Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #1 Skrevet 11. november 2016 Har et inntrykk av at svært mange har det? Anonymous poster hash: 8ae3b...6de
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #2 Skrevet 11. november 2016 Unge? Som i under 25? Dumme, umodne, ikke klare for en så stor oppgave, har ikke det økonomiske på stell så lever av staten, og en hel del flere problemer. Anonymous poster hash: 2850d...9af
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #3 Skrevet 11. november 2016 Ikke unge mødre generellt, men de som lever som før de fikk barn rister jeg litt på hodet over. Plasserer ungen bort så ofte som mulig, for å feste og leve livet. Mens andre imponerer meg, som for eksemel bloggeren mammasom16 som har ikke mindre enn 2 barn i en alder av 18 år. Og Rannveig Heitmann virker også beintøff, selv om noen av valgene hun har tatt ikke har vært så gjennomtenkte. Anonymous poster hash: e6ffe...661
MammantilNurket Skrevet 11. november 2016 #4 Skrevet 11. november 2016 (endret) Ja, det har jeg. I disse dager har vi meget god tilgang på prevensjon og vi har hatt fri abort her til lands i en årrekke. Det er sosialt akseptert å ta abort. Det er rett og slett unødvendig og toskete å bli gravid før en er skikkelig voksen.. Med tanke på dagens arbeidsmarked og boligmarked er det helt bak mål å sette seg selv i en slik situasjon. Beklage, men lite sympati med unge mødre her i gården. Endret 11. november 2016 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #5 Skrevet 11. november 2016 Nei. Var ung mor selv, og syntes det var helt topp. Jeg var 20 år da, så kanskje ikke så ung. Yngre ville jeg ikke vært. Veldig glad i barn, og elsker å være mamma. Eldste er ti år nå, og vi vurderer å få en fjerde. Anonymous poster hash: c1351...3f1
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #6 Skrevet 11. november 2016 Nei det har jeg ikke Anonymous poster hash: 9712b...c13
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #7 Skrevet 11. november 2016 Ja, det har jeg. I disse dager har vi meget god tilgang på prevensjon og vi har hatt fri abort her til lands i en årrekke. Det er sosialt akseptert å ta abort. Det er rett og slett unødvendig og toskete å bli gravid før en er skikkelig voksen.. Med tanke på dagens arbeidsmarked og boligmarked er det helt bak mål å sette seg selv i en slik situasjon. Beklage, men lite sympati med unge mødre her i gården. Grøss å gru..... Anonymous poster hash: fb7eb...fa5
MammantilNurket Skrevet 11. november 2016 #8 Skrevet 11. november 2016 Grøss å gru..... Anonymous poster hash: fb7eb...fa5 Ja. Ganske grusomt at unge jenter skal bli smellt på tjukka i dagens samfunn - det kan faktisk med letthet unngås.
Ileus Skrevet 11. november 2016 #9 Skrevet 11. november 2016 Bare mot dem som forventer at felleskapet skal forsørge dem mens de sitter på cafe hele dagen, som ikke vil jobbe eller få seg en utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #10 Skrevet 11. november 2016 Tja, litt kanskje. Jeg syns veldig mange virker svært umodne. De tror de kan og vet alt, men når en snakker med dem eller ser hva de skriver skinner det igjennom. Mange har ikke jobb, og krever at nav betaler alt. Har også fordommer mot de som ser ut som de står 2 timer forann speilet og sparklet og sminker seg, fikser hår slik at det ser ut som di skal gå på den røde løperen når som helst. Hvor er ungen når det danderes og ordnest så mye? Feil fokus erdet ihvertfall. Less is more... Litt sminke og ordning slik at en ikke ser ut som et takras er greit, men hollywoodlook peker mot umoden mor i mine øyne. Anonymous poster hash: ca683...15b
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #11 Skrevet 11. november 2016 Ja, det har jeg enkelte ganger. Jeg ble selv mor i relativt ung alder, fikk det første barnet rett etter 20-årsdagen min. Er medlem på en mødregruppe på Facebook, og det er virkelig mange umodne og ureflekterte jenter der. Gjennomgående spørsmål omhandler rettigheter hos nav/husbanken, når kommer barnetrygden, hva kan sosialen betale for, barnevern, gjett hvor langt jeg er på vei med tilhørende bilde osv. Når sant skal sies så stilles jo slike spørsmål her inne med jevne mellomrom også, og de som spør trenger jo ikke å være unge mødre. Anonymous poster hash: 71ff2...c66
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #12 Skrevet 11. november 2016 Ja...det har jeg. Det finnes absolutt gode unge mødre...men en god del av unge mødre tar ikke utdanning, får barn med flere fedre og surrer generelt mer enn eldre mødre. Hadde ikke jublet hvis det var mange 20-årige mødre i barnehage eller skole. FAU...here they don't come Anonymous poster hash: d8db1...bf1
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #13 Skrevet 11. november 2016 Ikke unge mødre generelt nei. Unge mødre som ikke tar ansvar. Det er en annen sak, men det gjelder selvsagt mindre yngre mødre som ikke gjør det også. Alder er ingen diskriminering uansett. Det er hvordan du oppdrar barna dine, hvordan du dekker behovene osv som teller. Anonymous poster hash: e923a...65e
Ophiophagus Hannah Skrevet 11. november 2016 #14 Skrevet 11. november 2016 Nei. Jeg har fordommer mot mange ting. Men det å være "ung mor" er ikke alene nok til at jeg får fordommer. Og når det gjelder argumentet med "å ikke være inne på boligmarkedet, eller ute i jobb før du får barn" så synes jeg ikke det holder vann. Jeg var verken ferdig utdannet eller inne på boligmarkedet, da jeg fikk barn. Like fult eier jeg egen leilighet og har fast jobb nå - og ser ikke at det å få barn har sinket meg nevneverdig i min vei mot fast jobb og bolig.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #15 Skrevet 11. november 2016 Jeg har vel fordommer mot unge generelt. De er jo generelt mer umodne. Men vet selvsagt at dette ikke gjelder alle. Kjenner flere unge mødre som jeg har et positivt bilde av, mens andre igjen har litt å gå på. I grunn ikke så annerledes enn mødre generelt. Anonymous poster hash: e37a3...501
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #16 Skrevet 11. november 2016 Ja, det har jeg selvfølgelig. Jeg har gordommer mot alle. Anonymous poster hash: 0fab1...e53
sug lut Skrevet 11. november 2016 #17 Skrevet 11. november 2016 Det er ikke en fordom å påpeke at de kan mindre, vet mindre og har mindre å tilby et barn.
*Miss Marple* Skrevet 11. november 2016 #18 Skrevet 11. november 2016 Nei, det har jeg ikke. De jeg kjenner som har blitt mødre i ung alder (16-20 år) har stått på og har ting på stell. Selvsagt finnes det de som ikke burde få barn, men det gjelder da alle aldre.
Hjertefru Skrevet 11. november 2016 #19 Skrevet 11. november 2016 Nei. De jeg kjenner som r unge mødre (rundt 20) er oppegående damer som står på, jobber og tar generelt gode valg for barna sine. Ydmyke på at de ikke vet alt er de også. Vi eldre sitter ikke på fasiten vi heller. Da jeg var i praksis på føden var det "flinkeste" foreldreparet også det yngste. Mor var 16 og far 17. Det er vel heller et problem at folk venter for lenge med å bli gravide. Fort gjort at fex prevensjon svikter, og syns ikke man skal presse noen til å ta abort. Et barn er verdens største rikdom. Trumfer alt annet. Har selv en datter på tyve, har vel ikke som mitt høyeste ønske at hun skal bli gravid før fullført utdannelse. Men om så skulle skje, kommer jeg til å støtte henne både økonomisk,praktisk og følelsesmessig.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #20 Skrevet 11. november 2016 Nei. De jeg kjenner som r unge mødre (rundt 20) er oppegående damer som står på, jobber og tar generelt gode valg for barna sine. Ydmyke på at de ikke vet alt er de også. Vi eldre sitter ikke på fasiten vi heller. Da jeg var i praksis på føden var det "flinkeste" foreldreparet også det yngste. Mor var 16 og far 17. Det er vel heller et problem at folk venter for lenge med å bli gravide. Fort gjort at fex prevensjon svikter, og syns ikke man skal presse noen til å ta abort. Et barn er verdens største rikdom. Trumfer alt annet. Har selv en datter på tyve, har vel ikke som mitt høyeste ønske at hun skal bli gravid før fullført utdannelse. Men om så skulle skje, kommer jeg til å støtte henne både økonomisk,praktisk og følelsesmessig. Hvis du ikke har gordommer lot inge mødre Hvorfor tror du at din datter skulle trenge noe spessielt av støtte om hun ble gravid nå? Det måtte være at siden du kjenner henne vet du at hun trenger mer støyte rnn andre? Anonymous poster hash: 0fab1...e53
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #21 Skrevet 11. november 2016 Nei har egentlig ikke det. Ble selv mor som 19 åring og hadde verken jobb,bolig eller noe på stell. Ble forlatt av barnefar noen uker etter fødselen. Så jeg var en stor taper i manges øyne. Det er nå 12 år siden og nå er jeg som de fleste 30 åringer. Har utdannelse, fast jobb, hus, hund og bikkjer. Er også gift på med en mann som har fungert som er far for min datter de siste 10 årene. Det har ikke vært en dans på roser og jeg har møtt mye motstand fra andre opp gjennom tiden. Hvor dum jeg var som fikk barn tidlig osv. Men nå planla jeg aldri å få barn så tidlig. Men når det først skjedde valgte jeg å beholde og har ikke angret. Anonymous poster hash: 65c2c...376
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #22 Skrevet 11. november 2016 Nei har egentlig ikke det. Ble selv mor som 19 åring og hadde verken jobb,bolig eller noe på stell. Ble forlatt av barnefar noen uker etter fødselen. Så jeg var en stor taper i manges øyne. Det er nå 12 år siden og nå er jeg som de fleste 30 åringer. Har utdannelse, fast jobb, hus, hund og bikkjer. Er også gift på med en mann som har fungert som er far for min datter de siste 10 årene. Det har ikke vært en dans på roser og jeg har møtt mye motstand fra andre opp gjennom tiden. Hvor dum jeg var som fikk barn tidlig osv. Men nå planla jeg aldri å få barn så tidlig. Men når det først skjedde valgte jeg å beholde og har ikke angret. Anonymous poster hash: 65c2c...376 hund OG bikkjer faktisk Anonymous poster hash: 6134f...435
MammantilNurket Skrevet 11. november 2016 #23 Skrevet 11. november 2016 hund OG bikkjer faktisk Anonymous poster hash: 6134f...435 Hunder er små og søte. De bor som regel i vesker. Bikkjer er store, bråkete og bor utendørs i hundegården. De trekker gjerne små sleder eller vokter huset.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #24 Skrevet 11. november 2016 Ja, det har jeg. I disse dager har vi meget god tilgang på prevensjon og vi har hatt fri abort her til lands i en årrekke. Det er sosialt akseptert å ta abort. Det er rett og slett unødvendig og toskete å bli gravid før en er skikkelig voksen.. Med tanke på dagens arbeidsmarked og boligmarked er det helt bak mål å sette seg selv i en slik situasjon. Beklage, men lite sympati med unge mødre her i gården. Så jeg burde tatt abort da jeg ble uplanlagt gravid som 21-åring? Barnet var ikke planlagt og p-pillen var brukt riktig. Jeg var i er stabilt forhold med kjæresten, men begge var under utdanning og vi leide bolig.... Anonymous poster hash: fe7fd...a23
Anonym bruker Skrevet 11. november 2016 #25 Skrevet 11. november 2016 Så jeg burde tatt abort da jeg ble uplanlagt gravid som 21-åring? Barnet var ikke planlagt og p-pillen var brukt riktig. Jeg var i er stabilt forhold med kjæresten, men begge var under utdanning og vi leide bolig.... Anonymous poster hash: fe7fd...a23 Hun er bare bitter fordi hun nærmer seg 40 og har bare en unge.. Anonymous poster hash: 2bb04...f16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå