ulenissen Skrevet 11. november 2016 #26 Skrevet 11. november 2016 Ja, det har jeg. I disse dager har vi meget god tilgang på prevensjon og vi har hatt fri abort her til lands i en årrekke. Det er sosialt akseptert å ta abort. Det er rett og slett unødvendig og toskete å bli gravid før en er skikkelig voksen.. Med tanke på dagens arbeidsmarked og boligmarked er det helt bak mål å sette seg selv i en slik situasjon. Beklage, men lite sympati med unge mødre her i gården. Virkelig? Vi kan vel alle være enig om at det ikke er veldig ønsket at unge voksne som verken har utdanning, jobb eller bolig får barn, og de fleste er nok mer umodne enn voksne som får barn. Men å gå frå å annerkjenne det til å mene at alle unge som blir gravid burde ta abort er rimelig drøyt!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #27 Skrevet 11. november 2016 Så jeg burde tatt abort da jeg ble uplanlagt gravid som 21-åring? Barnet var ikke planlagt og p-pillen var brukt riktig. Jeg var i er stabilt forhold med kjæresten, men begge var under utdanning og vi leide bolig.... Anonymous poster hash: fe7fd...a23 Kan jo legge til at nå, 12-åring senere er jeg fortsatt sammen med kjæresten. Forholdet vårt har de siste årene vært utrolig bra, selv om det var tøft en periode da yngste var liten. Vi har fullført utdanningene våre begge to med strålende resultater. Vi har hus i er dyrt villastrøk, gode trygge jobber og har fått to barn til. Anonymous poster hash: fe7fd...a23
ulenissen Skrevet 11. november 2016 #28 Skrevet 11. november 2016 Virkelig? Vi kan vel alle være enig om at det ikke er veldig ønsket at unge voksne som verken har utdanning, jobb eller bolig får barn, og de fleste er nok mer umodne enn voksne som får barn. Men å gå frå å annerkjenne det til å mene at alle unge som blir gravid burde ta abort er rimelig drøyt! Venter i spenning på om mammaen til Nurket gidder svare...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #29 Skrevet 11. november 2016 Hun er bare bitter fordi hun nærmer seg 40 og har bare en unge.. Anonymous poster hash: 2bb04...f16 Når jeg leser i diverse tråder her, så ligger det kanskje noe i det... Anonymous poster hash: fe7fd...a23
MammantilNurket Skrevet 11. november 2016 #30 Skrevet 11. november 2016 Så jeg burde tatt abort da jeg ble uplanlagt gravid som 21-åring? Barnet var ikke planlagt og p-pillen var brukt riktig. Jeg var i er stabilt forhold med kjæresten, men begge var under utdanning og vi leide bolig.... Anonymous poster hash: fe7fd...a23 Jeg kjenner ikke deg og kan ikke uttale meg. Generelt sett er det toskete å _i dag_ bli gravid uten å ønske det. Man kan til og med få satt inn spiral, selvom man ikke har født.
MammantilNurket Skrevet 11. november 2016 #31 Skrevet 11. november 2016 (endret) Hun er bare bitter fordi hun nærmer seg 40 og har bare en unge.. Anonymous poster hash: 2bb04...f16 Så utrolig stygt skrevet. Klarer du å se deg selv i speilet? Du må virkelig mislike deg selv ... Hadde jeg hatt så dårlig selvfølelse som deg, vet jeg ikke helt om jeg hadde brydd meg om å stå opp om morgenen. Du kan neppe være til noen større glede eller nytte for menneskene rundt deg ... Endret 11. november 2016 av MammantilNurket
ulenissen Skrevet 11. november 2016 #32 Skrevet 11. november 2016 Jeg kjenner ikke deg og kan ikke uttale meg. Generelt sett er det toskete å _i dag_ bli gravid uten å ønske det. Man kan til og med få satt inn spiral, selvom man ikke har født. Du er kjent med at en del kvinner blir svært lett gravid? Både med spiral og andre preventiver? Og det at kvinner som ikke har født kan sette inn spiral er relativt nytt...
ulenissen Skrevet 11. november 2016 #33 Skrevet 11. november 2016 Så utrolig stygt skrevet. Klarer du å se deg selv i speilet? Du må virkelig mislike deg selv ... Hadde jeg hatt så dårlig selvfølelse som deg, vet jeg ikke helt om jeg hadde brydd meg om å stå opp om morgenen. Du kan neppe være til noen større glede eller nytte for menneskene rundt deg ... Og du svarer med samme mynt? Så med andre ord er du ikke bedre enn denne anonyme som skrev stygt til deg...
MammantilNurket Skrevet 11. november 2016 #34 Skrevet 11. november 2016 Og du svarer med samme mynt? Så med andre ord er du ikke bedre enn denne anonyme som skrev stygt til deg... Ærlig talt ... normale folk skriver ikke slikt. Her må det være noe veldig galt.
ulenissen Skrevet 11. november 2016 #35 Skrevet 11. november 2016 Ærlig talt ... normale folk skriver ikke slikt. Her må det være noe veldig galt. Men normale folk mener at alle under enn viss alder som blir gravide bør ta abort? Er overhode ikke abortmotstander, men å påstå at unge som blir gravid bør ta abort er i mine ører ikke helt klokt heller!
Miss Honey Skrevet 11. november 2016 #36 Skrevet 11. november 2016 Ja, det har jeg. I disse dager har vi meget god tilgang på prevensjon og vi har hatt fri abort her til lands i en årrekke. Det er sosialt akseptert å ta abort. Det er rett og slett unødvendig og toskete å bli gravid før en er skikkelig voksen.. Med tanke på dagens arbeidsmarked og boligmarked er det helt bak mål å sette seg selv i en slik situasjon. Beklage, men lite sympati med unge mødre her i gården. You're on fire i dag altså!
ulenissen Skrevet 11. november 2016 #37 Skrevet 11. november 2016 You're on fire i dag altså! 😂 Hun tar helt av!
Popelko Skrevet 11. november 2016 #38 Skrevet 11. november 2016 Har ikke nødvendigvis fordommer mot unge mødre, jeg var ganske ung selv. Prøver å ikke ha så mange fordommer generelt og gir folk en sjanse. Bedre med en ung, god mor, enn en eldre, mindre god mor. Selvfølgelig er det en fordel å være voksen nok i hodet og livssituasjon før man får barn, men alt kan ikke planlegges. Å skyte ut at det kan unngås, at abort er akseptert osv synes jeg blir for dumt og trangsynt. Jeg kunne aldri ha tatt abort selv om jeg var ung. Og jammen er jeg glad jeg ikke gjorde det! Det er litt mer nyansert enn at alder har alt å si. Som med stort sett alt annet, du skal vite mye om folk før du har rett til å dømme.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #39 Skrevet 12. november 2016 hund OG bikkjer faktisk Anonymous poster hash: 6134f...435 Haha gikk litt fort der. Men har faktisk en hund og en bikkje. Den ene passer i veska mens den andre veier over 50 kg 😂 Anonymous poster hash: 65c2c...376
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #40 Skrevet 12. november 2016 Nei! Jeg synes ikke noe om å planlegge barn når man er under 20 men det er mange grunner til at man venter barn som ung. Ei venninne fikk barn som 17-åring. Hun hadde fått beskjed om at hun ikke kunne få barn så derfor beholdt hun. Selv om hun har prøvd har hun ikke klart å få fler barn. Hun er snart 40 nå.. Gidder ikke ha fordommer mot dette, mange klarer seg fint. Anonymous poster hash: b39f9...62d
*Miss Marple* Skrevet 12. november 2016 #41 Skrevet 12. november 2016 Ja, det har jeg. I disse dager har vi meget god tilgang på prevensjon og vi har hatt fri abort her til lands i en årrekke. Det er sosialt akseptert å ta abort. Det er rett og slett unødvendig og toskete å bli gravid før en er skikkelig voksen.. Med tanke på dagens arbeidsmarked og boligmarked er det helt bak mål å sette seg selv i en slik situasjon. Beklage, men lite sympati med unge mødre her i gården. Da lurer jeg på hvor du setter grensen for at abort bør være et selvsagt valg? 14 år? 16? 18? 20?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #42 Skrevet 12. november 2016 Fordommer i fleng! For å ha noe å tilby et barn mener jeg at man bør ha utdannelse/fast jobb, fast bopel og stabilt forhold. Man bør vel og ha litt livserfaring ombord. Jeg er ihvertfall glad for at jeg ikke fikk barn med han jeg var sammen med som 18åring 😱 Anonymous poster hash: de5fe...e99
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #43 Skrevet 12. november 2016 Så utrolig stygt skrevet. Klarer du å se deg selv i speilet? Du må virkelig mislike deg selv ... Hadde jeg hatt så dårlig selvfølelse som deg, vet jeg ikke helt om jeg hadde brydd meg om å stå opp om morgenen. Du kan neppe være til noen større glede eller nytte for menneskene rundt deg ... Men du er jo ikke noe bedre selv? Syns ikke dette var noe mer galt enn slik du holder på. Anonymous poster hash: 71ff2...c66
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #44 Skrevet 12. november 2016 Så utrolig stygt skrevet. Klarer du å se deg selv i speilet? Du må virkelig mislike deg selv ... Hadde jeg hatt så dårlig selvfølelse som deg, vet jeg ikke helt om jeg hadde brydd meg om å stå opp om morgenen. Du kan neppe være til noen større glede eller nytte for menneskene rundt deg ... Stygt skrevet? Traff vel blink der ser jeg. Ikke la din bitterhet gå utover andre. Har lest svarene dine i enkelte tråder, og det lyser bitterhet lang vei. Anonymous poster hash: 2bb04...f16
MammantilNurket Skrevet 12. november 2016 #45 Skrevet 12. november 2016 (endret) Stygt skrevet? Traff vel blink der ser jeg. Ikke la din bitterhet gå utover andre. Har lest svarene dine i enkelte tråder, og det lyser bitterhet lang vei. Anonymous poster hash: 2bb04...f16 Selvsagt er jeg bitter. Hvem ville ikke ha vært det?Captain Obvious osv. Det er blodig urettferdig nå en syttenåringen som ikke har forutsetninger til å passe på en hamster en gang blir gravid uten å prøve. Vi er ressurssterke og kan gi barna våre alt, men så mister vi ... og blir ikke gravide igjen. Jeg er i min fulle rett til å være bitter. Jeg er utrolig glad for at vi har et barn, men jeg skulle faktisk ha vært høygravid nå. Endret 12. november 2016 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #46 Skrevet 12. november 2016 Selvsagt er jeg bitter. Hvem ville ikke ha vært det? Captain Obvious osv. Hvorfor er du bitter? Anonymous poster hash: 71ff2...c66
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #47 Skrevet 12. november 2016 Selvsagt er jeg bitter. Hvem ville ikke ha vært det? Captain Obvious osv. Det er blodig urettferdig nå en syttenåringen som ikke har forutsetninger til å passe på en hamster en gang blir gravid uten å prøve. Vi er ressurssterke og kan gi barna våre alt, men så mister vi ... og blir ikke gravide igjen. Jeg er i min fulle rett til å være bitter. Jeg er utrolig glad for at vi har et barn, men jeg skulle faktisk ha vært høygravid nå. Grøss og gru. Sikkert like greit du bare har ett barn med de holdningene du har Anonymous poster hash: 77101...46e
MammantilNurket Skrevet 12. november 2016 #48 Skrevet 12. november 2016 Grøss og gru. Sikkert like greit du bare har ett barn med de holdningene du har Anonymous poster hash: 77101...46e Oj ... det var lavmål ...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2016 #49 Skrevet 12. november 2016 Selvsagt er jeg bitter. Hvem ville ikke ha vært det? Captain Obvious osv. Det er blodig urettferdig nå en syttenåringen som ikke har forutsetninger til å passe på en hamster en gang blir gravid uten å prøve. Vi er ressurssterke og kan gi barna våre alt, men så mister vi ... og blir ikke gravide igjen. Jeg er i min fulle rett til å være bitter. Jeg er utrolig glad for at vi har et barn, men jeg skulle faktisk ha vært høygravid nå. Beklager, ante ikke at du mistet. Har bare lest at du ikke ville ha flere barn pga alderen. Anonymous poster hash: 2bb04...f16
ulenissen Skrevet 12. november 2016 #50 Skrevet 12. november 2016 Selvsagt er jeg bitter. Hvem ville ikke ha vært det? Captain Obvious osv. Det er blodig urettferdig nå en syttenåringen som ikke har forutsetninger til å passe på en hamster en gang blir gravid uten å prøve. Vi er ressurssterke og kan gi barna våre alt, men så mister vi ... og blir ikke gravide igjen. Jeg er i min fulle rett til å være bitter. Jeg er utrolig glad for at vi har et barn, men jeg skulle faktisk ha vært høygravid nå. Ser du ser på deg selv som ressurssterk, men må være ærlig med deg.... dersom du faktisk er slik som du fremstår her tror jeg virkelig du må jobbe med holdninger og verdier! Barn trenger stor emosjonel støtte for å utvikle et godt selvbilde, slik som du svarer i de fleste tråder her fremgår det ikke at du kan gi et barn dette! Utdanning, jobb og bolig er selvsagt viktige forutsetninger for å sette barn til verden. Men det er mulig at en 17-åring har bedre verdier, mer empati og mer kjærlighet og gi enn en 37-åring...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå