Gå til innhold

Hvordan lure foreldrene hans?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fant ut igår at jeg bærer på en liten spire ❤ Vi reiser til svigers lille julaften og blir der noen dager. I år er det voksenjul uten barn tilstede. Jeg ELSKER baileys, og jeg sier aldri nei takk til et glass hvitvin. Før nå, selvsagt. Vi synes det er litt tidlig å fortelle enda, da jeg bare er 4+0 på vei. Sier jeg nei takk til alkohol så mange dager på rad fatter de garantert mistanke. Har dere noen triks? Lurte på å si at jeg gikk på pencillin, men har jeg noen god grunn for å gå på det? 😅 noen bedre forslag?

 

Anonymous poster hash: dc550...db3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk ja til alkohol hver 3. Gang de spør, hell ut eller la mannen din drikke det. Gjør du det subtilt er det ingen som merker det. Evt takk ja til vin, lat som om du smaker og si at denne smakte litt rart, tror ikke jeg skal ha mer av den...

 

Anonymous poster hash: cb075...659

Skrevet

Hva med å bare fortelle sannheten...?

 

Anonymous poster hash: 1dfed...f0a

Skrevet

Hva med å bare fortelle sannheten...?

 

Anonymous poster hash: 1dfed...f0a

Ikke alle vil fortelle det tidlig.

 

 

 

HI, gjør som den lengre opp foreslo. Skjul at du ikke drikker.

 

Anonymous poster hash: ff3b6...a22

Skrevet

Jeg tror også at jeg er gravid og skal til svigers til jul. Kan ikke teste før til uka. Bekymrer meg litt for mat, jeg da, røkelaks, salater osv. Er jo så mye man ikke skal spise eller må vaske ekstra godt som gravid... For alkohol kan man jo skylde på hodepine eller at man ikke er i form, men er litt verre å droppe maten som blir servert, det er så påfallende... (Har mistet flere ganger i høst så er uaktuelt å si noe så tidlig hvis det viser seg at jeg er gravid)

 

Anonymous poster hash: 128d0...ea1

Skrevet

Si at du har en vridning i rygg og går på smertestillende for å ikke ha vondt og får å klare å bevege deg normalt.

 

Anonymous poster hash: f3197...7ad

Skrevet

Urinveisinfeksjon er jo noe dritt, du har jo sikkert hørt om en nær venninne som var døden nær pga nyrebekkenbetennelse og dessuten fjerner penicillinen all matlyst. Huff, så leit altså...

 

Anonymous poster hash: c6b9b...ecd

Skrevet

Jeg tror også at jeg er gravid og skal til svigers til jul. Kan ikke teste før til uka. Bekymrer meg litt for mat, jeg da, røkelaks, salater osv. Er jo så mye man ikke skal spise eller må vaske ekstra godt som gravid... For alkohol kan man jo skylde på hodepine eller at man ikke er i form, men er litt verre å droppe maten som blir servert, det er så påfallende... (Har mistet flere ganger i høst så er uaktuelt å si noe så tidlig hvis det viser seg at jeg er gravid)

 

Anonymous poster hash: 128d0...ea1

Du kan spise røkelaks, men ikke gravlaks.

 

Anonymous poster hash: 3b580...f8b

Skrevet

Jeg ville droppet all drikking og late-som-drikking. Når tiden til å fortelle det kommer, så vil de si "men du drakk hos oss på julaften" og så må du fortelle dine barnsligheter. Ville heller sagt at det er du som skal kjøre hjem eller at du rett og slett har fått avsmak på alkohol. Evt kan dere si at dere prøver å bli gravide, og at det er lettere uten alkohol... eller noe slikt...

 

Anonymous poster hash: 4d8a3...b67

Skrevet

Det er veldig få typer antibiotika du ikke kan drikke på. Flagyl er en av de, da får du antabus effekt, denne gis for bla livmorbetennelse..det kan jo være greit å si :) (den gis for klamydia også, så greit å presisere hvorfor du tar den :P )

 

Anonymous poster hash: 9d475...807

Skrevet

Jeg tror også at jeg er gravid og skal til svigers til jul. Kan ikke teste før til uka. Bekymrer meg litt for mat, jeg da, røkelaks, salater osv. Er jo så mye man ikke skal spise eller må vaske ekstra godt som gravid... For alkohol kan man jo skylde på hodepine eller at man ikke er i form, men er litt verre å droppe maten som blir servert, det er så påfallende... (Har mistet flere ganger i høst så er uaktuelt å si noe så tidlig hvis det viser seg at jeg er gravid)

 

Anonymous poster hash: 128d0...ea1

Vet de at dere ønsker flere barn? I så fall ville jeg bare sagt at dere prøver, og derfor ønsker du å være forsiktig på forhånd. Siden det egentlig er anbefalt.

 

Anonymous poster hash: 3b580...f8b

Skrevet

"Vi prøver å få barn, så det er like greit for meg å bare begynne å avstå fra alkohol med én gang dersom spiren sitter om en måned eller to".

Skrevet

"Vi prøver å få barn, så det er like greit for meg å bare begynne å avstå fra alkohol med én gang dersom spiren sitter om en måned eller to".

 Frastå, eventuelt :-D

Skrevet

Takk for svar! Synes det er dumt å lyge på seg en livmorhalsbetennelse også, da blir jo de bekymret... 😜 noen flere forslag?

 

Vi skal bo hos de i noen dager, så kan ikke si at jeg skal kjøre. De vet nøyaktig hva jeg drikker så å late som jeg ikke liker osv funker dårlig... funker forsåvidt dårlig å late som også. Vil heller finne en grunn for å ikke drikke 😊 en grunn som de tror på... vil jo at babyen skal være en skikkelig overraskelse, den dagen vi forteller det 😁

 

Hilsen trådstarter

 

Anonymous poster hash: dc550...db3

Skrevet

Å lyve om medisiner blir dumt, da må du jo ta det også. Da må du jo lage et falskt medisinglass også.

Jeg har ofte magekatarr og kan i vonde perioder ikke drikke alkohol samt at jeg må unngå røkt mat. Det kan jo bli en kjip jul matmessig for da bør du holde deg unna surkål og ribbe også.

Uansett så må du vel lyve på deg en sykdom der du ikke trenger ta medisiner.

 

Anonymous poster hash: 5c72d...e9b

Skrevet

Halsbrann kanskje? Så du må drikke mindre. Også later du som om du smådrikker hvitvin

 

Anonymous poster hash: ac29f...e17

Skrevet

Si at du og mannen har et veddemål? Han tror ikke du kan gå en mnd uten å drikke, spesielt i jula, du mener noe annet og får en kul premie om du vinner? Evnt at du må gjøre noe flaut/kjipt om du taper?

 

 

 

Anonymous poster hash: 9d475...807

Skrevet

Var i bursdag da jeg var 6 uker på vei. Jeg helte over alkoholfri vin i en vanlig vinflaske som selvsagt var godt vasket. Har i etterkant fått spørsmål om denne bursdagen og har da forklart at det var alkoholfri vin. De fleste har fått seg en god latter da :) Baileysen har jeg derimot ikke noe godt forslag på :P



Anonymous poster hash: efc31...e99
Skrevet

Du kan forsøke å lure dem så mye du vil, de kommer nok uansett til å forstå😊

 

Anonymous poster hash: 71fdd...3b2

Skrevet

Si at du har en deal/veddemål med en veninne, og at dere i år ikke skal drikke alkohol. og at dere skal se hvem som holder lengst.. evt at dere har avtalt 6 mnd uten alkohol og at du nå har igjen (2-4 eller 5 mnd.. avhengig av hvor lenge det er siden de så deg drikke sist).. og at du nødig vi tape veddemålet/deaken, for taperen skal spandere spa eller lign på den andre..



Anonymous poster hash: f2574...c60
Skrevet

Si at du ikke er i form og at magen din ikke tåler alkohol så godt.

Skrevet

Jeg skjenket mannen en julaften pga samme problemet 😂 Vi byttet bare glass underveis uten at noen merket det. Så han drakk dobbelt så mye som normalt, og jeg ingenting 😆

Og før noen får anfall, det var ingen barn tilstede...

 

Anonymous poster hash: ed6f6...453

Skrevet

Hadde ringt dem i dag og sagt at du har fått magekatarr. Da er du skrekkelig dårlig i magen noen dager før det avtar, men man er uggen og har småvondt i et par uker etterpå. Man kan IKKE drikke alkohol, men man tar heller ingen medisiner. På det verste kan man ta syrenøytraliserende.

Si at du har det helt grusomt i dag, ligger med magevondt og har fått beskjed av legen om å ta det med ro.

 

Dette er ikke en farlig tilstand og man kan virke i helt fint form noen dager etterpå selv om man har smerter i magesekken.

 

Google litt og les om det så du er mer kjwnt med tilstanden. Lett å skylde på, den perfekte unnskyldning faktisk!

 

Anonymous poster hash: aa523...0e2

Skrevet

Si at dere prøver å bli gravide. Jeg sluttet å drikke da. Det er jo to uker fra eggløsning til man vet om man er blitt gravid. Jeg ønsket ikke å utsette et bitteblite foster for alkoholforgiftning.

 

Anonymous poster hash: a7b4b...f0f

Skrevet

Takk for svar! Synes det er dumt å lyge på seg en livmorhalsbetennelse også, da blir jo de bekymret... 😜 noen flere forslag?

 

Vi skal bo hos de i noen dager, så kan ikke si at jeg skal kjøre. De vet nøyaktig hva jeg drikker så å late som jeg ikke liker osv funker dårlig... funker forsåvidt dårlig å late som også. Vil heller finne en grunn for å ikke drikke 😊 en grunn som de tror på... vil jo at babyen skal være en skikkelig overraskelse, den dagen vi forteller det 😁

 

Hilsen trådstarter

 

Anonymous poster hash: dc550...db3

Kan du ikke si at du har fått sånn hodepine av alkohol i det siste og derfor tør du ikke teste nå i jula siden du ønsker å være i form?

 

Få drikke i glasset og bytt med mannen underveis evt tøm ut!

 

Om dere har andre barn så kan du si at du har sett på Facebook at barn reagerer på voksne som kun har tatt et glass eller to og st du derfor velger å ikke drikke denne jula, men har ingenting i mot at andre tar et glass eller to. Søk opp en kampanje (var det tanta som aldri drakk og ble ungenes trygge havn i jula?) og vis de!

 

Anonymous poster hash: da474...651

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...