Gå til innhold

Grunn til å føle avsky? Skuffelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde aldri klart å sett på henne med samme øyne igjen. Noe sier meg at du ikke er skrudd sammen helt riktig når du gjør slike ting som barnevakt. Virker som om hun har et issue med at babyen hennes ikke dier og derfor la h.i sin baby til for egen tilfredstillelse for å amme. Helt merkelig spør du meg.

Anonymous poster hash: 5bc54...b96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde blitt svært sjokkert og ikke syntes det var greit at hun i hemmelighet ammer mitt barn. JEG ammer mitt barn, jeg unngår løk, kaffi, energidrikker fordi babyen reagerer på det. Skal babyen hyle av magesmerter fordi en " venninne" tror at melk er melk og pupp er pupp og min baby får i oppdrag å sette i gang hennes produksjon?!

Anonymous poster hash: 5c364...feb

Skrevet

Herlighet så sterke følelser endel har, avslutte vennskap føle avsky, er det ikke like ekkelt å spise døe dyr, melke og meierprodukter som kommer fra dyr!!!

Anonymous poster hash: 1977b...692

Føles tryggere/annerledes for min del, dette er jo strengt regulert og vanligvis behandlet.. Men handler selvfølgelig mye om hva som er "normal kultur og sosialt akseptert" i dag, man påvirkes jo av det. Jeg synes også det er kvalmt å se fremmede, nakne menn som går på stranden og "dingler".. Selv om kropp er aldri så "naturlig". (Uten sammenlikning for øvrig!!)

Anonymous poster hash: ede8e...848

Skrevet

Enig i at det kanskje burde være naturlig. Men beklager, jeg hadde blitt dypt rystet hvis noen av mine venninner hadde gjort noe sånt. Hadde de spurt meg først så er det nok godt mulig jeg hadde sagt ja, men ikke på den måten som din venninne gjorde.

Skrevet

Hvordan andre ammer, og ammer andre sine barn og hva de føler om det er en ting. Og bare deres ting! Det er vel fint å amme noen andre sitt barn om det trengs, eller det er avtalt.

Men jeg hadde faktisk blitt sint.

Og det har ikke noe å gjøre med at det er ekkelt (for amming er ikke ekkelt), men ja.... For MEG hadde det blitt så, så feil.

Anonymous poster hash: b0b4b...f03

Skrevet

Vil ikke utbrodere om vår relasjon, 'en her er problemstillingen:

Jeg har et barn jeg ammer, godt med melk. Har ei i nær krets som sliter med selv for lite produksjon. Hun satt barnevakt noen timer for mitt barn. Når jeg kommer, ser jeg sjokkert gjennom vinduet at hun ammer mitt barn. Når jeg spør hva som foregår, sier hun at hun håpet at det ville øke hennes produksjon....

Anonymous poster hash: 1f004...45e

Jeg hadde fått helt Lættis😂😂😂

Anonymous poster hash: 162f9...7ed

Skrevet

Jeg er kanskje hysterisk, men jeg hadde blitt engstelig for at hun kunne ha sykdom som kunne overføres til mitt barn via melken. Kumelk som noen nevner, er tross alt pasteurisert. Jeg hadde blitt sint og følt at jeg ikke kunne stole på henne.

Anonymous poster hash: e0498...63c

Skrevet

Hadde politianmeldt for overgrep.

Anonymous poster hash: b679f...cb4

Gjest Antarctica
Skrevet

Hadde aldri klart å sett på henne med samme øyne igjen. Noe sier meg at du ikke er skrudd sammen helt riktig når du gjør slike ting som barnevakt. Virker som om hun har et issue med at babyen hennes ikke dier og derfor la h.i sin baby til for egen tilfredstillelse for å amme. Helt merkelig spør du meg.

Er du seriøs?

Skrevet

Er du seriøs?

Hi her

Enig at dette ble litt rart ja. Jeg tror på henne når hun sier at hun ønsket å øke sin egen produksjon.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hi her

Enig at dette ble litt rart ja. Jeg tror på henne når hun sier at hun ønsket å øke sin egen produksjon.

Det må være fryktelig å amme og amme, og ikke klare å gi barnet nok likevel. Ikke alle unger er like "flinke" til å suge, så dersom hun gjorde det (ammet et annet barn) f eks en gang om dagen i en uke, kunne det kanskje ha effekt?

Skrevet

Det må være fryktelig å amme og amme, og ikke klare å gi barnet nok likevel. Ikke alle unger er like "flinke" til å suge, så dersom hun gjorde det (ammet et annet barn) f eks en gang om dagen i en uke, kunne det kanskje ha effekt?

Da har man en pumpe for å øke produksjonen. Man går ikke rundt og ammer andres babyer...

Anonymous poster hash: 6b626...6a7

Skrevet

Hi her

Helt seriøs er jeg. Bare fordi du synes det er greit så må du prøve å skjønne at for meg er det ikke greit. H.i spurte etter personlige meninger og det får hun. Så ja vi er uenig.

Skrevet

Helt seriøs er jeg. Bare fordi du synes det er greit så må du prøve å skjønne at for meg er det ikke greit. H.i spurte etter personlige meninger og det får hun. Så ja vi er uenig.

Denne skulle til pashla dama

Skrevet

Denne skulle til pashla dama

Skjønte det 😉

Gjest Antarctica
Skrevet

Da har man en pumpe for å øke produksjonen. Man går ikke rundt og ammer andres babyer...

Anonymous poster hash: 6b626...6a7

Er det et utbredt problem du støter på, at folk "går rundt og ammer" hist og her? Siden du hisser deg opp?

Gjest Antarctica
Skrevet

Uenigheter er jeg vant til, jeg lurte bare på om du virkelig seriøst trodde at hun følte "tilfredsstillelse" ved å amme. Og i så fall hva slags tilfredsstillelse. Det står for meg som så bisarrt at jeg måtte spørre. Især siden det jo kun er en spekulasjon og ikke en "mening".

Skrevet

Jeg hadde kanskje stusset over å ikke bli spurt, men det hadde ikke brydd meg nevneverdig.

Anonymous poster hash: b3fe6...216

Skrevet

De som er mine venner kan gjerne amme barnet mitt, blir ikke venner med folk jeg opplever som ekle!

Anonymous poster hash: 1977b...692

Skrevet

Hadde politianmeldt for overgrep.

Anonymous poster hash: b679f...cb4

Enig i at det var en merkelig ting å gjøre, men overgrep? Overgrep mot hvem, barnet??
Skrevet

Uenigheter er jeg vant til, jeg lurte bare på om du virkelig seriøst trodde at hun følte "tilfredsstillelse" ved å amme. Og i så fall hva slags tilfredsstillelse. Det står for meg som så bisarrt at jeg måtte spørre. Især siden det jo kun er en spekulasjon og ikke en "mening".

Ja tilfredstillelse ved å få til amming. Sårt for de fleste å ikke få det til. Nå fikk hun det til,dog en baby som ikke var hennes. Kan ikke skjønne hvorfor hun skal amme en baby som ikke er hennes. Tolket det derfor som om det var for egen tilfredstillelse og ikke fordi baby sultet og ingen melk i sikte.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja tilfredstillelse ved å få til amming. Sårt for de fleste å ikke få det til. Nå fikk hun det til,dog en baby som ikke var hennes. Kan ikke skjønne hvorfor hun skal amme en baby som ikke er hennes. Tolket det derfor som om det var for egen tilfredstillelse og ikke fordi baby sultet og ingen melk i sikte.

Tilfredsstillelse ved selve det å lykkes med ammingen? Er ikke det en litt søkt påstand - det er i relasjon med ens eget barn man søker å lykkes med amming. Ikke som en tilfeldig "mestringsopplevelse" man kan krysse av på lista.

Skrevet

Jeg hadde blitt forbannet! For meg er det ikke greit om andre hadde ammet mitt barn. Jeg ville heller aldri ammet andres barn, om det ikke stod om livet.

Ingen av min venninner hadde gjort noe sånt, de kjenner meg så pass. Dog hadde jeg nok faset ut noen om de hadde ammet mitt barn uten avklaring på forhånd. (Og jeg hadde aldri gått med på det).

Anonymous poster hash: 874f4...604

Skrevet

IkkE greit og vi hadde ikke Vært venninner mer. Og jeg har gitt mine barn melk fra andre kvinner på sykehuset.

Hadde hun spurt hadde hun fått nei også,hadde heller aldri satt med og ammet andre sine barn om det ikke gjaldt livet.

Overtramp vil jeg kalle det,mot meg!

Anonymous poster hash: f4804...377

Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde latt en venninne amme sønnen min dersom hun spurte. Hun hadde imidlertid ikke syntes det var noe stas siden sønnen min suger*hardt* og jeg hadde uhorvelig vondt de første 8 ukene jeg ammet han.

Hvis en venninne hadde gjort det uten å spørre hadde jeg syntes det var veldig rart, men samtidig må man jo synes litt synd på folk som ikke får til amming når de veldig gjerne vil amme, og er så desperate at de ammer andre sin barn uten å spørre. Jeg hadde muligens blitt litt irritert for at de ikke spurte, men samtidig tror jeg det ville vært mer nyttig å gi råd om pumping fremfor å bli sint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...