man ikke bruke. Da kan man skjære seg og få sår. Og det kan blø og gjøre vondt.

Jeg hadde ikke tolket dette i verste mening slik noen over her gjør i hvert fall 😉

Tror dette bare har vært et uskyldig eksperiment. Men følg med hvis det skulle komme mer blod. Analen tåler endel, og blodet er nok bare fra en rift.

Skrevet

Takk for svar. Godt å få slike svar også og se at det jeg tenker ang dette ikke er helt på bærtur.. skal sjekke henne flere ganger i natt og se etter blod. Den var et stykke opp i anus ja... blodspor på skaftet...

Hvorfor ringer dere ikke legevakten for råd?

Anonymous poster hash: b8e9a...488

Skrevet

Jeg ville heller ikke tenkt det værste med en gang, men kanskje snakket med henne om rumpa og tissen. Gjør henne helt klar over at hun kan snakke med dere om det er noe hun lurer på om kroppen.

Om det kom blod, tyder det på at drt er ett sår der. Om saksen ikke var ren, kan det bli betennelse. Ville uten tvil sjekket/snakket med lege.

Kjedelig med innvendig infisert sår...

Anonymous poster hash: abcc3...8ad

Skrevet

Dette jobber jeg (desverre) med.. Værsåsnill å få henne til legevakt. I verste fall kan det være sår i anus som blir septisk. Google det om du ikke vet hva det er. Det går FORT hos små barn om de ikke får hjelp.

Anonymous poster hash: e8546...afc

Skrevet

Dette jobber jeg (desverre) med.. Værsåsnill å få henne til legevakt. I verste fall kan det være sår i anus som blir septisk. Google det om du ikke vet hva det er. Det går FORT hos små barn om de ikke får hjelp.

Huff ringte legevakt nå... han rådet meg til å ta det med ro i kveld og se an om hun får feber i morgen... han mente det ikke gikk så fort? At man får feber først og at det tar tid før det blir sepsis? Du som jobber med dette, mener du jeg ikke bør slå meg til ro med dette svaret? Bør jeg sjekke mye i natt? Evt bare dra inn?hi

Skrevet

?

Skrevet

Jeg som svarte deg over her. Ja, i de fleste tilfeller kommer feber først. Men som regel går det veldig fort over til å bli alvorlig med de minste. Spesielt om det gjelder slimhunner og infeksjon. Hvor alvorlig dette er kan jeg umulig gi deg svar på over nett uten å ha sett barnet eller kjent på henne. Det samme gjelder legevakten. Om du har beskrevet for dem bedre enn oss, vet jeg heller ikke. Ville fulgt med tempen hennes. Jeg sier IKKE dette for å skremme deg. I det hele tatt. Jeg vil bare at du skal være klar over at feber ikke nødvendigvis er første tegn.

Hva har denne saksen vært brukt til? Jeg ville nok ikke vært så obs om det ikke var anus. Bakterier fra underlivet er ikke nødvendigvis det beste å få i et sår. Men igjen, jeg vet ikke hva som betegnes her med blod. Mye, lite, langt opp, det blir litt antakelser fra min side.

Dersom du har forklart alt til legevakten er det ganske sannsynlig at de nå er klar over problemet, dersom hun skulle bli dårlig. Bor du langt unna?

Skrevet

Selvfølgelig skal man være på vakt med tanke på sår, rifter og betennelse, men DIB må slutte å sykeliggjøre all oppførsel... Det er kanskje pussig at et barn velger å putte en saks i baken (neppe ment å skade seg selv), men at et barn er litt opptatt av tiss eller rumpe er ikke unormalt. Ville heller vært mer på vakt om det var noe som var gjentagende. Dessuten bør det ikke være vanskelig å ha en samtale med en fireåring om dette. Skam om rumpe kommer gjerne litt senere.

Anonymous poster hash: 34e91...b92

Skrevet

Jeg synes også svarene her er i overkant ensporede og dramatiserende.

Det første jeg hadde tenkt på her og det som er mest opplagt, det er faktisk at hun klør i endetarmen. Kan hun ha barnemark?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...