Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #1 Skrevet 9. oktober 2016 Vil ikke utbrodere om vår relasjon, 'en her er problemstillingen: Jeg har et barn jeg ammer, godt med melk. Har ei i nær krets som sliter med selv for lite produksjon. Hun satt barnevakt noen timer for mitt barn. Når jeg kommer, ser jeg sjokkert gjennom vinduet at hun ammer mitt barn. Når jeg spør hva som foregår, sier hun at hun håpet at det ville øke hennes produksjon.... Anonymous poster hash: 1f004...45e
overlord Skrevet 9. oktober 2016 #2 Skrevet 9. oktober 2016 Grenseløs dame. Hadde blitt sint og skuffet.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #3 Skrevet 9. oktober 2016 Avsky?? Nei her er du helt på jordet! Men hadde sagt på en vennlig måte at jeg ikke ville at hun skulle amme mitt barn. Anonymous poster hash: d7c84...076
Gjest Antarctica Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 Avsky ville jeg kanskje ikke følt, men det er jo ikke god latin å gjøre sånt uten å avtale først. Barnet ditt tar neppe skade, men sånn rent emosjonelt kan jeg forstå at det påvirket deg. Ei venninne av meg var så melkesprengt at hun ba om lov til å gi mitt barn en tår - hennes barn var "egentlig" avvent, og hadde reist på tur med pappa. Men det visste jo ikke brystene noe om. Så de produserte jo melk fortsatt. Mitt barn tok godt tak og drakk, hun fikk lettet på trykket og alle var glade. Men det var jo avtalt med meg. Barn har jo i århundrer fått andre kvinners melk.
me_87 Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 Hadde ikke følt avsky men hadde nok fortalt venninen min at jeg ikke likte at hun gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #6 Skrevet 9. oktober 2016 Hadde ikke følt avsky, men litt rart at hun ikke avklarer med deg først😜 Anonymous poster hash: 1977b...692
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 Er det feks bedre å drikke kumelk? Anonymous poster hash: 1977b...692
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 Næh, jeg hadde ikke reagert nevneverdig på det. Hun skulle selvfølgelig spurt deg først, men jeg ser ikke problemet med å prøve Anonymous poster hash: eff2d...a1b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg hadde reagert litt med sjokk. Nesten følt det som et overgrep mot mitt barn. Jo det er naturlig osv. Før i tiden var det vanlig. Men det hadde kun vært greit hvis jeg som mor sa ja til det før noen andre ga sin pupp til mitt barn Anonymous poster hash: b94e5...865
Ophiophagus Hannah Skrevet 9. oktober 2016 #10 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg hadde ikke likt det. Slikt spør man om, og jeg hadde sagt nei. Det er ikke alt som er "naturlig" som alikevel føles greit.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 Uff nei..det ville jeg syntes var litt ekkelt ja. Pumpet melk..greit nok. Men å die på annens pupp, nei. Vil helst ikke at babyen skulle die direkte på ei ku heller Anonymous poster hash: 67595...1e7
Ophiophagus Hannah Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Er det feks bedre å drikke kumelk?Anonymous poster hash: 1977b...692 Hva har kumelk med saken å gjøre? Hvis det er venninne hennes du refererer til, så ja, det hadde vært bedre om hun drakk et glass kumelk, enn at hun ammet en annens barn uten å spørre om lov. Hvis det er barnet du sikter til, så ammer moren barnet sitt, og jeg antar hun hadde sin egen morsmelk tilgjengelig for barnevakten, Endret 9. oktober 2016 av Ophiophagus Hannah
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #13 Skrevet 9. oktober 2016 Det er jo egentlig langt fra avskyelig (selv om jeg dessverre synes det), men jeg hadde aldri latt noen andre ammet mitt barn. En av grunnene er nok at jeg synes det er ganske ekkelt (teit av meg) En annen ting er at du ikke vet hva venninnen din har spist, som evt kan gi magevond. Anonymous poster hash: 5df42...daa
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #14 Skrevet 9. oktober 2016 Troll Anonymous poster hash: 4c086...7ac
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #15 Skrevet 9. oktober 2016 Troll Anonymous poster hash: 4c086...7ac Jeg er så lei og kvalm av dere som hele tiden er så opptatt av å rope troll. Kan du kutte ut??? Anonymous poster hash: abfb3...fdd
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #16 Skrevet 9. oktober 2016 Om mitt barn hadde grått og funnet trøst og mat hos min venninne hadde jeg blitt veldig glad for at ikke hennes hemninger hadde satt en stopper for det. 😄😄 Mulig jeg er veldig åpen, gammeldags eller hva man kan kalle det. Men ekkelt, kvalmt osv, dét er det i hvertfall ikke, i min verden. Ser man litt positivt på det har jo barnet også fått litt bedre immunforsvar enn det ellers ville gjort også. ☺ Hvor mye av en liten tår kan jo diskuteres, men ikke noe negativt med det i hvertfall. Synes det er rart jeg at kvinner sånn jamt over her synes det er helt greit å dra med seg en kjekkas fra by'n og servere han hele stasen, mens det skal være så mye i mot å gi ett barn mat og kos.. Det er lissom det den puppen er laget til da... Men klart, var det kun for å få opp melkeproduksjon selv, så kunne hun jo spurt først. Mulig hun ante hva svaret kunne bli da, så var hun vel litt desperat etter å kunne være en bedre ammer for sitt barn.. Nei, jeg synes ikke dette var grunn til å føle hverken avsky eller skuffelse. Jeg synes dette heller var en grunn til å føle synd på dama.. ...og så ville jeg vel heller snakket med henne ut fra dét synspunktet. ☺ Anonymous poster hash: 08c30...bcd
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #17 Skrevet 9. oktober 2016 Her hadde det blitt månelyst om en vennine hadde ammet MITT barn uten å spørre meg. Det skulle ha vært ekstreme omstendigheter for at det skulle vært okej uten avtale. Hun hadde dessuten ikke fått noen avtale på det. Jeg ammer mitt barn selv. Jeg hadde faktisk følt avsky. Ikke fordi det er heslig eller ekkelt at andre ammer mitt barn. Men fordi det er en så respektløs handling å gjøre uten å ha avklart med barnets mor. Så jeg hadde følt avsky for en person som hadde synes dette var greit. Anonymous poster hash: a8951...757
Himmel og hav Skrevet 9. oktober 2016 #18 Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Jeg hadde vel ikke sagt noe annet enn at hun godt kunne spurt først, men nå har mine barn fått melk av andre og jeg har ammet andre enn mine egenfødte, så jeg synes ikke det er en big deal i det hele tatt. Endret 9. oktober 2016 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #19 Skrevet 9. oktober 2016 Hi her Godt å lese at flere er enig i at dette ikke er greit Anonymous poster hash: 1f004...45e
Sokkedyret Skrevet 9. oktober 2016 #20 Skrevet 9. oktober 2016 Hadde nok blitt litt sjokket og synes det var litt ekkelt selv om det EGENTLIG når jeg tenker nøye over det ikke er så farlig. Hadde det vært fordi barnet mitt hadde vært veldig urolig og dette var et siste desperat forsøk på å roe barnet og det fungerte hadde jeg synes det var fint. Men for å øke egen produksjon var litt spesielt. Jeg slet også litt med produksjonen men hadde aldri tenkt at det å amme et annet barn kunne være en løsning...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #21 Skrevet 9. oktober 2016 Hadde dette skjedd her, så hadde vennskapet vært over tvert! Anonymous poster hash: b7d88...2e8
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #22 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg hadde blitt helt satt ut og virkelig ikke likt det. For meg er det helt feil, hvor naturlig det enn var i gamle dager. Er jo også mye jeg var opptatt av å ikke røre når jeg ammet, som koffein, alkohol og matvarer som kan inneholde miljøgifter. Anonymous poster hash: ede8e...848
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #23 Skrevet 9. oktober 2016 Herlighet så sterke følelser endel har, avslutte vennskap føle avsky, er det ikke like ekkelt å spise døe dyr, melke og meierprodukter som kommer fra dyr!!! Anonymous poster hash: 1977b...692
Hjertefru Skrevet 9. oktober 2016 #24 Skrevet 9. oktober 2016 Hadde nok stusset veldig. Det er meget uvanlig og litt sosialt uakseptabelt å amme andres barn i våre dager. Hun regnet nok ikke med å bli ferska.... Hun burde ha spurt deg. Men når det er sagt, så gjør det jo ingenting. Ingen tar skade av det, aller minst babyen... Hadde ikke avsluttet vennskapet utelukkende pga en sånn "glipp".
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #25 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg hadde synes det var pent gjort av henne, men litt rart om hun ikke hadde nok melk til sito eget barn. Anonymous poster hash: 79726...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå