GĂ„ til innhold

Termin Juni 2017đŸ‘¶đŸ’–

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor sa ingen ting om prematur fÞdsel eller at det var dÄrlig helsevesen der,helsevesenet der er vist veldig bra!

Bare at man mÄ fÞlge hygiene pronsippene godt og ta pÄ stÞttestrÞmper pÄ flyet Ä bevege seg hver time for Ä unngÄ blodpropp.

Ellers var den perioden jeg er i da en av de tryggeste Ă„ reise iđŸ€”đŸ˜Š

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oul neste mandag! Mannen kommer pÄ besÞk. :) Dette blir en stor dag for oss. Jeg skal reise "hjem" til Paris om to uker, men blir noe annet Ä reise hjem. Blir alltid dÄrlig pÄ all inclusive, hygienen pÄ buffeer er ikke alltid pÄ topp.

Skrevet

Jordmor sa ingen ting om prematur fÞdsel eller at det var dÄrlig helsevesen der,helsevesenet der er vist veldig bra!

Bare at man mÄ fÞlge hygiene pronsippene godt og ta pÄ stÞttestrÞmper pÄ flyet Ä bevege seg hver time for Ä unngÄ blodpropp.

Spania har ikke det verste helsevesenet, men det er likevel et land med andre bakterier og multiresistente bakterier. Jeg hadde personlig ikke dratt sÄ langt syd, og jeg vet mange andre i helsevesenet deler mitt syn. Det gÄr selvsagt oftest bra, men jeg hadde nok heller dratt til Sverige som er gode pÄ premature.

Anonymous poster hash: eb32f...69c

Skrevet

Dette svaret er noen Är gammelt, sÄ nÄ forsÞker man som oftest Ä redde et barn fÞdt fra uke 23+0 i Norge. Tidligere var dette 25+0, men man forsÞkte Ä redde de som viste livsvilje under dette.

http://forum.doktoronline.no/topic/376318-sydentur-og-gravid/

Skrevet

Tankefullelille - ynskjer deg og mannen din god tur! Det gÄr nok veldig bra! :-) Du har fÄtt rÄd frÄ jordmor. (Og begynde Ä bekymre seg for prematur fÞdsel som andre antyder skal du vertfall ikkje).

Skrevet

Reis med god samvittighet sier jeg Tankefullelille 😊 Skal selv en uke til Spania om 2,5 uker og det er ikke fĂžrste gang jeg reiser som gravid til dit. Premature fĂždsler skjer heldigvis sjelden bĂ„de her og i utlandet. Jeg jobber pĂ„ nyfĂždtintensiv, og har jobbet i mange Ă„r med premature og kun 1 gang har jeg opplevd at vi har fĂ„tt inn en prematur baby fĂždt pĂ„ ferie i Spania, som dog hadde gjort en god jobb med babyen! FĂžder man prematurt sĂ„ er det ofte pga helt andre ting. Har familie i spania, hvor min kusine ogsĂ„ fĂždte prematurt og de er dyktig bĂ„de i selve graviditeten samt nĂ„r barnet er fĂždt! Ta forhĂ„ndsregler; sprit hendene dine masse spesielt fĂžr mĂ„ltid, spis kun varmebehandlet mat fra buffeten, spis frukt som kan skrelles, kjĂžp vann pĂ„ flaske, kom tidlig i buffeten slik at maten ikke har stĂ„tt lenge fremme. Sjekk hva som faktisk er i maten (hvilken type fisk, kjĂžtt) StĂ„r mye nyttig pĂ„ nettet om Ă„ reise som gravid 😃 Nyyt ferien! Jeg tar pĂ„ meg stĂžttestrĂžmper pĂ„ flyet og beveger meg en del samt drikker masse vann pga tĂžrr luft pĂ„ flyet 😊 Og til deg anonym; kan love deg at de som fĂžder prematurt ikke har lyst til Ă„ gjĂžre det igjen. Verken i Norge eller Spania...

Skrevet

Jeg jobber ogsÄ pÄ nyfÞdtintensiv og ville ikke reist. De fleste er ikke gravide sÄ mange somre at de mÄ til syden akkurat da.

Skrevet

Jeg jobber ogsÄ pÄ nyfÞdtintensiv og ville ikke reist. De fleste er ikke gravide sÄ mange somre at de mÄ til syden akkurat da.

Ja, helt sikkert 😂 Sorry altsĂ„ men syns det her blir for dumt! SĂ„nn her skremselspropaganda kan du drive med andre steder! đŸ˜‚đŸ‘đŸ»
Skrevet

Vi reiser med god samvittighet😊

Det er jo bare 6 dager/5 netter og tar alle forhĂ„nds regler😊

Skrevet

Jeg reiste i uke 34 og fĂždte i uke 37.

Turen var nydelig og vi rakk Ă„ komme hjem fĂžr gutten ble fĂždt :)

Kos deg - dette gÄr fint!!

Skrevet

Vi reiser med god samvittighet😊

Det er jo bare 6 dager/5 netter og tar alle forhĂ„nds regler😊

Vi og reiser om 2,5 uker og det blir fantastisk med litt sol pĂ„ denne vonde, voksende og vinterdvalende kroppen 😃 Blir bare denne ferien for oss og ungene fĂžr babyen kommer. Tipper vi blir mye hjemme i sommer nĂ„r babyen er fĂždt. Nyt ferien nĂ„r dere kommer sĂ„ langt ☀

Skrevet

Hvordan gĂ„r det med dere? Lite liv her i gruppa 😁😁

Skrevet

Her gÄr det opp og ned, fÞler jeg aldri blir frisk. Har hatt bihulebetennelse for andre gang pÄ en mnd nÄ, uvi og nÄ har virkelig halsbrannen meldt seg. Hurra for det. :P Lille i magen derimot har det helt supert, sparker masse, hikker og gir meg generelt lite plager knytta til graviditeten. Har hatt mage en stund allerede, men for to dager siden vokste den plutselig kjempemasse, sÄ nÄ ser jeg nesten ut som jeg gjorde da jeg var en mnd lenger pÄ vei med fÞrstemann, haha. NÄ har jeg ogsÄ sagt ifra til et par veiledere pÄ skolen at jeg er gravid, og har fÄtt beskjed om at de skal prÞve Ä tilrettelegge praksisen for meg, sÄ det er en stor lettelse. :) 

Skrevet

Her gÄr det opp og ned, fÞler jeg aldri blir frisk. Har hatt bihulebetennelse for andre gang pÄ en mnd nÄ, uvi og nÄ har virkelig halsbrannen meldt seg. Hurra for det. :P Lille i magen derimot har det helt supert, sparker masse, hikker og gir meg generelt lite plager knytta til graviditeten. Har hatt mage en stund allerede, men for to dager siden vokste den plutselig kjempemasse, sÄ nÄ ser jeg nesten ut som jeg gjorde da jeg var en mnd lenger pÄ vei med fÞrstemann, haha. NÄ har jeg ogsÄ sagt ifra til et par veiledere pÄ skolen at jeg er gravid, og har fÄtt beskjed om at de skal prÞve Ä tilrettelegge praksisen for meg, sÄ det er en stor lettelse. :)

SĂ„ bra at du ikke har sĂ„ mange vondter! :) har ikke det jeg heller, fĂžler meg veldig utvilt Ă„ er i veldig god form faktisk 😊😊😊 men magen har vokst enormt đŸ˜¶ Ăžnske den kunne vĂŠrt litt mindre, hehe 😁

Skrevet

SÄ digg Ä fÞle at formen er god! Misunner deg fÞlelsen av Ä vÊre uthvilt, hehe! Satser pÄ at det blir bedre nÄr jeg blir frisk :D

Skrevet

Kom nettopp hjemme fra oul pÄ UllevÄl. Vi venter en sprek gutt i juni. Herlig Ä se han sprelle der inne. :) gleder meg til Ä se han.

Skrevet

Gratulerer med sprekeste gutten Papillons 😊

Jeg har ogsĂ„ begynt Ă„ glede meg litt mer enn hva jeg har gjort tidligere. NĂ„ kjenner jeg masse liv hver dag, og det hjelper massevis! Har begynt Ă„ strikke en kosebukse til henne, sĂ„ jeg tenker jo at nĂ„ kan det jo bare gĂ„ rette veien 😍

Skal til oppfĂžlgings UL i beg av mars for Ă„ se om morkaken har flyttet noe pĂ„ seg. Hvis ikke skal vi sette opp flere UL for Ă„ hele tiden fĂžlge litt med 🍀😄

Ble akkurat 100% sykemeldt pga bekkenet, men jeg smiler mer og har fĂ„tt mer glede i hverdagen. Hvordan er formen deres?? Her er det halsbrann om kveldene og urolige ben som plager mest. Ellers er jeg bare treg da jeg prĂžver Ă„ ta hensyn til bekkenet 😂 Ingen i familien som gidder Ă„ gĂ„ tur med meg, lurer pĂ„ hvorfor hehe

Skrevet

Da jeg la meg i gĂ„r kveld kjente jeg for fĂžrste gang ordentlig spark i magen❀

kunne kjenne de bĂ„de inni og utenpĂ„â€ LykkefĂžlelse😍

Skrevet

Jeg har kjent spark siden uke 17 😄😄 det er sĂ„ deilig med bekreftelse 😊😊😊 de blir sterkere sterkere for hver dag, men mannen kjenner ennĂ„ ikke sparkene đŸ€”

Skrevet

Ser det er litt varierande form pĂ„ oss damene her inne! Eg jobbar 50% fortsatt og har meir enn nok med det..Mindre kvalm, men brakk meg over do-skĂ„la seinast i dag. DĂ„rleg dag i dag der eg berre fĂžler meg elendig (fullstendig tom i kroppen) utan at eg er sĂ„ frykteleg kvalm i grunn..Lurer pĂ„ om det berre er lĂ„gt blodtrykk som gjer det.. PĂ„ dag 20+0 kjente mannen det fĂžrste tydlege sparket (onsdag), det var ein utruleg opplevelse for oss begge 😊 I gĂ„r kveld tok knĂžtten vĂ„r heilt av sĂ„ dĂ„ kjente vi fleire spark/bevegelser..Det er fint Ă„ endeleg kjenne det sĂ„ tydleg!

Skrevet

Formen her er fin😊

Jobber 100% som hjelpepleier og de er flinke til og tilrettelegge men tviler pĂ„ at jeg holder ut til permisjon da det er mye tunge stell i seng,forflytninger og "lĂžft" man slipper ikke unna alt desverre😏

Har begynt Ă„ kjenne noe i bekkenet den siste uken nĂ„r jeg gĂ„r for mye da😏

• 1 mĂ„ned senere...
Skrevet

Ingen her inne ? :(

Jeg hadde nesten glemt av forumet her! Har hatt noen late dager med sofasliting, har fÄtt bekkenlÞsning :( Det er ganske mye aktivitet inne pÄ fb-gruppa hvis du er interessert da. :) 

Skrevet

Jeg er innom her Ă„ titter gjevnlig😁

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...