GĂ„ til innhold

Termin Juni 2017đŸ‘¶đŸ’–


Gjest Mariamani

Anbefalte innlegg

2 dager til oul. MÄ si at disse siste dagene gÄr ganske tregt altsÄ :P er sÄ utrolig spent:)

Huhuhu jeg har ogsĂ„ oul pĂ„ torsdag!!! 😄 Er sĂ„ spent om morkaken min har flyttet noe pĂ„ seg 🙈

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Vi har uol torsdag om litt over ei veke...tida gÄr sÄ seeeint!

 

Og sÄ mÄ eg berre syte litt :-(

 

Formen varierer frÄ ganske ok innimellom,til dÄrleg, til heilt elendig :-( Jobbar 60 %, og der er visst for mykje. Det takler eg litt dÄrleg og gruer meg til eg skal til legen pÄ mÄndag. Det sit langt inne Ä be om ytterligere sjukmelding over nokre veker til (og kanskje 50%)..redd for responsen til legen, sjÞlv om ho berre har vore forstÄelsesfull og god sÄ langt! Har vore sjukmelst 50% i jula, fÞr det 100% nokre veker pga svangerskapskvalme (fekk ikkje i meg drikke). 16+2 i dag.. Synes eg burde klare full jobb no! Blir eg for sliten blir eg frykteleg kvalm, og kaster opp. Null energi og alt kjennes tungt. Blir nokre tÄrer pÄ veg til jobb, sÄ gÄr det fint pÄ jobb (stort sett), men fullstendig tom resten av ettermiddagen og kvelden..sÄ dÄ blir det ofte meir grining igjen. Att det gÄr an :S Skulle Þnske eg berre kunne "ta meg sammen" om dokke forstÄr! :S

Huff, jeg forstĂ„r deg sĂ„ inderlig. Er ikke godt Ă„ vĂŠre sĂ„ utslitt og kvalm! Jeg sliter ikke med kvalme lengre men har mye hodepine (tror nesten det mĂ„ vĂŠre migrene, har ikke hatt det fĂžr sĂ„ vet ikke sikkert) som slĂ„r meg helt ut. Noen dager vĂ„kner jeg med hodepine mens andre dager bygger den seg opp ila dagen. Grusomt! Sliter i tillegg med hĂžyt blodtrykk sĂ„ mĂ„ til legen en gang i uken. ForelĂžpig sykemeldt 100% og sĂ„nn som det er nĂ„ sĂ„ frister det lite Ă„ jobbe. Bruker det lille jeg har av overskudd pĂ„ de to smĂ„ jeg har fra fĂžr og det syns jeg er riktig. Det sitter langt inne hos meg ogsĂ„ Ă„ be om sykemelding. Sliter i tillegg med bekkenet men det tĂžrr jeg ikke snakke med legen om engang fordi jeg fĂžler det blir litt mye klaging 😭 FĂžler meg sĂ„ teit som er sĂ„nn, men tror det har noe med hva samfunnet krever av oss. I mitt forrige sv.skap jobbet jeg til jeg var 37 uker og kunne sikkert jobbet lengre sĂ„ dette er nytt for meg.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Det hÞyrest frykteleg tÞft ut min engel! :-( Pyton pyton pyton med hovudverk! Har heldigvis endÄ ikkje hatt altfor mykje av det,og ingen migrene sÄ langt! Faktisk fleire Är sidan eg har hatt sÄ lenge migrene-fri. SÄ der har eg vore av dei heldige som vert bedre i svangerskapet.. Har gitt beskjed til arbeidsgiver at eg ikkje kjem til Ä satse pÄ Ä komme meg gjennom dagar med hovudverk ved Ä pÞse pÄ med paracett-sÄ dei er "advart"...

 

I dag er ein av dei bedre dagane! Kjenner pÄ Ä vere nesten meg sjÞlv! :-D Berre litt kvalm, og trÞtt, men absolutt mykje bedre enn i gÄr. Trengte ein sÄnn dag no for psyken sin del :-)

 

 

Heia oss gravide damene som gjer ein kjempejobb!:-D

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Lykke til, til dere som skal pÄ oul. :)

God klem til Solbaer og min engel.

Kjenner meg godt igjen, er 20% sykmeldt pga bekken. Siden mannen bor i utlandet blir det minimalt av husvask og klesvask. Er utkjÞrt etter en arbeidsdag og mathandel. Skulle gjerne ha hatt han her og fÄtt en god klem. Men nÄ har vi valgt det slik, kanskje ikke helt gjennomtenkt...!?

Fikk svar pÄ urinprÞven som var sendt til dyrking = bemerkelsesverdig lite bakterier. AltsÄ ingen antibiotikakur pÄ meg. :)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Oul i dag, men litt blandede fÞlelser. 30 min til.. Burde bare gledet meg, sÄpass er jeg klar over... er bare sÄ utrolig spent pÄ om morkaken har beveget bare pittepittelitt pÄ seg. VÊr sÄ snill. Er sÄ utrolig slitsomt med blÞdninger hver eneste dag og jeg er fortsatt sÄ engstelig. Uansett sÄ blir det godt med litt svar, samme hva som blir sagt i dag.

 

Beklager, mĂ„tte bare fĂ„ ut litt... gleder meg til Ă„ hĂžre hvordan det gĂ„r med dere andre 😊 Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Oul i dag, men litt blandede fÞlelser. 30 min til.. Burde bare gledet meg, sÄpass er jeg klar over... er bare sÄ utrolig spent pÄ om morkaken har beveget bare pittepittelitt pÄ seg. VÊr sÄ snill. Er sÄ utrolig slitsomt med blÞdninger hver eneste dag og jeg er fortsatt sÄ engstelig. Uansett sÄ blir det godt med litt svar, samme hva som blir sagt i dag.

 

Beklager, mĂ„tte bare fĂ„ ut litt... gleder meg til Ă„ hĂžre hvordan det gĂ„r med dere andre 😊 Klem fra meg

 

Lykke til ❀❀❀ skal pĂ„ UL idag :)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Hei igjen! Da var jeg tilbake etter dagens oul. Gikk sĂ„ greit som det kunne gĂ„ i dag tenker jeg 😊 Morkaken er enda litt foran Ă„pningen, men legen er veldig positiv og mener bestemt at den vil komme til Ă„ trekke seg litt til siden etterhvert. Skal sjekke opp dette videre pĂ„ ny ul om noen uker 😊 Kjekt nĂ„r legen er positiv hvertfall ❀ fikk med meg masse fine bilder av en helt perfekt jentebaby ❀ gleder meg til Ă„ vise dem til de to andre jentene mine senere! Takk i massevis for gode tanker - klem

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Åhh sĂ„ bra ang morkaka da :) jeg hadde foran Ă„pningen med nr 1, men den flytta seg helt vekk fĂžr fĂždselen.

Og gratulerer med jente. Er sÄ misunnelig, fikk beskjed om gutt pÄ tidlig ul, blir gutt nr 4, har ei jente som nr 4 da men Þnska meg sÄ inderlig ei jente til. Jaja, blir kjekt med baby uansett.

Hehe ja jeg hadde jo nesten innstilt meg pĂ„ gutt, siden jeg har to jenter fra fĂžr. Men jaja jenter er jo hvertfall noe vi kan 😂 SĂ„ kan hun fĂ„ arve masse fint ❀ som mannen min sĂ„ fint sier, sĂ„ lenge barnet er friskt og har det bra sĂ„ er det det samme hva kjĂžnnet er

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hei igjen! Da var jeg tilbake etter dagens oul. Gikk sĂ„ greit som det kunne gĂ„ i dag tenker jeg 😊 Morkaken er enda litt foran Ă„pningen, men legen er veldig positiv og mener bestemt at den vil komme til Ă„ trekke seg litt til siden etterhvert. Skal sjekke opp dette videre pĂ„ ny ul om noen uker 😊 Kjekt nĂ„r legen er positiv hvertfall ❀ fikk med meg masse fine bilder av en helt perfekt jentebaby ❀ gleder meg til Ă„ vise dem til de to andre jentene mine senere! Takk i massevis for gode tanker - klem

SĂ„Ă„ bra 😁 glad pĂ„ dine vegne ❀ gratis med ei til jente 😁

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Lykke til, til dere som skal pÄ oul. :)

God klem til Solbaer og min engel.

Kjenner meg godt igjen, er 20% sykmeldt pga bekken. Siden mannen bor i utlandet blir det minimalt av husvask og klesvask. Er utkjÞrt etter en arbeidsdag og mathandel. Skulle gjerne ha hatt han her og fÄtt en god klem. Men nÄ har vi valgt det slik, kanskje ikke helt gjennomtenkt...!?

Fikk svar pÄ urinprÞven som var sendt til dyrking = bemerkelsesverdig lite bakterier. AltsÄ ingen antibiotikakur pÄ meg. :)

Tusen takk ❀ Og super bra at du ikke har uvi og slipper antibiotikakur! đŸ‘đŸ» Kjedelig at du mĂ„ klare deg sĂ„ mye alene, men husvasken kan man fint utsette. Er det noe jeg har lĂŠrt med to smĂ„ sĂ„ er det at ingen dĂžr om jeg ikke vasker huset hver uke 😂

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Tusen takk ❀ Og super bra at du ikke har uvi og slipper antibiotikakur! Kjedelig at du mĂ„ klare deg sĂ„ mye alene, men husvasken kan man fint utsette. Er det noe jeg har lĂŠrt med to smĂ„ sĂ„ er det at ingen dĂžr om jeg ikke vasker huset hver uke

Takk for oppmuntrende ord min engel, uansett er det bare jeg som lever i litt rot og noen hybelkaniner.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gikk pÄ badevekta i dag og sÄ at jeg har gÄtt ned en kg fra forrige uke. Veier meg hver sÞndag. Er det normalt Ä gÄ opp og ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gikk pÄ badevekta i dag og sÄ at jeg har gÄtt ned en kg fra forrige uke. Veier meg hver sÞndag. Er det normalt Ä gÄ opp og ned i vekt?

SpÞrs litt hva man spiser, hvis man spiser skikkelig lÞrdagsmat ene lÞrdagen, men litt mer forsiktig andre lÞrdagen sÄ kan vekta vÊre ulik. Hadde ikke bekymra meg for 1 kg :)

 

Anonymous poster hash: ff711...852

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Det er stille her i junigruppa pÄ forumet, men minner om at for den som vil vÊre med, sÄ er den skjulte gruppen pÄ Facebook begynt Ä ta seg opp i aktivitet. Send meg en pm med mailadresse, sÄ kan jeg legge til den som mÄtte Þnske det. :) 

Jeg tror vektnedgang pÄ noen kg ikke er noe stress, iallefall ikke sÄ tidlig som dette. Jordmor sa til meg at det er fÞrst etter uke 20 at babyen begynner Ä legge pÄ seg nevneverdig. :) 

Her var vi pÄ oul og fikk se en fin og frisk liten baby, og termindato ble ikke flyttet. Vi vil jo ikke vite kjÞnnet, og sa fra om det pÄ forhÄnd, men da jordmor mÄlte lÄrbein kunne vi igrunn se at det ikke var en tut pÄ denne babyen. Men aldri si aldri, jeg tar det jeg fÄr. :D 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Det er stille her i junigruppa pÄ forumet, men minner om at for den som vil vÊre med, sÄ er den skjulte gruppen pÄ Facebook begynt Ä ta seg opp i aktivitet. Send meg en pm med mailadresse, sÄ kan jeg legge til den som mÄtte Þnske det. :)

 

Jeg tror vektnedgang pÄ noen kg ikke er noe stress, iallefall ikke sÄ tidlig som dette. Jordmor sa til meg at det er fÞrst etter uke 20 at babyen begynner Ä legge pÄ seg nevneverdig. :)

 

Her var vi pÄ oul og fikk se en fin og frisk liten baby, og termindato ble ikke flyttet. Vi vil jo ikke vite kjÞnnet, og sa fra om det pÄ forhÄnd, men da jordmor mÄlte lÄrbein kunne vi igrunn se at det ikke var en tut pÄ denne babyen. Men aldri si aldri, jeg tar det jeg fÄr. :D

Har sendt deg PM 😁😁😁 meld meg inn

 

 

 

Anonymous poster hash: 4fb83...401

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hvordan gĂ„r det her da damer? Jeg er nĂ„ 21+5. Merker masse liv hver dag og nyter sparkene. Har fĂ„tt bekkenlĂžsning som virkelig vet Ă„ gjĂžre seg bemerket bĂ„de foran i symfysen, i lyskene, bak i halbensomrĂ„det samt med strĂ„ling ned til bena nĂ„r det er skikkelig gale. Har fĂ„tt henvisning til fysio og tenker Ă„ prĂžve det 😊 FĂžlte ikke det hjalp sĂ„ mye fĂžrste graviditet men er villig til Ă„ prĂžve igjen da det er mye verre denne gangen. Blodtrykket mitt har plutselig blitt normalt igjen etter Ă„ ha vĂŠrt hĂžyt lenge. Er veldig glad for det 😃 Er sykemeldt 100% fra sykepleierjobben min og merker det sliter litt pĂ„ det mentale til tider. Men igjen, jeg prĂžver Ă„ vĂŠre positiv og vi er snart i februar og plutselig etter det er det vĂ„r 😃 Hjelper veldig at arbeidsgiver er svĂŠrt forstĂ„elsesfull og Ăžnsker at jeg skal fungere etter graviditeten ogsĂ„ 😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hvordan gĂ„r det her da damer? Jeg er nĂ„ 21+5. Merker masse liv hver dag og nyter sparkene. Har fĂ„tt bekkenlĂžsning som virkelig vet Ă„ gjĂžre seg bemerket bĂ„de foran i symfysen, i lyskene, bak i halbensomrĂ„det samt med strĂ„ling ned til bena nĂ„r det er skikkelig gale. Har fĂ„tt henvisning til fysio og tenker Ă„ prĂžve det 😊 FĂžlte ikke det hjalp sĂ„ mye fĂžrste graviditet men er villig til Ă„ prĂžve igjen da det er mye verre denne gangen. Blodtrykket mitt har plutselig blitt normalt igjen etter Ă„ ha vĂŠrt hĂžyt lenge. Er veldig glad for det 😃 Er sykemeldt 100% fra sykepleierjobben min og merker det sliter litt pĂ„ det mentale til tider. Men igjen, jeg prĂžver Ă„ vĂŠre positiv og vi er snart i februar og plutselig etter det er det vĂ„r 😃 Hjelper veldig at arbeidsgiver er svĂŠrt forstĂ„elsesfull og Ăžnsker at jeg skal fungere etter graviditeten ogsĂ„ 😊

SĂ„ bra Ă„ hĂžre at alt gĂ„r fint hos deg ❀

Kjenner ogsĂ„ liv hver dag Ă„ det er sĂ„ herlig 😍 .. Men har fryktelig med halsbrann Ă„ jeg er fryktelig trĂžtt..... Legger meg nĂ„r 4Ă„ringen legger seg.. OgsĂ„ stĂ„r jeg opp noen timer etter det for Ă„ spise sĂ„ legger jeg meg atter en gang 😅 .. Huff tungt Ă„ vĂŠre sĂ„ trĂžtt altsĂ„ đŸ˜„đŸ˜„đŸ˜„. HĂ„per det blir bedre

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

SĂ„ bra Ă„ hĂžre at alt gĂ„r fint hos deg ❀

Kjenner ogsĂ„ liv hver dag Ă„ det er sĂ„ herlig 😍 .. Men har fryktelig med halsbrann Ă„ jeg er fryktelig trĂžtt..... Legger meg nĂ„r 4Ă„ringen legger seg.. OgsĂ„ stĂ„r jeg opp noen timer etter det for Ă„ spise sĂ„ legger jeg meg atter en gang 😅 .. Huff tungt Ă„ vĂŠre sĂ„ trĂžtt altsĂ„ đŸ˜„đŸ˜„đŸ˜„. HĂ„per det blir bedre

Stakkars! Den trĂžttheten ja den kan til tider slĂ„ meg ut ogsĂ„. Blir fort dager hvor jeg tilsammen sover 12 timer/dĂžgn đŸ˜± Tar pĂ„ Ă„ lage menneske 😂 Har du prĂžvd reseptfrie medikamenter mot halsbrann? Vet st gravide iallefall kan ta en type, men husker ikke navnet 🙈 Regner med du har prĂžvd alle andre rĂ„d i tillegg som melk, ligge litt hĂžyt nĂ„r du sover, hva man bĂžr unngĂ„ Ă„ spise/drikke osv..Kjipt hvis ingenting hjelper đŸ˜Ș
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hvordan gÄr det her da damer? Jeg er nÄ 21+5. Merker masse liv hver dag og nyter sparkene. Har fÄtt bekkenlÞsning som virkelig vet Ä gjÞre seg bemerket bÄde foran i symfysen, i lyskene, bak i halbensomrÄdet samt med strÄling ned til bena nÄr det er skikkelig gale. Har fÄtt henvisning til fysio og tenker Ä prÞve det FÞlte ikke det hjalp sÄ mye fÞrste graviditet men er villig til Ä prÞve igjen da det er mye verre denne gangen. Blodtrykket mitt har plutselig blitt normalt igjen etter Ä ha vÊrt hÞyt lenge. Er veldig glad for det Er sykemeldt 100% fra sykepleierjobben min og merker det sliter litt pÄ det mentale til tider. Men igjen, jeg prÞver Ä vÊre positiv og vi er snart i februar og plutselig etter det er det vÄr Hjelper veldig at arbeidsgiver er svÊrt forstÄelsesfull og Þnsker at jeg skal fungere etter graviditeten ogsÄ

Hadde smÄ bekkensmerter og begynte med gravid svÞmming. Det hjalp meg, men nÄ er jo jeg bare 18+1. SvÞmmer ogsÄ rygg en gang innkalt. Det Ä vÊre i vann er rene healingen for meg. Heldig med arbeidsgiver, jeg har en som presser meg mye, altfor mye.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Stakkars! Den trĂžttheten ja den kan til tider slĂ„ meg ut ogsĂ„. Blir fort dager hvor jeg tilsammen sover 12 timer/dĂžgn đŸ˜± Tar pĂ„ Ă„ lage menneske 😂 Har du prĂžvd reseptfrie medikamenter mot halsbrann? Vet st gravide iallefall kan ta en type, men husker ikke navnet 🙈 Regner med du har prĂžvd alle andre rĂ„d i tillegg som melk, ligge litt hĂžyt nĂ„r du sover, hva man bĂžr unngĂ„ Ă„ spise/drikke osv..Kjipt hvis ingenting hjelper đŸ˜Ș

Har prĂžvd noen tabletter, men tĂžrr ikke bruke sĂ„ mye av det for det stĂ„r at det skal brukes med mĂ„te 😏 ...

 

De sier jo at i 2 trimester at man bruker Ă„ ha mye energi.. Hvorfor har ikke jeg det 😱

 

Er sykemeldt jeg Ă„. Men det er kjipt Ă„ bruke hele dagen pĂ„ Ă„ sove nĂ„r man har husarbeid :( hĂ„per at 3 trimester gir meg energi da, hehe 😅😅

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Har prĂžvd noen tabletter, men tĂžrr ikke bruke sĂ„ mye av det for det stĂ„r at det skal brukes med mĂ„te 😏 ...

 

De sier jo at i 2 trimester at man bruker Ă„ ha mye energi.. Hvorfor har ikke jeg det 😱

 

Er sykemeldt jeg Ă„. Men det er kjipt Ă„ bruke hele dagen pĂ„ Ă„ sove nĂ„r man har husarbeid :( hĂ„per at 3 trimester gir meg energi da, hehe 😅😅

Hehe, det der med 2.trimester om mye energi tror jeg ikke noe pĂ„ 😂😅
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ville heller prÞvd akupunktur mot bekkenplagene :) Ikke bare jeg som opplever at det hjelper. Men det er viktig Ä gÄ til noen med utdannelse.

 

Anonymous poster hash: eb32f...69c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

OrdinĂŠr ultralyd i morgen er sĂ„Ă„Ă„ spent😊

Var jo til lege Ă„ hĂžrte hjertelyd for 13 dager siden sĂ„ regner med alt er bra,men kjenner tankene svirrer uansettđŸ€” har dĂ„rlig fokushjerne pĂ„ jobb i kveld😂 har ogsĂ„ bestilt en tur til Spania Benidorm med mannen om 5 uker sĂ„ er litt nyskjerrig pĂ„ om noen har erfaring med reise i graviditeten, spesielt med tanke pĂ„ all inclusive..tenker koker de ris i springvann Ă„ blir det da trykt Ă„ spise det for meg? Vi skal bo pĂ„ 4 stjerners spa hotell for voksne sĂ„ regner med de har bra kvalitet pĂ„ maten...?đŸ€”đŸ™„

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ville aldri reist til syden som gravid. De har en annen bakterieflora og et annet helsevesen. De som blir innlagt og fÞder prematurt, gjÞr nok ikke det igjen. Dersom du skulle bli syk, gir de fort en hestekur med antibiotika som tar knekken pÄ bakteriefloraen din. Det er igjen uheldig for barnet.

 

Anonymous poster hash: eb32f...69c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...