Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #26 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg er 39 og håper den kommer asap! Drit lei av mensen og pms!!!!!! Anonymous poster hash: 53e2c...f7a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #27 Skrevet 8. oktober 2016 Fordi?? Anonymous poster hash: befac...d7d Jeg er ikke samme person som skrev over, men hun har et poeng fordi det sannsynligvis utelukker alle de kvinnen som kom i overgangsalderen i ung alder. De rakk aldri å få barn og henger neppe her inne av den grunn. Anonymous poster hash: d2f4f...c03
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #28 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg er ikke samme person som skrev over, men hun har et poeng fordi det sannsynligvis utelukker alle de kvinnen som kom i overgangsalderen i ung alder. De rakk aldri å få barn og henger neppe her inne av den grunn. Anonymous poster hash: d2f4f...c03 Det henger da endel folk her inne som ikke har barn. Og du kan jo være ferdig med barn når du er 25 og komme i tidlig overgangsalder, det er jo ikke sånn at alle som får tidlig overgangsalder ikke har barn. Adoptere, og eggdonasjon kan man og gjøre. Så det du sier henger ikke på greip. Anonymous poster hash: befac...d7d
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #29 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg er 29. Jeg har begynt å komme i overgangsalderen. Ingen barn eller mann, så jeg er i en veldig trist situasjon. Anonymous poster hash: ef8b0...90c
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #30 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg er ikke samme person som skrev over, men hun har et poeng fordi det sannsynligvis utelukker alle de kvinnen som kom i overgangsalderen i ung alder. De rakk aldri å få barn og henger neppe her inne av den grunn. Anonymous poster hash: d2f4f...c03 Så om du fikk et barn da du var 37 år, og kom i overgangsalderen da du var 41 (og ungen fremdeles går i barnehagen) må du ut av dib med en gang? Da får du ikke lov å dele erfaringer og råd her inne lenger...? Anonymous poster hash: b5fe7...75c
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #31 Skrevet 8. oktober 2016 Så om du fikk et barn da du var 37 år, og kom i overgangsalderen da du var 41 (og ungen fremdeles går i barnehagen) må du ut av dib med en gang? Da får du ikke lov å dele erfaringer og råd her inne lenger...? Anonymous poster hash: b5fe7...75c JA, det var akkurat det jeg mente, spot on! Anonymous poster hash: d2f4f...c03
Gjest Minnieropptatt Skrevet 8. oktober 2016 #32 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg syns det er et idiotisk spørsmål på en side som heter "barn-i-magen" og "din-baby".Hm, etter svarene å dømme er det ikke idiotisk. Skal man bare diskutere graviditet og barn her? Ville blitt ganske så kjedelig relativt fort da.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #33 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg er 39 og håper den kommer asap! Drit lei av mensen og pms!!!!!! Anonymous poster hash: 53e2c...f7a Så du vil heller ha konstant pms i ett år, nattesvette og hetetokter, vektøkning og sandpapirskjede? Velbekomme! Anonymous poster hash: 5d100...8ac
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #34 Skrevet 8. oktober 2016 Hvordan vet du det? Fodi jeg hr fjernet eggstokkene, og i den forbindelse må jeg ta hormoner for IKKE å komme i overgangsalderen. Disse pillene skal jeg ta til 52 års alder, da får jeg nye piller som har litt mindre hormoner. På den måten kommer jeg i en veldig kontrollert overgangsalder npr jeg er ca 52 😉👍 Anonymous poster hash: 77b3d...41d
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #35 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg syns det er et idiotisk spørsmål på en side som heter "barn-i-magen" og "din-baby Du er klar over at man ikke kommer i overgangsalderen over natten? Dette er noe som kommer gradvis over flere år. Gjerne fra slutten av 30 årene. Du virker litt uviten. Anonymous poster hash: c0adc...be7
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #36 Skrevet 8. oktober 2016 Så du vil heller ha konstant pms i ett år, nattesvette og hetetokter, vektøkning og sandpapirskjede? Velbekomme! Anonymous poster hash: 5d100...8ac 1 år? De jeg har snakket med har vært i overgangsalderen i 5-15 år.. Anonymous poster hash: a4f4e...41f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #37 Skrevet 8. oktober 2016 Så du vil heller ha konstant pms i ett år, nattesvette og hetetokter, vektøkning og sandpapirskjede? Velbekomme! Anonymous poster hash: 5d100...8ac Vel, moren min hadde ingen plager, var 45 da hun kom i overgangsalderen. Anonymous poster hash: 53e2c...f7a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #38 Skrevet 8. oktober 2016 Vel, moren min hadde ingen plager, var 45 da hun kom i overgangsalderen. Anonymous poster hash: 53e2c...f7a Det er jo ikke sikkert hun forteller deg om nedsatt sexlyst, tørr skjede, at muskulaturen blir slappere så sjansen for inkontinens øker, at huden mister sin elastiet så man får mer og tidligere rynker sv selv om hun har sagt at hun ikke var særlig plaget av humørsvingninger og hetetokter da Sjansen for hjerte og karsykdommer og benskjørhet øker også så mye ved tidlig overgangsalder at de anbefaler hormontilskudd. Anonymous poster hash: b5fe7...75c
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #39 Skrevet 8. oktober 2016 1 år? De jeg har snakket med har vært i overgangsalderen i 5-15 år.. Anonymous poster hash: a4f4e...41f De fleste av plagene tar jo ikke slutt, men for meg varte den konstante pms-følelsen bare ett drøyt år. Anonymous poster hash: 5d100...8ac
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2016 #40 Skrevet 8. oktober 2016 Inspirert, så svarer her.. er 36, har begynt å miste håret og har mistet mensen. Alle blodprøver er OK. Har også sluttet med p piller. Er det overgangs alder tro? Anonymous poster hash: c49ae...d6f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #41 Skrevet 9. oktober 2016 Ca 20. Anonymous poster hash: 234a6...c04
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #42 Skrevet 9. oktober 2016 Inspirert, så svarer her.. er 36, har begynt å miste håret og har mistet mensen. Alle blodprøver er OK. Har også sluttet med p piller. Er det overgangs alder tro? Anonymous poster hash: c49ae...d6f Hvorfor har du sluttet med på piller?Er du gravid eller prøver du å bli det? Anonymous poster hash: 7fc1f...b30
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #43 Skrevet 9. oktober 2016 Hvorfor har du sluttet med på piller? Er du gravid eller prøver du å bli det? Anonymous poster hash: 7fc1f...b30 Tenkte å se om jeg kunne få en til ja. Mistet først mye hår ca nyåret, fortsatt tynt. Sluttet med pillene i mai og har ikke hatt mensen siden. Vet det ikke er lenge, men kombinert med hårtapet bekymrer det meg. Har sluttet med pillene to ganger før og da kom mensen etter ca 30 dager. Anonymous poster hash: c49ae...d6f
sug lut Skrevet 9. oktober 2016 #44 Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Jeg syns det er et idiotisk spørsmål på en side som heter "barn-i-magen" og "din-baby". Hvorfor det? Slutter man å ha barn fordi man kommer i overgangsalder? Det er underfora her for alt fra "bli gravid" til "tenåringer i huset", at nettopp overgangsalder ikke nødvendigvis er aktuelt for de som også er på "bli gravid" gjør det ikke mindre aktuelt for en god del av de som har tenåringer. Endret 9. oktober 2016 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #45 Skrevet 9. oktober 2016 Interessant tema! Synes det er veldig lite snakk om overgangsalder, vet faktisk lite om det. Jeg er 49 og har ikke kommet dit enda. Har nok lagt på meg 3-4 kg il øpet av de siste 6 årene, så jeg er nok på vei.... Har tynnere hår. Humørsvingninger ved pms, men ikke uvanlig. Er litt spent på hvordan det kommer til å bli. Tørr skjede høres grusomt ut... Anonymous poster hash: f933b...1e3
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #46 Skrevet 9. oktober 2016 48. Først mensen helt på tur, nå har den vært borte siden våren så kan jo håpe den er borte for godt, og så hetetokter fra helvete. Ingen merkbar forskjell på hud, hår eller slimhinner. Anonymous poster hash: 8055d...60f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #47 Skrevet 9. oktober 2016 Inspirert, så svarer her.. er 36, har begynt å miste håret og har mistet mensen. Alle blodprøver er OK. Har også sluttet med p piller. Er det overgangs alder tro? Anonymous poster hash: c49ae...d6f Lavt stoffskifte? Anonymous poster hash: 2205f...263
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #48 Skrevet 9. oktober 2016 Lavt stoffskifte? Anonymous poster hash: 2205f...263 Ja kanskje det? Mister man håret da? Har tatt vanlige blodprøver hos fastlegen, alle var fine, men vet ikke om stoffskiftet ble sjekket. Vet du flere symptomer på lavt stoffskifte? Anonymous poster hash: c49ae...d6f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2016 #49 Skrevet 9. oktober 2016 Ja kanskje det? Mister man håret da? Har tatt vanlige blodprøver hos fastlegen, alle var fine, men vet ikke om stoffskiftet ble sjekket. Vet du flere symptomer på lavt stoffskifte? Anonymous poster hash: c49ae...d6f Ja,man mister hår ved lavt stoffskifte. Andre symptomer er sjeldne og sparsomme blødninger. Nedstemthet. Depresjon. Det er egentlig mye. Du burde sjekke det. God bedring og lykke til Anonymous poster hash: 2205f...263
Gjest Darwinia:-) Skrevet 9. oktober 2016 #50 Skrevet 9. oktober 2016 Hvorfor det? Slutter man å ha barn fordi man kommer i overgangsalder? Det er underfora her for alt fra "bli gravid" til "tenåringer i huset", at nettopp overgangsalder ikke nødvendigvis er aktuelt for de som også er på "bli gravid" gjør det ikke mindre aktuelt for en god del av de som har tenåringer. Godt sagt! Vil bare tilføye at overgangsalder kan være aktuelt for dem som prøver å bli gravid også. Hvis de er "litt eldre". Så absolutt ikke et idiotisk spørsmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå