Gå til innhold

Sender dere i bhg. 23. Desember....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi jobber begge 2, men de skal ikke i barnehagen. Vi er ikke bedre enn andre foreldre av den grunn, det var bestemor som ville ha de på overnatting. Ellers måtte de jo vært i bhg.

Jeg skjønner godt at foreldre velger bhg denne dagen,selvom de har fri.

Det er gjerne tusen ting som skal ordnes, og som barna uansett ikke har glede av å være med på.

Det er sikkert mange ting i din foreldrerolle jeg ville tenkt fysj!!! til, men jeg sier ikke alt jeg tenker høyt.

God jul!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her stenger barnehagen klokka 12.00, så da synes jeg det er mer stress å levere når jeg alikevel har fri. Er ikke det ganske vanlig at barnehagene stenger klokka 12.00 på lillejulaften, eller er det bare her kanskje. Den jeg jobber i, stenger og klokka 12.00.

Anonymous poster hash: eeaf4...8d6
Skrevet

Her stenger barnehagen klokka 12.00, så da synes jeg det er mer stress å levere når jeg alikevel har fri. Er ikke det ganske vanlig at barnehagene stenger klokka 12.00 på lillejulaften, eller er det bare her kanskje. Den jeg jobber i, stenger og klokka 12.00.

Anonymous poster hash: eeaf4...8d6

Jeg er vant Til at alle bhg i vår kommune har vanlig åpningstid lille julaften

Anonymous poster hash: f989b...edf

Skrevet

Så er det på'an igjen :popcorn: .

Dette dukker opp hvert eneste år, men jeg må få si at denne gangen var fordømmelsen langt mer tydelig og mer uttalt enn den pleier å være.

Og bare for å svare på spørsmålet: Nei, mine barn skal ha fri sammen med meg på lille julaften.

Skrevet

Ja her skal småen i barnehage på lille julaften. Og noen dager i romjula. Føler meg utrolig nok ikke som en dårlig mamma likevel 😉

Anonymous poster hash: ed885...9ef

Skrevet

Syns dette er triste spørsmål.

Det skal ikke være en straff for barna å bli sendt til barnehagen,og

foreldrene skal ikke ha dårlig samvittighet for å bruke barnehagen 🙂

Som tidligere nevnt i denne tråden så er det ofte bedre for barna å være i barnehagen ,

enn å sitte med iPaden e.l.

Så de av dere som sender barna deres til barnehagen,der de forhåpentligvis trivest og har det bra,

send de dit med god samvittighet. Vi skal kose oss😘

Anonymous poster hash: ce273...9d7

Skrevet

Ja. Må også i barnehagen hele romjulen, minus en dag. Vi jobber begge to. Dritt, men that's life.

Skrevet

Dersom jeg kunne hatt ungene hjemme, aldri i livet, jula for meg begynner den 23.desember. Jeg er også så heldig at jeg slipper å sende ungene mine i barnehage/SFO både den 23. og helt fram til nyåret.

Men det er ikke alle som kan ha ungene hjemme på grunn av jobb og da må jo selvfølgelig barnet ha en plass å være. Ville aldri ha dømt noen for å sende ungen i barnehagen den 23. eller andre "hverdager" i jula. Det er "fysj"!

Derimot kan du jo spre juleglede og invitere noen sine barn hjem til deg de 23. (som du vet må i barnehagen) slik at de slipper og kan få en mer rolig og juleaktig dag ;)

Det er ingenting som å være ekstra raus og spre litt juleglede nå i før-juls-tida ;)

God jul!

Anonymous poster hash: f40ad...877
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: e22a2...3d1

Skrevet

Jeg må jobbe. Men vet om flere som har fri eller er i permisjon selv og sender barnet i barnehagen på 23. Og hele romjulen

Anonymous poster hash: d02ca...193

Skrevet

Ungene skal på AKS(sfo) de har juleprogram 23, og det var ikke snakk om fra deres side at de skulle henge med mamma og pappa den dagen. 

Jeg har fri, om mannen har det det vet jeg ikke. Det er godt å ha den dagen fri for å kunne få unna siste innspurt før ettermiddagen 23, da har vi god tid til å spise middag, se julebarneTV og pynte treet sammen ungene. 

Skrevet

Hadde jeg ikke måtte jobbe så hadde jeg selvfølgelig ikke sendt i barnehagen!

Anonymous poster hash: c04ad...7c1

Skrevet

Ikke i år, for jeg har fått FRI !!

Anonymous poster hash: 4c8dc...337
Skrevet

Småen skal i barnehagen både lillejulaften og julaften.

På julaften blir det selvsagt bare noen timer.

Har dessverre ikke fri selv og er alenemamma.

Anonymous poster hash: 8a232...5ef

Barnehagen er vel stengt på julaften? Det er jo en lørdag?

Anonymous poster hash: 8665c...8ac

Skrevet

Jenta her stortrives heldigvis i barnehagen så det er absolutt ikke noen straff å sende henne dit. Jeg jobbet som sykepleier og har vakt så da må hun. Hun har sjelden lange dager, og samvittigheten min er ren! Det er så ureflektert og umodent av hi å legge frem på den måten som hun gjør!

Anonymous poster hash: 240fa...825

Skrevet

Lille julaften må jo være en av årets koseligste dager i bhg! Her er det film og nissegrøt og bare kos. Heller det enn kø på kjipe butikker for å fikse alt det siste.

Anonymous poster hash: 5675f...4e2

Skrevet

Jupp. Da får jeg dratt over gulvene, byttet sengetøy, tørket litt på badet OG handlet litt småting som melk, pålegg og frukt. Så kan vi kose oss sammen uten husarbeid frem til en av dagene i romjula da det nok blir behov for litt støvsuging, klesvask og påfyll av melk, frukt og grønt. Og da sender jeg både mann og barn av gårde! Er jo et mareritt å få gjort noe med barn på slep!

Anonymous poster hash: 2a4f6...061

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...