Tankefullelille Skrevet 23. januar 2017 #176 Skrevet 23. januar 2017 Jordmor sa ingen ting om prematur fĂždsel eller at det var dĂ„rlig helsevesen der,helsevesenet der er vist veldig bra! Bare at man mĂ„ fĂžlge hygiene pronsippene godt og ta pĂ„ stĂžttestrĂžmper pĂ„ flyet Ă„ bevege seg hver time for Ă„ unngĂ„ blodpropp. Ellers var den perioden jeg er i da en av de tryggeste Ă„ reise iđ€đ
Papillons Skrevet 23. januar 2017 #177 Skrevet 23. januar 2017 Oul neste mandag! Mannen kommer pÄ besÞk. Dette blir en stor dag for oss. Jeg skal reise "hjem" til Paris om to uker, men blir noe annet Ä reise hjem. Blir alltid dÄrlig pÄ all inclusive, hygienen pÄ buffeer er ikke alltid pÄ topp.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #178 Skrevet 23. januar 2017 Jordmor sa ingen ting om prematur fĂždsel eller at det var dĂ„rlig helsevesen der,helsevesenet der er vist veldig bra! Bare at man mĂ„ fĂžlge hygiene pronsippene godt og ta pĂ„ stĂžttestrĂžmper pĂ„ flyet Ă„ bevege seg hver time for Ă„ unngĂ„ blodpropp. Ellers var den perioden jeg er i da en av de tryggeste Ă„ reise iđ€đ Spania har ikke det verste helsevesenet, men det er likevel et land med andre bakterier og multiresistente bakterier. Jeg hadde personlig ikke dratt sĂ„ langt syd, og jeg vet mange andre i helsevesenet deler mitt syn. Det gĂ„r selvsagt oftest bra, men jeg hadde nok heller dratt til Sverige som er gode pĂ„ premature.  Anonymous poster hash: eb32f...69c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2017 #179 Skrevet 23. januar 2017 Jordmor sa ingen ting om prematur fĂždsel eller at det var dĂ„rlig helsevesen der,helsevesenet der er vist veldig bra! Bare at man mĂ„ fĂžlge hygiene pronsippene godt og ta pĂ„ stĂžttestrĂžmper pĂ„ flyet Ă„ bevege seg hver time for Ă„ unngĂ„ blodpropp. Ellers var den perioden jeg er i da en av de tryggeste Ă„ reise iđ€đ Dette svaret er noen Ă„r gammelt, sĂ„ nĂ„ forsĂžker man som oftest Ă„ redde et barn fĂždt fra uke 23+0 i Norge. Tidligere var dette 25+0, men man forsĂžkte Ă„ redde de som viste livsvilje under dette.  http://forum.doktoronline.no/topic/376318-sydentur-og-gravid/  Anonymous poster hash: eb32f...69c
Solbaer79 Skrevet 24. januar 2017 #180 Skrevet 24. januar 2017 Tankefullelille - ynskjer deg og mannen din god tur! Det gÄr nok veldig bra! :-) Du har fÄtt rÄd frÄ jordmor. (Og begynde Ä bekymre seg for prematur fÞdsel som andre antyder skal du vertfall ikkje).
â„ Min engel â„ Skrevet 25. januar 2017 #181 Skrevet 25. januar 2017 Reis med god samvittighet sier jeg Tankefullelille đ Skal selv en uke til Spania om 2,5 uker og det er ikke fĂžrste gang jeg reiser som gravid til dit. Premature fĂždsler skjer heldigvis sjelden bĂ„de her og i utlandet. Jeg jobber pĂ„ nyfĂždtintensiv, og har jobbet i mange Ă„r med premature og kun 1 gang har jeg opplevd at vi har fĂ„tt inn en prematur baby fĂždt pĂ„ ferie i Spania, som dog hadde gjort en god jobb med babyen! FĂžder man prematurt sĂ„ er det ofte pga helt andre ting. Har familie i spania, hvor min kusine ogsĂ„ fĂždte prematurt og de er dyktig bĂ„de i selve graviditeten samt nĂ„r barnet er fĂždt! Ta forhĂ„ndsregler; sprit hendene dine masse spesielt fĂžr mĂ„ltid, spis kun varmebehandlet mat fra buffeten, spis frukt som kan skrelles, kjĂžp vann pĂ„ flaske, kom tidlig i buffeten slik at maten ikke har stĂ„tt lenge fremme. Sjekk hva som faktisk er i maten (hvilken type fisk, kjĂžtt) StĂ„r mye nyttig pĂ„ nettet om Ă„ reise som gravid đ Nyyt ferien! Jeg tar pĂ„ meg stĂžttestrĂžmper pĂ„ flyet og beveger meg en del samt drikker masse vann pga tĂžrr luft pĂ„ flyet đ Og til deg anonym; kan love deg at de som fĂžder prematurt ikke har lyst til Ă„ gjĂžre det igjen. Verken i Norge eller Spania...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #182 Skrevet 25. januar 2017 Jeg jobber ogsÄ pÄ nyfÞdtintensiv og ville ikke reist. De fleste er ikke gravide sÄ mange somre at de mÄ til syden akkurat da.  Anonymous poster hash: eb32f...69c
â„ Min engel â„ Skrevet 25. januar 2017 #183 Skrevet 25. januar 2017 Jeg jobber ogsĂ„ pĂ„ nyfĂždtintensiv og ville ikke reist. De fleste er ikke gravide sĂ„ mange somre at de mĂ„ til syden akkurat da.  Anonymous poster hash: eb32f...69c Ja, helt sikkert đ Sorry altsĂ„ men syns det her blir for dumt! SĂ„nn her skremselspropaganda kan du drive med andre steder! đđđ»
Tankefullelille Skrevet 25. januar 2017 #184 Skrevet 25. januar 2017 Vi reiser med god samvittighetđ Det er jo bare 6 dager/5 netter og tar alle forhĂ„nds reglerđ
fÞrskolelÊreren Skrevet 25. januar 2017 #185 Skrevet 25. januar 2017 Jeg reiste i uke 34 og fÞdte i uke 37. Turen var nydelig og vi rakk Ä komme hjem fÞr gutten ble fÞdt Kos deg - dette gÄr fint!!
â„ Min engel â„ Skrevet 25. januar 2017 #186 Skrevet 25. januar 2017 Vi reiser med god samvittighetđ Det er jo bare 6 dager/5 netter og tar alle forhĂ„nds reglerđ Vi og reiser om 2,5 uker og det blir fantastisk med litt sol pĂ„ denne vonde, voksende og vinterdvalende kroppen đ Blir bare denne ferien for oss og ungene fĂžr babyen kommer. Tipper vi blir mye hjemme i sommer nĂ„r babyen er fĂždt. Nyt ferien nĂ„r dere kommer sĂ„ langt âïž
pia91 Skrevet 29. januar 2017 #187 Skrevet 29. januar 2017 Hvordan gĂ„r det med dere? Lite liv her i gruppa đđ
bleach Skrevet 29. januar 2017 #188 Skrevet 29. januar 2017 Her gĂ„r det opp og ned, fĂžler jeg aldri blir frisk. Har hatt bihulebetennelse for andre gang pĂ„ en mnd nĂ„, uvi og nĂ„ har virkelig halsbrannen meldt seg. Hurra for det. Lille i magen derimot har det helt supert, sparker masse, hikker og gir meg generelt lite plager knytta til graviditeten. Har hatt mage en stund allerede, men for to dager siden vokste den plutselig kjempemasse, sĂ„ nĂ„ ser jeg nesten ut som jeg gjorde da jeg var en mnd lenger pĂ„ vei med fĂžrstemann, haha. NĂ„ har jeg ogsĂ„ sagt ifra til et par veiledere pĂ„ skolen at jeg er gravid, og har fĂ„tt beskjed om at de skal prĂžve Ă„ tilrettelegge praksisen for meg, sĂ„ det er en stor lettelse. Â
pia91 Skrevet 29. januar 2017 #189 Skrevet 29. januar 2017 Her gĂ„r det opp og ned, fĂžler jeg aldri blir frisk. Har hatt bihulebetennelse for andre gang pĂ„ en mnd nĂ„, uvi og nĂ„ har virkelig halsbrannen meldt seg. Hurra for det. Lille i magen derimot har det helt supert, sparker masse, hikker og gir meg generelt lite plager knytta til graviditeten. Har hatt mage en stund allerede, men for to dager siden vokste den plutselig kjempemasse, sĂ„ nĂ„ ser jeg nesten ut som jeg gjorde da jeg var en mnd lenger pĂ„ vei med fĂžrstemann, haha. NĂ„ har jeg ogsĂ„ sagt ifra til et par veiledere pĂ„ skolen at jeg er gravid, og har fĂ„tt beskjed om at de skal prĂžve Ă„ tilrettelegge praksisen for meg, sĂ„ det er en stor lettelse. SĂ„ bra at du ikke har sĂ„ mange vondter! har ikke det jeg heller, fĂžler meg veldig utvilt Ă„ er i veldig god form faktisk đđđ men magen har vokst enormt đ¶ Ăžnske den kunne vĂŠrt litt mindre, hehe đ
bleach Skrevet 29. januar 2017 #190 Skrevet 29. januar 2017 SÄ digg Ä fÞle at formen er god! Misunner deg fÞlelsen av Ä vÊre uthvilt, hehe! Satser pÄ at det blir bedre nÄr jeg blir frisk
Papillons Skrevet 30. januar 2017 #191 Skrevet 30. januar 2017 Kom nettopp hjemme fra oul pÄ UllevÄl. Vi venter en sprek gutt i juni. Herlig Ä se han sprelle der inne. gleder meg til Ä se han.
Ewelina Skrevet 3. februar 2017 #192 Skrevet 3. februar 2017 Gratulerer med sprekeste gutten Papillons đ  Jeg har ogsĂ„ begynt Ă„ glede meg litt mer enn hva jeg har gjort tidligere. NĂ„ kjenner jeg masse liv hver dag, og det hjelper massevis! Har begynt Ă„ strikke en kosebukse til henne, sĂ„ jeg tenker jo at nĂ„ kan det jo bare gĂ„ rette veien đ  Skal til oppfĂžlgings UL i beg av mars for Ă„ se om morkaken har flyttet noe pĂ„ seg. Hvis ikke skal vi sette opp flere UL for Ă„ hele tiden fĂžlge litt med đđ  Ble akkurat 100% sykemeldt pga bekkenet, men jeg smiler mer og har fĂ„tt mer glede i hverdagen. Hvordan er formen deres?? Her er det halsbrann om kveldene og urolige ben som plager mest. Ellers er jeg bare treg da jeg prĂžver Ă„ ta hensyn til bekkenet đ Ingen i familien som gidder Ă„ gĂ„ tur med meg, lurer pĂ„ hvorfor hehe
Tankefullelille Skrevet 3. februar 2017 #193 Skrevet 3. februar 2017 Da jeg la meg i gĂ„r kveld kjente jeg for fĂžrste gang ordentlig spark i magen†kunne kjenne de bĂ„de inni og utenpĆLykkefĂžlelseđ
pia91 Skrevet 3. februar 2017 #194 Skrevet 3. februar 2017 Jeg har kjent spark siden uke 17 đđ det er sĂ„ deilig med bekreftelse đđđ de blir sterkere sterkere for hver dag, men mannen kjenner ennĂ„ ikke sparkene đ€
Solbaer79 Skrevet 4. februar 2017 #195 Skrevet 4. februar 2017 Ser det er litt varierande form pĂ„ oss damene her inne! Eg jobbar 50% fortsatt og har meir enn nok med det..Mindre kvalm, men brakk meg over do-skĂ„la seinast i dag. DĂ„rleg dag i dag der eg berre fĂžler meg elendig (fullstendig tom i kroppen) utan at eg er sĂ„ frykteleg kvalm i grunn..Lurer pĂ„ om det berre er lĂ„gt blodtrykk som gjer det.. PĂ„ dag 20+0 kjente mannen det fĂžrste tydlege sparket (onsdag), det var ein utruleg opplevelse for oss begge đ I gĂ„r kveld tok knĂžtten vĂ„r heilt av sĂ„ dĂ„ kjente vi fleire spark/bevegelser..Det er fint Ă„ endeleg kjenne det sĂ„ tydleg!
Tankefullelille Skrevet 4. februar 2017 #196 Skrevet 4. februar 2017 Formen her er finđ Jobber 100% som hjelpepleier og de er flinke til og tilrettelegge men tviler pĂ„ at jeg holder ut til permisjon da det er mye tunge stell i seng,forflytninger og "lĂžft" man slipper ikke unna alt desverređ Har begynt Ă„ kjenne noe i bekkenet den siste uken nĂ„r jeg gĂ„r for mye dađ
bleach Skrevet 9. mars 2017 #198 Skrevet 9. mars 2017 Ingen her inne ? Jeg hadde nesten glemt av forumet her! Har hatt noen late dager med sofasliting, har fĂ„tt bekkenlĂžsning Det er ganske mye aktivitet inne pĂ„ fb-gruppa hvis du er interessert da. Â
Tankefullelille Skrevet 10. mars 2017 #199 Skrevet 10. mars 2017 Jeg er innom her Ă„ titter gjevnligđ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ