Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #26 Skrevet 13. november 2016 Uff, angrer at jeg leste dette. Svært banalt hele greia. Høres ut som du forsøker å fremstille to kunstnersjeler som finner tilbake til hverandre på tross av en trøblete fortid. Anonymous poster hash: 5c1e2...fd1
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #27 Skrevet 13. november 2016 Uff, angrer at jeg leste dette. Svært banalt hele greia. Høres ut som du forsøker å fremstille to kunstnersjeler som finner tilbake til hverandre på tross av en trøblete fortid. Anonymous poster hash: 5c1e2...fd1 Haha! Det blir neppe noen som "finner tilbake til hverandre" her i gården, nei! Og du har rett, det er enormt banalt. Livet kan være latterlig noen ganger... Anonymous poster hash: a4f44...7a8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #28 Skrevet 13. november 2016 Mellom linjene; han skjønner at han brukte deg og han har dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 6ca96...1c6 Kanskje har du rett, ja. Og kanskje er det det jeg ønsker meg. En form for oppreisning. Anonymous poster hash: a4f44...7a8
Twintipp og himmelblå Skrevet 13. november 2016 #29 Skrevet 13. november 2016 Han høres ut som en lost sjel som sliter med å sortere både sine egne og andres følelser. Usikker i form av å fremheve seg selv, og en blanding av manipulativ/stakkarslig og usikker der han roser deg uhemmet. Tydelig at fyren ikke er i vater. Ville holdt meg langt unna.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #30 Skrevet 13. november 2016 Han høres ut som en lost sjel som sliter med å sortere både sine egne og andres følelser. Usikker i form av å fremheve seg selv, og en blanding av manipulativ/stakkarslig og usikker der han roser deg uhemmet. Tydelig at fyren ikke er i vater. Ville holdt meg langt unna. Jeg ER veldig god til å synge, altså. Så han roser meg ikke uhemmet, han gir meg cred som er helt berettiget. Usikker og stakkarslig har jeg heller aldri sett ham som, jeg føler ingen forakt selv om jeg er ambivalent. Men jeg lider nok litt av Stockholmssyndromet i denne relasjonen. Og at han neppe har hatt noe bevise forhold til verken egne eller andres følelser er nok rett. Det ville i så fall være en endring til det bedre. Anonymous poster hash: a4f44...7a8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #31 Skrevet 13. november 2016 * bevisst forhold til (etc) Anonymous poster hash: a4f44...7a8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2016 #32 Skrevet 13. november 2016 Andre? Anonymous poster hash: a4f44...7a8
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #33 Skrevet 14. november 2016 De aller fleste utvikler seg etterhvert som de blir eldre og får mer livserfaring. Hva ber han om tilgivelse for egentlig? Anonymous poster hash: 3fb30...ec2 Til slutt fant jeg det gamle brevet! Jøsseball, trodde jeg hadde brent det i et øyeblikks irritasjon... Han ber om tilgivelse for hvordan han var mot meg, for han ser at han kunne framstå som en som utnytter jenter. Han legger veldig vekt på at forholdet ikke var kun for sex, selv om det kanskje kunne virke slik; og at han egentlig er en annen type person enn det han viste meg. Anonymous poster hash: a4f44...7a8
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #34 Skrevet 14. november 2016 Til slutt fant jeg det gamle brevet! Jøsseball, trodde jeg hadde brent det i et øyeblikks irritasjon... Han ber om tilgivelse for hvordan han var mot meg, for han ser at han kunne framstå som en som utnytter jenter. Han legger veldig vekt på at forholdet ikke var kun for sex, selv om det kanskje kunne virke slik; og at han egentlig er en annen type person enn det han viste meg. Anonymous poster hash: a4f44...7a8 Han er en drittsekk. Slett ham, og se deg aldri tilbake! Anonymous poster hash: 3fb30...ec2
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #35 Skrevet 15. november 2016 Dette er helt klart en bok in the making. Det er jo ingen andre her som skriver på den måten. Men den boka vil jeg lese, så det er bare å fortsette👍🏻 Anonymous poster hash: 10460...4f2
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #36 Skrevet 15. november 2016 Er du litt smigret over at han tar kontakt, og i så fall; hvorfor? Anonymous poster hash: 24513...2ac
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #37 Skrevet 15. november 2016 Er du litt smigret over at han tar kontakt, og i så fall; hvorfor? Anonymous poster hash: 24513...2ac Mest overrasket. Kunne ikke se for meg at han hadde noe usagt til meg. Anonymous poster hash: a4f44...7a8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #38 Skrevet 15. november 2016 Dere virker melodramatiske og self-obsessed begge to. Ja, dere har en historie, hvem har ikke det? Tror du kan slappe av på dyttingen, for historien er sikkert fascinerende for deg, men tydeligvis ikke fengende for andre. Håper du finner ut av hva det nå er du lurer på. Anonymous poster hash: 95699...033
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #39 Skrevet 15. november 2016 Dere virker melodramatiske og self-obsessed begge to. Ja, dere har en historie, hvem har ikke det? Tror du kan slappe av på dyttingen, for historien er sikkert fascinerende for deg, men tydeligvis ikke fengende for andre. Håper du finner ut av hva det nå er du lurer på. Anonymous poster hash: 95699...033 Dette er vel den første tråden jeg noen gang har skrevet her om mitt eget liv; etter å ha vært på forumet i snart 6 år. Beklager at den plager deg, det var ikke hensikten. Anonymous poster hash: a4f44...7a8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #40 Skrevet 15. november 2016 Guri malla for noen svulstige formuleringer på dere begge to! Husker jeg skrev et brev til kjæresten min da jeg bar rundt 15 år og boblet over av følelser og skrev på den måten dere skriver til hverandre. Fant brevet på hotmailen min for noen uker siden. Hadde sendt det til meg selv for å få det skrevet ut på skolen. Jeg blei så FLAU! Store ord om fremtid, kjærlighet og håp. Du skriver om fortidens skygger. Og for å svare på et språk du forstår: la det være skygger, en tapt tid, minner om en utviklende og spennende ungdom. Han vekket noe i deg og lærte deg noe som gjør at du er den du er idag, men la han kun være en skygge fra fortiden. Gosj. Anonymous poster hash: cf398...0c0
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #41 Skrevet 15. november 2016 Kiosklitteratur Anonymous poster hash: 3e16b...53f
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #42 Skrevet 15. november 2016 Guri malla for noen svulstige formuleringer på dere begge to! Husker jeg skrev et brev til kjæresten min da jeg bar rundt 15 år og boblet over av følelser og skrev på den måten dere skriver til hverandre. Fant brevet på hotmailen min for noen uker siden. Hadde sendt det til meg selv for å få det skrevet ut på skolen. Jeg blei så FLAU! Store ord om fremtid, kjærlighet og håp. Du skriver om fortidens skygger. Og for å svare på et språk du forstår: la det være skygger, en tapt tid, minner om en utviklende og spennende ungdom. Han vekket noe i deg og lærte deg noe som gjør at du er den du er idag, men la han kun være en skygge fra fortiden. Gosj. Anonymous poster hash: cf398...0c0 Jeg har fått med meg at de fleste her ikke bifaller måten jeg uttrykker meg på. Hverken jeg eller den nevnte eksen blir vel noen gang den nye Knut Hamsun. Det lever jeg godt med. Trøster meg med at selv de latterligste formuleringer kan huse noen ekte følelser eller ha i seg litt levd liv (akkurat som pinlige gamle dagbøker.) Men går det an å forlate debatten om form litegrann, og heller kommentere hvis man har noe å si om innhold? På forhånd takk. Anonymous poster hash: a4f44...7a8
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #43 Skrevet 16. november 2016 Jeg har fått med meg at de fleste her ikke bifaller måten jeg uttrykker meg på. Hverken jeg eller den nevnte eksen blir vel noen gang den nye Knut Hamsun. Det lever jeg godt med. Trøster meg med at selv de latterligste formuleringer kan huse noen ekte følelser eller ha i seg litt levd liv (akkurat som pinlige gamle dagbøker.) Men går det an å forlate debatten om form litegrann, og heller kommentere hvis man har noe å si om innhold? På forhånd takk. Anonymous poster hash: a4f44...7a8 Jeg ga deg et svar. Det har flere også gjort. La det ligge. La det forbli en skygge fra fortiden. Gjort er gjort. Anonymous poster hash: cf398...0c0
Syngensang Skrevet 16. november 2016 #44 Skrevet 16. november 2016 Har du døtre? Kva ville du tenkt om ein mann på 22 som hadde sex med 15 åringen din? Dette er faktisk ein slik mann, ikkje verd å bruke meir tid på tenkjer eg.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #45 Skrevet 17. november 2016 Helt enig, i prinsippet. Men det forhindrer ikke at han invaderer drømmene mine hver eneste natt. Forstår ikke meg selv lenger. Anonymous poster hash: a4f44...7a8
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #46 Skrevet 17. november 2016 Helt enig, i prinsippet. Men det forhindrer ikke at han invaderer drømmene mine hver eneste natt. Forstår ikke meg selv lenger. Anonymous poster hash: a4f44...7a8 Ingen himmelske ord denne gangen? Anonymous poster hash: 086d4...876
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #47 Skrevet 17. november 2016 Helt enig, i prinsippet. Men det forhindrer ikke at han invaderer drømmene mine hver eneste natt. Forstår ikke meg selv lenger. Anonymous poster hash: a4f44...7a8 Det han gjorde den gangen var straffbart. Han var 22, du var 15. Han kunne havnet i fengsel for å ha et seksuelt forhold til deg. Han var med på å forme deg på godt og vondt, trolig din sterkeste seksuelle opplevelse den gangen. Jeg tror du bør spørre deg hva han vil med å kontakte deg. Vil han ha et nytt forhold med deg? Vil han be om tilgivelse for noe han vet han kunne havnet i fengsel for? Vil han kanskje bare sjekke om han har draget på deg nå også? Har han følelser for deg? Drømmer han om deg slik du var? Og så bør du spørre deg selv hvorfor du har eller vil ha kontakt med ham? Er du smigret for at han husker deg? Får du opp gamle spøkelser? Innser du at du egentlig ble misbrukt den gangen og det er lettere å late som om du ikke ble det? Har du følelser for ham? Blir du smigret fordi han roser din profesjonelle jobb, eller fordi han er kjent innen det han driver med? Du møtte ham i en sårbar og formbar periode av livet ditt, det er ikke så rart om det vekker opp en del følelser i deg. Men hva føler du om at han tar kontakt, HI? Jeg får en følelse av at du egentlig ønsker at noen skal fortelle deg hva du bør føle nå? Du har ikke svart noe på hva du føler, men det er helt tydelig at du egentlig føler mye rundt dette. Men hva er det du føler og tenker rundt dette selv? Hvilke følelser får det opp i deg? Anonymous poster hash: 55099...c9c
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #48 Skrevet 17. november 2016 Det han gjorde den gangen var straffbart. Han var 22, du var 15. Han kunne havnet i fengsel for å ha et seksuelt forhold til deg. Han var med på å forme deg på godt og vondt, trolig din sterkeste seksuelle opplevelse den gangen. Jeg tror du bør spørre deg hva han vil med å kontakte deg. Vil han ha et nytt forhold med deg? Vil han be om tilgivelse for noe han vet han kunne havnet i fengsel for? Vil han kanskje bare sjekke om han har draget på deg nå også? Har han følelser for deg? Drømmer han om deg slik du var? Og så bør du spørre deg selv hvorfor du har eller vil ha kontakt med ham? Er du smigret for at han husker deg? Får du opp gamle spøkelser? Innser du at du egentlig ble misbrukt den gangen og det er lettere å late som om du ikke ble det? Har du følelser for ham? Blir du smigret fordi han roser din profesjonelle jobb, eller fordi han er kjent innen det han driver med? Du møtte ham i en sårbar og formbar periode av livet ditt, det er ikke så rart om det vekker opp en del følelser i deg. Men hva føler du om at han tar kontakt, HI? Jeg får en følelse av at du egentlig ønsker at noen skal fortelle deg hva du bør føle nå? Du har ikke svart noe på hva du føler, men det er helt tydelig at du egentlig føler mye rundt dette. Men hva er det du føler og tenker rundt dette selv? Hvilke følelser får det opp i deg? Anonymous poster hash: 55099...c9c Har også tenkt på det du sier, at det var straffbart. Selv om jeg ikke så meg selv som noe offer den gangen. Skjønte ikke helt hva som traff meg, ikke før etterpå. Hans motivasjon: tror det er et behov for å bli tilgitt. Og dels tror jeg faktisk det var noe med "the one that got away" for ham, fordi han jo tross alt skjønte at vårt forhold ikke skulle noen steder. Mht hva jeg selv føler: Jeg er delt. Det er derfor jeg tværer det ut. Trodde jeg var bitter, og har egentlig tenkt på ham som en litt forkastelig person i alle år (av de grunner alle her lister opp.) Men faktum er jo at etter den siste gangen vi møttes har hans henvendelser kun vært oppriktige, og med en forsonende hånd rakt ut til meg. Anonymous poster hash: a4f44...7a8
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #49 Skrevet 17. november 2016 Har også tenkt på det du sier, at det var straffbart. Selv om jeg ikke så meg selv som noe offer den gangen. Skjønte ikke helt hva som traff meg, ikke før etterpå. Hans motivasjon: tror det er et behov for å bli tilgitt. Og dels tror jeg faktisk det var noe med "the one that got away" for ham, fordi han jo tross alt skjønte at vårt forhold ikke skulle noen steder. Mht hva jeg selv føler: Jeg er delt. Det er derfor jeg tværer det ut. Trodde jeg var bitter, og har egentlig tenkt på ham som en litt forkastelig person i alle år (av de grunner alle her lister opp.) Men faktum er jo at etter den siste gangen vi møttes har hans henvendelser kun vært oppriktige, og med en forsonende hånd rakt ut til meg. Anonymous poster hash: a4f44...7a8 Men igjen - hva føler du NÅ, Hi? Du skriver at du kanskje var bitter, men hva er du nå? Og hva føler du om at han kontakter deg på en måte duu føler er oppriktige og forsonende - hva får det deg til å føle? Føler du at du må være hyggelig mot ham? Har du egentlig tilgitt ham? Blir du sint fordi han ripper opp i ting? Føler du at du får fred med fortiden fordi han synes å bry seg? Er du sint, bitter, såret, skuffet, irritert, forbanna, glad, smigret??? Og hva vil du med en ev. kontakt? For det virker som om du vil ha en kontakt ut fra måten du svarte ham på? Anonymous poster hash: 55099...c9c
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #50 Skrevet 17. november 2016 Men igjen - hva føler du NÅ, Hi? Du skriver at du kanskje var bitter, men hva er du nå? Og hva føler du om at han kontakter deg på en måte duu føler er oppriktige og forsonende - hva får det deg til å føle? Føler du at du må være hyggelig mot ham? Har du egentlig tilgitt ham? Blir du sint fordi han ripper opp i ting? Føler du at du får fred med fortiden fordi han synes å bry seg? Er du sint, bitter, såret, skuffet, irritert, forbanna, glad, smigret??? Og hva vil du med en ev. kontakt? For det virker som om du vil ha en kontakt ut fra måten du svarte ham på? Anonymous poster hash: 55099...c9c Føler meg mest forvirret. Især fordi jeg tenker rasjonelt som dere: dette er 25 år siden, han og jeg var ingen god match egentlig, jeg lever et godt liv uten å ha hatt noen kontakt i alle år osv. Men hva hodet mitt sier, det bryr ikke kropp og sjel seg om. Drømmene forfølger meg, der er han noen ganger ung som da vi ble kjent, noen ganger så gammel som han er i dag, og noen ganger midt imellom. Anonymous poster hash: a4f44...7a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå