Gå til innhold

Termin Juni 2017👶💖


Gjest Mariamani

Anbefalte innlegg

Ååhh irriterende... Jeg legger meg sånn 23.00 av å til før, men jeg våkner alltid sånn 01.30 hver natt for å risse 😢😢 å etter det får jeg ikke sove igjen... Hva skal jeg gjøre??? Blir gal... Ca 02.30 så bynner jenta i magen å sparke å da klarer jeg hvertfall ikke sove.. Springer fram å tilbake på do..Huff så slitsomt..

 

Andre med dette problemet?? 😅😅

Våkner mye om natten jeg også 🙄 Må tisse 1-2 ganger og våkner hvis jeg livger dårlig. Kjipe greier 🙄
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våkner mye om natten jeg også 🙄 Må tisse 1-2 ganger og våkner hvis jeg livger dårlig. Kjipe greier 🙄

Jeg blir gal av det... Blir jo så trøtt på dagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiii 😃 Jeg er offisielt halveis!! ❤😃 Nå begynner nedtellingen!

Woho😁🎉 om 4 dager kan jeg si det samme 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt :) er 6 dager til jeg er halvveis :) er vel 20+1 som blir halvveis? Eller er det 20+2?

20+0 står det på appen til babyverden 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi går jo gravide 40+2 eller 40+3, så tenker 20+1 er ca halvveis :) er i USA de teller 40+0

Enig med deg 😉 men jeg følger baby verden appen 😁 da går det litt fortere også 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De regner jo termin fra uke 37-42 så da er vi vel egentlig mange som er halveis 🤗 Jeg føder ikke av meg selv og må bli satt i gang på overtid. Så håper at jeg denne gangen (etter samtale på kk i februar) kan få bli satt i gang på/rundt termindato. Orker ikke å gå to uker over termindato en tredje gang. Har i tillegg to traumatiske fødsler bak meg så er ikke høy i hatten når jeg tenker på å føde igjen 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert litt å sende en mobil med app til babyen i magen så den vet at passelig tid å komme ut på er mellom uke 38-40 og ikke 41-42 o.l 😂

Veldig lurt! 👌🤣 Jeg joiner om du finner ut hvordan sende den til baby 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert litt å sende en mobil med app til babyen i magen så den vet at passelig tid å komme ut på er mellom uke 38-40 og ikke 41-42 o.l 😂

Hehe :) jeg skal ha ks, så ungen min kommer vel ut i slutten av mai, viss ikke vannet går før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ekstremt trøtt, heeeele tiden. Må ha en hvil midt på dagen hver dag, til tross for at jeg sover fra kl 20 til kl 6 hver natt. Heldigvis har jeg fleksitid-kontorjobb og forståelsesfull sjef!

Noen andre som er preget med ekstrem tretthet? Jeg går rundt som en zombie, uansett hvor mye søvn jeg får. I dag var jeg nødt til å ta meg en halvtimes blund på jobb for å ha sjans til å komme gjennom dagen.

 

 



Anonymous poster hash: 2a0b5...79c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brått smerter i bekkenet etter en travel dag på jobben, sliter nå med moderate smerter, vanskelig for å finne en god sovestilling. Er det noen som kan komme med gode råd? Burde jordmor ha gitt meg sykemelding?

 

Jeg hadde kraftig bekkenløsning med førstemann og brukte krykker fra uke 13. Anbefaler å gå til lege og få fysioterapi-henvisning :) Det gjør underverker!

 

Anonymous poster hash: 2a0b5...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( fikk uvi idag. Var hos legen og tok prøver, de er til dyrking nå og så får vi se hvilken antibiotika kur jeg skal ha. Men jeg ønsker ikke å ta antibiotika. Kjøpte konsentrert tranbærjuice og drikker MYE vann. Noen som har angdre gode råd. Har milde symptomer. Kan det gå over av seg selv?Har gravidsvømming på onsdag, kan jeg gå?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:( fikk uvi idag. Var hos legen og tok prøver, de er til dyrking nå og så får vi se hvilken antibiotika kur jeg skal ha. Men jeg ønsker ikke å ta antibiotika. Kjøpte konsentrert tranbærjuice og drikker MYE vann. Noen som har angdre gode råd. Har milde symptomer. Kan det gå over av seg selv?Har gravidsvømming på onsdag, kan jeg gå?

Hvis legen mener du burde ta antibiotika da hør på legen 😉 ikke bra å gå med infeksjon...

 

Jeg har hatt uvi i begge svangerskap mere enn 5 ganger. Har hatt det 2 ganger nå denne gangen.

 

Man trenger ikke sterke symptomer for å ha uvi. (Jeg har ikke hatt symptomer)

 

Hva ga urinprøven utslag på? Laukosytter?

Det er lurt å holde kjønnsleppene fra hverandre når man skal urin prøve som gravid. (Utflod kan gi utslag

 

 

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( fikk uvi idag. Var hos legen og tok prøver, de er til dyrking nå og så får vi se hvilken antibiotika kur jeg skal ha. Men jeg ønsker ikke å ta antibiotika. Kjøpte konsentrert tranbærjuice og drikker MYE vann. Noen som har angdre gode råd. Har milde symptomer. Kan det gå over av seg selv?Har gravidsvømming på onsdag, kan jeg gå?

Har selv til gode å bli kvitt UVI uten antibiotika. Du vil få resept på antibiotika som er helt trygg for barnet. Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil ta nantibiotika? Ubehandlet UVI kan ende opp med nyrebekkenbetennelse, og det vil man helst unngå som gravid. Går selv på tidagers antibiotikakur pga streptokokker, det er helt uproblematisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( fikk uvi idag. Var hos legen og tok prøver, de er til dyrking nå og så får vi se hvilken antibiotika kur jeg skal ha. Men jeg ønsker ikke å ta antibiotika. Kjøpte konsentrert tranbærjuice og drikker MYE vann. Noen som har angdre gode råd. Har milde symptomer. Kan det gå over av seg selv?Har gravidsvømming på onsdag, kan jeg gå?

Utrolig kjipt med uvi 😭 Men ikke for å skremme deg men ta for all del antibiotikaen! Ubehandlet uvi kan føre til for tidlig fødsel. Jobber selv på nyfødtintensiv og har behandlet premature barn født for tidlig pga uvi. Jeg ville heller forebygget tilbakefall med tranebærjuice osv fra nå av i tillegg til antibiotikakuren.

 

Anonymous poster hash: 966dc...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere. Jeg har en historie med barndom med mange antibiotikakurer som har ødelagt min tarmflora og gulet mine tenner. Antibiotika er bra, men kan det unngås ønsker jeg helst det. Men jeg ønsker jo selvfølgelig at leieboeren blir værende så lenge som mulig. Takk for betryggende svar ang antibiotika.

Symptomene er svie etter toalettbesøk og urinprøven viste mye hviteblodlegemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere. Jeg har en historie med barndom med mange antibiotikakurer som har ødelagt min tarmflora og gulet mine tenner. Antibiotika er bra, men kan det unngås ønsker jeg helst det. Men jeg ønsker jo selvfølgelig at leieboeren blir værende så lenge som mulig. Takk for betryggende svar ang antibiotika.

Symptomene er svie etter toalettbesøk og urinprøven viste mye hviteblodlegemer.

Bare hyggelig å kunne hjelpe. Nå er jeg langt i fra autorisert helsepersonell, men jeg er sikker på at du er i trygge hender hos fastlegen din :) Så må du ha riktig god bedring, krysser fingrene for at du blir kvitt UVI'en raskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere. Jeg har en historie med barndom med mange antibiotikakurer som har ødelagt min tarmflora og gulet mine tenner. Antibiotika er bra, men kan det unngås ønsker jeg helst det. Men jeg ønsker jo selvfølgelig at leieboeren blir værende så lenge som mulig. Takk for betryggende svar ang antibiotika.

Symptomene er svie etter toalettbesøk og urinprøven viste mye hviteblodlegemer.

 

Håper du blir raskt frisk ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne hjelpe. Nå er jeg langt i fra autorisert helsepersonell, men jeg er sikker på at du er i trygge hender hos fastlegen din :) Så må du ha riktig god bedring, krysser fingrene for at du blir kvitt UVI'en raskt :)

takk <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lister jeg meg inn hit😏

16+1 i dag,vært hos legen å hørt 144 flotte hjerteslag i minuttet❤

Nå kan det bare gå en vei å det er rett vei😍

Ordinære Ultralyd 24/1🙄 gleder meg❤

Endret av Tankefullelille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papillons, leit å lese at du har fått UVI. Ønsker deg god bedring. :) Skjønner at du ikke ønsker å ta antibiotika for egen del, men du kan være helt trygg på at den antibiotikaen du får er trygg for lille i magen. 

Vil forøvrig tipse om denne nettsiden: tryggmammamedisin.no

Endret av bleach
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har uol torsdag om litt over ei veke...tida går så seeeint!

 

Og så må eg berre syte litt :-(

 

Formen varierer frå ganske ok innimellom,til dårleg, til heilt elendig :-( Jobbar 60 %, og der er visst for mykje. Det takler eg litt dårleg og gruer meg til eg skal til legen på måndag. Det sit langt inne å be om ytterligere sjukmelding over nokre veker til (og kanskje 50%)..redd for responsen til legen, sjølv om ho berre har vore forståelsesfull og god så langt! Har vore sjukmelst 50% i jula, før det 100% nokre veker pga svangerskapskvalme (fekk ikkje i meg drikke). 16+2 i dag.. Synes eg burde klare full jobb no! Blir eg for sliten blir eg frykteleg kvalm, og kaster opp. Null energi og alt kjennes tungt. Blir nokre tårer på veg til jobb, så går det fint på jobb (stort sett), men fullstendig tom resten av ettermiddagen og kvelden..så då blir det ofte meir grining igjen. Att det går an :S Skulle ønske eg berre kunne "ta meg sammen" om dokke forstår! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...