Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #26 Skrevet 18. desember 2016 Jeg tror også at jeg er gravid og skal til svigers til jul. Kan ikke teste før til uka. Bekymrer meg litt for mat, jeg da, røkelaks, salater osv. Er jo så mye man ikke skal spise eller må vaske ekstra godt som gravid... For alkohol kan man jo skylde på hodepine eller at man ikke er i form, men er litt verre å droppe maten som blir servert, det er så påfallende... (Har mistet flere ganger i høst så er uaktuelt å si noe så tidlig hvis det viser seg at jeg er gravid) Anonymous poster hash: 128d0...ea1 Hvorfor er du bekymret for salat? Anonymous poster hash: dfef9...74d
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #27 Skrevet 18. desember 2016 Si nei takk og la dem spekulere for seg selv. Anonymous poster hash: cabe0...d20
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #28 Skrevet 18. desember 2016 Frastå, eventuelt :-D Ingenting som heter "frastå". Anonymous poster hash: 71d22...fc2
Yellow Brick Road Skrevet 18. desember 2016 #29 Skrevet 18. desember 2016 De er forferdelig trist at man skal være nødt til å lyve om å ikke drikke alkohol. Joda, jeg har vært med på å bytte glass med mannen, han drikker ikke noe mer av den grunn. Men om ikke det går, så ville jeg ikke ha prøvd på noen bortforklaringer. Jeg ville bare sagt at jeg har ikke lyst på og må det bortforklares ville jeg sagt at jeg har fått så vondt i hodet i de siste gangene når jeg har drukket. Å finne opp diagnoser kan fort slå tilbake på en selv.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #30 Skrevet 18. desember 2016 Jammen glad jeg er vokst opp i en familie uten drikkepress. Virker KO nesten som om det er det viktigste med jula for noen. Her hadde det holdt å si nei takk. Anonymous poster hash: 76507...4ac
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #31 Skrevet 18. desember 2016 Si at du lurer på om du har fått magekatar siden du hadde fått så vondt i magen sist du drakk alkohol og har følt deg litt smådårlig innimellom. Her trodde jeg at jeg hadde fått gallestein (søstera mi hadde dette ett års tid før dette og det begynte med kvalme. ) Hadde litt vondt til tider og var mye kveld etter at jeg hadde spist. Første svangerskapet var jeg kvalm om magen var tom. Mensen hadde ikke noe system på etter at jeg sluttet på p-sprøyta noen år tidligere. Fikk omsider somlet meg til legen. Viste seg at jeg var rundt 12 uker på vei gitt. 😄😄💞 Anonymous poster hash: f5123...35f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #32 Skrevet 18. desember 2016 Hvorfor ikke bare si det som det er? Anonymous poster hash: b70e2...bac
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #33 Skrevet 18. desember 2016 Kjøp alkoholfri carlsberg (småflaskene er så og si hektisk like de vanlige), ingen kommer til å oppdage det. Ellers syns jeg det var et godt forslag om å kjøpe en alkoholfri vin for deretter å tømme over på en annen flaske 😄 Anonymous poster hash: 37465...12d
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #34 Skrevet 18. desember 2016 Du drakk alkohol like før omgangssyken så nå brekker du deg av smaken av alkohol. Kommer det noe i glasset lukter du forsiktig, presser de deg nok tar du i munnen, haster på badet og spytter ut. Anonymous poster hash: 54472...0d9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #35 Skrevet 18. desember 2016 Hvorfor er du bekymret for salat? Anonymous poster hash: dfef9...74d toxoplasmose, vil jeg tro. Anonymous poster hash: 71d22...fc2
Yellow Brick Road Skrevet 18. desember 2016 #36 Skrevet 18. desember 2016 Kjøp alkoholfri carlsberg (småflaskene er så og si hektisk like de vanlige), ingen kommer til å oppdage det. Ellers syns jeg det var et godt forslag om å kjøpe en alkoholfri vin for deretter å tømme over på en annen flaske Anonymous poster hash: 37465...12d For å så i si til svigers at "Jeg må absolutt ha av akkurat disse flaskene når dere serverer drikke til maten" ? Folk har forskjellige vaner selvfølgelig, men jeg er ikke vant med å feire julaften med at hver person har med sin egen drikke.
Superdolly Skrevet 18. desember 2016 #37 Skrevet 18. desember 2016 For å så i si til svigers at "Jeg må absolutt ha av akkurat disse flaskene når dere serverer drikke til maten" ? Folk har forskjellige vaner selvfølgelig, men jeg er ikke vant med å feire julaften med at hver person har med sin egen drikke. Tenkte det samme. Vi feirer som regel hos svigers, og de har alt stående klart. Skulle jeg finne på å ta med en (eller flere) flasker med noe, ville alle tatt det som en selvfølge at det var til hele selskapet og ingen ville ha kommet på tanken at det var min drikke, at jeg kun måtte ha av denne flasken og at ingen andre skulle få. HI: Jeg synes det beste forslaget er å si at dere gjerne vil ha barn, og at du derfor har bestemt deg for å ikke drikke alkohol fordi det er lettere å bli gravid samt at det er vanskelig å vite akkurat når du blir gravid. Det er dumt å dikte opp diagnoser og finne på. Alternativt bare si nei takk, uten å forklare.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #38 Skrevet 18. desember 2016 Jeg har vært tidlig gravid i julen med alle våre tre, og har bare sagt det som det er til nærmeste familie. Orket ikke alt styret med å "lure" dem. Var større problem på nyttår med mange venner, men da helte jeg bare Munkholm i ølglass. Ingen som stusset:-) Anonymous poster hash: 320cb...058
Himmel og hav Skrevet 18. desember 2016 #39 Skrevet 18. desember 2016 Hva med å enkelt og greit si: Nei, takk. Jeg har ikke lyst på vin/baileys akkurat nå.
Hjertefru Skrevet 18. desember 2016 #40 Skrevet 18. desember 2016 De kommer garantert til å lukte lunta når du ikke drikker alkohol. Dere skal være der flere dager, det høres ut som dere kjenner hverandre godt.... Kan selvfølgelig skylde på noe annet eller fake alkoholbruk, men det hadde ikke jeg giddet. Fort å gjennomskue. Regner med at svigers ikke er født i går....
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #41 Skrevet 18. desember 2016 Hva med å enkelt og greit si: Nei, takk. Jeg har ikke lyst på vin/baileys akkurat nå. Signerer denne! Anonymous poster hash: dbe3a...dbb
Mamma_til_2 Skrevet 18. desember 2016 #42 Skrevet 18. desember 2016 Enten si enkelt og greit nei takk vill ikke ha akkurat nå ellernoe takk jeg er gravid!
NormaJean Skrevet 18. desember 2016 #43 Skrevet 18. desember 2016 Jeg syns det blir for dumt å vikle seg inn i masse løgner! Enten sier du at du har blitt gravid eller si at du ønsker å ha en "hvit" jul. Men de kommer til å forstå at du er gravid, alle disse dårlige forklaringene med medisiner, veddemål etc er utrolig lett å gjennomskue
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #44 Skrevet 18. desember 2016 Kjøp alkoholfri vin og skjenk opp til deg og mannen og tilby de andre dersom de vil ha... Flaskene med alkoholfri vin ser helt like ut som de med alkohol. Er det noen som nevner at den er alkoholfri, så ler du litt av deg selv , må ha blingsa når du kjøpte den osv...og sier at du synes den var god uansett... Videre sleng på at du har begynt å reagere på garva eller noe, så da holder du deg like greit til den ? Eller si at du akkurat har hatt magevondt og dermed ikke ønsker å terge magen med syren. Anonymous poster hash: 55637...237
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #45 Skrevet 18. desember 2016 Ofte tror man at folk legger merke til hva en gjør osv.... Men det stemmer ganske sjeldent. Jeg var selv aldri en som pleide å si nei takk til et glass vin osv... Var sikker på at aaalllle skulle merke at jeg takket nei til alkohol... Men nei, ingen stusset over det. Hvis noen spurte sa jeg bare at jeg heller ville ha brus eller tok meg noe alkoholfritt. Ikke alltid lysten på vin er der. Folk får som regel ikke med seg hva andre drikker. Klart har dere utbasunert til alle at dere prøver, kan det være noen som stusser. Her sa jeg ingenting om at vi prøvde å bli gravid, så ingen tenkte noe videre over at jeg takket nei. Anonymous poster hash: 55637...237
shesback Skrevet 18. desember 2016 #46 Skrevet 18. desember 2016 Ingenting som heter "frastå". Anonymous poster hash: 71d22...fc2 Bestå. Stå.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #47 Skrevet 18. desember 2016 Å lyve om medisiner blir dumt, da må du jo ta det også. Da må du jo lage et falskt medisinglass også. Jeg har ofte magekatarr og kan i vonde perioder ikke drikke alkohol samt at jeg må unngå røkt mat. Det kan jo bli en kjip jul matmessig for da bør du holde deg unna surkål og ribbe også. Uansett så må du vel lyve på deg en sykdom der du ikke trenger ta medisiner. Anonymous poster hash: 5c72d...e9b Lage falskt medisinglass? Jeg tar medisiner hver dag, har ikke for vane å vise de frem til de jeg er på besøk hos. De ligger i toalettveska, og jeg tar for gitt at folk ikke går å roter der for å se om jeg lyger om medisiner.. Hi; Noen gang hatt migrene? Jeg unngår all alkohol noen dager etter at jeg har hatt migrene for å ikke trigge nye anfall. Påvirker matlysten også.. Anonymous poster hash: f08ee...821
shesback Skrevet 18. desember 2016 #48 Skrevet 18. desember 2016 Det er uansett bra naivt å tro at voksne mennesker som kjenner dere ikke kommer til å forstå at du er gravid. SELVSAGT forstår de det, såfremt de har noe omløp i hodet.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #49 Skrevet 18. desember 2016 Aldri opplevd at noen forventer at jeg skal drikke. Anonymous poster hash: c2543...3be
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #50 Skrevet 18. desember 2016 Bare si "ja takk, et lite glass" og "nipp" til det. Få hjelp av mannen til å ta en slurk i ny og ned, evnt hell det ut om du har muligheten. Eller bare la det stå, og om noen mot formodning skulle kommentere sier du bare at du er så fryktelig mett/trøtt/tror du heller vil ha vann. Eller si at du har heller lyst på vann/kaffe/brus. Anonymous poster hash: 7c007...d2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå