Gå til innhold

Jeg kommer meg ikke i mål til jul :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så dårlig samvittighet, klarer ikke se hvordan jeg skal klare å komme i mål til jul.

Alle gaver er kjøpt, 2 slag er bakt, blomster og juletre er kjøpt

Mangler 5 slag, 3 typer pålegg, handle inn til jul og romjul, rundvaske huset, pynte.

Har 3 barn og full jobb.

Har tatt ut det jeg har igjen av feriedager for å delta på ting med skole og barnehage.

Denne og neste helg er fylt opp med familie og venner vi ikke vil se i julen, og på hverdager er det ut av døren kl 7, og er ikke hjemme før kl 17, lage og spise middag, få ungene i seng og så er jeg utslitt.

Flere som ikke kommer i mål?

Anonymous poster hash: 00bdc...505
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg heller, men det drifter jeg i. Har bakt det jeg rekker. Skal ta å rydde litt innimellom, vaskingen tar jeg etter jul.

Anonymous poster hash: 0aa2b...790

Skrevet

Ikke jeg heller :-) og jeg har det ikke like travelt som deg neste helg, men kommer allikevel ikke i mål..men det går fint, litt julemusikk og glade barn så blir bilen bra allikevel!!

Anonymous poster hash: 10661...507

Skrevet

Julen, ikke bilen.. Vet ikke hvor den kom fra..

Anonymous poster hash: 10661...507

Skrevet

Troller du ? 

Hvem er det som baker 7 slag og rundvasker huset i tillegg til 3 barn og full jobb? Senk klavene, og kos deg i adventastiden i stedet da vel.  Julen kommer uansett, og det er ikke noe poeng å være utslitt da.  

Min mors minner fra julen da hun vokste opp var at hennes mamma var syk. Alltid syk i julen. Da hadde hun jobbet og stått på i lange tider før jul uten å ta seg tid til å puste (nå vasket hun også for andre for å tjene penger, men dog) og da julen endelig kom og de hadde tid sammen, da ble mammaen liggende syk hele romjulen.  

Barna blåser i om det er litt støv i krokene, og det er ikke noen andre som bryr seg heller.  Så lenge du har julegaver i boks, kan resten bare nytes. 

Jeg mister faktisk litt respekten for de som setter så skyhøye krav til alt at det går ut over både trivsel og kos.  Tenk deg heller om, og prioriter å bruke tiden på det som virkelig er viktig. 

Skrevet

Trenger du 7 slag da? Kan du evt kjøpe noen i stedet for å bake alle selv? Handle inn mat, pålegg osv må du jo nesten bare få til en ettermiddag eller i helg før eller etter treff med venner/familie. Vasking...vel, er det krise om det ikke skinner inni skuffer og skap, og oppi taket? Her tar vi vanlig helgevask, det får være godt nok.

Tror nesten du bare må senke skuldrene (og kravene), skrive ei liste over det du MÅ gjøre, evt også det du BØR og ØNSKER å gjøre før jul. Så må du være flink å delegere, har du mann? Sett ham i sving. Barna kan også hjelpe til, gi dem ei våt fille og be den vaske lister langs gulvene, rydde på rommet sitt, vaske hyller osv der inne. Vask litt på kjøkkenet mens middagen putrer og mens barna spiser kveldsmat.

Det blir nok jul uansett skal du se, men tror ikke du får en både jul hvis alt bare skal bli et eneste stresskaos nå de siste to ukene.

Anonymous poster hash: 707b9...bf4

Skrevet

Trenger du 7 slag da? Kan du evt kjøpe noen i stedet for å bake alle selv? Handle inn mat, pålegg osv må du jo nesten bare få til en ettermiddag eller i helg før eller etter treff med venner/familie. Vasking...vel, er det krise om det ikke skinner inni skuffer og skap, og oppi taket? Her tar vi vanlig helgevask, det får være godt nok.

Tror nesten du bare må senke skuldrene (og kravene), skrive ei liste over det du MÅ gjøre, evt også det du BØR og ØNSKER å gjøre før jul. Så må du være flink å delegere, har du mann? Sett ham i sving. Barna kan også hjelpe til, gi dem ei våt fille og be den vaske lister langs gulvene, rydde på rommet sitt, vaske hyller osv der inne. Vask litt på kjøkkenet mens middagen putrer og mens barna spiser kveldsmat.

Det blir nok jul uansett skal du se, men tror ikke du får en både jul hvis alt bare skal bli et eneste stresskaos nå de siste to ukene.

Tror ikke du får en bedre jul, skulle det stå på slutten der.

Skrevet

Her ble det to slag til jul. Hvorfor bake mer enn en orker? Rundvaske? Blir jo mer møkkete nå enn ellers i året. TA heller en vårvask :) Men for å legge til, jeg var som deg i 20 årene. Alt skulle være så himla perfekt hele tiden. Straffet seg senere faktisk, og nå pynter jeg til jul i slutten av november, kjøper gaver gjennom hele året, vasker litt ekstra nå og da, setter opp daglige gjøremål( både delmål og helmål) og prøver å roe ned mest mulig for at vi ikke skal oppleve desember som et j*** kaos.

Jula kommer uansett og ang alt det maset med å besøke folk før, under og mellom jul, besøk de heller i november eller andre dager i året. Alt må ikke skje i julen.

Skrevet

Med de kravene der skjønner jeg godt du er utslitt. Hva er poenget? Rundvaske hus? 7 slag julekaker? Bruke timesvis på pynting? Du må senke skuldrene. Det blir jul uansett vet du😉

Anonymous poster hash: 7a94d...626

Skrevet

Kjære hi, det eneste du MÅ gjøre er å handle inn mat og pynte litt. Du dropper resten av bakingen og det er ikke nødvendig å rundvaske. Ryndvasking gjør man best på våren, det er ingen som legger merke til om det ikke blir rundvasket nå.

God jul 😛

Skrevet

Her bakes bare ett slag, pepperkaker. Og det er kun fordi vi er bedt bort på papperkakebake-.dag hos en venninne med alle barna. Støvsuger og vasker som normalt. Gaver er ikke kjøpt inn, så er fornøyd når jeg er i mål med dem, er ca halvveis og da er de vanskeligste igjen. Synes du skal senke kravene drastisk. Ingen poeng å ha det så strøkent, bedre å nyte adventshelgene med alt som følger med av besøk, arrangementer, handling osv

Anonymous poster hash: 8f26e...c23
Skrevet

Engasjer ungene og så lager dere i stand sammen.

Og du, mangler fem slag? Seriøst? Prioriter!

Vask som du pleier, rundvasken kan du ta i februar.

Anonymous poster hash: 48236...cd7

Skrevet

Seriøst? 😂

Her ble vi slått ut med sykdom og mister ca 2 uker pga det. Javel. Jul blir det uansett 😊

Anonymous poster hash: 4487b...1d7

Skrevet

Har så dårlig samvittighet, klarer ikke se hvordan jeg skal klare å komme i mål til jul.

Mangler 5 slag, 3 typer pålegg, handle inn til jul og romjul, rundvaske huset, pynte.

Har 3 barn og full jobb.

Har tatt ut det jeg har igjen av feriedager for å delta på ting med skole og barnehage.

Denne og neste helg er fylt opp med familie og venner vi ikke vil se i julen, og på hverdager er det ut av døren kl 7, og er ikke hjemme før kl 17, lage og spise middag, få ungene i seng og så er jeg utslitt.

Det beste er vel ikke å ha noe mål. Blir jul uansett. Baker når jeg har tid og det som jeg ikke rekker får jeg prøve til neste år. Butikkene har mat osv så vi overlever nok denne jula også. Ser ikke at alle i rundt meg får noen finere jul av at mora er totalt utslitt.

Går jo ann å få med familie og venner på baking også da, hvis det er på død og liv.

Anonymous poster hash: 7691b...712

Skrevet

Det beste er vel ikke å ha noe mål. Blir jul uansett. Baker når jeg har tid og det som jeg ikke rekker får jeg prøve til neste år. Butikkene har mat osv så vi overlever nok denne jula også. Ser ikke at alle i rundt meg får noen finere jul av at mora er totalt utslitt.

Går jo ann å få med familie og venner på baking også da, hvis det er på død og liv.

Anonymous poster hash: 7691b...712

Det var en god idé, hvis man absolutt må ha 7 slag. Spør venner og/eller familie om dere kan bake ett slag hver, en diger porsjon, også bytter dere? Da får alle flere slag uten å måtte bake alle selv.

Skrevet

Hvilket mål er det du snakker om? Din målstrek?

Slapp av og kos deg istedet❤️

Er det noen under 60 som baker 7 slag enda?

Ingen i vår omgangskrets gjør det. Ingen vasker tak, skap og vegger heller.

Vi er ferdige vi. Bakt pepperkaker, pynta huset og handlet julegaver.

Nå bare koser vi oss. Spiller julemusikk, går i pysjen, ser ski og spiller spill.

Skrevet

Takk jenter, nei jeg troller ikke.

Det har gått fint de tidligere årene, men i fjor var jeg i permisjon med mini, og før det jobbet jeg ikke fult.
Kanskje jeg bare har godt av å se det ikke går slik at jeg senker kravene mine litt.

Ja, jeg har en mann, men setter jeg han til noe tar det hundre år og det ender opp med at jeg tar over.

Han er veldig flink med barna da, og hadde vi hatt tid så hadde han tatt dem ut slik at jeg fikk gjort det jeg skulle gjøre uten å måtte løpe etter dem

HI

Skrevet

Her blir julekakene kjøpt på butikken og vaskehjelpen kommer den 20 des.

Skrevet

Jeg har ikke bakt en eneste julekake, og kommer ikke til å gjøre det heller. Ingen som savner det. Rundvaske kan man gjøre når man er ferdig med alt griseriet jula fører med seg. 

Skrevet

Hvem trenger syv slag av kjipe, tørre julekaker? Stress ned. En tilstedeværende mor er viktigere for de tre barna dine enn sirupssnipper og serinakaker.

Anonymous poster hash: 18752...64b

Skrevet

Ikke jeg heller først influensa og så lungebetennelse. Resten av familien har også være syke. Er fortsatt utmattet og klarer bare få unna det daglige.

Det blir jul uansett.

Gaver får vente. Julemat lager mamma og svigermor.

Julehandelen av mat får vi nok til. Og en kattevask av huset.

Viktigste er at vi er sammen.

Gave til ungene har vi takk og lov ordna før vi ble syk.

Anonymous poster hash: 27e39...26d

Skrevet

Har 3 barn og full jobb.

Hvorfor må du ha 5 slag til, skal du lage tre typer pålegg og hvorfor må du rundvaske huset. Hvorfor må du komme i mål med dette? Senk kravene og kjøp ferdige kaker og pålegg og dropp rundvask som ingen ser uansett. Slutt å sutre og dropp martyrrollen. Det blir jul ute masse hjemmebakte julekaker og renskuret hus.

Anonymous poster hash: b529a...19b

Skrevet

Jeg har ikke bakt en eneste julekake, og kommer ikke til å gjøre det heller. Ingen som savner det. Rundvaske kan man gjøre når man er ferdig med alt griseriet jula fører med seg.

Åh for en befrielse å høre deg si det. Vet ikke hvorfor men så for meg at du ordner og styrer til jul. Takk, nå er min samvittighet mindre svart når det gjelder juleforberedelser 😇

Anonymous poster hash: 3f99d...d11

Skrevet

Du har kome lengre enn meg, som ikkje har alle gåvene i boks enno.  Har senka krava kraftig i forhold til foreldregenerasjonen vår.  Julekakene vert uansett ikkje oppetne i jula, så vi nøyer oss med 2-3 slag.  Rundvask vert det ikkje, men litt overflatevask på enkelte flater, om tida er der.  Jula kjem uansett om du ikkje har rundvaska og 7 slag i boks, det viktigaste er å ha tid og sjelefred til å nyte den i staden for å vere stressa :) - og det er jo så mykje anna hyggeleg å halde på med i førjulstida enn å vaske!

Skrevet

Unnskyld HI,men så deilig å lese denne tråden! Jeg har stresset meg syk pga jula.Jeg har en prematur nyfødt så jeg har vært mye syk og vært mye på sykehuset ,en 4 åring har vi, jeg er skadd etter en bilulykke og har migrene 4 dager i uka, de resterende 3 dagene har jeg vondt overalt også.Har operert og alle er småforskjøla 😂jeg får ikke gjort NOE ! Nå har jeg kasta inn håndkleet. Vi har bakt pepperkaker i dag,ja med ferdig deig. Har røde gardiner , et par rene vinduer. Vi sitter på kjøkkenet og klipper og limer mens oppvaska roper. 😂jaja. Det blir jul uansett.selvom det ble langt ifra slik jeg hadde håpet

Anonymous poster hash: 0a1ce...530

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...