Gå til innhold

Plastjuletre eller ekte, hva har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg har et stort, pent, edelgrantre vært kronen på verket før jul. Så det var med stor sorg jeg måtte gi etter i fjor og kjøpe plast. De siste 3 årene har vi vært nødt til å kaste ut treet i romjula pga allergi hos mannen, og nå har også barna arvet hans dårlige gener ;)

Investerte i et dyrt og flott tre. Det er fint, men det lukter jo ikke jul :(

Anonymous poster hash: 21f6a...4e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg har et stort, pent, edelgrantre vært kronen på verket før jul. Så det var med stor sorg jeg måtte gi etter i fjor og kjøpe plast. De siste 3 årene har vi vært nødt til å kaste ut treet i romjula pga allergi hos mannen, og nå har også barna arvet hans dårlige gener ;)

Investerte i et dyrt og flott tre. Det er fint, men det lukter jo ikke jul :(

Anonymous poster hash: 21f6a...4e3

Tror du kan få juletrelukt på boks. Mener jeg har sett det en gang

Anonymous poster hash: b2ddc...58e

Skrevet

Sort plastikktre. Skal vi først ha plast, skal vi ha plastikk fantastikk.

Mannen er allergisk, han sier selv han overlever med å ha vanlig juletre. Det gjør han sikkert, men da må vi sove i hver vår etasje i hver enda av huset. For når han er allerisk så snorker han noe vanvittig, dermed får ikke jeg sove. Han merker jo ikke dette.

Så jeg har fått trumfet gjennom plast. Jeg tenker det er helt greit så lenge ting er som det er, savner lukta men den får jeg heller savne såfremt jeg slipper en snorkende og snufsende mann.

Anonymous poster hash: 2640f...ef5

Skrevet

Sort plastikktre. Skal vi først ha plast, skal vi ha plastikk fantastikk.

Mannen er allergisk, han sier selv han overlever med å ha vanlig juletre. Det gjør han sikkert, men da må vi sove i hver vår etasje i hver enda av huset. For når han er allerisk så snorker han noe vanvittig, dermed får ikke jeg sove. Han merker jo ikke dette.

Så jeg har fått trumfet gjennom plast. Jeg tenker det er helt greit så lenge ting er som det er, savner lukta men den får jeg heller savne såfremt jeg slipper en snorkende og snufsende mann.

Anonymous poster hash: 2640f...ef5

Har dere prøvd fjellgran? Det hadde jeg i fjor, og for første gang så var jeg ikke pottetett hele jula. Får og kløende utslett av å være borti greinene på vanlig tre, ingen utslett av fjellgranen

Anonymous poster hash: b2ddc...58e

Skrevet

Ekte. Får meg ikke til å kjøpe plast selv om jeg ser at det kan være fint.

Skrevet

Ekte. Edelgran de årene vi feirer jul hjemme, og vanlig gran ellers. Det blir ikke jul uten lukta av tre, barnåler overalt, og mannen som banner og sverter fordi treet blir skjevt i foten, og han må bruke øksa ørten ganger for å få det beint👍

Skrevet

Ekte. Kan ikke skjønne at noen velger noe annet (med mindre det er allergi).

Anonymous poster hash: 75c2b...c89

Skrevet

Ja, takk begge deler. I fjor hadde vi plastikk ellers så har vi selvhogd, pjuskete busk med tvilsomme gener...

Anonymous poster hash: 376b9...009

Skrevet

Plast:-)

Skrevet

Ekte selvsagt :)

Anonymous poster hash: 5b0e0...38d

Skrevet

Særlig om jeg tror på at halve befolkningen må ha plastre pga alergi. Det finnes mange grunner til å velge plast, gode grunner også, men Vær må ærlig om alergi. Snart er det ingen som gidder ta hensyn til dem som faktisk er allergiske. Vi er jo vant med at det bare er en unnskyldning for å unngå noe de ikke har lyst til.

Anonymous poster hash: 75e36...646

Skrevet

Plast , pga jeg ikke gidder et tre som drysser og ikke liker tanken på små krypdyr 😳

Skrevet

Plast på grunn av allergi. Og til deg over her, jo jeg er faktisk allergisk. Og tror neppe noen gidder å lyve på seg allergi , så gøy er det virkelig ikke...

Skrevet

Særlig om jeg tror på at halve befolkningen må ha plastre pga alergi. Det finnes mange grunner til å velge plast, gode grunner også, men Vær må ærlig om alergi. Snart er det ingen som gidder ta hensyn til dem som faktisk er allergiske. Vi er jo vant med at det bare er en unnskyldning for å unngå noe de ikke har lyst til.

Særlig om jeg tror på at alle som skriver slik har dysleksi.

Uansett, vi velger plast fordi vi vil. Ingen allergi.

Anonymous poster hash: 64185...76d

Skrevet

Vi eier skog, så her henter vi et ekte tre selv 😊

Skrevet

Plast! Null allergi her, og jeg elsker lukta av ekte edelgran... Men... Jeg gidder ikke :P

Jeg er lat og gjerrig, og orker ikke bruke 500-800kr på et tre vi har i hus i mindre enn to uker, som i tillegg lager meg ekstra arbeid ift renhold og vanning.. Har i tillegg baby i hus som krabber og spiser på alt, klatrer på alt som kan klatres på etc.. Ekte juletre får vente noen år. :P

Anonymous poster hash: 3e8bd...599

Skrevet

Særlig om jeg tror på at alle som skriver slik har dysleksi.

Uansett, vi velger plast fordi vi vil. Ingen allergi.

Anonymous poster hash: 64185...76d

Jeg har det faktisk, men det blir noe av det samme. Hvis veldig mange skylder på dysleksi er det naturlig nok ingen som tror på dem som har det.

Skrevet

Ifjor kjøpte vi tre på rot.

Dvs at det sto i potte istedenfor å være hogd.

Nest ikke noe dressing og treet fortsatte å pynte opp på utenfor etter at jula var over.

Anonymous poster hash: 8cd50...393

Skrevet

Har hatt ekte helt frem til i fjor. Da brydde ikke barna seg om hva vi hadde lenger. Minste var da 10 år. Jeg syns det har vært koselig med ekte tre, og syns det passer seg best når barna er små, men ser jo at det er veldig lett å bare stikke i garasjen etter plasttreet. Plasttreet vi har kostet 6000, og "du ser ikke forskjell", men du gjør jo det, å tro noe annet er bare å lure seg selv. 

Anonymous poster hash: 483da...c5b
Skrevet

Ekte. Edelgran de årene vi feirer jul hjemme, og vanlig gran ellers. Det blir ikke jul uten lukta av tre, barnåler overalt, og mannen som banner og sverter fordi treet blir skjevt i foten, og han må bruke øksa ørten ganger for å få det beint👍

Ah, oppsetting av juletre! Faren min var akkurat likedann. Da er det jul, når han bannes og ungene er frustrerte og han bare skal ta litt mer på den andre siden....

Anonymous poster hash: 26221...727

Skrevet

EKTE!!!!

Plast er virkelig ikke det samme!! Et ekte juletre lukter skog og jul, det gjør ikke plast... og uansett hva dere sier så er det ikke det samme altså, og ser ikke ekte ut. 

Anonymous poster hash: b30b6...67e
Skrevet

Han får gjøre som min svigerfar, de kjøpte en gang et tre som var så skjevt at de ikke klarte å få det til å stå pent. De endte opp med en krok i taket, og hengende tre. 😂

Anonymous poster hash: bcbeb...f86

Skrevet

Plast. Er allergisk. Er virkelig forskjell på plasttrær da, og de med formstøpte nåler er virkelig flotte. Vi kjøpte et med ledlys fra Hageland i 2014 som er virkelig veldig flott, og enklet å sette opp og ta ned (sånt man kan "riste" på plass). Det er dyrt da (vi har ganske hlyt, så betalte vel rundt 7000,- for vårt for to år siden), men det er jo egentlig kjapt tjent inn igjen da ekte trær (i hvert fall i den hlyden vi må ha + edelgran) er ganske så dyrt også. Andre pluss ved plasttre er at man slipper å vanne, slipper dryssing av nåler og å dra inn alt mulig av småkryp. Minuset er jo at man må lagre det og at man ikke får den gode juletrelukten.

Anonymous poster hash: 0cfee...b0e
Skrevet

Han får gjøre som min svigerfar, de kjøpte en gang et tre som var så skjevt at de ikke klarte å få det til å stå pent. De endte opp med en krok i taket, og hengende tre. 😂

Anonymous poster hash: bcbeb...f86

Haha!! Ja, da er det virkelig jul😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...