Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #1 Skrevet 3. november 2016 Anonymous poster hash: e079c...666
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #2 Skrevet 3. november 2016 Fordi foreldrene ikke gidder å høre på sutring Anonymous poster hash: 9be0f...8f4
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #3 Skrevet 3. november 2016 Fordi de finner trøst og ro i den. Anonymous poster hash: c89e3...3fb
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #4 Skrevet 3. november 2016 For trøst, og fordi de gjerne finner roen og slapper av når de får den Mine fire barn har alle fått ha smokk så lenge de ønsket, alle sluttet mellom 3 og 4 år. Men fra før de fylte i året bodde smokken i sengen da, ble bare brukt ved innsoving og sykdom Anonymous poster hash: 7c6aa...9f2
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #5 Skrevet 3. november 2016 Først og fremst for å gi DIB-høns noe å ergre seg over. Anonymous poster hash: 4c731...38e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #6 Skrevet 3. november 2016 Fordi de finner trøst og ro i den. Anonymous poster hash: c89e3...3fb Men barn som ikke bruker smokk finner jo trøst og ro de også, bare på den naturlige måten, dvs uten plastdings i munnen. Må da være vanskeligere for ungene å plutselig skulle finne seg nye måter når de i 3 år har brukt en og så plutselig ikke får den mer? Skjønner behovet de første 6 mnd, når alt består av suging, som avlastning for mor, men etter året er vel smokk mest for foreldrene? Lettere å putte i den "muteknappen" enn å trøste, roe og aktivisere? Anonymous poster hash: e079c...666
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #7 Skrevet 3. november 2016 Min brukte det fordi han da sovnet på 2 minutter i stedet for en halvtime. Og fordi jeg ikke anså det som problematisk at han brukte det. Anonymous poster hash: b3af2...80c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #8 Skrevet 3. november 2016 Fordi det er deilig å suge på noe. Det gir ro i kroppen. Anonymous poster hash: b5169...148
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #9 Skrevet 3. november 2016 Fordi det er deilig å suge på noe. Det gir ro i kroppen. Anonymous poster hash: b5169...148 Unger over 1 år har da ikke lenger sugebehov da... Anonymous poster hash: e079c...666
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #10 Skrevet 3. november 2016 Så du lurer ikke egentlig på hvorfor, du er bare ute etter å fortelle oss at vi tar feil. Anonymous poster hash: b3af2...80c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #11 Skrevet 3. november 2016 Unger over 1 år har da ikke lenger sugebehov da... Anonymous poster hash: e079c...666 Jo, det er mange som har det og da er det bedre med smokk enn at de tar totten. Smokken er lettere å slutte med og er mindre skadelig for tannstillingen enn totten Anonymous poster hash: 7c6aa...9f2
skinnfilla Skrevet 3. november 2016 #12 Skrevet 3. november 2016 Fordi at de koser seg med den og de liker det.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #13 Skrevet 3. november 2016 Så du lurer ikke egentlig på hvorfor, du er bare ute etter å fortelle oss at vi tar feil. Anonymous poster hash: b3af2...80c Jeg lurer jo på hvorfor dere velger det, og mange argumenter henger ikke helt på greip da... Anonymous poster hash: e079c...666
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #14 Skrevet 3. november 2016 Jo, det er mange som har det og da er det bedre med smokk enn at de tar totten. Smokken er lettere å slutte med og er mindre skadelig for tannstillingen enn totten Anonymous poster hash: 7c6aa...9f2 Hvis de er vant til å hele tiden ha smokk, så "opprettholder" man jo sugetrangen da, dvs går jo over til vane. Og da vil de jo raskt kunne bytte ut smokk med tommel om smokkene forsvinner. Da må man jo slutte før... For unger uten smokk så forsvinner jo sugetrangen når de begynner å bli såpass store. Anonymous poster hash: e079c...666
MammantilNurket Skrevet 3. november 2016 #15 Skrevet 3. november 2016 Fordi smokk er en genial oppfinnelse. Alle barn, og en del voksne, bør ha smokk 😊
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #16 Skrevet 3. november 2016 Fordi smokk er en genial oppfinnelse. Alle barn, og en del voksne, bør ha smokk Ja, det gjør det jo enklere for foreldrene, ikke tvil om det. Men er det virkelig så bra for/nødvendig for barnet? Burde ikke unger få lov å utrtykke følelser og utvikle språk? Anonymous poster hash: e079c...666
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #17 Skrevet 3. november 2016 Ja, det gjør det jo enklere for foreldrene, ikke tvil om det. Men er det virkelig så bra for/nødvendig for barnet? Burde ikke unger få lov å utrtykke følelser og utvikle språk? Anonymous poster hash: e079c...666 Så barn som bruker smokk når de skal sove utvikler ikke språk og kan ikke utrykke følelser? Hvor i alle dager har du det ifra? Hadde innlegget handlet om 3-4 åringer som går med smokken i munnen hele dagen hadde jeg skjønt hva du snakket om, men de færreste barn gjør det altså Anonymous poster hash: 7c6aa...9f2
Hjertefru Skrevet 3. november 2016 #18 Skrevet 3. november 2016 Det er det som fungerer for dem da. Ser ikke problemet, har svært sjelden sett en 1.klassing med smokk. Det finnes også 2-åringer som bruker flaske om natta, 4-åringer med bleie og 6-åringer som samsover med foreldre. Alle har forskjellige behov og utvikler seg forskjellig. Selv har jeg prøvd å få mine til å ta smokk, uten å lykkes. Eldste tottet lenge, jeg ser ikke helt forskjellen. Rart at det finnes folk med såpass lite kunnskap her inne,skulle ikke tro det var et mammaforum. Skulle tro en del spørsmål ble stilt av barnløse 18-åringer.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #19 Skrevet 3. november 2016 Ja, det gjør det jo enklere for foreldrene, ikke tvil om det. Men er det virkelig så bra for/nødvendig for barnet? Burde ikke unger få lov å utrtykke følelser og utvikle språk? Anonymous poster hash: e079c...666 Du tror ikke unger med smokk utvikler språk eller viser følelser? Min mellomste datter snakket utrolig tidlig. Hun sang nasjonalsangen med god uttale før hun ble to år. Hun vakte oppsikt med sitt tidlige og tydlige vokabular både i barnehage, helsestasjon og ellers. Hun brukte smokk fram til hun like før hun ble 3 år. Den har overhode ikke vært til noe hinder. De fleste bruker smokk kun når de sover, hviler eller slår seg. Kanskje i bil. Og det finnes vel ikke en unge i verden som ikke får beskjed om å fjerne smokken når de snakker? Anonymous poster hash: d3133...e91
Mumua Skrevet 3. november 2016 #20 Skrevet 3. november 2016 Hos min 1-åring gir smokken trøst og trygghet i ukjente situasjoner i tillegg til kosen når hun legger seg. Synes det er godt at hun har et "hjelpemiddel" fks ved såre situasjoner i bhg når mamma eller pappa ikke er der eller hvis det er mye stress en dag og vi har det travelt, da kan hun få smokken og finner ro med den. Hun har absolutt ikke problemer med å uttrykke følelser eller snakke fordi om hun har smokken innimellom. Null problemer å legge den bort å ha den kun til legging om vi velger det heller, men jeg lar henne få ha smokken så mye hun vil enda. Om et års tid tenker jeg vi legger den bort, jeg brukte selv smokk til jeg var 4 år og det var mildt sagt ikke heldig for det voldsomme overbittet mitt.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #21 Skrevet 3. november 2016 Så barn som bruker smokk når de skal sove utvikler ikke språk og kan ikke utrykke følelser? Hvor i alle dager har du det ifra? Hadde innlegget handlet om 3-4 åringer som går med smokken i munnen hele dagen hadde jeg skjønt hva du snakket om, men de færreste barn gjør det altså Anonymous poster hash: 7c6aa...9f2 Ofte er det vel slik at de som fortsetter med smokk etter 1 år, ikke slutter frivillig før mor og far bare endelig må ta kampen fordi det begynnner å bli for sent ved 3-4 års alder. Det var ikke de færreste barn som var tema her da, men de som bruker smokk når de er blitt litt store til det. Ser mange barn på mellom 3 og 4 som får stappa smokk inn etter bhg, ved henting, i bil osv. Trenger de den egentlig? Eller er det bare deilig for mor at ungen er stille? Anonymous poster hash: e079c...666
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #22 Skrevet 3. november 2016 Det er det som fungerer for dem da. Ser ikke problemet, har svært sjelden sett en 1.klassing med smokk. Det finnes også 2-åringer som bruker flaske om natta, 4-åringer med bleie og 6-åringer som samsover med foreldre. Alle har forskjellige behov og utvikler seg forskjellig. Selv har jeg prøvd å få mine til å ta smokk, uten å lykkes. Eldste tottet lenge, jeg ser ikke helt forskjellen. Rart at det finnes folk med såpass lite kunnskap her inne,skulle ikke tro det var et mammaforum. Skulle tro en del spørsmål ble stilt av barnløse 18-åringer. Og skulle tro endel svar er skrevet av barnløse 18-åringer.... Anonymous poster hash: e079c...666
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #23 Skrevet 3. november 2016 Du tror ikke unger med smokk utvikler språk eller viser følelser? Min mellomste datter snakket utrolig tidlig. Hun sang nasjonalsangen med god uttale før hun ble to år. Hun vakte oppsikt med sitt tidlige og tydlige vokabular både i barnehage, helsestasjon og ellers. Hun brukte smokk fram til hun like før hun ble 3 år. Den har overhode ikke vært til noe hinder. De fleste bruker smokk kun når de sover, hviler eller slår seg. Kanskje i bil. Og det finnes vel ikke en unge i verden som ikke får beskjed om å fjerne smokken når de snakker? Anonymous poster hash: d3133...e91 hehehe... jo det finnes mange unger som snakker med smokk i munnen. er du ikke ute blant folk? Anonymous poster hash: e079c...666
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #24 Skrevet 3. november 2016 Her bruker de sutt for å holde kjeft Anonymous poster hash: 386e1...711
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #25 Skrevet 3. november 2016 Hvorfor ikke?????? Anonymous poster hash: 8a12d...d5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå