Gå til innhold

Jeg kommer meg ikke i mål til jul :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har og 3 barn og jobb!

Baker ett slag som er pepperkaker, vasker ikke huset, jeg skal nå før jul ha fokus på å ha hyggelige juleverkstedet med barna, og kjøpt inn gaver til barna og mangler litt til ferie.

Prøv å lag en liste og prioriter?

Hva er viktigst?

Hyggelig førjulstid?

En mamma som ikke er utslitt til jul?

Julegaver?

Rent hus?

Hva andre tenker eller hva barna tenker?

Det blir nok jul uansett!! ;)

Anonymous poster hash: ccce1...962

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferie=familie!

Anonymous poster hash: ccce1...962

Skrevet

Hadde store planer om rundvask og baking her også. Meeen istedet gjør jeg det svært enkelt - kjøper ferdige kaker (trenger ikke mye, får besøk max to ganger i jula og de trenger ærlig talt ikke SJU ulike kaker). Skal pynte pepperkakehus med bonusdatteren min - delene er kjøpt ferdig, bare å lime sammen og pynte :P

Rundvask? Hah.. Mopper over gulv og tørker støv som jeg gjør hver uke, og that's it 😊

Har heldigvis en mann som tar seg av hele julemiddagen, mens jeg har ansvaret for pynting. Den biten gleder jeg meg til 😊

Må innrømme at med det samme jeg bestemte meg for å gi blanke i baking og storvask så begynte jeg å GLEDE meg til jul, istedenfor å stresse med hvordan jeg skulle få tid til alt. 😊

Anonymous poster hash: 67a66...85a

Skrevet

7 sortet småkaker må man da ikke ha! Jeg liker ingen av de og heller ikke mine foreldre og søsken så jeg har vokst opp med vanlige kaker. 2 stk som mora mi baka på lillejulaften. Jeg kommer ikke til å bake i år siden vi skal være borte i flere dager, har kjøpt ferdige pepperkaker til gubben. Kanskje jeg pynter de sammen med guttungen. Rundvask tar jeg i november og etter det så vasker jeg bare vanlig og tørker støv.

Slapp av! Få mannen til å bidra. Jul blir det uansett 🖒

Anonymous poster hash: bfec7...657

Skrevet

Bestill mat på kolonial.no eller marked.no.

Legg ut en småjobb på finn, julevask.

Bestill de siste gavene på nett denne uka.

Anonymous poster hash: f4428...f90

Skrevet

Jeg er ferdig!

juletreet og huset ble pyntet i går. Kassene med julepynt tatt fram og ungene syntes det var gøy (ser ut som om noen har kastet julepynt inn, men ungene er storfornøyd)!

Kaker selger de på skolen, så jeg kjøpte ulike pakker og så kjøper vi deig og baker pepperkaker.

Julekort brukte jeg bilder jeg hadde, nytter ikke få fint bilde av 4 barn i julestas. Ungene syntes det var gøy å klistre på frimerker mens jeg skrev på adresse. Gøy å gå på posten å putte i postkassen også!

Vaske gjør vaskedamen hver uke!

Gaver ble jeg ferdig med idag. Mannen hadde barna hjemme og jeg føk innom både kjøpesenter,IKEA, toysrus og ekstra leker på 3 timer.

Lille julaften har vi åpent hus for slekt og venner. Lager til god kveldsmat og folk stikker innom, noen lenge andre kjapt! Da får de som skal julegavene så slipper vi kjøre rundt.

Handling gjør jeg hver uke, men har startet på handlelista så tar jeg det en kveld.

Vi koser oss med ungene i jula. Bruker tid på hverandre og tar lettvinte løsninger. Huset ser ikke ut som et interiørblad, men er hjemmekoselig og sjarmerende med julepynten barna har laget.

Vi har kuttet ut masse gaver. Kjøper ikke til venner, de pengene bruker vi på et julebord sammen!

Kjøper ikke til venners barn, lager god, gammeldags juletrefest for barna i romjulen istedenfor gaver!

Anonymous poster hash: 04b51...f7d

Skrevet

hehe, jeg har bakt ett slag. Vasker 22/23. desember og kjøper ferdig gavene i løpet av de siste ukene. Barna får pynte med det vi har av julepynt. 

Skrevet

Å pynte treet 11.12 er for tidlig altså.

Anonymous poster hash: 14db9...aea

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt en eneste julegave og ikke vasket eller ordnet annet til jul. Samboeren min flytter ut rett over nyttår og her blir det pakking og flytting i romjula. Slå den du😁

Skrevet

He he he uffa. I-lands problem 😂😂😂😂

Anonymous poster hash: f512c...0ae

Skrevet

Hvem har bestemt det?

Skrevet

Synes det er litt tragikomisk hvilke krav noen stiller seg selv til jul.

Gjør det dere har lyst til og rekker, dropp resten.

Anonymous poster hash: dde3e...025

Skrevet

Ikke når det uansett skal ut 3. juledag.

Skrevet

Hvem har satt målet?

Anonymous poster hash: 13740...c82

Skrevet

Hvem har bestemt det?

Gud, vel. Det var han som sendte sin sønn på en gitt dato og befalte at vi skulle feire det med et grantre i stua.

Skrevet

Kjære vene! Nesten så jeg ikke tror på dette. Men, om du virkelig føler det slik, HI, synes jeg du skal legge deg og sove godt i natt. Og pass på at når du står opp i morra, kommer du deg avgårde til 2016 hvor vi andre lever :)

Anonymous poster hash: 7193f...2af

Skrevet

Her vaskes det dagen før lillejulaften og lillejulaften. Da pyntes også juletreet. Vi pynter til jul på lillejulaften.

Gavene rekker jeg akkurat å sende den 16, julematen kjøpes inn et par dager før jul. Juletreet er av plast og jula kastes ut første virkedag i januar.

Jeg og mannen jobber turnus, vi har ikke mulighet til å dille hele desember.

Anonymous poster hash: 1e199...6d1

Skrevet

Alle gaver er kjøpt, men det er fordi jeg er en av de syke som begynner på sommeren. Ellers har jeg bakt litt med noen veninner, og delt slik at alle fikk litt av alt. På lørdag tenkte jeg å vaske litt golv, og jeg oppdaget nettopp at jeg nok må tørke støv 😂 Ingenting mer enn det som må blir gjort. I år har jeg lovt meg selv å ikke stresse, da jeg i fjor var dønn utslitt når jula kom. Rent var det, men ikke verdt stresset.

Anonymous poster hash: 1544c...2d3

Skrevet

Det viktigste er å vaske. Og å ha god mat på bordet. Baksten kan du glemme. Jeg baker 1 slag jeg, og jeg lager ikke deigen sjøl engang ;)

Skrevet

Jeg har ikke bakt et eneste slag og ikke har jeg tenkt til det heller. Sånne tørre julekaker er jo ikke godt en gang. Hushjelpen skal hjem til jul, så her kommer det sikkert til å være mer skittent enn vanlig, da jeg aldri rekker over alt. Jul blir det likevel. Det viktigste er jo de man feirer sammen med, julemiddagen og gaveåpning. Ingen som sjekker om du har vasket vegger, jeg lover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...