Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Vi fant ut igår at jeg bærer på en liten spire ❤ Vi reiser til svigers lille julaften og blir der noen dager. I år er det voksenjul uten barn tilstede. Jeg ELSKER baileys, og jeg sier aldri nei takk til et glass hvitvin. Før nå, selvsagt. Vi synes det er litt tidlig å fortelle enda, da jeg bare er 4+0 på vei. Sier jeg nei takk til alkohol så mange dager på rad fatter de garantert mistanke. Har dere noen triks? Lurte på å si at jeg gikk på pencillin, men har jeg noen god grunn for å gå på det? 😅 noen bedre forslag? Anonymous poster hash: dc550...db3
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 Takk ja til alkohol hver 3. Gang de spør, hell ut eller la mannen din drikke det. Gjør du det subtilt er det ingen som merker det. Evt takk ja til vin, lat som om du smaker og si at denne smakte litt rart, tror ikke jeg skal ha mer av den... Anonymous poster hash: cb075...659
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #3 Skrevet 18. desember 2016 Hva med å bare fortelle sannheten...? Anonymous poster hash: 1dfed...f0a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #4 Skrevet 18. desember 2016 Hva med å bare fortelle sannheten...? Anonymous poster hash: 1dfed...f0a Ikke alle vil fortelle det tidlig. HI, gjør som den lengre opp foreslo. Skjul at du ikke drikker. Anonymous poster hash: ff3b6...a22
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #5 Skrevet 18. desember 2016 Jeg tror også at jeg er gravid og skal til svigers til jul. Kan ikke teste før til uka. Bekymrer meg litt for mat, jeg da, røkelaks, salater osv. Er jo så mye man ikke skal spise eller må vaske ekstra godt som gravid... For alkohol kan man jo skylde på hodepine eller at man ikke er i form, men er litt verre å droppe maten som blir servert, det er så påfallende... (Har mistet flere ganger i høst så er uaktuelt å si noe så tidlig hvis det viser seg at jeg er gravid) Anonymous poster hash: 128d0...ea1
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #6 Skrevet 18. desember 2016 Si at du har en vridning i rygg og går på smertestillende for å ikke ha vondt og får å klare å bevege deg normalt. Anonymous poster hash: f3197...7ad
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #7 Skrevet 18. desember 2016 Urinveisinfeksjon er jo noe dritt, du har jo sikkert hørt om en nær venninne som var døden nær pga nyrebekkenbetennelse og dessuten fjerner penicillinen all matlyst. Huff, så leit altså... Anonymous poster hash: c6b9b...ecd
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #8 Skrevet 18. desember 2016 Jeg tror også at jeg er gravid og skal til svigers til jul. Kan ikke teste før til uka. Bekymrer meg litt for mat, jeg da, røkelaks, salater osv. Er jo så mye man ikke skal spise eller må vaske ekstra godt som gravid... For alkohol kan man jo skylde på hodepine eller at man ikke er i form, men er litt verre å droppe maten som blir servert, det er så påfallende... (Har mistet flere ganger i høst så er uaktuelt å si noe så tidlig hvis det viser seg at jeg er gravid) Anonymous poster hash: 128d0...ea1 Du kan spise røkelaks, men ikke gravlaks. Anonymous poster hash: 3b580...f8b
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #9 Skrevet 18. desember 2016 Jeg ville droppet all drikking og late-som-drikking. Når tiden til å fortelle det kommer, så vil de si "men du drakk hos oss på julaften" og så må du fortelle dine barnsligheter. Ville heller sagt at det er du som skal kjøre hjem eller at du rett og slett har fått avsmak på alkohol. Evt kan dere si at dere prøver å bli gravide, og at det er lettere uten alkohol... eller noe slikt... Anonymous poster hash: 4d8a3...b67
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #10 Skrevet 18. desember 2016 Det er veldig få typer antibiotika du ikke kan drikke på. Flagyl er en av de, da får du antabus effekt, denne gis for bla livmorbetennelse..det kan jo være greit å si (den gis for klamydia også, så greit å presisere hvorfor du tar den ) Anonymous poster hash: 9d475...807
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #11 Skrevet 18. desember 2016 Jeg tror også at jeg er gravid og skal til svigers til jul. Kan ikke teste før til uka. Bekymrer meg litt for mat, jeg da, røkelaks, salater osv. Er jo så mye man ikke skal spise eller må vaske ekstra godt som gravid... For alkohol kan man jo skylde på hodepine eller at man ikke er i form, men er litt verre å droppe maten som blir servert, det er så påfallende... (Har mistet flere ganger i høst så er uaktuelt å si noe så tidlig hvis det viser seg at jeg er gravid) Anonymous poster hash: 128d0...ea1 Vet de at dere ønsker flere barn? I så fall ville jeg bare sagt at dere prøver, og derfor ønsker du å være forsiktig på forhånd. Siden det egentlig er anbefalt. Anonymous poster hash: 3b580...f8b
shesback Skrevet 18. desember 2016 #12 Skrevet 18. desember 2016 "Vi prøver å få barn, så det er like greit for meg å bare begynne å avstå fra alkohol med én gang dersom spiren sitter om en måned eller to".
shesback Skrevet 18. desember 2016 #13 Skrevet 18. desember 2016 "Vi prøver å få barn, så det er like greit for meg å bare begynne å avstå fra alkohol med én gang dersom spiren sitter om en måned eller to". Frastå, eventuelt :-D
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #14 Skrevet 18. desember 2016 Takk for svar! Synes det er dumt å lyge på seg en livmorhalsbetennelse også, da blir jo de bekymret... 😜 noen flere forslag? Vi skal bo hos de i noen dager, så kan ikke si at jeg skal kjøre. De vet nøyaktig hva jeg drikker så å late som jeg ikke liker osv funker dårlig... funker forsåvidt dårlig å late som også. Vil heller finne en grunn for å ikke drikke 😊 en grunn som de tror på... vil jo at babyen skal være en skikkelig overraskelse, den dagen vi forteller det 😁 Hilsen trådstarter Anonymous poster hash: dc550...db3
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #15 Skrevet 18. desember 2016 Å lyve om medisiner blir dumt, da må du jo ta det også. Da må du jo lage et falskt medisinglass også. Jeg har ofte magekatarr og kan i vonde perioder ikke drikke alkohol samt at jeg må unngå røkt mat. Det kan jo bli en kjip jul matmessig for da bør du holde deg unna surkål og ribbe også. Uansett så må du vel lyve på deg en sykdom der du ikke trenger ta medisiner. Anonymous poster hash: 5c72d...e9b
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #16 Skrevet 18. desember 2016 Halsbrann kanskje? Så du må drikke mindre. Også later du som om du smådrikker hvitvin Anonymous poster hash: ac29f...e17
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #17 Skrevet 18. desember 2016 Si at du og mannen har et veddemål? Han tror ikke du kan gå en mnd uten å drikke, spesielt i jula, du mener noe annet og får en kul premie om du vinner? Evnt at du må gjøre noe flaut/kjipt om du taper? Anonymous poster hash: 9d475...807
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #18 Skrevet 18. desember 2016 Var i bursdag da jeg var 6 uker på vei. Jeg helte over alkoholfri vin i en vanlig vinflaske som selvsagt var godt vasket. Har i etterkant fått spørsmål om denne bursdagen og har da forklart at det var alkoholfri vin. De fleste har fått seg en god latter da Baileysen har jeg derimot ikke noe godt forslag på Anonymous poster hash: efc31...e99
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #19 Skrevet 18. desember 2016 Du kan forsøke å lure dem så mye du vil, de kommer nok uansett til å forstå😊 Anonymous poster hash: 71fdd...3b2
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #20 Skrevet 18. desember 2016 Si at du har en deal/veddemål med en veninne, og at dere i år ikke skal drikke alkohol. og at dere skal se hvem som holder lengst.. evt at dere har avtalt 6 mnd uten alkohol og at du nå har igjen (2-4 eller 5 mnd.. avhengig av hvor lenge det er siden de så deg drikke sist).. og at du nødig vi tape veddemålet/deaken, for taperen skal spandere spa eller lign på den andre.. Anonymous poster hash: f2574...c60
*Miss Marple* Skrevet 18. desember 2016 #21 Skrevet 18. desember 2016 Si at du ikke er i form og at magen din ikke tåler alkohol så godt.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #22 Skrevet 18. desember 2016 Jeg skjenket mannen en julaften pga samme problemet 😂 Vi byttet bare glass underveis uten at noen merket det. Så han drakk dobbelt så mye som normalt, og jeg ingenting 😆 Og før noen får anfall, det var ingen barn tilstede... Anonymous poster hash: ed6f6...453
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #23 Skrevet 18. desember 2016 Hadde ringt dem i dag og sagt at du har fått magekatarr. Da er du skrekkelig dårlig i magen noen dager før det avtar, men man er uggen og har småvondt i et par uker etterpå. Man kan IKKE drikke alkohol, men man tar heller ingen medisiner. På det verste kan man ta syrenøytraliserende. Si at du har det helt grusomt i dag, ligger med magevondt og har fått beskjed av legen om å ta det med ro. Dette er ikke en farlig tilstand og man kan virke i helt fint form noen dager etterpå selv om man har smerter i magesekken. Google litt og les om det så du er mer kjwnt med tilstanden. Lett å skylde på, den perfekte unnskyldning faktisk! Anonymous poster hash: aa523...0e2
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #24 Skrevet 18. desember 2016 Si at dere prøver å bli gravide. Jeg sluttet å drikke da. Det er jo to uker fra eggløsning til man vet om man er blitt gravid. Jeg ønsket ikke å utsette et bitteblite foster for alkoholforgiftning. Anonymous poster hash: a7b4b...f0f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #25 Skrevet 18. desember 2016 Takk for svar! Synes det er dumt å lyge på seg en livmorhalsbetennelse også, da blir jo de bekymret... 😜 noen flere forslag? Vi skal bo hos de i noen dager, så kan ikke si at jeg skal kjøre. De vet nøyaktig hva jeg drikker så å late som jeg ikke liker osv funker dårlig... funker forsåvidt dårlig å late som også. Vil heller finne en grunn for å ikke drikke 😊 en grunn som de tror på... vil jo at babyen skal være en skikkelig overraskelse, den dagen vi forteller det 😁 Hilsen trådstarter Anonymous poster hash: dc550...db3 Kan du ikke si at du har fått sånn hodepine av alkohol i det siste og derfor tør du ikke teste nå i jula siden du ønsker å være i form? Få drikke i glasset og bytt med mannen underveis evt tøm ut! Om dere har andre barn så kan du si at du har sett på Facebook at barn reagerer på voksne som kun har tatt et glass eller to og st du derfor velger å ikke drikke denne jula, men har ingenting i mot at andre tar et glass eller to. Søk opp en kampanje (var det tanta som aldri drakk og ble ungenes trygge havn i jula?) og vis de! Anonymous poster hash: da474...651
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå