Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #26 Skrevet 13. oktober 2016 Ikke sikkert Therese hadde akkurat den pakken. Spekulasjoner. HI Anonymous poster hash: 0eba1...582 TV2 har sjekket. Det er den eneste pakken som finnes. Anonymous poster hash: 2d621...825
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #27 Skrevet 13. oktober 2016 ??? Har hun sagt at hun IKKE syntes synd på dem? De paralympiske utøverne fra Russland var sikkert fortvilet de og... Merkelig sammenligning. HI Anonymous poster hash: 0eba1...582 Nå er vel ikke Reddiken kjent for å holde seg til saklige argumenter. At andre har det ille gjør ikke ens egen situasjon bedre. Anonymous poster hash: 274a6...7d4
Iiiiik Skrevet 13. oktober 2016 #28 Skrevet 13. oktober 2016 Har du syntes synd på det russiske PARAlympiske landslaget, som har sport som eneste lyspunkt i livet sitt, da de en bloc ble utestengt fra Paralympics uten å ha avlagt en eneste positiv prøve? Tror du ikke de var fortvilet? Johaug kunne gardere seg mot det ved å Google kremens ingredienser og la være å bruke den. Hvordan kan invalide idrettsutøvere gardere seg mot noe de ikke en gang bruker? Jeg er så merkelig anlagt at jeg som regel synes synd på folk som er lei seg, og som føler at livet deres raser sammen. Har ikke sett utøverne til paralympics i noe intervju, så har ikke aktivt tenkt over at jeg synes synd på dem. Når du spør så direkte, så jo - jeg synes synd på dem.
Luksusdyret Skrevet 13. oktober 2016 #29 Skrevet 13. oktober 2016 ??? Har hun sagt at hun IKKE syntes synd på dem? De paralympiske utøverne fra Russland var sikkert fortvilet de og... Merkelig sammenligning. HI Anonymous poster hash: 0eba1...582 Jeg har nå i hvert fall ikke sett noen støttende innlegg her på DiB om disse utøverne. Men med en gang en norsk utøver gjør noe, så får man full sympati, og alle andre har skylda. Hva med å følge eksempelet til Sharapova, som i en pressekonferanse har påtatt seg fullt skyld for å ha brukt forbudt hjertemedisin, tatt straffen sin, og vunnet sin første tennismatch etter at sperrefristen var ute? Man fremstår ikke som sympatisk når man lar være å støtte lagkompis Sundby og sier at han må ta på seg ansvaret, og så går ut en måned senere og sier at alle andre enn en selv har skylda. Det er ren hykleri.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #30 Skrevet 13. oktober 2016 TV2 har sjekket. Det er den eneste pakken som finnes. Anonymous poster hash: 2d621...825 Men selvfølgelig, det er bare produsentens påstander. Kan jo hende produsenten tar feil da. Hva vet produsenten liksom? Anonymous poster hash: 2d621...825
Luksusdyret Skrevet 13. oktober 2016 #31 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg er så merkelig anlagt at jeg som regel synes synd på folk som er lei seg, og som føler at livet deres raser sammen. Har ikke sett utøverne til paralympics i noe intervju, så har ikke aktivt tenkt over at jeg synes synd på dem. Når du spør så direkte, så jo - jeg synes synd på dem. Det jeg ville frem til er at flere andre utøvere har vært urettferdig behandlet, både russere, finlendere og andre, som ikke en gang har avgitt positiv prøve. Likevel mener mange i Norge at hele Finland, hele Russland og hele Italia er dophuer uansett som ikke fortjener støtte. Men med en gang en norsk utøver blir tatt i doping, så finner man en million unnskyldninger og forsvarer utøveren, og alle andre har selvfølgelig skylda. Selv om utøveren enkelt kunne unngå dette ved å sjekke pakka, Google eller lignende. Hvis jeg tar et forbudt stoff som er foreskrevet hos legen, setter meg bak rattet og kjører på noen - tror du jeg blir hørt i retten med at det er legens feil hvis blodprøven viser innhold av farlig stoff som ikke er forenelig med bilkjøring? Bare fordi jeg har glemt å sjekke om det er varseltrekant på pakken? Tror ikke det... Jeg synes synd på Johaug for at hun mest sannsynlig blir utestengt, men jeg klarer ikke å synes synd på folk som gjør feil og skylder på alle andre.
Iiiiik Skrevet 13. oktober 2016 #32 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg har nå i hvert fall ikke sett noen støttende innlegg her på DiB om disse utøverne. Men med en gang en norsk utøver gjør noe, så får man full sympati, og alle andre har skylda. Hva med å følge eksempelet til Sharapova, som i en pressekonferanse har påtatt seg fullt skyld for å ha brukt forbudt hjertemedisin, tatt straffen sin, og vunnet sin første tennismatch etter at sperrefristen var ute? Man fremstår ikke som sympatisk når man lar være å støtte lagkompis Sundby og sier at han må ta på seg ansvaret, og så går ut en måned senere og sier at alle andre enn en selv har skylda. Det er ren hykleri. Sorry, men man fremstår heller ikke som sympatisk når man er så kritisk mot alt og alle som det du er. Du har sikkert dine grunner til å være så mistroisk og bombastisk, men det blir altså veldig mye. Dersom en eller annen hadde lagt ut noe negativt om disse utøverne, hadde jeg nok reagert. Jeg la ikke ut noe om dagens pressekonferanse, men følte altså for å nyansere angrepene. At du synes det er feil, er greit nok.
Luksusdyret Skrevet 13. oktober 2016 #33 Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Sorry, men man fremstår heller ikke som sympatisk når man er så kritisk mot alt og alle som det du er. Du har sikkert dine grunner til å være så mistroisk og bombastisk, men det blir altså veldig mye. Dersom en eller annen hadde lagt ut noe negativt om disse utøverne, hadde jeg nok reagert. Jeg la ikke ut noe om dagens pressekonferanse, men følte altså for å nyansere angrepene. At du synes det er feil, er greit nok. Synes heller ikke det er sympatisk å komme med personkarakteristikker basert på innlegg i helt andre tråder. Er dette i samsvar med reglene på forumet? Det er heller ikke første gangen det skjer. Vil en bruker formidle til meg at han eller hun har et problem med hvordan jeg fremstår som bruker på forumet generelt, send PM. Ikke gi meg personlige karakteristikker som "mistroisk", "kritisk mot alt og alle", "bombastisk" osv basert på andre tråder, i en tråd som ikke har noe med meg å gjøre. Hva med å opprette en tråd om meg og diskutere og gi personlige karakteristikker til man blir blå? Svarer gjerne i en slik tråd, men ikke at jeg blir ettergått i alle andre tråder. For øvrig er jeg ikke mistroisk mot alt og alle, jeg reagerer på hvorfor mange mener det skal være andre regler for norske utøvere enn for alle andre? Hvem har syntes synd på Kowalczyk da hun var fortvilt og gråt? Sånn cirka ingen? Hvorfor er det legitimt å være mistroisk mot alle finner, russere, østtyskere osv og skjære alle utøvere fra disse landene over en kam, samtidig som norske utøvere SELVFØLGELIG er uskyldige og det er kjempesynd på dem? Nei, følg reglene og ta straffa som man fortjener, så får man respekt. Jeg hadde syntes synd på Johaug hvis hun tok ansvaret for en feil som hun har gjort, og ikke skyldt på alle andre og fått sympati overalt. Det er lov å tre feil. Men det er også lov å ta ansvar for det man gjør. Endret 13. oktober 2016 av MrsRiddick
Iiiiik Skrevet 13. oktober 2016 #34 Skrevet 13. oktober 2016 Synes heller ikke det er sympatisk å komme med personkarakteristikker basert på innlegg i helt andre tråder. Er dette i samsvar med reglene på forumet? Det er heller ikke første gangen det skjer. Vil en bruker formidle til meg at han eller hun har et problem med hvordan jeg fremstår som bruker på forumet generelt, send PM. Ikke gi meg personlige karakteristikker som "mistroisk", "kritisk mot alt og alle", "bombastisk" osv basert på andre tråder, i en tråd som ikke har noe med meg å gjøre. Hva med å opprette en tråd om meg og diskutere og gi personlige karakteristikker til man blir blå? Svarer gjerne i en slik tråd, men ikke at jeg blir ettergått i alle andre tråder. For øvrig er jeg ikke mistroisk mot alt og alle, jeg reagerer på hvorfor mange mener det skal være andre regler for norske utøvere enn for alle andre? Hvem har syntes synd på Kowalczyk da hun var fortvilt og gråt? Sånn cirka ingen? Hvorfor er det legitimt å være mistroisk mot alle finner, russere, østtyskere osv og skjære alle utøvere fra disse landene over en kam, samtidig som norske utøvere SELVFØLGELIG er uskyldige og det er kjempesynd på dem? Nei, følg reglene og ta straffa som man fortjener, så får man respekt. Jeg hadde syntes synd på Johaug hvis hun tok ansvaret for en feil som hun har gjort, og ikke skyldt på alle andre og fått sympati overalt. Det er lov å tre feil. Men det er også lov å ta ansvar for det man gjør. Hvorfor er det legitimt for deg å skjære alle nordmenn over en kam? Som sagt, jeg har den svakhet at jeg lett synes synd på mennesker som er lei seg. Jeg har ikke uttalt et eneste sted at jeg mener noe om hvorvidt hun er skyldig eller ikke. Akkurat som jeg ikke et eneste sted har uttalt meg om Kowalczyk eller andre dopingstatte utøvere.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #35 Skrevet 13. oktober 2016 Som sagt, jeg har den svakhet at jeg lett synes synd på mennesker som er lei seg. Syntes du synd på Breivik også når han sto og gråt i rettssalen? Anonymous poster hash: 2d621...825
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #36 Skrevet 13. oktober 2016 Syntes du synd på Breivik også når han sto og gråt i rettssalen? Anonymous poster hash: 2d621...825 Nå dro du den for langt.. Anonymous poster hash: 411f3...028
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #37 Skrevet 13. oktober 2016 Hun sier hun alltid sjekker det hun bruker for å være sikker, da burde hun sett ingrediensen. Anonymous poster hash: 320af...d8b
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #38 Skrevet 13. oktober 2016 Nå dro du den for langt.. Anonymous poster hash: 411f3...028 Ikke jeg som forsvarer lovbrytere. Anonymous poster hash: 2d621...825
Luksusdyret Skrevet 13. oktober 2016 #39 Skrevet 13. oktober 2016 Hvorfor er det legitimt for deg å skjære alle nordmenn over en kam? Som sagt, jeg har den svakhet at jeg lett synes synd på mennesker som er lei seg. Jeg har ikke uttalt et eneste sted at jeg mener noe om hvorvidt hun er skyldig eller ikke. Akkurat som jeg ikke et eneste sted har uttalt meg om Kowalczyk eller andre dopingstatte utøvere. Problemet er jo ikke deg, men de 90 % av alle som kommenterer på DiB, i Aftenposten og via andre kanaler som synes kjempesynd på en utøver som er blitt tatt i doping. Jeg skjærer ikke alle nordmenn over en kam, det her er snakk om TO utøvere det siste året. Jeg har aldri skrevet på DiB at alle norske utøvere er dopa. Men når man blir tatt for å ha ulovlig stoff i kroppen, så har man brukt ulovlig stoff. Om man har innført det i kroppen, smurt det på leppene osv er likegyldig, prøven er positiv. Som idrettsutøver med millioninntekt må du passe på hva du får i deg. På samme måte som en filmstjerne i Hollywood ikke kan spise masse pizza og is hvis hun skal spille en karakter som er tynn, og går opp som følge av spisingen. Man kan ikke drikke alkohol så og så mange timer før man setter seg bak spakene på et fly - blir du tatt, nytter det ikke å si at du fikk drinken av kompisen og trodde den av alkoholfri. Det er som sagt lov å gjøre feil, men å synes synd på noen som fraskriver seg alt ansvar fordi man gråter synes jeg er merkelig. Alle kan gråte.
Marriet Skrevet 13. oktober 2016 #40 Skrevet 13. oktober 2016 Ikke jeg som forsvarer lovbrytere. Anonymous poster hash: 2d621...825 Nå er det vel litt forskjell på å skyte en drøss med ungdommer og sprenge en bygning og å smøre en salve på leppene for så å ende opp med å muligens ødelegge deler av egen karriere? Du dro den litt langt og helt ut av sammenheng for å konkludere med et dårlig poeng. Og sånne dårlige poeng ødelegger en ellers interessant debatt.
Luksusdyret Skrevet 13. oktober 2016 #41 Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Nå dro du den for langt.. Anonymous poster hash: 411f3...028 Signerer. Denne sammenligningen er alt for drøy og har ingen relevans. Mer passende sammenligning hadde vært med en fører som blir tatt i fyllekontroll etter å ha drukket noe han trodde var alkoholfritt uten å sjekke. Vi har mange regler der man kan få skylda for noe andre bidrar til - blant annet hvis du "glemmer" å sjekke om den du låner bilen til har førerkort, kan du bli dømt som medskyldig hvis han eller hun aldri har hatt førerkort og kjører på noen med din bil. Jeg husker også hvor mange unnskyldninger det kom da Northug kjørte i fylla og stakk fra åstedet, hvor mange som forsvarte ham. Jeg forstår at det er patriotisk å forsvare norske utøvere, men burde man ikke heller ta avstand fra dem som gjør noe ulovlig og heller fremheve utøvere som står frem som god rollemodell for ungdommer? Hva vil ungdommene synes når så mange synes det er legitimt å ha anabole steroider i kroppen? Jeg synes også det er merkelig hvordan utseende, blondt hår og fine pupper har betydning i omtale av idrettsutøver, og hvordan enkelte sporter er mer populære enn andre og blir omtalt mer. Hvor mye har man hørt om Tora Berger, som ikke har vært så heldig med utseendet, men har vært en utrolig god rollemodell og lyktes i sporet etter å ha jobbet hardt år etter år? Man hører nesten ingenting om henne fordi hun ikke har modellutseende. Hva med å heller fremheve henne som aldri har testet positivt på noe som helst? Hva med å fremheve norske svømmere og andre idrettsutøvere? De fleste medaljer tar Norge i styrkeløft - hvor er artikler om styrkeløftere? Fraværende. Hva med proffboksing? Hvor mange har syntes det var "æsj", forkastelig og fælt etter at Brækhus vant kampen sin? Sånn cirka 80 % av forumet? Samtidig som det er greit at skiløpere som tilhører superpopulær idrett og har modellutseende tester positivt på anabole steroider? Endret 13. oktober 2016 av MrsRiddick
Mia_73 Skrevet 13. oktober 2016 #42 Skrevet 13. oktober 2016 Dere er råtne. Her har du et menneske som er solbrent på leppene, og som går til legen sin for å få behandling. Hun spør ham om salven er ok å bruke, noe han bekrefter. Likevel viser det seg å være bittesmå mengder steroider i den, noe som resulterer i positiv dopingtest 12 dager etter. Tror dere virkelig hun bare spilte under pressekonferansen? At hun lot som om hun var lei seg? Hun var knust, utrøstelig. Jeg er overbevist om at dette var en glipp. HI Anonymous poster hash: 0eba1...582 Godt mulig at det var en glipp. Men, i motsetning til deg og meg er hun toppidrettsutøver. Det er hennes levebrød. Det er hun og kun hun som er ansvarlig hva hun får i seg, om det er mat, drikke eller medisiner. Jeg kan drite i hva min leppesalve inneholder så lenge det gjør ting bedre, men hun kan ikke ta det hun vil men må sjekke om det inneholder virkestoffer som står på dopinglista. Hun har ikke gjort det, og denne feilen kommer sannsynligvis til å bli straffet.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #43 Skrevet 13. oktober 2016 Nå er det vel litt forskjell på å skyte en drøss med ungdommer og sprenge en bygning og å smøre en salve på leppene for så å ende opp med å muligens ødelegge deler av egen karriere? Du dro den litt langt og helt ut av sammenheng for å konkludere med et dårlig poeng. Og sånne dårlige poeng ødelegger en ellers interessant debatt. Hun hevdet noe så dumt som at hun følte med alle som gråt. Du ser jo hvor dumt det er? Det er hun som dummet seg ut. Akkurat som Therese... Anonymous poster hash: 2d621...825
Marriet Skrevet 13. oktober 2016 #44 Skrevet 13. oktober 2016 Hun hevdet noe så dumt som at hun følte med alle som gråt. Du ser jo hvor dumt det er? Det er hun som dummet seg ut. Akkurat som Therese... Anonymous poster hash: 2d621...825 Hun skrev som regel. Og at diskusjonen ble dratt ut av proposjoner kunne vel ingen forutse.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #45 Skrevet 13. oktober 2016 Hun sier hun alltid sjekker det hun bruker for å være sikker, da burde hun sett ingrediensen. Anonymous poster hash: 320af...d8b Eller bare googlet salven og fått opp bl.a de syklistene som ble tatt etter å ha brukt den.. Jeg synes synd på henne jeg altså, hun har det grusomt nå. Men samtidig er det et usympatisk trekk at hun hevet pekefingeren når noe lignende skjedde andre, og er helt uskyldig når det skjer henne selv. Anonymous poster hash: 2e8e8...2f7
Iiiiik Skrevet 13. oktober 2016 #46 Skrevet 13. oktober 2016 Hun hevdet noe så dumt som at hun følte med alle som gråt. Du ser jo hvor dumt det er? Det er hun som dummet seg ut. Akkurat som Therese... Anonymous poster hash: 2d621...825 Har du generelt problemer både med leseforståelse og fortolkning? Jeg skrev ikke alle. Og jeg skrev slett ikke noe om hvorvidt jeg samtidig synes at alle som er lei seg skal få aksept for det de har gjort. Hvem av oss som dummer oss ut kan sikkert diskuteres. Det er ikke jeg som lager rimeord som betegnelse på noen, med utgangspunkt i det de selv sier at er det verste som har skjedd dem. I ettertid er det helt innlysende at hun ikke burde stolt på landslagslegen, akkurat som det er innlysende at hele landslagsmiljøet burde stilt kritiske spørsmål til bruken av astmamedisin, og at Petter Nordtug burde tatt ansvaret umiddelbart etter å ha kjørt i fylla. Og så priser jeg meg selv overlykkelig over at verken ungene eller jeg selv er noen helt klar stjerne på noe område. Det er tøft å stå der i stjernelyset når man møter motgang eller dummer seg ut, og det er vanskelig å utvikle hele seg selv mens man er på toppen av verden.
sug lut Skrevet 13. oktober 2016 #47 Skrevet 13. oktober 2016 Selvsagt er det hennes ansvar og selvsagt skal hun sjekke sjøl og selvsagt skal det behandles som enhver annen dopingsak. Det er fortsatt mulig å ha sympati for henne i situasjonen, det er klart det er trist for henne.
Mamma_til_2 Skrevet 13. oktober 2016 #48 Skrevet 13. oktober 2016 Hun fikk kremtuben uten esken fra legen, hun spurte legen fikk god fra han! Hun brukte litt på leppene over 10 dager og anti doping Norge har bekreftet lave verdier som kan sammenliknes med krembruk. Dette var i september så det har ikke pågått i lang tid, hun hadde så lave verdier at det IKKE er prestasjonsøkende.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #49 Skrevet 13. oktober 2016 Hun fikk kremtuben uten esken fra legen, hun spurte legen fikk god fra han! Hun brukte litt på leppene over 10 dager og anti doping Norge har bekreftet lave verdier som kan sammenliknes med krembruk. Dette var i september så det har ikke pågått i lang tid, hun hadde så lave verdier at det IKKE er prestasjonsøkende. Hun fikk ikke tuben i eske? Link? Anonymous poster hash: 84962...851
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2016 #50 Skrevet 13. oktober 2016 Sånn ser tuben ut UTEN eske. Det er bare verre hvis hun overså den store fete røde "DOPING"-teksten på tuben. Anonymous poster hash: 2d621...825
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå