Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #51 Skrevet 19. desember 2016 Ingenting som heter "frastå". Anonymous poster hash: 71d22...fc2 Frastå er et helt vanlig ord og betyr å la være noe😊 Anonymous poster hash: 82a24...964
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #52 Skrevet 19. desember 2016 Jeg har akkurat tatt en kur med flagyl antibiotika, skal ikke drikke alkohol under kuren eller i ti dager etterpå pga antabus-effekt Jeg fikk kuren pga en betennelse i tannkjøttet Anonymous poster hash: 34099...81e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #53 Skrevet 19. desember 2016 Du kan jo ha omgangssyken noen dager før, slik at magen ikke er helt i lage når dere er hos svigers. Anonymous poster hash: b27ef...46b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #54 Skrevet 19. desember 2016 Drikkes det virkelig så mye alkohol i julen at det er et problem å si nei? Erdet ikke barn tilstede hos dere? Anonymous poster hash: da474...651
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #55 Skrevet 19. desember 2016 Ikke alle vil fortelle det tidlig. HI, gjør som den lengre opp foreslo. Skjul at du ikke drikker. Anonymous poster hash: ff3b6...a22 Men OM det skulle gå galt (er jo det mange begrunner det med når man venter),- så vil du vel uansett få en sorgreaksjon. Er det ikke da bedre at alle vet at dere er gravide,- og om dere mister så er det grei skuring å forklare hvorfor dere er triste/oppførere dere "annerledes". Om dere velger IKKE fortelle, og det går galt, så må man liksom både fortelle man VAR gravid, men at man mistet og derfor er man som man er.. Vil tro det er vanskelig å skjule de reaksjoner man får om det skulle gå galt uansett. I hvert fall for de nærmeste. For dere er jo like gravide nå, som dere vil være om evt 12 uker VI tenkte i alle fall slik når vi fortalte det, forholdsvis tidlig, til våre foreldre.. Nå gikk det heldigvis bra,- begge gangen for oss. Men tror at det hadde vært en "lettelse" OM det hadde gått galt at alle allerede visste. Jeg trodde jeg var gravid utenfor livmor med den ene,- og da var det noen lange timer fra lege til vi kom til sykehus og fikk sjekket. Og da var det godt å kunne snakke med andre om hvor vi skulle, hvorfor og ikke bare vare "oss" i sorgen som evt kunne komme.... Men det var oss,- folk må gjøre som man vil,- men tenker det blir litt ekstra stress å holde det hemmelig i flere dager,- hvorfor ikke fortelle og nyte denne tiden fullt ut fra dag en,- tenker jeg Anonymous poster hash: ad8df...4dc
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #56 Skrevet 19. desember 2016 De er jo aller nærmeste familie, så jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke vil si det. De er jo som vil være nærmest til å støtte dere dersom det skulle vise seg å ikke bli noe av. Anonymous poster hash: bc699...eab
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #57 Skrevet 19. desember 2016 Frastå er et helt vanlig ord og betyr å la være noe Anonymous poster hash: 82a24...964 Nei, frastå er ikke et ord, men du mener sikkert avstå, som betyr det du sier. Anonymous poster hash: bc699...eab
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #58 Skrevet 19. desember 2016 Frastå er ikke et ord: http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Frastå&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Anonymous poster hash: dbe3a...dbb
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #59 Skrevet 19. desember 2016 Vi fant ut igår at jeg bærer på en liten spire ❤ Vi reiser til svigers lille julaften og blir der noen dager. I år er det voksenjul uten barn tilstede. Jeg ELSKER baileys, og jeg sier aldri nei takk til et glass hvitvin. Før nå, selvsagt. Vi synes det er litt tidlig å fortelle enda, da jeg bare er 4+0 på vei. Sier jeg nei takk til alkohol så mange dager på rad fatter de garantert mistanke. Har dere noen triks? Lurte på å si at jeg gikk på pencillin, men har jeg noen god grunn for å gå på det? 😅 noen bedre forslag? Anonymous poster hash: dc550...db3 Ta på støtte for handleddet og senebetennelse. Der er betennelse dempende medisin og da tar du folat tabletter i staden for. Anonymous poster hash: d31c1...3fa
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #60 Skrevet 19. desember 2016 Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen ikke kan fortelle til sine nærmeste at de er gravide. Hvorfor skal det være hemmelig??? Anonymous poster hash: 1db23...424
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #61 Skrevet 19. desember 2016 Frastå er ikke et ord: http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Frastå&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=bokmaal Anonymous poster hash: dbe3a...dbb Kva tenker du når du leste ordet og sammenheng med ? Men må lage diskusjon om det og da redda du verden ? Bruk det lille du har men NEI. Må PIRKE. Spyr av folk som må PIRKE MEN DEI VEIT INNERST INNE KVA PERSON VILLE FRAM TIL. Anonymous poster hash: d31c1...3fa
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #62 Skrevet 19. desember 2016 Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen ikke kan fortelle til sine nærmeste at de er gravide. Hvorfor skal det være hemmelig??? Anonymous poster hash: 1db23...424 Enig. Anonymous poster hash: bc699...eab
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #63 Skrevet 19. desember 2016 Kva tenker du når du leste ordet og sammenheng med ? Men må lage diskusjon om det og da redda du verden ? Bruk det lille du har men NEI. Må PIRKE. Spyr av folk som må PIRKE MEN DEI VEIT INNERST INNE KVA PERSON VILLE FRAM TIL. Anonymous poster hash: d31c1...3fa Det var ikke jeg som påpekte det, men noen andre lengre oppe i tråden. Så ble det en diskusjon fram og tilbake. Det er en avsporing, så jeg forsøkte å være hjelpsom slik at vi kan legge den ballen død. Anonymous poster hash: dbe3a...dbb
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #64 Skrevet 19. desember 2016 Det var ikke jeg som påpekte det, men noen andre lengre oppe i tråden. Så ble det en diskusjon fram og tilbake. Det er en avsporing, så jeg forsøkte å være hjelpsom slik at vi kan legge den ballen død. Anonymous poster hash: dbe3a...dbb Men du måtte pirke + dei andre i tråden. Det samme sier jeg til alle som pirker. Blir barre kvalme av det. Skrivefeil ja åssssssssså. Anonymous poster hash: d31c1...3fa
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #65 Skrevet 19. desember 2016 Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen ikke kan fortelle til sine nærmeste at de er gravide. Hvorfor skal det være hemmelig??? Anonymous poster hash: 1db23...424 Folk er forskjellige. Noen har ikke et så nært forhold til familien sin, har familiemedlemmer som ikke klarer å holde på hemmeligheter eller er mer private av seg enn andre. Jeg har mistet flere ganger det siste året og er SÅ glad for at ingen andre enn meg og mannen visste om graviditetene... For meg ville det ha vært en enorm ekstrabelastning å måtte fortelle at det har gått galt, vite at andre kanskje snakket om det og fortelle om utskrapning og gynekologbesøk. Har selvsagt ikke fortalt om det etterpå heller. Hvorfor skulle jeg det? For meg er det personlig og ikke noe jeg ønsker å dele med andre enn mannen min. Jeg ønsker ikke at noen jeg ikke har et nært forhold til skal vite slike ting. Jeg skulle gjerne ha hatt et nært forhold til familien, men siden de oppfører seg på en måte som ikke akkurat innbyr til noe nært forhold, blir det ikke slik. Familien skal få vite det etter 12 uker når "alle" får vite det. Jeg synes det er mest naturlig. Anonymous poster hash: 128d0...ea1
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #66 Skrevet 19. desember 2016 Men du måtte pirke + dei andre i tråden. Det samme sier jeg til alle som pirker. Blir barre kvalme av det. Skrivefeil ja åssssssssså. Anonymous poster hash: d31c1...3fa Det verste er de som overreagerer så voldsomt på at noen retter litt. Mange her trodde åpenbart at "frastå" er et ord, hvorfor må det bli en diskusjon av at noen påpeker det? Hvis noen retter på meg sier jeg enten takk, det visste jeg ikke, eller så sjekker jeg det hvis jeg fortsatt er usikker. Det er ikke noen personlig fornermelse, alle gjør feil innimellom, og personen som "pirket" var heller ikke frekk. Når det kommer til temaet tror jeg det beste er å ikke gjøre noen stor sak av det. Medisiner, sykdommer, veddemål osv er så lett å gjennomskue. Det beste vil sannsynligvis være å takke ja noen ganger i løpet av oppholdet og så bytte glass med mannen eller helle ut når du har muligheten. Som andre har sagt så fokuserer folk mest på seg selv og vil sannsynligvis ikke merke noe med mindre du retter fokuset på deg selv ved å begynne å forklare hvorfor du ikke kan drikke alkohol, komme med bortforklaringer osv. Da begynner de sannsynligvis å lure litt. Anonymous poster hash: 21e0f...6cd
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #67 Skrevet 19. desember 2016 Er det ikke bare å si at du er gravid? Anonymous poster hash: d5cd1...3a4
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #68 Skrevet 19. desember 2016 Sånt som dette forstår jeg meg ikke på. Bare si du er gravid, men at det er tidlig. Anonymous poster hash: 210ad...fdf
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #69 Skrevet 20. desember 2016 Tusen takk for svar, alle :-) Hadde det kun vært foreldrene der så hadde vi nok sagt det, men det er det ikke, derfor blir det uaktuelt. Ingen barn nei, bare mange unge voksne 😊 Likte denne: "Jeg har akkurat tatt en kur med flagyl antibiotika, skal ikke drikke alkohol under kuren eller i ti dager etterpå pga antabus-effekt Jeg fikk kuren pga en betennelse i tannkjøttet" , den hørtes grei ut 😃 må bare google hvorfor jeg fikk den tannkjøttbetennelsen og hvordan det var 😜 Anonymous poster hash: dc550...db3
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #70 Skrevet 20. desember 2016 Tusen takk for svar, alle :-) Hadde det kun vært foreldrene der så hadde vi nok sagt det, men det er det ikke, derfor blir det uaktuelt. Ingen barn nei, bare mange unge voksne Likte denne: "Jeg har akkurat tatt en kur med flagyl antibiotika, skal ikke drikke alkohol under kuren eller i ti dager etterpå pga antabus-effekt Jeg fikk kuren pga en betennelse i tannkjøttet" , den hørtes grei ut må bare google hvorfor jeg fikk den tannkjøttbetennelsen og hvordan det var Anonymous poster hash: dc550...db3 Det er den mest oppbrukte unnskyldningen som finnes Anonymous poster hash: dfef9...74d
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #71 Skrevet 20. desember 2016 Ikke alle vil fortelle det tidlig. HI, gjør som den lengre opp foreslo. Skjul at du ikke drikker. Anonymous poster hash: ff3b6...a22 Bedre at de i ettertid vil tro at hun drakk masse hvitvin julaften? Anonymous poster hash: c65b3...ca4
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #72 Skrevet 20. desember 2016 Jeg tror også at jeg er gravid og skal til svigers til jul. Kan ikke teste før til uka. Bekymrer meg litt for mat, jeg da, røkelaks, salater osv. Er jo så mye man ikke skal spise eller må vaske ekstra godt som gravid... For alkohol kan man jo skylde på hodepine eller at man ikke er i form, men er litt verre å droppe maten som blir servert, det er så påfallende... (Har mistet flere ganger i høst så er uaktuelt å si noe så tidlig hvis det viser seg at jeg er gravid)Anonymous poster hash: 128d0...ea1 vedrørendemat så tror jeg du kan slappe en smule av altså... Anonymous poster hash: 98de8...eb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå